Επανέναρξη της κρουαζιέρας και προστασία από τον covid-19

0
631

Κυριάρχησαν στην τηλεδιάσκεψη Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας, με τη συμμετοχή του δημάρχου Πύργου

Παν. Αντωνακόπουλος: «Το λιμάνι Κατακόλου βρίσκεται σε πορεία διαρκούς βελτίωσης και ανάπτυξης υποδομών»

Η λειτουργία του λιμανιού του Κατακόλου, τα έργα ανάπτυξης και υποδομής που πραγματοποιούνται και κυρίως ο τρόπος διακίνησης των επιβατών. Και το σχέδιο αντιμετώπισης και προστασίας από τον covid-19 ήταν μερικά από τα βασικά θέματα συζήτησης στην τηλεδιάσκεψη. Που διοργάνωσε η  Ένωση Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων και Φορέων Ναυτιλίας με προσκεκλημένο τον Δήμαρχο Πύργο Παναγιώτη Αντωνακόπουλο.

Την σπουδαιότητα του λιμανιού του Κατακόλου επισήμανε στον χαιρετισμό του ο πρόεδρος της ΕΕΚΦΝ Θεόδωρος Κόντες. Καθώς όπως υπογράμμισε “είναι ο πρώτος ή ο τελευταίος προορισμός των κρουαζιερόπλοιων”.

 Επίσης τόνισε ότι πλέον το Λιμάνι Κατακόλου έχει αποκαταστήσει τις λειτουργίες του και αποτελεί βασικό σταθμό της κρουαζιέρας.

Πάνω σ’ αυτή την επισήμανση ο κ. Αντωνακόπουλος σημείωσε ότι “πρέπει να είμαστε έτοιμοι, να πληρούμε τις προϋποθέσεις και να είμαστε ανταγωνιστικοί. Το ότι είμαστε πρώτοι στην είσοδο της  χώρας, είναι μεν οικονομικά ωφέλιμο, αλλά δημιουργεί επιπλέον ζητήματα”.

Στην τηλεδιάσκεψη συμμετείχε επίσης και ο τουριστικός πράκτορας Παναγιώτης Φάκλαρης, ο οποίος αναφέρθηκε στις μέχρι στιγμής προγραμματισμένες αφίξεις.

Αναφερόμενος στην συνολική εικόνα του λιμανιού και της λειτουργίας του ο κ. Αντωνακόπουλος αναφέρθηκε στα έργα που εκτελούνται και τις ενέργειες βελτίωσής του. “Το λιμάνι βελτιώνεται διαρκώς.  Δυστυχώς βρήκαμε ένα λιμάνι σε κατάσταση… αόρατη! Τώρα πήραμε εγκρίσεις των σχεδίων μας για την διαχείριση στερεών-υγρών αποβλήτων, για την απορρύπανση,…Οργανωνόμαστε διαρκώς.

Έχουμε προσλάβει προσωπικό και θα έχουμε πάλι φύλαξη με σεκιούριτι, παρόλο στοιχίζει πολύ ακριβά αυτό το σχέδιο. Παράλληλα γίνονται έργα. Εγκαταστάθηκε ο εργολάβος για το έργο χερσαίας ζώνης ύψους 5,5 εκ ευρώ. Στο έργο εκτός των άλλων προβλέπεται η κατασκευή σύγχρονου σταθμού υποδοχής Σένγκεν. Το λιμάνι είναι σε μια πορεία διαρκούς βελτίωσης και ανάπτυξης υποδομών. Κάναμε μια μεγάλη συντήρηση στους προσκρουστήρες. Σύντομα θα προχωρήσουμε στην δημοπράτηση και άλλων συναφών έργων. Έχουμε ήδη αποφασίσει να βάλουμε μια τάξη στην έντονη αταξία με τα λεωφορεία. Και πρώτος στόχος είναι να προασπίσουμε το συμφέρον της περιοχής που ταυτίζεται με το συμφέρον της κρουαζιέρας. Σε αυτό θα είμαστε αποφασιστικοί κι ίσως και λιγάκι σκληροί με κάποια κατάσταση η οποία παλιότερα ήταν επιβλαβής για την εικόνα όλων”.

Σχέδιο διαχείρισης κρουσμάτων

“Έχουμε αποκτήσει μια σημαντική εμπειρία, εκ των πραγμάτων, στην αντιμετώπιση της πανδημίας, και βρισκόμαστε σε διαρκή επικοινωνία και συνεργασία με τον ΕΟΔΥ, και την Περιφέρεια. Αυτό μας δημιουργεί μια ευκολία στο να κινηθούμε γρήγορα σε όποιο περιστατικό προκύψει. Βέβαια τον πρώτο λόγο στην όλη διαδικασία τον έχει ο ΕΟΔΥ για την διαχείριση των περιστατικών”, τόνισε. Κάτι που επισήμανε και το Υπουργείο Ναυτιλίας σε πρόσφατη επιστολή του προς την ΕΕΚΦΝ.

Ο κ. Αντωνακόπουλος αναφέρθηκε στο “Σχέδιο αντιμετώπισης καταστάσεων Έκτακτης Ανάγκης Λιμένα Κατακόλου- Διαχείριση Κρούσματος Covid-19 σε Κρουαζιερόπλοιο” που έχει συνταχθεί και κατατεθεί εγκαίρως και στο Υπουργείο. Μάλιστα το συγκεκριμένο σχέδιο έχει εγκριθεί από το Λιμεναρχείο, ενώ από την πλευρά του Υπουργείου δεν υπάρχει καμία αρνητική παρατήρηση.

“Το ιατρείο μας στο Κατάκολο είναι κατάλληλα εξοπλισμένο και πρόσφατα είχαμε μια προσφορά από την κ. Μαριάννα Λάτση σε εξοπλισμό. Επίσης έχουμε και χώρο φύλαξης του περιστατικού αν χρειαστεί” σημείωσε. Κι αναφέρθηκε στην επιτυχημένη πρόσφατη φιλοξενία δύο σκαφών με πολυάριθμους παράτυπους μετανάστες που έφτασαν στην περιοχή.

Αφίξεις από τον Ιούνιο

Τέλος, όπως ενημέρωσε ο κ. Φάκλαρης για τα μέχρι σήμερα προγραμματισμένα δρομολόγια, “το λιμάνι είναι ακυρωμένο μέχρι τέλος Μαΐου. Εκτός από δύο αφίξεις τον Απρίλιο και δύο τον Μάιο. Επίσημα έχω στα χέρια μου ως τώρα την επανεκκίνηση της κρουαζιέρας που κάνει η  MSC από τον Ιούνιο μέχρι και τον Οκτώβριο. Με εβδομαδιαία βάση ένα πλοίο”.