Δευτέρα, 17 Ιουνίου, 2024
ΑρχικήΕπικαιρότηταΚοινή διεκδίκηση ο οδικός άξονας Λεύκτρο- Μεγαλόπολη- Αρχαία Ολυμπία

Κοινή διεκδίκηση ο οδικός άξονας Λεύκτρο- Μεγαλόπολη- Αρχαία Ολυμπία

Στόχος η διασύνδεση της Αρχαίας Ολυμπίας με το Ναό του Επικούριου Απόλλωνα, το αρχαίο Θέατρο Μεγαλόπολης και το Μυστρά

Μνημόνιο συνεργασίας μεταξύ των φορέων της Ηλείας της Αρκαδίας και της Λακωνίας, υπεγράφη το βράδυ του Σαββάτου στην Μεγαλόπολη, όπου πραγματοποιήθηκε η ημερίδα ενημέρωσης και διεκδίκησης του οδικού άξονα Λεύκτρο- Μεγαλόπολη- Αρχαία Ολυμπία. Στην ημερίδα που πραγματοποιήθηκε με πρωτοβουλία του Δημάρχου Μεγαλόπολης Κώστα Μιχόπουλου τονίστηκε η ανάγκη δημιουργίας ενός σύγχρονου οδικού δικτύου που θα ενώνει το Λεύκτρο, με την Μεγαλόπολη και την Αρχαία Ολυμπία και κατ’ επέκταση τεσσάρων σπουδαίων μνημείων, την Αρχαία Ολυμπία, το Ναό του Επικούριου Απόλλωνα, το αρχαίο Θέατρο Μεγαλόπολης και το Μυστρά.

Όπως επισημάνθηκε, στόχος όλων θα πρέπει να είναι, η εκπόνηση μελέτης σύμφωνα με την οποία θα δίνεται η όδευση του μεγάλου αυτού αναπτυξιακού έργου αλλά και ο προϋπολογισμός που θα απαιτηθεί για την κατασκευή του.

Κ. Μιχόπουλος: «Οι υποδομές είναι η ραχοκοκαλιά για την ανάπτυξη»

Η ημερίδα άνοιξε με την τοποθέτηση του Δημάρχου Μεγαλόπολης Κώστα Μιχόπουλου ο οποίος ευχαρίστησε όλους τους εκπροσώπους φορέων, αλλά και όλους τους αιρετούς Α’ και Β’ βαθμού για την παρουσία τους στην εκδήλωση, ενώ σημείωσε ότι θα πρέπει να εξεταστεί ση διασύνδεση της Πελοποννήσου ως γεωγραφική ενότητα και όχι ως διοικητική  «Είμαστε εδώ για να ξεπεράσουμε όρια και συμβατικούς περιορισμούς. Άλλωστε εμείς οι Έλληνες ως λαός είχαμε πάντα το βλέμμα στραμμένο στην εξωστρέφεια ακόμα και έξω από τα όρια της πατρίδας μας. Αφήνοντας στο περιθώριο ότι μπορεί να μας χωρίζει, οποιαδήποτε διαίρεση διοικητική ή άλλη, μας υπαγορεύει να δούμε κατά μόνας, στα στενά όρια τα οποία σκεπτόμαστε. Σας καλώ να γίνεται από σήμερα κοινωνοί τους προγράμματος της ενότητας με σκοπό την πραγμάτωση της Πελοποννησιακής συνείδησης και με στόχο την ανάπτυξη του τόπου μας.  «Ανάπτυξη» μια λέξη χιλιοειπωμένη, που χωρίς κοινή προσπάθεια δεν μπορεί ποτέ να υλοποιηθεί. Κι εμείς στο δήμο Μεγαλόπολης το βιώνουμε έντονα σαν τοπική κοινωνία. Η ραγδαία και βίαιη απολιγνιτοποίηση χωρίς προγραμματισμό αποδυνάμωσε τον δήμο μας, που για 50 χρόνια προσέφερε πάρα πολλά στην οικονομία της πατρίδας μας, παρέχοντας ηλεκτρική ενέργεια από το λιγνίτη σε όλη την Πελοπόννησο και όχι μόνο. Η Μεγαλόπολη είναι αποφασισμένη να αντιμετωπίσει αυτή τη συγκυρία, ως ευκαιρία ανάπτυξης και μετάβασης και να αξιοποιήσει τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της για τον οικονομικό μετασχηματισμό και την βιώσιμη ανάπτυξη μέσα από τη κατασκευή έργων υποδομών, πάνω στις οποίες θα στηριχτούν οι επενδύσεις, ο πολιτισμός και ο τουρισμός, δηλαδή οι πυλώνες ανάπτυξης του μέλλοντος.  Οι υποδομές είναι η ραχοκοκαλιά πάνω στην οποία χτίζεται η ανάπτυξη του τόπου.  Η ανάδειξη της πολιτιστικής κληρονομιάς του τόπου μας είναι από της προτεραιότητες της νέας Δημοτικής Αρχής και γνωρίζουμε ότι για την προσέλκυση επενδυτών, τουριστών και επισκεπτών είναι να δημιουργήσουμε υποδομές. Μία από τις πιο σημαντικές υποδομές είναι ο λόγος για τον οποίο είμαστε εδώ. Είναι ο δρόμος Λεύκτρο- Μεγαλόπολη – Αρχαία Ολυμπία- Πύργος. Ένας δρόμος που θα δώσει αναπτυξιακή πνοή στην περιοχή μας καθώς θα συνδέει τέσσερις σπουδαίους αρχαιολογικούς χώρους, την Αρχαία Ολυμπία, το Ναό του Επικούριου Απόλλωνα, το αρχαίο Θέατρο Μεγαλόπολης και το Μυστρά. Είμαστε βέβαιοι ότι μόνο μέσα από την ένωση των δυνάμεων μας Α’ και Β’ βαθμού τοπικής αυτοδιοίκησης μπορούμε να βγάλουμε τον τόπο μας από την απαξίωση και την απομόνωση» τόνισε μεταξύ άλλων ο Κ. Μιχόπουλος. «Απαιτούμε την ολοκλήρωση του δρόμου, Σπάρτης –Μεγαλόπολης-Ανδρίτσαινας- Αρχαίας Ολυμπίας, όπως είχε σχεδιαστεί πριν από μερικά χρόνια, με τις παράπλευρες οδικές συνδέσεις» σημείωσε ο Δήμαρχος Μεγαλόπολης.

Δ. Αβραμόπουλος: «Η κατασκευή του δρόμου αυτού είχε πρωτοσυζητηθεί το 1934»

Ο πρ. Ευρωπαίος Επίτροπος και Βουλευτής Ηλείας κ. Δημήτρης Αβραμόπουλος ήταν κεντρικός ομιλητής στην ημερίδα με θέμα: «Ο δρόμος της Ανάπτυξης – Κάνουμε πράξη την Περιφερειακή Συνείδηση»,  που διοργάνωσε Δήμος Μεγαλόπολης.  Ο κ. Αβραμόπουλος μίλησε για την αλλαγή πολιτικής που σηματοδοτεί αυτή η σύμπνοια ανάμεσα στις δύο Περιφέρειες, Πελοποννήσου και Δυτικής Ελλάδας, και των δεκάδων Δήμων τους.

«Είναι πια κοινή συνείδηση ότι το μεγαλύτερο παραγωγικό κεφάλαιο της χώρας είναι η πολιτιστική της κληρονομιά και το ιστορικό της πρόσωπο.  Η μορφοποίηση της ιδέας με στόχο την οδική σύνδεση των Αρχαιολογικών Χώρων: Μυστράς – Αρχαίο Θέατρο Μεγαλόπολης – Ναός Επικούρειου Απόλλωνα – Αρχαία Ολυμπία, αντανακλά αυτήν ακριβώς την πεποίθηση για την σημασία της διαχείρισης της πλούσιας πολιτιστικής κληρονομιάς της Πατρίδας μας και της Πελοποννήσου ειδικότερα.

Η νέα στρατηγική διαχείριση της πολιτιστικής κληρονομιάς σε επίπεδο Ε.Ε. και περιφερειών αντιμετωπίζει την αξιοποίηση και ανάδειξη της πολιτιστικής κληρονομιάς συνολικά και όχι μεμονωμένα.

Η Πελοπόννησος κατοικείται από τα προϊστορικά χρόνια και σπουδαία μνημεία από κάθε περίοδο της πολυκύμαντης ιστορίας της, όπως εμβληματικοί αρχαιολογικοί χώροι, βυζαντινές εκκλησιές και εντυπωσιακά κάστρα, την καθιστούν ιδανικό προορισμό για περιήγηση και επαφή με την ιστορία και τον πολιτισμό.

Είναι γεγονός ότι ο επισκέπτης της Πελοποννήσου απολαμβάνει το αυτονόητο, φυσικά, προνόμιο να μετακινείται με σχετική άνεση και ασφάλεια στις συγκοινωνιακές υποδομές της» τόνισε ο κ. Αβραμόπουλος.  Είναι χαρακτηριστική η αναφορά του κ. Αβραμόπουλου: «Πριν από τρία χρόνια, φιλοξένησα την τότε επίτροπο για την Περιφερειακή Ανάπτυξη κα. Κρέτσου, και ξεκινήσαμε για την Αρχαία Ολυμπία. Η διαδρομή αυτή που  είναι μιάμιση ώρα μπορεί να γίνει 25 λεπτά».  Όπως επισήμανε ο κ. Αβραμόπουλος η κατασκευή του δρόμου αυτού είχε πρωτοσυζητηθεί το 1934. Χαρακτηριστικά ανέφερε : «Η οδική σύνδεση της Μεγαλόπολης με την Αρχαία Ολυμπία δεν αφορά μονάχα το σήμερα. Αποτελεί σχέδιο το οποίο η Ελληνική Πολιτεία έχει επεξεργαστεί και στο παρελθόν, ήδη μάλιστα πριν από τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Η επιστημονική και οικονομική σκοπιμότητα αυτού του έργου έχει τεκμηριωθεί διεξοδικά από μελέτες των αρμόδιων υπουργείων κατά το παρελθόν, παρέχοντας μια στέρεη βάση στον ισχυρισμό ότι ο δρόμος αυτός δεν είναι μόνο μια οραματική ιδέα αλλά και μια πρακτική και ωφέλιμη επένδυση. Η πρωτοβουλία αυτή δεν αφορά μόνο την κατασκευή ενός φυσικού δρόμου- αντιπροσωπεύει μια βαθιά ευκαιρία να συνδέσουμε το πλούσιο παρελθόν μας με ένα ευημερούν μέλλον. Οραματιζόμαστε μια Πελοπόννησο οικονομικά ζωντανή, πολιτιστικά εμπλουτισμένη και κοινωνικά συνεκτική. Ο δρόμος θα χρησιμεύσει ως αγωγός οικονομικής ανάπτυξης, φέρνοντας αυξημένο τουρισμό και νέες επιχειρηματικές ευκαιρίες στην περιοχή μας. Θα τονώσει τις τοπικές οικονομίες, θα δημιουργήσει θέσεις εργασίας και θα βελτιώσει τη συνολική ποιότητα ζωής των κατοίκων μας. Η ιδέα έχει ωριμάσει και είναι μια ευκαιρία στη δεδομένη χρονική συγκυρία που βιώνει η ευρύτερη περιοχή της Μεγαλόπολης να υλοποιηθεί.

Το έργο αυτό αποτελεί το συλλογικό μας όραμα για ένα καλύτερο μέλλον. Ενσαρκώνει τις προσδοκίες μας για οικονομική ευημερία, πολιτιστική διατήρηση και περιφερειακή ενότητα και φανερώνει ότι με συναίνεση, κλίμα ομόνοιας, συνεννόησης και νέα πολιτική ήθη μπορούμε να πάμε μπροστά».

Δ. Αυγερινοπούλου: Κοινός στόχος η ενοποίηση των αρχαιολογικών χώρων

Η Βουλευτής Ηλείας  Δρ. Διονυσία  Αυγερινοπούλου, παρέστη στη σύσκεψη, τόσο με την ιδιότητά της ως Βουλευτής όσο και ως Πρόεδρος της Επιτροπής Περιβάλλοντος της Βουλής, η οποία είναι και αρμόδια για τα θέματα της απανθακοποίησης της περιοχής και του ταμείου δίκαιης μετάβασης, στον χαιρετισμό της αναφέρθηκε στην σημασία της οδικής σύνδεσης που θα ενώσει Αρκαδία, Ηλεία, Μεσσηνία και Λακωνίακαι την σύνδεση των Αρχαιολογικών Χώρων. Έκανε λόγο για έναν αναπτυξιακό στόχο τον οποίο στηρίζει όλο το προηγούμενο διάστημα, τόσο με παρεμβάσεις όσο και σχετικές ερωτήσεις της στη Βουλή, ενώ τόνισε ότι συντάσσεται και με την νέα κοινή προσπάθεια που απορρέει από τα συμπεράσματα της ημερίδας, σε συνεργασία με την τοπική αυτοδιοίκηση και τους βουλευτές της περιοχής. Όπως ανέφερε στον χαιρετισμό της, η ενοποίηση των αρχαιολογικών χώρων είναι ένα αυτονόητο αίτημα, ιστορικό και πολιτιστικό και είναι ένα όραμα το οποίο πρέπει να το δώσουμε ως έργο στις μέλλουσες γενεές.

Όπως υπογράμμισε, η Κυβέρνηση προχωρά με γρήγορους ρυθμούς το οδικό έργο Πατρών-Πύργου, προχωρά ο επανασχεδιασμός του δρόμου Πύργος-Καλό Νερό- Τσακώνα, ενώ στο πλαίσιο των οδικών υποδομώνπου θα συμβάλλουν στην τουριστική αναβάθμιση της περιοχής, εντάσσεται και η κατασκευή του δρόμου που θα συνδέει την Αρχαία Ολυμπία με την Εθνική Οδό Πύργου-Καλού Νερού και την παραλιακή ζώνη της νότιας Ηλείας αλλά και η κατασκευή ενός σύγχρονου αυτοκινητόδρομου που θα ξεκινά από το Λεύκτρο, θα περνά από τη Μεγαλόπολη και θα φτάνει ως την Αρχαία Ολυμπία, που θα αποτελέσει εφαλτήριο μιας ανάπτυξης βιώσιμης και πολύπλευρης για τις δύο Περιφέρειες.

Παράλληλα, η κα. Αυγερινοπούλου απηύθυνε πρόσκληση προς τον Δήμο Μεγαλόπολης και τους φορείς της περιοχής ώστε το θέμα της απολιγνιτοποίησης και της δίκαιης μετάβασης να συζητηθεί στην Επιτροπή Περιβάλλοντος της Βουλής, αμέσως μετά τις Ευρωεκλογές, προκειμένου να εξετασθεί η επιτάχυνση των επενδύσεων στην περιοχή της Μεγαλόπολης που θα αυξήσουν τις θέσεις εργασίας, θέμα το οποίο τέθηκεπρόσφατα και στον πρωθυπουργό, αλλά και η διεκδίκηση αύξησης των χρημάτων του ταμείου μετάβασης, ειδικότερα για τη Μεγαλόπολη.

Ν. Κοροβέσης: «Θα στηρίξουμε με όλες μας τις δυνάμεις αυτό το εμβληματικό εγχείρημα»

Ο κ. Κοροβέσης στο ξεκίνημα της τοποθέτησης του ανέφερε, πως είναι παράδοξο το γεγονός πως για πολλούς στον κόσμο η Αρχαία Ολυμπία θεωρείται το κέντρο του κόσμου όμως δυστυχώς στην Ελλάδα δεν έχουμε καταφέρει να κάνουμε  την Αρχαία Ολυμπία το κέντρο της Πελοποννήσου και πρόσθεσε πως τόσο ο ίδιος όσο και ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας στηρίζουν το εγχείρημα της κατασκευής του δρόμου και είναι διατεθειμένοι να συνεργαστούν με την Περιφέρεια Πελοποννήσου και την Τοπική Αυτοδιοίκηση για την υλοποίησή του. «Είναι  παράδοξο, για πολλούς στον κόσμο η Αρχαία Ολυμπία να θεωρείται το κέντρο του κόσμου και εμείς το 2024 να μην έχουμε μπορέσει να κάνουμε την Αρχαία Ολυμπία το κέντρο της Πελοποννήσου. Μέχρι πριν λίγο καιρό, η περιοχή της Ηλείας ήταν αδικημένη όσον αφορά τους οδικούς άξονες. Με ορθή διεκδίκηση προς την κυβέρνηση πετύχαμε την έναρξη και σε λίγους μήνες στην ολοκλήρωση της Ολυμπίας Οδού, τη σύνδεση δηλαδή Πάτρας – Πύργου και τη δέσμευση του πρωθυπουργού για την επέκταση της κατά 13 χιλιόμετρα με την Αρχαία Ολυμπία με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης. Φυσικά, διεκδικούμε σθεναρά, επίμονα και συλλογικά το πάγιο αίτημα της των κατοίκων της Νότιας Ηλείας για άρση της απομόνωσης τους με την ολοκλήρωση του αυτοκινητοδρόμου Πύργος – Καλό Νερό – Τσακώνα και καταφέραμε ήδη να έχουν γίνει τρεις προμελέτες με τρία διαφορετικά σενάρια και θα δούμε τους επόμενους μήνες ποιο από αυτά θα επικρατήσει στο Υπουργείο για να βρούμε τελικά αργότερα το χρηματοδοτικό εργαλείο για την υλοποίηση. Όσον αφορά την συγκεκριμένη εμβληματική πρόταση για το δρόμο της ανάπτυξης, τη σύνδεση δηλαδή της Μεγαλόπολης με την Αρχαία Ολυμπία και τον Ναό του Επικούριου Απόλλωνα, είναι ένας δρόμος που δεν είναι μόνο ότι μειώνει τη χιλιομετρική απόσταση ή αυξάνει την ασφάλεια των οδηγών. Είναι ένας δρόμος πολιτισμού και τουρισμού.

Είναι ένας δρόμος που φέρνει όλους εμάς πιο κοντά. Οι ορεινοί όγκοι των δήμων Αρχ. Ολυμπίας, Ανδρίτσαινας – Κρεστένων και Ζαχάρως θα ζωντανέψουν. Και με την εμπειρία που έχω από του τουρισμό, μπορούν να γίνουν παράδειγμα τουριστικής ανάπτυξης, αύξησης πληθυσμού και οικονομικής άνθησης.

Γι’ αυτό το λόγο, ως Αντιπεριφερειάρχης Ηλείας και εκπροσωπώντας τον Περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδας, Νεκτάριο Φαρμάκη λέμε ένα μεγάλο ‘’ναι’’ σε αυτό το εγχείρημα και θα το στηρίξουμε με όλες μας τις δυνάμεις, συνεργαζόμενοι τόσο με την Περιφέρεια Πελοποννήσου όσο και με την Τοπική Αυτοδιοίκηση».

Σάκης Μπαλιούκος: «Το στοίχημα θα πρέπει να είναι να σμιλεύσουμε την περιφερειακή συνείδηση»

Ο Δήμαρχος Ανδρίτσαινας- Κρεστένων Σάκης Μπαλιούκος αναφέρθηκε στην ανάγκη «σμίλευσης περιφερειακής συνείδησης» ενώ υπογράμμισε ότι χρηματοδοτήσεις για το μεγάλο αυτό έργο μπορούν να υπάρχουν, πέραν από το ταμείο δίκαιης μετάβασης και από το πρόγραμμα ανασυγκρότησης της Ηλείας: «Χαίρομαι ιδιαίτερα που βρίσκομαι εδώ. Θέλω να εκφράσω ευχαριστίες και έρχομαι να υπογραμμίσω ότι δεν κατακτήσαμε περιφερειακή συνείδηση, καθώς καθίσαμε και ακούγαμε ότι εάν γίνει ενιαία η περιφέρεια θα έχουμε πρωτεύουσα το Ναύπλιο, την Καλαμάτα, την Τρίπολη, την Πάτρα και φτάσαμε όμως πρωτεύουσα της Πελοποννήσου να είναι η Αθήνα . Είναι πρωτεύουσα της χώρας, αλλά δεν είναι Πελοπόννησος  και μας πληγώνει όταν βλέπουμε προϊόντα της Κρήτης, της Ηπείρου. Σήμερα αισθάνθηκα άθλια καθώς δεν γνώριζα συναδέλφους δίπλα από την Πελοπόννησο. Πρέπει το στοίχημα που βάζουμε απόψε να είναι να σμιλεύσουμε αυτή τη περιφερειακή συνείδηση και να μην δίνουμε άλλοθι στην κεντρική διοίκηση να κάνει τα παιχνίδια που έκανε. Το 2014 συμμετείχα στην πρώτη συνάντηση που έγινε στην Ολυμπία και ήταν ο κος. Κωνσταντόπουλος από την Αρκαδία και στην Ηλεία ο κος. Καφύρας και είχαμε καλέσει τον κο. Σουφλιά – υπουργό υποδομών τότε και είχε στείλει αντιπροσωπεία με υφυπουργούς αλλά και στελέχη και μας έδωσε την προμελέτη και το περίπου κόστος. Ήρθε η κρίση, η πανδημία και όλα αυτά έμειναν πίσω. Η Ηλεία είχε δύο αγκάθια. Το αγκάθι του Πάτρα- Πύργος που δεν είχαμε έναν δρόμο 100 χιλιομέτρων και ανά 10 μέτρα έχουμε εικονοστάσια παιδιών νέων και άλλα προβλήματα με τα απορρίμματα. Ήρθε η ώρα αυτής της συνάντησης και δηλώνουμε ότι είμαστε εδώ να πολεμήσουμε αναζητώντας τα εργαλεία, δηλαδή μελέτες για να έχουμε ένα όριο προϋπολογισμού και όδευση. Από εκεί και πέρα αναζητούμε χρηματοδοτικές πηγές. Προσωρινά έχουμε δύο πηγές. Το ένα είναι το ταμείο μετάβασης και το άλλο είναι η ανασυγκρότηση της Ηλείας στο οποίο έχουμε περάσει το δρόμο αυτό. Πρέπει να απαιτήσουμε την μελέτη και εκεί πρέπει να στραφούμε στις πηγές. Μένει να συνεχίσουμε την προσπάθεια. Εμείς είμαστε εδώ γιατί μας ενδιαφέρει  ο δρόμος. Οι περιοχές μας είναι ενιαίες».

Οι τοποθετήσεις αιρετών και φορέων

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Ελληνικής Εταιρείας Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης, Σπύρος Σπυρίδων, αναφέρθηκε στη διχόνοια του 1826 μεταξύ Ρουμελιωτών και Πελοποννησίων, σημειώνοντας ότι δεν γνωρίζει ο ίδιος πόσο εύκολο είναι να γίνει η Πελοπόννησος μία περιφέρεια ωστόσο μπορεί να υπάρξει συνεργασία μεταξύ των δήμων . «Ο δρόμος πρέπει να γίνει. Ο τουρισμός στην Πελοπόννησο έχει τεράστια περιθώρια. Ποια είναι τα χρηματοδοτικά εργαλεία; Το Ταμείο Ανάκαμψης, που θα πλησιάσει τα 50 δισ. ευρώ. Όμως, σε δύο χρόνια, δεν θα μπορεί να μας βοηθήσει. Υπάρχει το ΕΣΠΑ. Αλλά χρειάζονται μελέτες και αποδείξεις, και δεν είναι εύκολο κάποιος πάροχος να αναλάβει τη διαδικασία. Είναι, όμως, και οι μικροί πόροι. Οι εθνικοί πόροι. Πρέπει να είμαστε ρεαλιστές. Χρειάζονται πάνω από δυόμισι χρόνια, και βγαίνουμε έξω από τα όρια των ευρωπαϊκών προγραμμάτων» σημείωσε χαρακτηριστικά ο Σπ. Σπυρίδων.

Ο Καθηγητής συγκοινωνιολόγος και διοικητής του Ιδρύματος Ευγενίδου Ιωάννης Γκόλιας, αφού συνεχάρη τον δήμαρχο Μεγαλόπολης για την πρωτοβουλία που έλαβε, σημείωσε: «Θα μιλήσω ως συγκοινωνιολόγος. Περνάμε σε άλλη φάση. Πρόσβαση έχουμε. Εκείνο που πρέπει να περάσουμε, είναι η λογική πώς θα εξυπηρετηθούν σημεία που δεν έχουν πρόσβαση. Οι ορεινές περιοχές, με ελάχιστες εξαιρέσεις, δεν εξυπηρετούνται. Πρέπει να περάσουμε από τη πρόσβαση στην εξυπηρέτηση περιοχών που μπορούν να συμβάλλουν στην ανάπτυξη. Δεν είναι πρώτη προτεραιότητα για το υπουργείο αυτό το έργο. Αλλά πρέπει να τους πείσουμε με επιχειρήματα για να γίνει. Χρειαζόμαστε μελέτες. Ένα βήμα μετά την προμελέτη, που θα πείσει».

Στη συνέχεια το λόγο έλαβε ο τέως περιφερειάρχης Πελοποννήσου Παναγιώτης Νίκας: «Είναι έργο προτεραιότητας, και ρωτώ τους Αρκάδες που κυβερνούσατε αυτόν τον τόπο. Γιατί δεν προχώρησε; Και για τα Λαγκάδια το ίδιο. Δήμαρχε, έχεις πολύ μεγάλο αγώνα μπροστά σου. Λυπάμαι που δεν είναι εδώ οι βουλευτές της Αρκαδίας και θεωρώ μεγάλη ευκαιρία την παρουσία του κ. Αβραμόπουλου στη Βουλή των Ελλήνων. Μιλάμε για το έργο, Γύθειο – Σπάρτη, όπου για χρόνια, γίνεται η μελέτη. Έχουμε πάει πέντε ή έξι φορές στο υπουργείο. Υπήρξαν πολλές αντιδράσεις. Για τη μελέτη Λαγκαδίων, το ίδιο. Τον τοπικισμό πρέπει να τον ξεπεράσουμε. Η Αρκαδία πρέπει να είναι η έδρα της Περιφέρειας Πελοποννήσου. Πρέπει να αναλάβουν το κόστος η πολιτική ηγεσία και η πολιτική εκπροσώπηση. Ο συγκεκριμένος δρόμος θα βοηθήσει ολόκληρη την Πελοπόννησο. Χρειαζόμαστε έναν άξονα σύνδεσης. Να γίνει προγραμματική σύμβαση μεταξύ των δύο περιφερειών. Να γίνει η μελέτη τώρα και μπορεί να πληρωθεί από το λιγνιτόσημο. Χρήματα μπορούμε να βρούμε και από τη «Δίκαιη Μετάβαση».  Μπορεί να υποστηριχθεί από το Ταμείο Ανάκαμψης, που έχει για τον ΒΟΑΚ, τον Ε65… Γιατί δεν έχει για τον συγκεκριμένο δρόμο;».

Από την πλευρά του ο αναπληρωτής Περιφερειάρχη Πελοποννήσου Χρήστος Λαμπρόπουλος σημείωσε: «Με χαρά βλέπω το σύνθημα «κάνουμε πράξη την Πελοποννησιακή συνείδηση». Θέλουμε τη διαπεριφερειακή συνεργασία, για έργα από τα οποία έχουμε μόνο να κερδίσουμε. Το ΣΔΑΜ οφείλεται μόνο στη Μεγαλόπολη, και είναι αυτονόητη η προτεραιότητα της περιοχής. Το έργο αυτό, ξεφεύγει από τα στενά όρια του ΣΔΑΜ, αλλά μπορεί να ξεκινήσει. Ο δρόμος δεν είναι ανταγωνιστικός με τον δρόμο Βυτίνα – Αρχαία Ολυμπία. Είναι χρήσιμο να ξεκινήσουμε ακούγοντας τους ειδικούς, να έχουμε μια αξιόπιστη μελέτη για να προσελκύσουμε πόρους. Η συνεργασία Περιφέρειας και Δήμων είναι δεδομένη».

Ο Γενικός Γραμματέας της ΚΕΔΕ Δημήτρης Καφαντάρης επεσήμανε κατά τον χαιρετισμό του ότι η αυτοδιοίκηση έχει κινηματικό χαρακτήρα, και ότι ο ρόλος της είναι να κινεί τις μηχανές.

Ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Αρκαδίας Γιάννης Τρουπής υπογράμμισε: «Τέθηκαν θέματα που ακούμπησαν όλες τις πτυχές, εκτός από το θέμα της υγείας. Ο δρόμος αυτός θα φέρει πολλές περιοχές αποκλεισμένες, κοντά στα μεγάλα κέντρα υγείας. Η επιμελητηριακή κοινότητα είναι εδώ για να φτάξουμε όλους τους άξονες. Μην χρονοτριβώ, εμείς στηρίζουμε τις προτάσεις, και θα είμαστε δίπλα σε όλους».

Ο κ. Κωνσταντίνος Νικολούτσος αναφέρθηκε στην σημασία της ενεργοποίησης του συγκεκριμένου οδικού άξονα που θα βοηθήσει καταλυτικά στην σύνδεση του Αρχαιολογικού χώρου της Αρχαίας Ολυμπίας και του επικούρειου Απόλλωνα και θα βοηθήσει στην περαιτέρω ανάπτυξη των ημιορεινών περιοχών της Ηλείας Μεσσηνίας και Αρκαδίας και θα βοηθήσει στην διασύνδεση των παραπάνω περιοχών, σημείωσε: «Συγχαίρω τους δημάρχους, και τονίζω ότι η παρατήρηση του κ. Γκιόλια ότι είναι δρόμος πολιτισμού, είναι σωστή. Ο δρόμος αυτός δίνει τη δυνατότητα να κρατήσουμε τους ανθρώπους στον τόπο τους και να έρθει μια καλύτερη μέρα».

Ο δήμαρχος Σπάρτης κ. Βακαλόπουλος επεσήμανε κατά τον χαιρετισμό του ότι οι δρόμοι φέρνουν ανάπτυξη και ότι είναι πάντα στη σωστή κατεύθυνση.

Ο δήμαρχος Γορτυνίας Ευστάθιος Κούλης σημείωσε μεταξύ άλλων:«Σε καμία περίπτωση δεν βλέπουμε ανταγωνιστικά τον οδικό άξονα, τον θεωρούμε εξίσου απαραίτητο. Στον σχεδιασμό διέλευσης θα πρέπει να ενταχθεί και ένα κομμάτι της Γορτυνίας».

Αξίζει να σημειωθεί ότι την εκδήλωση χαιρέτησαν μεταξύ άλλων και η Αντιδήμαρχος Αρχαίας Ολυμπίας Αθηνά Ηλιοπούλου, ο Αντιδήμαρχος Πύργου Δημήτρης Τζουανόπουλος και ο Αντιδήμαρχος Ζαχάρως Γιώργος Τριγάζης.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
spot_img
spot_img
spot_img

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ