ΕΛΜΕ Ηλείας: Συγκέντρωση διαμαρτυρίας για τα ολιγομελή τμήματα

Συγκέντρωση και παράσταση διαμαρτυρίας πραγματοποίησαν χθες το μεσημέρι, εκπαιδευτικοί μέλη της ΕΛΜΕ Ηλείας αλλά και γονείς στην Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ηλείας με αίτημα να την μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα. Στο πλαίσιο της συγκέντρωσης πραγματοποιήθηκε συνάντηση με τον διευθυντή της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Γιώργο Φωτεινόπουλο ο οποίος για μία ακόμα φορά άκουσε τα αιτήματα των συναδέλφων του εκπαιδευτικών, αλλά και την αγωνία των γονέων παιδιών που φοιτούν σε γυμνάσια και λύκεια της Ηλείας.

Η αντιπρόεδρος της ΕΛΜΕ Ηλείας Ευρυδίκη Παυλοπούλου αναφερόμενη στην ανάγκη ύπαρξης ολιγομελών τμημάτων επεσήμανε: «Μέσα σε συνθήκες πανδημίας και υγειονομικής κρίσης το Υπουργείο Παιδείας αντί να διασφαλίσει καλύτερες και ασφαλέστερες συνθήκες μάθησης και μόρφωσης για τους μαθητές μας, αυξάνει τον αριθμό μαθητών ανά τάξη σε 27, μέσω των συγχωνεύσεων σχολικών τμημάτων. Συμβαίνουν αυτά ενώ κενές σχολικές αίθουσες υπάρχουν και γνώριζε το ΥΠΑΙΘ ήδη από την έναρξη της σχολικής χρονιάς την κατανομή των μαθητών ανά τμήμα. Θύματα αυτών των αντιεκπαιδευτικών αποφάσεων είναι οι μαθητές μας, οι οικογένειές τους και οι συνάδελφοί μας που καταγράφουν την πραγματική εικόνα για τις συγχωνεύσεις στα σχολεία τους.

Ο Ιατρικός Σύλλογος Ηλείας χαρακτηρίζει απαράδεκτη από υγειονομικής άποψης την απόφαση περί συγχωνεύσεων σε συνθήκες πανδημίας. Άλλωστε δεν απαιτείται η κατοχή πτυχίου ιατρικής για να κατανοήσει ο οποιοσδήποτε πως ό,τι αυξάνει τον συνωστισμό σε κλειστούς χώρους ευνοεί την μετάδοση του ιού SARS-CoV-2.

Δεν μπορούν να εφαρμοστούν στις σχολικές μονάδες των επικαιροποιημένων οδηγιών του Ε.Ο.Δ.Υ που συστήνουν  την αποφυγή συνωστισμού και την εξασφάλιση της μεγίστης δυνατής απόστασης μεταξύ των θέσεων των μαθητών.

Δεν μπορούν να εφαρμοστούν τα πρωτόκολλα της κείμενης νομοθεσίας για την Πυρασφάλεια και την αντισεισμική προστασία.

Αναιρούνται οι οδηγίες του ΙΕΠ για την παροχή ψυχο-κοινωνικής στήριξης στους μαθητές που επιστρέφουν στο σχολείο ύστερα από τηλεκπαίδευση και καραντίνα δύο ετών, και βέβαια δεν μπορούν να καλυφθούν ούτε οι ανάγκες των παιδιών με μαθησιακές
δυσκολίες.

Οσο μεγαλύτερος είναι ο αριθμός των μαθητών σε ένα τμήμα τόσο λιγότερος είναι ο διαθέσιμος χρόνος του εκπαιδευτικού για να ακολουθήσει σύγχρονες μεθόδους διδασκαλίας, εξατομικευμένη διδασκαλία, ανάπτυξη διαλόγου, ενεργητική συμμετοχή όλων των μαθητών στην εκπαιδευτική διαδικασία, βιωματική μάθηση κλπ.

Τέλος οι συνθήκες εργασίας που είναι ήδη είναι δυσχερείς (εκπαιδευτικοί λάστιχο), γίνονται δυσχερέστερες, καθώς συνάδελφοι θα πρέπει να διακτινιστούν για να συμπληρώσουν το ωράριο τους σε πολλά σχολεία…. Είναι ολοφάνερο με όλα αυτά ότι ψεύδεται το ΥΠΑΙΘ και δεν αποσκοπεί στην αναβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης, όπως διατυμπανίζει, με την «αυτοαξιολόγηση» της σχολικής μονάδας. Οι γονείς, οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί έχουν αναδείξει με τις αγωνιστικές τους κινητοποιήσεις το πρόβλημα σε όλη του την έκταση, η ελληνική κοινωνία πλέον γνωρίζει… Η Διοίκηση και το ΥΠΑΙΘ κυνικά εξακολουθούν να κωφεύουν»!

Από την πλευρά της η Στέλλα Αναστασίου- εκπαιδευτικός μέλος της ΕΛΜΕ Ηλεία τόνισε: «Η κυβέρνηση της ΝΔ και το υπουργείο παιδείας δείχνει με τον πιο έκδηλο τρόπο την πλήρη αδιαφορία της για τις μορφωτικές ανάγκες και την υγεία μαθητών και εκπαιδευτικών. Εν μέσω του 4ου κύματος πανδημίας, εν μέσω των πιο μαζικών πανελλαδικών απεργιακών και άλλων κινητοποιήσεων των εκπαιδευτικών τα τελευταία χρόνια που εναντιώνονται στην κατηγοριοποίηση των σχολείων και την απαξίωση του διδακτικού ρόλου των εκπαιδευτικών, εν μέσω μαζικότατων μαθητικών κινητοποιήσεων που απαιτούν άμεσα μέτρα προστασίας τους από την πανδημία στους χώρους εκπαίδευσης και διεκδικούν ένα σχολείο που θα μορφώνει και δεν θα εξοντώνει, εν μέσω κλίματος βαθειάς ανησυχίας από τους γονείς για το κατά πόσο θα καταφέρουν οικονομικά να ανταποκριθούν στις ανάγκες της μόρφωσης των παιδιών τους, και ενώ  δεν έχει παρθεί κανένα ουσιαστικό μέτρο για την προστασία από την πανδημία και για την κάλυψη των εκπαιδευτικών και μαθησιακών κενών που έχουν μεγαλώσει λόγω και της τηλεκπαίδευσης, αντί για προσλήψεις εκπαιδευτικών, προσωπικού καθαριότητας, σχολικών νοσηλευτών, μέτρα για την αραίωση των μαθητών στις τάξεις, μέτρα για ασφαλή σχολική στέγη η κυβέρνηση και το Υπουργείο προχώρησε σε αποφάσεις για τη συγχώνευση τμημάτων και πανελλαδικά αλλά και στην περιοχή μας. Η απαράδεκτη αυτή κατάσταση προκάλεσε τη δίκαιη αντίδραση γονέων, μαθητών και εκπαιδευτικών.

Παρόλες τις μαζικότατες κινητοποιήσεις γονιών, μαθητών, εκπαιδευτικών και πανελλαδικά και στο νομός μας, το υπουργείο συνεχίζει να κωφεύει εμείς όμως προειδοποιούμε ότι ο αγώνας μας δε θα σταματήσει γιατί πρόκειται για ένα αγώνα δίκαιο.

Στο πλαίσιο αυτό η ΕΛΜΕ Ηλείας έχει πάρει απόφαση και καλεί σε μαζική συμμετοχή στο πανεργατικό συλλαλητήριο που θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη 4 Νοέμβρη στην κεντρική πλατεία του Πύργου στις 06:30μμ για να συνεχίσουμε τον αγώνα μας για σύγχρονα δικαιώματα και για διεκδικήσεις που συγκρούονται με τα αντεργατικά μέτρα όλων των κυβερνήσεων και με τον νόμο – έκτρωμα Χατζηδάκη που ψηφίστηκε μέσα στο κατακαλόκαιρο».

Από την πλευρά του  διευθυντής εκπαίδευσης Γιώργος Φωτεινόπουλος επεσήμανε ότι: «Πολλές από τις ενστάσεις σας τις ασπάζομαι, προφανώς και έχετε δίκιο όταν λέτε ότι θα γινόταν καλύτερο μάθημα σε αίθουσες με 15 μαθητές. Προφανώς θα ήταν πιο καλύτερο να φυλαχτούμε από τον κορωνοϊό σε αίθουσες με 15, 12 ή 10 παιδιά. Όμως σε γενικές γραμμές να πω. Εγώ και πριν τις 18 Οκτώβρη και μετα μετέφερα τις ενστάσεις και τις απόψεις μου και προφανώς δεν έκανα όλες τις συνενώσεις που ζητούσαν. Όμως υπάρχει νόμος που λέει και πρέπει εγώ σα διευθυντής να το εφαρμόσω. Το μόνο που μετέφερα στους διευθυντές ήταν να εφαρμοστεί ο νόμος».

Οι γονείς

Στη συνάντηση παρευρέθηκαν και γονείς μαθητών. Η Βέτα Γιαννακοπούλου- μητέρα μαθητών στο 3ο Γυμνάσιο Πύργου τόνισε: «Εδώ και 20 μέρες έχει γίνει συγχώνευση τμημάτων και από τους 20-22 μαθητές έφτασαν να είναι 26, φθάνοντας τα θρανία στον τοίχο πίσω και τα μπροστινά στην έδρα. Τα παιδιά το βιώνουν με άσχημο τρόπο και εν μέσω πανδημίας το υπουργείο αντί να αραιώσει τα τμήματα σε 15αρια τα κάνει 26αρια, εντελώς το αντίθετο δηλαδή. Αυτόν τον παραλογισμό, εμείς σα γονείς δε μπορούμε να τον κατανοήσουμε. Αντιδράσαμε, αντιταχθήκαμε, κινητοποιηθήκαμε, μαζί με τα παιδιά μας κάναμε κατάληψη δυο εβδομάδες στο σχολείο. Συνεχίζουμε να έχουμε το ίδιο αίτημα να αρθεί αυτή η απόφαση του υπουργείου Παιδείας. Μια απόφαση που δυστυχώς αντιμετωπίζει τα παιδιά σαν αριθμούς και ξεχνά ότι είναι οντότητες, είναι άνθρωποι που τους αξίζει μια ποιοτική και ασφαλή δημόσια παιδεία. Εμείς αυτό δε το βλέπουμε για αυτό θα συνεχίσουμε με ότι τρόπο μπορούμε και ότι μέσα έχουμε να διεκδικούμε να έρθουν τα τμήματα στην πρότερη κατάσταση».

 Από την πλευρά της η Κωνσταντίνα Αθανάσουλια από τη Ζαχάρω σημείωσε: «Πέρα από την πανδημία υπάρχουν και θέματα ασφάλειας, όπως τι θα γίνει με την πυρασφάλεια ή σε περίπτωση σεισμού, ενώ παράλληλα υπάρχει πρόβλημα και με την εκπαιδευτική διαδικασία. Ανήκω στη γενιά που το 1991 ως 15χρονη πήρα μέρος σε καταλήψεις με αίτημα καλύτερες συνθήκες και ποιότητα εκπαίδευσης. Τριάντα χρόνια μετά σα γονιός ζητάω το ίδιο πράγμα. Νομίζετε ότι το υπουργείο Παιδείας και οι πολιτικοί να μιλάνε για το μέλλον αυτού του τόπου και 30 χρόνια να ζητάμε το ίδιο πράγμα; Ολιγομελή τμήματα και ποιοτική παιδεία; Και εν μέσω πανδημίας γυρνάμε σαράντα χρόνια πίσω. Νομίζω είναι τραγικό και μόνο να το συζητάμε».

Σχετικά Άρθρα

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ