Στο Γυμνάσιο με Λ Τ. Δίβρης: Μια χαραμάδα στο κλειστό παράθυρο, να γίνει δύναμη ζωής

387

Την Τρίτη, 22 Νοεμβρίου μια ιδιαίτερη και αξιόλογη δράση υλοποιήθηκε στο σχολείο μας, το ιστορικό Γυμνάσιο με Λ Τ. Δίβρης. Πρόκειται για την υλοποίηση Βιωματικών Ποιητικών Εργαστηρίων σε μαθητές/ριες της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτ. Ελλάδας με τίτλο: «Μια χαραμάδα στο κλειστό παράθυρο, να γίνει δύναμη ζωής», την οποία διοργάνωσε και συντόνισε η κα Ευφροσύνη Κωσταρά, Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου Φιλολόγων του ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Δυτ. Ελλάδας και επιστημονικά υπεύθυνη του σχολείου μας, σε συνεργασία με την Χρυσούλα Αλεξάνδρου, Επιθεωρήτρια Φιλολογικών Μαθημάτων Κύπρου και Ποιήτρια, από τη Διεύθυνση Μέσης Γενικής Εκπαίδευσης του Υπουργείο Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας (ΥΠΑΝ) Κύπρου.

Ως υπεύθυνη εκπαιδευτικός από το σχολείο μας ορίστηκε η εκπαιδευτικός κ. Αναστασία Τσερεγκούνη, ΠΕ11 η οποία είναι και Σύμβουλος Σχολικής Ζωής, ενώ τη δράση παρακολούθησαν η Διευθύντρια και πολλοί από τους εκπαιδευτικούς του Συλλόγου Διδασκόντων του σχολείου μας, όπως και η Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου Γερμανικής Φιλολογίας κ. Άννα Γεωργακοπούλου, η οποία έχει και την παιδαγωγική ευθύνη του σχολείου.

Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Γ΄ Γυμνασίου και όλου του Λυκείου υποδέχτηκαν σε ειδικά διαμορφωμένη αίθουσα, διακοσμημένη με κεριά και φύλλα του δάσους, με χαμηλό φωτισμό και με χαλαρωτική μουσική υπόκρουση, τις συντονίστριες της δράσης, κα Ευφροσύνη Κωσταρά και κα Χρυσούλα Αλεξάνδρου, καθώς και την κα Θάλεια Ασσιώτου Σκούρα, Φιλόλογο Μέσης Γενικής Εκπαίδευσης της Κύπρου, που μας τίμησαν με την παρουσία τους. Η όμορφη εκδήλωση ξεκίνησε με μια θερμή υποδοχή εκ μέρους των μαθητών και των εκπαιδευτικών του σχολείου, ενώ ακολούθησε μια υπέροχη έκπληξη, καθώς η χορωδία του σχολείου τραγούδησε στους παρευρισκόμενους το «Χρυσοπράσινο Φύλλο» του Μ. Θεοδωράκη, ένα πανέμορφο μελωδικό τραγούδι, που είναι αφιερωμένο στην Κύπρο και που προκάλεσε συγκίνηση στο κοινό.

Ακολούθησε η διεξαγωγή του Εργαστηρίου, κατά τη διάρκεια του οποίου οι συμμετέχοντες μαθητές, ακολουθώντας τις οδηγίες και τις συμβουλές της κας Αλεξάνδρου εκφράστηκαν δημιουργικά, μίλησαν για τα συναισθήματά τους και τελικά δημιούργησαν το δικό τους συλλογικό ποίημα, το οποίο εικονογράφησαν, ενώ ήδη προετοιμάζεται η μελοποίησή του.

Ευχαριστούμε θερμά την κα Χρυσούλα Αλεξάνδρου, Επιθεωρήτρια Φιλολογικών Μαθημάτων Κύπρου και Ποιήτρια, από τη Διεύθυνση Μέσης Γενικής Εκπαίδευσης του ΥΠΑΝ Κύπρου, που είχε την εποπτεία και καθοδήγηση των μαθητών/ριών, την κα Θάλεια Ασσιώτου Σκούρα, Φιλόλογο Μέσης Γενικής Εκπαίδευσης της Κύπρου, και την κα Ευφροσύνη Κωσταρά, Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου Φιλολόγων του ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Δυτ. Ελλάδας που διοργάνωσε και συντόνισε τη δράση, για τη μοναδική εμπειρία που χάρισαν στους συμμετέχοντες μαθητές! Ειδικά για τους μαθητές ενός μικρού ορεινού και δυσπρόσιτου σχολείου, παρόμοιες δράσεις είναι όχι μόνο ευπρόσδεκτες αλλά και εξέχουσας σημασίας, διότι δίνουν προσλαμβάνουσες στους μαθητές και τη δυνατότητα να συνεργαστούν και να δημιουργήσουν με βιωματικό τρόπο.

Το σχολείο μας δέχτηκε συγχαρητήρια για την άψογη οργάνωση και την τόσο ζεστή φιλοξενία, ενώ οι μαθητές εντυπωσιάστηκαν από το αποτέλεσμα αλλά και την όλη διαδικασία!

Raster

Το ποίημα που εμπνεύστηκαν οι μαθητές:

Το ποτάμι κυλάει τις σκέψεις μου

Έφτασα εδώ

Στέκομαι στην όχθη των αναμνήσεών μου

Στην ατμόσφαιρα υγρασία

περίεργη μέρα

Μπερδεύομαι

Η μυρωδιά των πεσμένων φύλλων με πάει πίσω

Δύσκολοι δρόμοι

βαρύ το χιόνι

κρυμμένα φεγγάρια

τα ξύλα στο τζάκι

κρασί στο τραπέζι

μελωδία στην ψυχή

Το ποτάμι κυλάει και σέρνει τις σκέψεις μου

Οι άνθρωποι τώρα

ξεχασμένοι στον χρόνο

οι υποσχέσεις χάθηκαν

τα σκυλιά μας αγρίεψαν

Πυροτέχνημα τα συναισθήματά μου

Σημαίνουν Χριστούγεννα