Παρασκευή, 26 Απριλίου, 2024
ΑρχικήΚοινωνίαΤέλος η χρηματοδότηση οδικών αξόνων από την ΕΕ!

Τέλος η χρηματοδότηση οδικών αξόνων από την ΕΕ!

Ο ΒΟΑΚ είναι το τελευταίο έργο στην Ευρώπη που χρηματοδοτείται από ευρωπαϊκά κονδύλια

Ερωτηματικά πλέον προκαλεί  η εξεύρεση χρημάτων  για το δρόμο Πάτρα-Πύργος, που ο Κ. Καραμανλής  είπε πρόσφατα ότι θα ολοκληρωθεί μέχρι το πρώτο 3μηνο του 2024…

Τέλος στην χρηματοδότηση για την κατασκευή οδικών αξόνων βάζει από εδώ και στο εξής η Ευρωπαϊκή Ένωση,  με τον ΒΟΑΚ να είναι το τελευταίο έργο στην Ευρώπη που χρηματοδοτείται από ευρωπαϊκά κονδύλια, γεγονός που προκαλεί ερωτηματικά σχετικά με τη χρηματοδότηση του δρόμου Πάτρα-Πύργος.

Σύμφωνα με το  capital.gr, τα αρμόδια κοινοτικά όργανα σταματούν πλέον την χρηματοδότηση των οδικών αξόνων στις χώρες κράτη μέλη της – μεταξύ αυτών και η Ελλάδα – οι οποίοι αναπτύχθηκαν με υψηλούς ρυθμούς τα προηγούμενα χρόνια στην Ευρώπη.  

Ωστόσο πριν από λίγες ημέρες ο  υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής από το 9ο Συνέδριο για την Περιφερειακή Ανάπτυξη, στην Πάτρα, δεσμεύτηκε για ολοκλήρωση του έργου Πάτρα-Πύργος «γύρω στα τέλη του 2023 έως το πρώτο τρίμηνο του 2024».

Έτσι παραμένει αδιευκρίνιστο  εάν το έργο θα χρηματοδοτηθεί από ευρωπαϊκά κονδύλια ή από άλλα προγράμματα, αρκεί όμως να υλοποιηθεί  με την εξεύρεση λύσεων εκ μέρους της κυβέρνησης, τα  κορυφαία στελέχη της οποίας εκφράζουν  πλέον βεβαιότητα ότι  θα ολοκληρωθεί μέχρι το 2024!

Βάρος στο σιδηρόδρομο

Η νέα στρατηγική της ΕΕ στην χρηματοδότηση των έργων αφορά πλέον την κατασκευή σιδηροδρομικών έργων, στα οποία η Ελλάδα έχει μείνει αρκετά πίσω τα τελευταία χρόνια, αλλά έχοντας στα σκαριά έργα ύψους 3,3 δισ που αναμένεται να ξεκινήσουν στο τέλος του 2021.

Η μείωση των εκπομπών αερίων (για τους οδικούς άξονες) από την μία και η ενίσχυση των εμπορευματικών μεταφορών από την άλλη αποτελεί ένας από τους λόγους αλλαγής της πολιτικής της ΕΕ.

Όπως άλλωστε υποστηρίζει η ΕΕ, με τη σύνδεση των κύριων οδών μεταφορών της Ένωσης με τις περιφερειακές περιοχές και εδάφη, ο σιδηροδρομικός τομέας 

συμβάλλει στην κοινωνική, οικονομική και εδαφική συνοχή, τόσο ως τοπική και περιφερειακή δημόσια υπηρεσία όσο και ως υπηρεσία μεγάλης δυνατότητας και  μεγάλων αποστάσεων για επιβάτες και εμπορεύματα.

Ο ΒΟΑΚ το τελευταίο έργο στην Ευρώπη που χρηματοδοτείται από ευρωπαϊκά κονδύλια

Το τελευταίο μεγάλο οδικό έργο όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και στην Ευρώπη, που θα κατασκευαστεί με ευρωπαϊκά κονδύλια, είναι ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης (ΒΟΑΚ). 

Είναι συνολικού μήκους σχεδόν 300 χιλιομέτρων και εκτιμώμενου προϋπολογισμού άνω των 2 δισ. ευρώ. 

Πρόκειται για το μεγαλύτερο οδικό έργο που θα χρηματοδοτήσει η Ευρωπαϊκή Ένωση τα επόμενα χρόνια, αλλά και για το τελευταίο και πλέον δύσκολο μεγάλου μήκους αυτοκινητόδρομο, που θα κατασκευαστεί στην Ελλάδα.

Ξεκινάνε σιδηροδρομικά έργα 3,3 δισ ευρώ

Η αλλαγή της πολιτικής της ΕΕ για την χρηματοδότηση σιδηροδρομικών έργων, βρίσκει την χώρα μας με ένα από τα πιο προβληματικά συστήματα κατασκευής σιδηροδρόμου στην Ευρώπη.

Πλέον το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει εκπονήσει το  μεγαλύτερο πρόγραμμα σιδηροδρομικών έργων που έχει γίνει ποτέ στη χώρα μας, ύψους 3,3 δισ. ευρώ, το οποίο θα ξεκινήσει μέσα στο τελευταίο τρίμηνο του 2021.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
spot_img
spot_img
spot_img

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ