Σάββατο, 4 Μαΐου, 2024
ΑρχικήΗλείαΣυνεχίζονται οι κινητοποιήσεις εναντίον των συγχωνεύσεων τμημάτων σε σχολεία της περιοχής μας:...

Συνεχίζονται οι κινητοποιήσεις εναντίον των συγχωνεύσεων τμημάτων σε σχολεία της περιοχής μας: «Θα αγωνιστούμε για τα παιδιά μας»

Συγκέντρωση διαμαρτυρίας σήμερα στις 12 το μεσημέρι από γονείς, εκπαιδευτικούς και  μαθητές

Συνεχίζονται οι κινητοποιήσεις από γονείς και εκπαιδευτικούς εναντίον των συγχωνεύσεων τμημάτων σε σχολεία της περιοχής μας. Χθες, στον «χορό» των καταλήψεων μπήκαν και οι γονείς του Δημοτικού και Νηπιαγωγείου Λάλα ενώ από την προηγούμενη εβδομάδα υπό κατάληψη τελούν το 3ο και 4ο Γυμνάσιο Πύργου, Καράτουλα , Πελοπίου , Ζαχάρως.

Χθες το πρωί στο χώρο του Συνεδριακού κέντρου της Π.Ε Ηλείας το συντονιστικό των γονέων έδωσε συνέντευξη Τύπου όπου οι εκπρόσωποι των γονέων για άλλη μια φορά τόνισαν την αντίθεσή τους στην προφορική εντολή του Υπουργείου για συγχώνευση τμημάτων κατηγορώντας το παράλληλα ότι επιλέγει να χρησιμοποιήσει πρακτικές που επιφέρουν αρνητικές παιδαγωγικές και υγειονομικές συνέπειες στα παιδιά.

Στη συνέχεια οι γονείς μετέβησαν στα Δικαστήρια Πύργου όπου ενημέρωσαν τον Εισαγγελέα για τις συνθήκες λειτουργίας των σχολείων.

Κλείνοντας απεύθυναν κάλεσμα για συγκέντρωση διαμαρτυρίας όλης της εκπαιδευτικής κοινότητας για σήμερα στις 12 το μεσημέρι μπροστά από το Δημαρχείο Πύργου. «Καλούμε αύριο (σ.σ. σήμερα) σε συγκέντρωση διαμαρτυρίας όλη την εκπαιδευτική κοινότητα, μαθητές εκπαιδευτικούς και γονείς, στις 12 το μεσημέρι μπροστά από το Δημαρχείο Πύργου και στη συνέχεια σε πορεία μέχρι το Διοικητήριο και την Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης., Η λύση δεν είναι άλλη από την πρόσληψη επιπλέον εκπαιδευτικών για την κάλυψη των κενών στα σχολεία. Δεν δεχόμαστε τίποτα λιγότερο από την ασφάλεια των παιδιών μας και την αναβάθμιση των σχολείων», τόνισαν. 

«Υποβαθμίζεται η εκπαιδευτική διαδικασία»

«Η συγχώνευση έγινε στο τμήμα της δευτέρας γυμνασίου όπου δύο τμήματα έγιναν ένα. Το σχολείο έχει αίθουσες και τα παιδιά ξεκίνησαν τη χρονιά με δύο τμήματα στη δευτέρα, υπήρχαν καθηγητές και ακολουθούσαν το πρόγραμμα. Και όλα αυτά ανατράπηκαν με μία προφορική εντολή στις 12 Οκτώβρη, όπως πληροφορηθήκαμε… Είμαστε μία πυρόπληκτη περιοχή που δοκιμάστηκε από τις πυρκαγιές του Αυγούστου. Η καθημερινότητα των γονιών είναι δύσκολη γιατί καταστράφηκαν περιουσίες. Η συγχώνευση αποτελεί ένα επιπλέον πρόβλημα. Αυτό που δεν καταλαβαίνουμε ως γονείς, αυτό που απασχολεί την κοινή λογική όλων μας, είναι πως υπήρχε κορωνοϊός εδώ και 20 μήνες και τα παιδιά μας παρακολουθούσαν μαθήματα μέσω webex, και ξαφνικά ενώ η πανδημία βρίσκεται σε έξαρση, οι τάξεις συγχωνεύονται και γίνονται υγειονομικές βόμβες. Με ποιο κριτήριο πάρθηκε αυτή η απόφαση; Υποβαθμίζεται η εκπαιδευτική διαδικασία των παιδιών μας. Θα το παλέψουμε, θα αγωνιστούμε…», ανέφερε η εκπρόσωπος των γονέων Γυμνασίου Λάλα, Δήμητρα Καραγιάννη.

«Είμαστε αντίθετοι στην απόφαση»

Από την πλευρά της η εκπρόσωπος των γονέων του Γυμνασίου Ζαχάρως, Μαρίνα Αντωνοπούλου, επεσήμανε: «Και το δικό μας σχολείο είναι σε κατάληψη. Έχουμε επισκεφθεί μαζί με όλα τα άλλα σχολεία τους πολιτικούς του Νομού μας και έχουμε και ψήφισμα από τον Δήμο Ζαχάρως με το οποίο μας συμπαραστέκεται. Είμαστε αντίθετοι στην απόφαση του υπουργείου Παιδείας να στοιβάξει σε μία αίθουσα 35 τετραγωνικών 27 παιδιά».

«Αρνητικές εκπαιδευτικές και υγειονομικές συνέπειες»

Τέλος, ο εκπρόσωπος των γονέων του 3ου Γυμνασίου Πύργου, Θοδωρής Τσίπας, τόνισε μεταξύ άλλων: «Σα να μην έφταναν τα εκπαιδευτικά και μαθησιακά κενά τη σχολική χρονιά που διανύουμε, που προστέθηκαν στα περσινά κενά λόγω τηλεκπαίδευσης, η κυβέρνηση και το υπουργείο Παιδείας στη λογική του κόστους-οφέλους προχωρά σε συγχωνεύσεις τμημάτων στην περιοχή μας και σε όλη τη χώρα. Τη στιγμή που η διαχείριση της πανδημίας εδώ και 18 μήνες έδειξε πως πρέπει να μειωθεί ο αριθμός των μαθητών σε κάθε τμήμα για λόγους υγιεινής και ασφάλειας, αλλά και να καλυφθούν τα μαθησιακά κενά που προέκυψαν αυτή την περίοδο, το υπουργείο Παιδείας αντί να προχωρήσει στην πρόσληψη εκπαιδευτικών όπου απαιτείται, επιλέγει να χρησιμοποιήσει πρακτικές που επιφέρουν αρνητικές εκπαιδευτικές και υγειονομικές συνέπειες. Με συγχωνεύσεις τμημάτων και στην ουσία υποβιβασμού σχολείων. Είναι μια επιλογή που έχει έντονο αντιεκπαιδευτικό χαρακτήρα. Μια επιλογή που δεν εξετάζει εάν οι αίθουσες μπορούν να υποδεχθούν τόσους μαθητές σε τόσα λίγα τετραγωνικά. Μια επιλογή με ιδιαίτερα αυξημένο υγειονομικό κίνδυνο».

Μ. Δημητρόπουλος

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
spot_img
spot_img
spot_img

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ