Σάββατο, 18 Μαΐου, 2024
ΑρχικήLife & StyleΝηστεία και άσκηση

Νηστεία και άσκηση

του Μάκη Κόκκαλη- Καθηγητής Φυσικής Αγωγής Ιδιοκτήτης MV Fitness Boutique

Διανύουμε την πέμπτη εβδομάδα για τη νηστεία της Σαρακοστής, όπου συνειδητά απέχουμε από την κατανάλωση κρέατος και των προϊόντων ζωικής προέλευσης. 

Πως μπορούμε, όμως να συνδυάσουμε την άσκηση ;


Το μεγάλο ερώτημα έγκειται στο πως αναπληρώνεται η χαμηλή ποσότητα πρωτεϊνών και άλλων θρεπτικών συστατικών. Βέβαια, διατροφικά υπάρχουν οι κατάλληλοι συνδυασμοί.

Για αρχή , θα πρέπει να αυξηθεί η κατανάλωση σιδήρου, ασβεστίου, βιταμίνης D και ωμέγα-3 λιπαρών οξέων.

Προπονητικά ο στόχος μας είναι να μειωθεί η καταπόνηση του σώματος από την έντονη και επίπονη άσκηση, καθώς όπως είναι φυσικό θα οδηγηθούμε σε αποδυνάμωση και πρόωρη κόπωση.

Ιδανικά θα πρέπει να γίνονται ασκήσεις χαμηλής ή μέτριας έντασης, καθώς αυτές θα αξιοποιήσουν περισσότερη ενέργεια από το αποθηκευμένο σωματικό λίπος, βοηθώντας μας να τις διατηρήσουμε για μεγάλο χρονικό διάστημα, ενώ παράλληλα επιταχύνεται η απώλεια λίπους.

Συμβουλές άσκησης

Χαμηλώνουμε την ένταση της άσκησης, καθώς ο οργανισμός οδηγείται πιο εύκολα σε εξάντληση, λόγω της μειωμένης λήψης πρωτεΐνης  από τις τροφές.

Προτιμάμε το περπάτημα, αντί για το τρέξιμο που επιταχύνει επίσης τους χτύπους της καρδιάς, αλλά δεν καταπονεί το σώμα.

Ασχολούμαστε με άσκηση τύπου pilates , που βασίζεται σε ήπιες και αργές κινήσεις προσφέροντας μυϊκή τόνωση, αποφεύγοντας την εξάντληση.

Προτιμάμε ασκήσεις αντοχής και λιγότερο αεροβικής γυμναστικής. Οι ασκήσεις αντοχής βοηθούν στην αποβολή τοξινών από τον οργανισμό. Έτσι βελτιώνεται η λειτουργία των λεμφαδένων, ενώ παράλληλα μας βοηθούν να ηρεμήσουμε ψυχικά.

–  Ακούμε το σώμα μας και παραμένουμε στα όρια μας.

–  Αλλάζει ο μεταβολισμός και οι αντοχές του σώματος λόγω της νηστείας.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
spot_img
spot_img
spot_img

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ