Παρασκευή, 3 Μαΐου, 2024
ΑρχικήΕλλάδαΠαράδοση του μετρό στον Πειραιά - Μητσοτάκης: Εμείς παραδίδουμε έργα, κάποιοι παρουσίαζαν...

Παράδοση του μετρό στον Πειραιά – Μητσοτάκης: Εμείς παραδίδουμε έργα, κάποιοι παρουσίαζαν μουσαμάδες

Στις 2 το μεσημέρι θα τεθούν οι νέοι σταθμοί σε εμπορική λειτουργία για την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού

«Επόμενη στάση, Μανιάτικα, Πειραιάς, Δημοτικό Θέατρο». Οι τρεις τελευταίοι σταθμοί του μετρό για Πειραιά που εγκαινιάζει αυτή την ώρα ο Πρωθυπουργός, συμπληρώνουν τον νέο κυκλοφοριακό χάρτη της πόλης και σφραγίζουν μια δύσκολη και γεμάτη ανατροπές διαδρομή της μεγάλης επέκτασης, η οποία ξεκίνησε να κατασκευάζεται πριν από περίπου δέκα χρόνια.

Δείτε την παράδοση των τριών νέων σταθμών

Πρώτος το λόγο πήρε ο διευθύνων σύμβουλος της Αττικό Μετρό, Νίκος Κουρέτας.

Στην τοποθέτησή του επισήμανε τη σημασία του έργου στις μεταφορές στο λεκανοπέδιο, την ιδιαίτερη αισθητική των νέων σταθμών, ενώ ευχαρίστησε τους εργαζόμενους που σε χρόνο ρεκόρ και σε συνθήκες πανδημίας εργάσθηκαν για να παραδοθεί το έργο.

Στη συνέχεια προβλήθηκε βίντεο για το έργο. Στην ομιλία του στη συνέχεια ο διευθύνων σύμβουλος της ΑΒΑΞ Κωνσταντίνος Μιντζάλης εξέφρασε τη χαρά και την περηφάνια της κοινοπραξίας για την ολοκλήρωση του έργου.

«O Πειραιάς αποκτά πλέον τις υποδομές που του αξίζουν», τόνισε ο υφυπουργός Υποδομών

«Το χρέος της κάθε Πολιτείας που σέβεται την αποστολή της είναι να σχεδιάζει και να υλοποιεί πολιτικές που βελτιώνουν την καθημερινότητα κάθε πολίτη. Αυτό αποκτά ιδιαίτερη αξία όταν οι κοινωνίες δοκιμάζονται από διάφορες κρίσεις. Σήμερα εν μέσω τριών διεθνών κρίσεων, υγειονομικής, οικονομικής και ενεργειακής, η ελληνική Πολιτεία και η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη υλοποιεί με συνέπεια ένα στοχευμένο σχέδιο αναβάθμισης των υποδομών. Ένα σχέδιο με ενιαία λογική, αναπτυξιακό και κοινωνικό πρόσημο, προσαρμοσμένο στις εθνικές, περιφερειακές και τοπικές ανάγκες. Ένα σχέδιο, με άμεσα και μετρήσιμα οφέλη για την καθημερινότητα και την ποιότητα ζωής των πολιτών. Σήμερα, εδώ, από την καρδιά του Πειραιά, παραδίδουμε στην κυκλοφορία τους τρεις αυτούς σταθμούς. Τα Μανιάτικα, τον Πειραιά, το Δημοτικό Θέατρο που μας φιλοξενεί, ολοκληρώνοντας έτσι την επέκταση της Γραμμής 3 και εμπεδώνοντας ακόμη περισσότερο την αξία του Μετρό ως μαζικού μέσου μεταφοράς. Γιατί το Μετρό είναι το πλέον προσιτό, το πλέον κοινωνικό, το πλέον λαϊκό και το πλέον φιλοπεριβαλλοντικό μέσο μεταφοράς», ανέφερε στην τοποθέτησή του ο υφυπουργός Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης.

 Η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη αναφέρθηκε ιδιαίτερα στη συνεχή παρακολούθηση του έργου από τις αρχαιολογικές υπηρεσίες και πρόσθεσε ότι η έκθεση των αρχαιοτήτων που παραδίδεται στην πόλη μαζί με το μετρό, συμβάλλει στην αναβάθμιση της πόλης

Στις 14:00 ξεκινούν τα δρομολόγια 

Στις 2 το μεσημέρι θα τεθούν σε εμπορική λειτουργία για την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού.

Με τους νέους σταθμούς και τους άλλους τρεις που παραδόθηκαν πριν από δύο χρόνια (Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός και Νίκαια), ο Πειραιάς θα συνδέεται σε λιγότερο από μία ώρα με το αεροδρόμιο (σ.σ με τις προβλεπόμενες καθυστερήσεις στους σταθμούς ενδέχεται να ξεπεράσει και τα 60 λεπτά) από περίπου 80 λεπτά που υπολογίζεται η σημερινή διαδρομή.

Αντίστοιχα, στα 20 λεπτά είναι η εκτιμώμενος χρόνος για το Σύνταγμα, συμβάλλοντας καταλυτικά στην μείωση της κυκλοφορίας των οχημάτων και στην καλύτερη και γρηγορότερη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού.

Το έργο θα δώσει πολλές ανάσες όχι μόνο στο κέντρο της πόλης αλλά και στις γύρω περιοχές που ασφυκτιούν από την κυκλοφορία και εξυπηρετούνται από την νέα επέκταση όπως είναι τα Μανιάτικα, ο Κορυδαλλός, η Νίκαια και η Αγία Βάρβαρα.

Η Αττικό Μετρό, εκτιμά ότι η νέα επέκταση θα φέρει στο μετρό περί τους 132.000 νέους επιβάτες περιορίζοντας κατά 23.000 ημερησίως την κίνηση των οχημάτων και κατ΄ αναλογία και τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 120 τόνους σε ημερήσια βάση.

Με την παράδοση του έργου, ο Πειραιάς μετατρέπεται σε ένα σημαντικό συγκοινωνιακό κόμβο, στον οποίο συγχρονίζονται δύο γραμμές μετρό (Γραμμές 1 και 3), η επέκταση του τραμ προς Πειραιά, η οποία παραδόθηκε εξίσου καθυστερημένα πρόσφατα με 12 σταθμούς, ο προαστιακός σιδηρόδρομος και το λιμάνι, δίνοντας πολλούς και διαφορετικούς τρόπους μετακίνησης των επιβατών.

Ένα έργο με πολλά αγκάθια

Για να φτάσουν όμως οι σταθμοί του μετρό στην σημερινή πανηγυρική μέρα, μεσολάβησαν πολλά εμπόδια, τεχνικές δυσκολίες και απρόοπτα (oικονομική κρίση, capital controls) που εκτροχίασαν πολλές φορές το χρονοδιάγραμμα του έργου και ανέβασαν το κόστος. Koρυφή του παγόβουνου ήταν η αλλαγή της χωροθέτησης του σταθμού του Πειραιά που κατασκευάστηκε κυριολεκτικά κάτω από την θάλασσα και η μετακίνησή του κατά 7,5 μέτρα από την αρχική θέση λόγω εντοπισμού υπόγειου ποταμού!

Η πιο πρόσφατη καθυστέρηση στην παράδοση των τελευταίων τριών σταθμών αποδόθηκε στα προβλήματα ραδιοκάλυψης εντός των σηράγγων και στις δυσλειτουργίες στην προμήθεια του τηλεπικοινωνιακού συστήματος που μετέθεσε την παράδοση του έργου για λίγους μήνες από την κοινοπραξία ΑΒΑΞ-Chella –Alstom που το κατασκεύασε (σ.σ η ίδια κατασκευάζει και την γραμμή 4 του μετρό-Άλσος Βείκου-Γουδί).

Με την εμπορική λειτουργία των τριών νέων σταθμών αύριο Τρίτη 11 Οκτωβρίου, θα τεθεί σε ισχύ και ο ανασχεδιασμός λεωφορειακών γραμμών στην ευρύτερη περιοχή του Πειραιά, με στόχο τη διαλειτουργικότητα του δικτύου των οδικών συγκοινωνιών με τους νέους σταθμούς της γραμμής 3 του μετρό.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
spot_img
spot_img
spot_img

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ