Σάββατο, 27 Ιουλίου, 2024
ΑρχικήΚοινωνίαΘλιβερές μνήμες του 2007 ξύπνησε η πτώση του Καναντερ στην Κάρυστο

Θλιβερές μνήμες του 2007 ξύπνησε η πτώση του Καναντερ στην Κάρυστο

Η τραγωδία επαναλαμβάνεται 16 χρόνια μετά

Πριν από ακριβώς 16 Χρόνια η περιοχή του δήμου Καρύστου γνώρισε μια ίδια τραγωδία με την πτώση του καναντέρ στα Στύρα και τον θάναντο των δυο χειριστών του.
Πριν από 15 χρόνια ο τότε Νομάρχης Εύβοιας Θανάσης Μπουραντάς είχε κατασκευάσει μνημείο στην μνήμη των δυο πιλότων με τις προτομές τους στο σημείο του δυστυχήματος στα Στύρα στο οποίο κάθε χρόνο γίνεται μνημόσυνο στην μνήμη των πεσόντων.
Σήμερα άλλο ένα τραγικό περιστατικό με την πτώση ενός ακόμα αεροσκάφους ξύπνησε τις άσχημες αναμνήσεις του 2007 και καταδεικνύει κάτω από πόσο δύσκολες συνθήκες επιχειρούν οι Έλληνες πιλότοι των καναντέρ που δίνουν ακόμα και τη ζωή τους για να προστατέψουν τις ζωές και τις περιουσίες των συμπατριωτών τους
Σήμερα στα Κάρυστο κανένας δεν έχει κουράγιο. Οι συνάδελφοι των πιλότων του καναντέρ που έπεσε, οι πυροσβέστες, οι πολίτες με σφιγμένο το στομάχι βλέπουν την ίδια τραγωδία μετά από 16 ακριβώς χρόνια… Στις 23 Ιουλίου του 2007 να επαναλαμβάνεται.

Τι έγινε στο δυστύχημα του 2007

Στις 23 Ιουλίου 2007, πυροσβεστικό αεροσκάφος CL-415 της Π.Α. συνετρίβη στα Νέα Στύρα Ευβοίας, κατά τη διάρκεια προσπάθειας κατάσβεσης της πυρκαγιάς που είχε ξεσπάσει στην περιοχή, με αποτέλεσμα να βρουν τραγικό θάνατο οι δύο χειριστές του, ο κυβερνήτης Σμηναγός Δημήτρης Στοϊλίδης και ο συγκυβερνήτης Υποσμηναγός Γιώργος Χατζούδης.
Οι δύο πιλότοι ανήκαν στη Μοίρα 383 της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας με έδρα τη Θεσσαλονίκη. Στάθμευαν στο αεροδρόμιο της Ελευσίνας, για να συνδράμουν στη δασοπυρόσβεση στη νότια Ελλάδα.
Κατά πληροφορίες, το Canadair πραγματοποίησε χαμηλή πτήση, έκανε τη ρίψη νερού και στη συνέχεια ο πιλότος προσπάθησε να του δώσει ύψος, όμως το αεροσκάφος έπεσε πάνω σε ορεινό όγκο, με αποτέλεσμα να συντριβεί.
Το αεροσκάφος που κατέπεσε ήταν το υπ αριθμόν 2055, με ημερομηνία κατασκευής το 2001. Έφθασε στην Ελλάδα στις 15 Μαρτίου 2004 και είχε συμπληρώσει περίπου 1.400 ώρες πτήσεως. Ήταν το δέκατο και τελευταίο αεροσκάφος CL-415 που παρελήφθη από την Πολεμική Αεροπορία.

Το χρονικό της τραγωδίας

Η πυρκαγιά στην περιοχή Τσακαίοι, στα Στύρα Ευβοίας, ξεκίνησε στη 1.10 το μεσημέρι και λόγω των ισχυρών ανέμων που έπνεαν εκείνη την ώρα πήρε γρήγορα διαστάσεις. Καθώς το μέτωπο της φωτιάς κινούνταν προς τον οικισμό του Δίλησος, στον τόπο της πυρκαγιάς έσπευσαν ισχυρές δυνάμεις της Πυροσβεστικής, αλλά το δύσβατο της περιοχής που καιγόταν έκανε αναγκαία την ύπαρξη και άλλων εναέριων μέσων, με αποτέλεσμα στην μάχη να ριχθούν άλλα δύο αεροσκάφη και ένα ελικόπτερο.
Η ώρα είχε φτάσει πια τέσσερις παρά τέταρτο και το Καναντέρ ήταν γεμάτο με έξι τόνους νερό. Οι δύο πιλότοι προκειμένου να αποτρέψουν την επέλαση της φωτιάς και την είσοδό της στα σπίτια του οικισμού Διλησός, αναγκάστηκαν να πραγματοποιήσουν αρκετά χαμηλή πτήση. Είχαν μόλις ολοκληρώσει την ρήψη, όταν ξαφνικά το αεροσκάφος έγειρε προς την μία πλευρά του και καρφώθηκε στο έδαφος. Κατά τους αυτόπτες μάρτυρες οι πιλότοι επιχείρησαν να σηκώσουν το αεροσκάφος, χωρίς όμως να το καταφέρουν.
Αμέσως μετά την πτώση στο σημείο έσπευσε ισχυρή δύναμη των ΕΜΑΚ από την Πυροσβεστική, οι άντρες της οποίας βρήκαν τα δύο πτώματα των πιλότων και τα συντρίμμια του αεροσκάφους, τα οποία είχαν διασκορπιστεί σε απόσταση περίπου πενήντα μέτρων μεταξύ τους. Το ότι κοντά στο μεγαλύτερο κομμάτι όπου βρισκόταν η μηχανή του σκάφους βρισκόταν αγροικία, μέσα στην οποία την στιγμή της πρόσκρουσης ήταν ένα ηλικιωμένο ζευγάρι, οδηγεί τους κατοίκους να πιστεύουν ότι ακόμα και τις τελευταίες στιγμές οι πιλότοι αδιαφορώντας για την ζωή τους μάχονταν να σώσουν εκείνες που κινδύνευαν.
Εμπειρογνώμονες της επιτροπής που ορίστηκε από το ΓΕΑ και επισκέφτηκαν την περιοχή του δυστυχήματος απέδωσαν την πτώση του αεροσκάφους στον συνδυασμό της πολύ χαμηλής πτήσης μέσα σε καπνούς και στα ισχυρά ρεύματα αέρα που αναπτύσσονται από την μετακίνηση των ιδιαίτερα θερμών μαζών. Μαζί με τους ανέμους που έπνεαν την ώρα της κατάσβεσης εκτίμησαν ότι το αεροσκάφος παρουσίασε απώλεια στήριξης και έτσι έπεσε ξαφνικά, σαν μολύβι, στο έδαφος!
Ο κυβερνήτης Δημήτρης Στοϊλίδης και ο συγκυβερνήτης Γιάννης Χατζούδης, έπεσαν προστατεύοντας τις ζωές, τις περιουσίες και το φυσικό περιβάλλον της χώρας μας.

eviathema.gr

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ

Θλιβερές μνήμες του 2007 ξύπνησε η πτώση του Καναντερ στην Κάρυστο

Η τραγωδία επαναλαμβάνεται 16 χρόνια μετά

Πριν από ακριβώς 16 Χρόνια η περιοχή του δήμου Καρύστου γνώρισε μια ίδια τραγωδία με την πτώση του καναντέρ στα Στύρα και τον θάναντο των δυο χειριστών του.
Πριν από 15 χρόνια ο τότε Νομάρχης Εύβοιας Θανάσης Μπουραντάς είχε κατασκευάσει μνημείο στην μνήμη των δυο πιλότων με τις προτομές τους στο σημείο του δυστυχήματος στα Στύρα στο οποίο κάθε χρόνο γίνεται μνημόσυνο στην μνήμη των πεσόντων.
Σήμερα άλλο ένα τραγικό περιστατικό με την πτώση ενός ακόμα αεροσκάφους ξύπνησε τις άσχημες αναμνήσεις του 2007 και καταδεικνύει κάτω από πόσο δύσκολες συνθήκες επιχειρούν οι Έλληνες πιλότοι των καναντέρ που δίνουν ακόμα και τη ζωή τους για να προστατέψουν τις ζωές και τις περιουσίες των συμπατριωτών τους
Σήμερα στα Κάρυστο κανένας δεν έχει κουράγιο. Οι συνάδελφοι των πιλότων του καναντέρ που έπεσε, οι πυροσβέστες, οι πολίτες με σφιγμένο το στομάχι βλέπουν την ίδια τραγωδία μετά από 16 ακριβώς χρόνια… Στις 23 Ιουλίου του 2007 να επαναλαμβάνεται.

Τι έγινε στο δυστύχημα του 2007

Στις 23 Ιουλίου 2007, πυροσβεστικό αεροσκάφος CL-415 της Π.Α. συνετρίβη στα Νέα Στύρα Ευβοίας, κατά τη διάρκεια προσπάθειας κατάσβεσης της πυρκαγιάς που είχε ξεσπάσει στην περιοχή, με αποτέλεσμα να βρουν τραγικό θάνατο οι δύο χειριστές του, ο κυβερνήτης Σμηναγός Δημήτρης Στοϊλίδης και ο συγκυβερνήτης Υποσμηναγός Γιώργος Χατζούδης.
Οι δύο πιλότοι ανήκαν στη Μοίρα 383 της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας με έδρα τη Θεσσαλονίκη. Στάθμευαν στο αεροδρόμιο της Ελευσίνας, για να συνδράμουν στη δασοπυρόσβεση στη νότια Ελλάδα.
Κατά πληροφορίες, το Canadair πραγματοποίησε χαμηλή πτήση, έκανε τη ρίψη νερού και στη συνέχεια ο πιλότος προσπάθησε να του δώσει ύψος, όμως το αεροσκάφος έπεσε πάνω σε ορεινό όγκο, με αποτέλεσμα να συντριβεί.
Το αεροσκάφος που κατέπεσε ήταν το υπ αριθμόν 2055, με ημερομηνία κατασκευής το 2001. Έφθασε στην Ελλάδα στις 15 Μαρτίου 2004 και είχε συμπληρώσει περίπου 1.400 ώρες πτήσεως. Ήταν το δέκατο και τελευταίο αεροσκάφος CL-415 που παρελήφθη από την Πολεμική Αεροπορία.

Το χρονικό της τραγωδίας

Η πυρκαγιά στην περιοχή Τσακαίοι, στα Στύρα Ευβοίας, ξεκίνησε στη 1.10 το μεσημέρι και λόγω των ισχυρών ανέμων που έπνεαν εκείνη την ώρα πήρε γρήγορα διαστάσεις. Καθώς το μέτωπο της φωτιάς κινούνταν προς τον οικισμό του Δίλησος, στον τόπο της πυρκαγιάς έσπευσαν ισχυρές δυνάμεις της Πυροσβεστικής, αλλά το δύσβατο της περιοχής που καιγόταν έκανε αναγκαία την ύπαρξη και άλλων εναέριων μέσων, με αποτέλεσμα στην μάχη να ριχθούν άλλα δύο αεροσκάφη και ένα ελικόπτερο.
Η ώρα είχε φτάσει πια τέσσερις παρά τέταρτο και το Καναντέρ ήταν γεμάτο με έξι τόνους νερό. Οι δύο πιλότοι προκειμένου να αποτρέψουν την επέλαση της φωτιάς και την είσοδό της στα σπίτια του οικισμού Διλησός, αναγκάστηκαν να πραγματοποιήσουν αρκετά χαμηλή πτήση. Είχαν μόλις ολοκληρώσει την ρήψη, όταν ξαφνικά το αεροσκάφος έγειρε προς την μία πλευρά του και καρφώθηκε στο έδαφος. Κατά τους αυτόπτες μάρτυρες οι πιλότοι επιχείρησαν να σηκώσουν το αεροσκάφος, χωρίς όμως να το καταφέρουν.
Αμέσως μετά την πτώση στο σημείο έσπευσε ισχυρή δύναμη των ΕΜΑΚ από την Πυροσβεστική, οι άντρες της οποίας βρήκαν τα δύο πτώματα των πιλότων και τα συντρίμμια του αεροσκάφους, τα οποία είχαν διασκορπιστεί σε απόσταση περίπου πενήντα μέτρων μεταξύ τους. Το ότι κοντά στο μεγαλύτερο κομμάτι όπου βρισκόταν η μηχανή του σκάφους βρισκόταν αγροικία, μέσα στην οποία την στιγμή της πρόσκρουσης ήταν ένα ηλικιωμένο ζευγάρι, οδηγεί τους κατοίκους να πιστεύουν ότι ακόμα και τις τελευταίες στιγμές οι πιλότοι αδιαφορώντας για την ζωή τους μάχονταν να σώσουν εκείνες που κινδύνευαν.
Εμπειρογνώμονες της επιτροπής που ορίστηκε από το ΓΕΑ και επισκέφτηκαν την περιοχή του δυστυχήματος απέδωσαν την πτώση του αεροσκάφους στον συνδυασμό της πολύ χαμηλής πτήσης μέσα σε καπνούς και στα ισχυρά ρεύματα αέρα που αναπτύσσονται από την μετακίνηση των ιδιαίτερα θερμών μαζών. Μαζί με τους ανέμους που έπνεαν την ώρα της κατάσβεσης εκτίμησαν ότι το αεροσκάφος παρουσίασε απώλεια στήριξης και έτσι έπεσε ξαφνικά, σαν μολύβι, στο έδαφος!
Ο κυβερνήτης Δημήτρης Στοϊλίδης και ο συγκυβερνήτης Γιάννης Χατζούδης, έπεσαν προστατεύοντας τις ζωές, τις περιουσίες και το φυσικό περιβάλλον της χώρας μας.

eviathema.gr

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
spot_img
spot_img
spot_img

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ