1ο Γυμνάσιο Πύργου
Στο πλαίσιο του προγράμματος Εrasmus+ KA122 Σχέδιο 2023-1-EL01-KA122-SCH-000143964-“Thinknew-Actgreen” που υλοποιεί το σχολείο μας , το 1ο Γυμνάσιο Πύργου, πραγματοποιήθηκε κινητικότητα εκπαιδευτικών για την παρακολούθηση επιμορφωτικού σεμιναρίου σε εκπαιδευτικό οργανισμό στο εξωτερικό. Πιο συγκεκριμένα, οι εκπαιδευτικοί κ. Αργυροπούλου Μαγδαληνή, κ. Μποσμή Αικατερίνη και η κ.Σαργέντη Βασιλική συμμετείχαν σε σειρά μαθημάτων με τίτλο «Effective Pedagogies for 21st-Century Learning» (Αποτελεσματικές Παιδαγωγικές Μάθησης για τον 21ο αιώνα») που διεξήχθηστoν εκπαιδευτικό οργανισμό Société Nouvelle International House Centre de Langues, Riviera στη Νίκαια της Γαλλίας από 22 έως 27 Ιουλίου 2024 με τη χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης και με Εθνική Μονάδα Συντονισμού το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών (ΙΚΥ).
Η επιμόρφωση αυτή αφορούσε τη χρήση νέων παιδαγωγικών πρακτικών για την ανάπτυξη δεξιοτήτων όπως η κριτική σκέψη, η συνεργασία, η δημιουργικότητα και η επικοινωνία στη σχολική εκπαίδευση. Οι νέες αυτές παιδαγωγικές μέθοδοι με επίκεντρο τον μαθητή κερδίζουν δυναμική σε όλο τον κόσμο: μάθηση βάσει έργου (PBL), μάθηση ενισχυμένη με τεχνολογία (TEL), συνεργατική μάθηση και σκέψη σχεδιασμού για δημιουργική επίλυση προβλημάτων. Το σεμινάριο, στο οποίο συμμετείχαν επίσης εκπαιδευτικοί από την Ουγγαρία, τη Σλοβακία,την Ισπανία και την Τουρκία, είχε κυρίως βιωματική προσέγγιση μια και οι επιμορφούμενοι συμμετείχαν σε δραστηριότητες εφαρμόζοντας τις νέες παιδαγωγικές μεθόδους. Η τελική εργασία αφορούσε τη δημιουργία σχεδίων μαθημάτων.
Είναι βέβαιο ότι η γνώση και η εμπειρία μιας εκπαιδευτικής επιμόρφωσης αποτελεί εφαλτήριο για την περαιτέρω εξερεύνηση των νέων μεθόδων, τον πειραματισμό και την προσαρμογή τους για την πιο πρόσφορη εφαρμογή αυτώνμε στόχο την συμπερίληψη και την ενεργοποίηση όλων των μαθητών. Δεδομένου ότι είναι πολλές οι προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτικοί σήμερα, είναι πολύ ωφέλιμοαυτές οι καινοτόμες πρακτικές που προκύπτουν από τέτοια επιμορφωτικά σεμινάρια καθώς και παραδείγματα από την υλοποίησή τους στην εκπαιδευτική διαδικασία να διαχέονται στην ενδοσχολική κοινότητα, καθώς και σε ημερίδες σε επίπεδο νομού.