Σάββατο, 20 Απριλίου, 2024
ΑρχικήΕπικαιρότηταΖαχαρίας Φροντιστής: Ο Πυργιώτης καθηγητής του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας που συγκαταλέγεται στην...

Ζαχαρίας Φροντιστής: Ο Πυργιώτης καθηγητής του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας που συγκαταλέγεται στην λίστα των κορυφαίων επιστημόνων του κόσμου

Το όνομα του φιγουράρει στη λίστα “Data for updated science-wide author databases of standardized citation indicators”

Το όνομα ενός Ηλείου καθηγητή συγκαταλέγονται  στην λίστα των κορυφαίων  επιστημόνων στον κόσμο. Πρόκειται για τον Ζαχαρία Φροντιστή από τον Πύργο, μέλος του διδακτικού προσωπικού του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας. Η λίστα “Data for updated science-wide author databases of standardized citation indicators” η οποία δημοσιεύτηκε από ομάδα καθηγητών του Stanford University, κατατάσσει σε παγκόσμια κλίμακα τους επιστήμονες όλων των επιστημονικών πεδίων λαμβάνοντας υπόψη τον αντίκτυπο του δημοσιευμένου έργου τους εντός του 2019.  Σε αυτή περιλαμβάνονται 100.000 επιστήμονες, διακεκριμένοι σε παγκόσμιο επίπεδο, καθώς και το 2% των κορυφαίων επιστημόνων στην επιστημονική υποπεριοχή στην οποία εξειδικεύονται. Η καινοτομία της μελέτης αυτής είναι ότι οι βιβλιομετρικοί δείκτες που αξιολογούνται δεν περιλαμβάνουν μόνο τις συνολικές αναφορές και τον δείκτη h-index των επιστημόνων σύμφωνα με τη βιβλιογραφική βάση δεδομένων Scopus, αλλά και παραμέτρους όπως η σταθμισμένη μέτρηση της συν-συγγραφής και της θέσης του συγγραφέα στις δημοσιεύσεις.

Έξι μέλη του διδακτικού προσωπικού του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας, από διάφορες επιστημονικές περιοχές, συγκαταλέγονται μεταξύ αυτών: η Γούλα Μαρία (Τμ. Χημικών Μηχανικών-Φυσικοχημεία/ Ενέργεια), η Καλογηράτου Ζαχαρούλα (Τμ. Μαθηματικών-Υπολογιστικά Μαθηματικά/ Γενική Φυσική, ο Κορονέος Χριστόφορος (Τμ. Μηχανολόγων Μηχανικών-Περιβαλλοντικές Επιστήμες /Ενέργεια) ο Πηλαβάκης Πέτρος (Τμ. Μηχανολόγων Μηχανικών-Μηχανολογία, Μεταφορές/Ενέργεια), ο Τσίπουρας Μάρκος (Τμ. Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών-Βιοιατρική Μηχανική/Υπολογιστική Ιατρική) και ο Φροντιστής Ζαχαρίας (Τμ. Χημικών Μηχανικών -Περιβαλλοντικές Επιστήμες /Ενέργεια).

Η λίστα που ανακοινώθηκε περιλαμβάνει επίσης την κατάταξη των επιστημόνων με βάση τον αντίκτυπο των δημοσιεύσεων καθ΄ όλη τη διάρκεια της καριέρας τους. Στην κατάταξη αυτή περιλαμβάνονται τρία μέλη του διδακτικού προσωπικού: ο Θεοδουλίδης Θεόδωρος (Τμ. Μηχανολόγων Μηχανικών -Γενική Φυσική/Εφαρμοσμένη Φυσική), ο Κορονέος Χριστόφορος (Τμ. Μηχανολόγων Μηχανικών -Περιβαλλοντικές Επιστήμες / Ενέργεια) και ο Πηλαβάκης Πέτρος (Τμ. Μηχανολόγων Μηχανικών -Μηχανολογία, Μεταφορές/Ενέργεια)

“Οι σπουδαίες αυτές διακρίσεις αντανακλούν την υψηλού επιπέδου και διεθνώς αναγνωρισμένη έρευνα που διεξάγεται στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Η αναγνώριση αυτή αποτελεί την κινητήριο δύναμη για να βαδίσουμε στο μέλλον με αισιοδοξία και προσήλωση σε στόχους υψηλούς” αναφέρει ανακοίνωση του ΠΔΜ.

Η παρουσίαση

Η παρουσίαση του Προγράμματος Σπουδών του Τμήματος Χημικών Μηχανικών της Πολυτεχνικής Σχολής του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας, πραγματοποιήθηκε τον Ιούλιο του 2019, στην Αίθουσα Συμβουλίου, στο κτίριο Διοίκησης του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας (Κοίλα) στην Κοζάνη. Ο Πρόεδρος του νέου Τμήματος Χημικών Αναπληρωτής Καθηγητής, κ. Ζαχαρίας Φροντιστής, τόνισε πως: “Στόχος μας είναι γενικά οι απόφοιτοι μας να είναι ανταγωνιστικοί τόσο σε τοπικό, όσο και διεθνές επίπεδο. Δίνουμε ιδιαίτερη βάση στην τεχνική εκπαίδευση”. Στη συνέντευξη παρευρέθηκε και ο πρόεδρος του ΕΒΕ Κοζάνης κ. Νίκος Σαρρής, καθώς το ΕΒΕ στηρίζει την προσπάθεια αυτή του νέου τμήματος.

Ποιος είναι ο Ζαχαρίας Φροντιστής

Ο Δρ. Ζαχαρίας Φροντιστής είναι Αναπληρωτής Καθηγητής και Πρόεδρος του τμήματος Χημικών Μηχανικών της Πολυτεχνικής σχολής του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας. Το 2005 απέκτησε δίπλωμα Μηχανικού Περιβάλλοντος από το Πολυτεχνείο Κρήτης, το 2007 Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης και το 2011 Διδακτορικό Δίπλωμα στην περιβαλλοντική μηχανική από το Πολυτεχνείο Κρήτης. Έχει εργαστεί ως Μεταδιδακτορικός ερευνητής στο Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών & Μηχανικών Περιβάλλοντος, του Πανεπιστημίου Κύπρου και στο διεθνές Ερευνητικό κέντρο νερού ΝΗΡΕΑΣ, στο Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών και Μηχανικών Περιβάλλοντος του Namik Kemal University και στο τμήμα Χημικών Μηχανικών του Πανεπιστημίου Πατρών. Τα ερευνητικά του ενδιαφέρονται εστιάζονται στην περιβαλλοντική κατάλυση, στην χρήση αλλά και ανάπτυξη νέων φυσικο – χημικών διεργασιών για την επεξεργασία νερού και αποβλήτων, στον συνδυασμό φυσικοχημικών και βιολογικών μεθόδων για την επεξεργασία αγροτοβιομηχανικών αποβλήτων καθώς και στην προσομοίωση αυτών των διεργασιών Έχει λάβει ένα μεγάλο αριθμό υποτροφιών για την εκπόνηση διδακτορικής και μεταδιδακτορικής έρευνας. Έχει επιβλέψει ή συν-επιβλέψει ένα μεγάλο πλήθος διπλωματικών και μεταπτυχιακών εργασιών.  Έχει δημοσιεύσει μεγάλο αριθμό άρθρων τόσο σε διεθνή επιστημονικά περιοδικά υψηλής απήχησης (92, h index 32, Scopus) όσο και σε πρακτικά διεθνών συνεδρίων (>50) και είναι συγγραφέας σε 2 κεφάλαιο βιβλίων αναφορικά με την επεξεργασία και επαναχρησιμοποίηση αποβλήτων. Είναι κριτής σε περισσότερα από 50 επιστημονικά περιοδικά υψηλής απήχησης για >580 εργασίες  ενώ ανήκει στην συντακτική ομάδα 4 διεθνών περιοδικών και έχει υπάρξει guest editor σε 6 special issue στους τομείς ενδιαφέροντος του. Έχει συμμετάσχει σε περισσότερα από 12 ερευνητικά έργα (Ευρωπαϊκά και εθνικά προγράμματα) και είναι επιστημονικός υπεύθυνος σε 4.