Σάββατο, 27 Ιουλίου, 2024
ΑρχικήΗλείαΠαρουσίαση της δράσης «Ερωτόκριτος»

Παρουσίαση της δράσης «Ερωτόκριτος»

ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΝΔΡΙΤΣΑΙΝΑΣ

Το Γυμνάσιο Ανδρίτσαινας εξακολούθησε κατά το σχολικό έτος 2023 – 2024 να διακατέχεται από STEM κουλτούρα. Υπήρξε λειτουργία μιας συνεργατικής και υποστηρικτικής κοινότητας, στην οποία ο πολιτισμένος διάλογος και η γόνιμη και συνεχής ανταλλαγή εμπειριών μεταξύ όλων των μελών αποτέλεσε το βασικό επικοινωνιακό χαρακτηριστικό της. Η κουλτούρα STEM του σχολείου μας μπορεί να χαρακτηρισθεί και ως «οικογενειακή», λόγω ότι προήχθη η συναδελφικότητα, ο αμοιβαίος σεβασμός και η αλληλεγγύη. Αυτά επιτεύχθηκαν μέσω της κοινής προσπάθειας για τον καθορισμό των στόχων, την κοινή εργασία για την επίτευξή τους, τη συνεχή κριτική σκέψη όλων των διαδικασιών καθώς και με τη διαρκή προσπάθεια για την βελτίωσή τους.

Όλα τα μέλη της κοινότητας συνδύασαν την επίλυση προβλημάτων για τα προβλήματα που έθεταν, με σχέδια εργασίας που δημιουργήθηκαν από διάφορους κλάδους. Όλοι εργάστηκαν από κοινού με προηγμένες δραστηριότητες που ανέπτυξαν την κριτική σκέψη, την επικοινωνία, την αξιολόγηση και τις δεξιότητες της έρευνας.

Η STEM λειτουργία του σχολείου υλοποιήθηκε στις διδακτικές ώρες από τους διδάσκοντες. Όμως υπήρξαν και διαθεματικές συνεργασίες των καθηγητών του σχολείου μας με ποιο χαρακτηριστική την υλοποίηση της δράσης «Ερωτόκριτος».

Η υλοποίηση της δράσης  «Ερωτόκριτος»:

Η δράση αυτή υλοποιήθηκε με συνεργασία των καθηγητών:

Α) Ζαφειρόπουλος Χρήστος για τα Μαθηματικά:

Οι μαθητές αξιοποιώντας ένα μεγάλο κάστρο σχήματος πρίσματος ορθογωνίου παραλληλεπιπέδου, με τέσσερις κυλινδρικές πολεμίστρες (την κατασκευή του οποίου υλοποίησαν στην αίθουσα τεχνολογίας) υπολόγισαν το εμβαδόν και τον όγκο του ορθογωνίου παραλληλεπιπέδου και των κυλίνδρων. Διαπίστωσαν ότι όταν άνοιγαν το κάστρο στο επίπεδο, αυτό μετατρέπονταν σε ορθογώνιο και επομένως κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι για να υπολογίσουν το εμβαδόν της παράπλευρης επιφάνειας του πρίσματος αρκεί να πολλαπλασιάσουν την περίμετρο της βάσης του κάστρου με το ύψος του. Ανάλογη εργασία έγινε και με τις κυλινδρικές πολεμίστρες.

Κατόπιν επιδόθηκαν σε διασκεδαστικό παιχνίδι, παριστάνοντας ότι η μελισσούλα BeeBot είναι ο Ερωτόκριτος και απαντώντας σε μαθηματικούς γρίφους προσπαθούσαν να τον κάνουν φτάσει στην αγαπημένη της. Οι μαθητές επιδόθηκαν διασκεδαστικά και με γέλια τόσο σε μαθηματική όσο και σε υπολογιστική σκέψη.

      Β) Παπαγιαννούλη Κωνσταντίνα για την Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή:

Ο Ερωτόκριτος και το πολίτευμα της Βασιλείας

Οι μαθητές ασχολήθηκαν με:

  • Το πολίτευμα της Βασιλείας
  • Την Πεφωτισμένη Δεσποτεία
  • Την Κληρονομική και εκλεκτορική Βασιλεία
  • Τις μορφές της Μοναρχίας
  • Την Βασιλευόμενη Κοινοβουλευτική Δημοκρατία
  • Την Συνταγματική Μοναρχία
  • Την Απόλυτη Μοναρχία
  • Την Βασιλεία στην προχριστιανική Ελλάδα.

Γ) Καρβελά Γεωργία για την Τεχνολογία:

Διαδικασία που ακολούθησαν:

  • Για το τείχος:
  • Μέτρησαν τα χαρτόνια ώστε να προκύπτουν δύο κομμάτια  σε μήκος 50cm και τα υπόλοιπα δύο σε μήκος 30 cm, σύνολο τέσσερα κομμάτια χαρτόνια
  • Το επάνω μέρος των χαρτονιών, μέτρησαν, σημάδεψαν και έκοψαν σε απόσταση 10cm τις επάλξεις  ( ανυψωμένο προστατευτικό στηθαίο σε σχήμα ορθογώνιο) και τις  πολεμίστρες ( στενό οδοντωτό άνοιγμα)
  • Για τους πύργους:

Αποφάσισαν να τους φτιάξουμε κυλινδρικούς

  • Μέτρησαν την νεροσωλήνα στα 50cm
  • Την έκοψαν σε τρία μέρη, οπότε προέκυψαν τέσσερα κυλινδρικά κομμάτια

κάναμε κάθετη τομή

  • Στις τομές, πέρασαν ένα κομμάτι χαρτόνι
  • Σε κάθε  σωλήνα, τοποθέτησαν  χαρτόνια, προσέχοντας να υπάρχουν ένα των 50 cm και ένα των 30 cm σε απόσταση 90ο
  • Για να είναι τα χαρτόνια περισσότερο γερά στις ενώσεις με τις πλαστικές σωλήνες, τα κόλλησαν με θερμόκολλα .
  • Για την πύλη:
  • Μέτρησαν, σημάδεψαν και έκοψαν σε ημικυκλικό περίπου σχήμα, την πύλη, προσέχοντας μην αποκοπεί από το υπόλοιπο κομμάτι του χαρτονιού
  • Τοποθέτησαν ψηλά στο πλάι της, δύο μεταλλικά άγκιστρα μικρού μεγέθους
  • Στο ίδιο ύψος του τείχους, τοποθέτησαν δυο μεταλλικά άγκιστρα μεγαλύτερου μεγέθους από τα προηγούμενα
  • Για να είναι η πύλη ανοιγόμενη, ένωσαν τα άγκιστρα της ίδιας πλευράς με μεγάλους μεταλλικούς συνδετήρες
  • Φινίρισμα:
  • Έβαψαν τα τείχη και τους πύργους με λευκή μπογιά και την πύλη με μεταλλιζέ σπρέυ.
  • Στο τείχος πάνω από την πύλη, έβαψαν στρογγυλό σχήμα, ώστε να δηλώνει πως υπάρχει άνοιγμα στην οροφή το οποίο χρησιμοποιείται για άμυνα σε όποιον προσπαθήσει να μπει στο κάστρο.
  • Σημείωσαν με χρώμα τις  τοξοθυρίδες  και  τις κανονιοθυρίδες.

Δ) Αναγνωστόπουλος Χαράλαμπος για την Ιστορία:

Ενασχόληση με την ιστορική περίοδο της γραφής του έργου.

Ε) Λιατσή Διονυσία για την Πληροφορική.

  • Οι μαθητές κατασκεύασαν την πρόσκληση της τελικής παρουσίασης
  • Την ψηφιακή δημιουργία βίντεο κατά την οποία οι μαθητές αφηγούνται την ιστορία του Ερωτόκριτου σε συνεργασία με την φιλόλογο.

Στ) Γκορίτσα Ελένη Μαρία για την Λογοτεχνία:

  • Κατασκευή πίνακα από τους μαθητές στον οποίο απεικονίζεται η Αρετούσα να στέκεται στο παράθυρο του κάστρου της και τον Ερωτόκριτο να της τραγουδά.

Η δημιουργία του πίνακα έγινε στα πλαίσια του μαθήματος της        Νεοελληνικής Λογοτεχνίας με σκοπό τη διαθεματική προσέγγιση μέσω της εικαστικής δημιουργίας. Ο στόχος ήταν η ζωγραφική αναπαράσταση σκηνών από το εν λόγω κείμενο. Αρχικά κατά τη διάρκεια του μαθήματος τα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας εντοπίστηκαν τα βασικά σημεία εικαστικής αξιοποίησης από το κείμενο και στη συνέχεια προσεγγίστηκε το περιεχόμενο με έμφαση στο νόημα, το στόχο του ποιητή, την κεντρική ιδέα και τους βασικούς ήρωες. Στα πλαίσια του μαθήματος υποστηρίχτηκε η ενεργητική και βιωματική προσέγγιση αλλά και ενεργοποιήθηκε η συνεργασία των μαθητών μέσω δημιουργικών δραστηριοτήτων.

Τέλος οι μαθητές κατανόησαν τη σχέση που μπορεί να έχει η λογοτεχνία με τη ζωγραφική και το πώς μπορεί να εμπνευστεί ένας ζωγράφος από αυτήν.

  • Την ψηφιακή δημιουργία βίντεο κατά την οποία οι μαθητές αφηγούνται την ιστορία του Ερωτόκριτου σε συνεργασία με την καθηγήτρια πληροφορικής.

Στη Λογοτεχνία της Γ τάξης του Γυμνασίου επιλέχθηκε προς διδασκαλία ο Ερωτόκριτος του Β. Κορνάρου στο πλαίσιο της ύλης της τάξης αυτής και η υπόθεση του έργου συντέθηκε από τους μαθητές.

  • Στιχουργήματα μαθητών:

Στο κάστρο ετούτο εβρέθηκα

την Αρετούσα να ιδώ

και γλυκά να της τραγουδώ, 

Όμορφη Αρετούσα μου,

το χέρι απ τον πατέρα σου ζητώ

με όρκο για πάντα να σ’ αγαπώ

Έσμιξαν οι καρδιές μας

Ενωθήκαν οι ψυχές μας

Μα την αγάπη ετούτη                                                                             

κανένας δεν την θέλησε

 Όσες δυσκολίες,

όσα εμπόδια και να βρω

πάντα θα προσπαθώ,

στην αγκαλιά σου να βρεθώ

Η σύνθεση αυτών των μικρών ποιημάτων έγινε στα πλαίσια του μαθήματος της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας. Η δημιουργική γραφή ανοίγει δρόμο στους μαθητές και στις μαθήτριες να συνθέσουν τις εμπειρίες ζωής με τις γνώσεις που αποκτούν στην  εκπαίδευση. Με τη δημιουργική γραφή η πρόσληψη του μαθήματος της Λογοτεχνίας από παθητική γίνεται ενεργητική και βιωματική μάθηση έχοντας ως αποτέλεσμα την ενίσχυση της εμπλοκής των μαθητών στο μάθημα αλλά δίνει και στο μαθητή το κατάλληλο κίνητρο για την  εξοικείωση με το γράψιμο που γίνεται εμπειρία και μπορεί να πειραματιστεί και να ψυχαγωγηθεί. Οι φάσεις που ακολουθήθηκαν για τη δημιουργική γραφή ήταν η ανάγνωση του ποιήματος του Ερωτόκριτου, ο καταιγισμός ιδεών και λέξεων που θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν στα ποιήματα, η σύνθεση των μικρών ποιημάτων και διορθώσεις που χρειάστηκαν να γίνουν καθώς και η τελική παρουσίαση των ποιημάτων.

  • Την εκμάθηση τραγουδιού

Θ) Σεβαστός Δημήτρης για την Φυσική και την Χημεία:

Διερεύνηση της ιστορικής εξέλιξης των υλικών και των μεθόδων κατασκευής των κάστρων σε σχέση με την εξέλιξη των όπλων και συσχετισμός με έννοιες Φυσικής και Χημείας.  

Πιο συγκεκριμένα, για να κατασκευαστεί ένα οικοδόμημα, χρειάζεται να γίνει μία μελέτη για την ακεραιότητά του, τη στατικότητα όπως την ονομάζουν. Η στατικότητα ενός κτιρίου σχετίζεται με τις δυνάμεις που δέχεται όλο το κτίριο στα διάφορα σημεία του, αλλά και στο πως αυτές κατανέμονται στο έδαφος. Το μάθημα για τις δυνάμεις, ξεκινούν να το διδάσκονται οι μαθητές στη Β΄ Γυμνασίου.

Όσων αφορά το ίδιο το οικοδόμημα, γνωρίζουμε ότι χρειάζεται υλικά για να κατασκευαστεί. Η μελέτη και η κατασκευή των υλικών αποτελεί αντικείμενο της Χημείας. Τα υλικά που μπορούν να χρησιμοποιηθούν στην κατασκευή ενός κάστρου είναι κυρίως οι πέτρες αλλά και η συγκολλητική ουσία αυτών τα κονιάματα. Οι πέτρες είναι άλατα, τα οποία βρίσκονται παντού γύρω μας, και διδάσκονται στη Χημεία της Γ΄ Γυμνασίου. Επίσης στο συγκεκριμένο μάθημα, οι μαθητές αρχίζουν να αποκτούν μία πρώτη γνώση σχετικά με το τι αποτελούνται τα διάφορα υλικά που έχουμε γύρω μας.

Οι μαθητές σε ανοικτή εκδήλωση την Τρίτη 21 Μάιου 2024 παρουσίασαν την δράση τους προκαλώντας ενθουσιασμό στην κατάμεστη αίθουσα.  

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ

Παρουσίαση της δράσης «Ερωτόκριτος»

ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΝΔΡΙΤΣΑΙΝΑΣ

Το Γυμνάσιο Ανδρίτσαινας εξακολούθησε κατά το σχολικό έτος 2023 – 2024 να διακατέχεται από STEM κουλτούρα. Υπήρξε λειτουργία μιας συνεργατικής και υποστηρικτικής κοινότητας, στην οποία ο πολιτισμένος διάλογος και η γόνιμη και συνεχής ανταλλαγή εμπειριών μεταξύ όλων των μελών αποτέλεσε το βασικό επικοινωνιακό χαρακτηριστικό της. Η κουλτούρα STEM του σχολείου μας μπορεί να χαρακτηρισθεί και ως «οικογενειακή», λόγω ότι προήχθη η συναδελφικότητα, ο αμοιβαίος σεβασμός και η αλληλεγγύη. Αυτά επιτεύχθηκαν μέσω της κοινής προσπάθειας για τον καθορισμό των στόχων, την κοινή εργασία για την επίτευξή τους, τη συνεχή κριτική σκέψη όλων των διαδικασιών καθώς και με τη διαρκή προσπάθεια για την βελτίωσή τους.

Όλα τα μέλη της κοινότητας συνδύασαν την επίλυση προβλημάτων για τα προβλήματα που έθεταν, με σχέδια εργασίας που δημιουργήθηκαν από διάφορους κλάδους. Όλοι εργάστηκαν από κοινού με προηγμένες δραστηριότητες που ανέπτυξαν την κριτική σκέψη, την επικοινωνία, την αξιολόγηση και τις δεξιότητες της έρευνας.

Η STEM λειτουργία του σχολείου υλοποιήθηκε στις διδακτικές ώρες από τους διδάσκοντες. Όμως υπήρξαν και διαθεματικές συνεργασίες των καθηγητών του σχολείου μας με ποιο χαρακτηριστική την υλοποίηση της δράσης «Ερωτόκριτος».

Η υλοποίηση της δράσης  «Ερωτόκριτος»:

Η δράση αυτή υλοποιήθηκε με συνεργασία των καθηγητών:

Α) Ζαφειρόπουλος Χρήστος για τα Μαθηματικά:

Οι μαθητές αξιοποιώντας ένα μεγάλο κάστρο σχήματος πρίσματος ορθογωνίου παραλληλεπιπέδου, με τέσσερις κυλινδρικές πολεμίστρες (την κατασκευή του οποίου υλοποίησαν στην αίθουσα τεχνολογίας) υπολόγισαν το εμβαδόν και τον όγκο του ορθογωνίου παραλληλεπιπέδου και των κυλίνδρων. Διαπίστωσαν ότι όταν άνοιγαν το κάστρο στο επίπεδο, αυτό μετατρέπονταν σε ορθογώνιο και επομένως κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι για να υπολογίσουν το εμβαδόν της παράπλευρης επιφάνειας του πρίσματος αρκεί να πολλαπλασιάσουν την περίμετρο της βάσης του κάστρου με το ύψος του. Ανάλογη εργασία έγινε και με τις κυλινδρικές πολεμίστρες.

Κατόπιν επιδόθηκαν σε διασκεδαστικό παιχνίδι, παριστάνοντας ότι η μελισσούλα BeeBot είναι ο Ερωτόκριτος και απαντώντας σε μαθηματικούς γρίφους προσπαθούσαν να τον κάνουν φτάσει στην αγαπημένη της. Οι μαθητές επιδόθηκαν διασκεδαστικά και με γέλια τόσο σε μαθηματική όσο και σε υπολογιστική σκέψη.

      Β) Παπαγιαννούλη Κωνσταντίνα για την Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή:

Ο Ερωτόκριτος και το πολίτευμα της Βασιλείας

Οι μαθητές ασχολήθηκαν με:

  • Το πολίτευμα της Βασιλείας
  • Την Πεφωτισμένη Δεσποτεία
  • Την Κληρονομική και εκλεκτορική Βασιλεία
  • Τις μορφές της Μοναρχίας
  • Την Βασιλευόμενη Κοινοβουλευτική Δημοκρατία
  • Την Συνταγματική Μοναρχία
  • Την Απόλυτη Μοναρχία
  • Την Βασιλεία στην προχριστιανική Ελλάδα.

Γ) Καρβελά Γεωργία για την Τεχνολογία:

Διαδικασία που ακολούθησαν:

  • Για το τείχος:
  • Μέτρησαν τα χαρτόνια ώστε να προκύπτουν δύο κομμάτια  σε μήκος 50cm και τα υπόλοιπα δύο σε μήκος 30 cm, σύνολο τέσσερα κομμάτια χαρτόνια
  • Το επάνω μέρος των χαρτονιών, μέτρησαν, σημάδεψαν και έκοψαν σε απόσταση 10cm τις επάλξεις  ( ανυψωμένο προστατευτικό στηθαίο σε σχήμα ορθογώνιο) και τις  πολεμίστρες ( στενό οδοντωτό άνοιγμα)
  • Για τους πύργους:

Αποφάσισαν να τους φτιάξουμε κυλινδρικούς

  • Μέτρησαν την νεροσωλήνα στα 50cm
  • Την έκοψαν σε τρία μέρη, οπότε προέκυψαν τέσσερα κυλινδρικά κομμάτια

κάναμε κάθετη τομή

  • Στις τομές, πέρασαν ένα κομμάτι χαρτόνι
  • Σε κάθε  σωλήνα, τοποθέτησαν  χαρτόνια, προσέχοντας να υπάρχουν ένα των 50 cm και ένα των 30 cm σε απόσταση 90ο
  • Για να είναι τα χαρτόνια περισσότερο γερά στις ενώσεις με τις πλαστικές σωλήνες, τα κόλλησαν με θερμόκολλα .
  • Για την πύλη:
  • Μέτρησαν, σημάδεψαν και έκοψαν σε ημικυκλικό περίπου σχήμα, την πύλη, προσέχοντας μην αποκοπεί από το υπόλοιπο κομμάτι του χαρτονιού
  • Τοποθέτησαν ψηλά στο πλάι της, δύο μεταλλικά άγκιστρα μικρού μεγέθους
  • Στο ίδιο ύψος του τείχους, τοποθέτησαν δυο μεταλλικά άγκιστρα μεγαλύτερου μεγέθους από τα προηγούμενα
  • Για να είναι η πύλη ανοιγόμενη, ένωσαν τα άγκιστρα της ίδιας πλευράς με μεγάλους μεταλλικούς συνδετήρες
  • Φινίρισμα:
  • Έβαψαν τα τείχη και τους πύργους με λευκή μπογιά και την πύλη με μεταλλιζέ σπρέυ.
  • Στο τείχος πάνω από την πύλη, έβαψαν στρογγυλό σχήμα, ώστε να δηλώνει πως υπάρχει άνοιγμα στην οροφή το οποίο χρησιμοποιείται για άμυνα σε όποιον προσπαθήσει να μπει στο κάστρο.
  • Σημείωσαν με χρώμα τις  τοξοθυρίδες  και  τις κανονιοθυρίδες.

Δ) Αναγνωστόπουλος Χαράλαμπος για την Ιστορία:

Ενασχόληση με την ιστορική περίοδο της γραφής του έργου.

Ε) Λιατσή Διονυσία για την Πληροφορική.

  • Οι μαθητές κατασκεύασαν την πρόσκληση της τελικής παρουσίασης
  • Την ψηφιακή δημιουργία βίντεο κατά την οποία οι μαθητές αφηγούνται την ιστορία του Ερωτόκριτου σε συνεργασία με την φιλόλογο.

Στ) Γκορίτσα Ελένη Μαρία για την Λογοτεχνία:

  • Κατασκευή πίνακα από τους μαθητές στον οποίο απεικονίζεται η Αρετούσα να στέκεται στο παράθυρο του κάστρου της και τον Ερωτόκριτο να της τραγουδά.

Η δημιουργία του πίνακα έγινε στα πλαίσια του μαθήματος της        Νεοελληνικής Λογοτεχνίας με σκοπό τη διαθεματική προσέγγιση μέσω της εικαστικής δημιουργίας. Ο στόχος ήταν η ζωγραφική αναπαράσταση σκηνών από το εν λόγω κείμενο. Αρχικά κατά τη διάρκεια του μαθήματος τα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας εντοπίστηκαν τα βασικά σημεία εικαστικής αξιοποίησης από το κείμενο και στη συνέχεια προσεγγίστηκε το περιεχόμενο με έμφαση στο νόημα, το στόχο του ποιητή, την κεντρική ιδέα και τους βασικούς ήρωες. Στα πλαίσια του μαθήματος υποστηρίχτηκε η ενεργητική και βιωματική προσέγγιση αλλά και ενεργοποιήθηκε η συνεργασία των μαθητών μέσω δημιουργικών δραστηριοτήτων.

Τέλος οι μαθητές κατανόησαν τη σχέση που μπορεί να έχει η λογοτεχνία με τη ζωγραφική και το πώς μπορεί να εμπνευστεί ένας ζωγράφος από αυτήν.

  • Την ψηφιακή δημιουργία βίντεο κατά την οποία οι μαθητές αφηγούνται την ιστορία του Ερωτόκριτου σε συνεργασία με την καθηγήτρια πληροφορικής.

Στη Λογοτεχνία της Γ τάξης του Γυμνασίου επιλέχθηκε προς διδασκαλία ο Ερωτόκριτος του Β. Κορνάρου στο πλαίσιο της ύλης της τάξης αυτής και η υπόθεση του έργου συντέθηκε από τους μαθητές.

  • Στιχουργήματα μαθητών:

Στο κάστρο ετούτο εβρέθηκα

την Αρετούσα να ιδώ

και γλυκά να της τραγουδώ, 

Όμορφη Αρετούσα μου,

το χέρι απ τον πατέρα σου ζητώ

με όρκο για πάντα να σ’ αγαπώ

Έσμιξαν οι καρδιές μας

Ενωθήκαν οι ψυχές μας

Μα την αγάπη ετούτη                                                                             

κανένας δεν την θέλησε

 Όσες δυσκολίες,

όσα εμπόδια και να βρω

πάντα θα προσπαθώ,

στην αγκαλιά σου να βρεθώ

Η σύνθεση αυτών των μικρών ποιημάτων έγινε στα πλαίσια του μαθήματος της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας. Η δημιουργική γραφή ανοίγει δρόμο στους μαθητές και στις μαθήτριες να συνθέσουν τις εμπειρίες ζωής με τις γνώσεις που αποκτούν στην  εκπαίδευση. Με τη δημιουργική γραφή η πρόσληψη του μαθήματος της Λογοτεχνίας από παθητική γίνεται ενεργητική και βιωματική μάθηση έχοντας ως αποτέλεσμα την ενίσχυση της εμπλοκής των μαθητών στο μάθημα αλλά δίνει και στο μαθητή το κατάλληλο κίνητρο για την  εξοικείωση με το γράψιμο που γίνεται εμπειρία και μπορεί να πειραματιστεί και να ψυχαγωγηθεί. Οι φάσεις που ακολουθήθηκαν για τη δημιουργική γραφή ήταν η ανάγνωση του ποιήματος του Ερωτόκριτου, ο καταιγισμός ιδεών και λέξεων που θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν στα ποιήματα, η σύνθεση των μικρών ποιημάτων και διορθώσεις που χρειάστηκαν να γίνουν καθώς και η τελική παρουσίαση των ποιημάτων.

  • Την εκμάθηση τραγουδιού

Θ) Σεβαστός Δημήτρης για την Φυσική και την Χημεία:

Διερεύνηση της ιστορικής εξέλιξης των υλικών και των μεθόδων κατασκευής των κάστρων σε σχέση με την εξέλιξη των όπλων και συσχετισμός με έννοιες Φυσικής και Χημείας.  

Πιο συγκεκριμένα, για να κατασκευαστεί ένα οικοδόμημα, χρειάζεται να γίνει μία μελέτη για την ακεραιότητά του, τη στατικότητα όπως την ονομάζουν. Η στατικότητα ενός κτιρίου σχετίζεται με τις δυνάμεις που δέχεται όλο το κτίριο στα διάφορα σημεία του, αλλά και στο πως αυτές κατανέμονται στο έδαφος. Το μάθημα για τις δυνάμεις, ξεκινούν να το διδάσκονται οι μαθητές στη Β΄ Γυμνασίου.

Όσων αφορά το ίδιο το οικοδόμημα, γνωρίζουμε ότι χρειάζεται υλικά για να κατασκευαστεί. Η μελέτη και η κατασκευή των υλικών αποτελεί αντικείμενο της Χημείας. Τα υλικά που μπορούν να χρησιμοποιηθούν στην κατασκευή ενός κάστρου είναι κυρίως οι πέτρες αλλά και η συγκολλητική ουσία αυτών τα κονιάματα. Οι πέτρες είναι άλατα, τα οποία βρίσκονται παντού γύρω μας, και διδάσκονται στη Χημεία της Γ΄ Γυμνασίου. Επίσης στο συγκεκριμένο μάθημα, οι μαθητές αρχίζουν να αποκτούν μία πρώτη γνώση σχετικά με το τι αποτελούνται τα διάφορα υλικά που έχουμε γύρω μας.

Οι μαθητές σε ανοικτή εκδήλωση την Τρίτη 21 Μάιου 2024 παρουσίασαν την δράση τους προκαλώντας ενθουσιασμό στην κατάμεστη αίθουσα.  

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
spot_img
spot_img
spot_img

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ