«Γιατί εμείς πειραματόζωα;»

Καθηγητές αντίθετοι με την πρόταση για του 1ου Γυμνασίου Πύργου σε Πειραματικό

Την αντίθεσή τους με την πρόταση για μετατροπή του 1ου Γυμνασίου Πύργου σε Πειραματικό. Εκφράζουν οι καθηγητές Ασμής Λάζαρος, Κουτσούκου Μαρία, Μιχοπούλου Χαρούλα, οι οποίοι σε ανακοίνωσή τους αναφέρουν, μεταξύ άλλων:

«Με αγανάκτηση πληροφορηθήκαμε ότι το σχολείο μας προτάθηκε να μετατραπεί σε Πειραματικό. Γιατί εμείς; Αποτελούμε μέλη του συλλόγου διδασκόντων και ποτέ δεν κληθήκαμε να πούμε την άποψη μας για αυτού του είδους την μετάλλαξη του σχολείου μας. Άλλοι αποφάσισαν από το γραφείο τους για εμάς, χωρίς καμία απολύτως ενημέρωση.

Η όποια ανεπάρκεια της ΕΛΜΕ να διατυπώσει τη δική της θέση για το θέμα αυτό, εξ αιτίας λανθασμένης εκτίμησης της πλειοψηφίας του ΔΣ για τις αυταρχικές προοπτικές του διοικητικού μηχανισμού. Δεν μπορεί να αποτελέσει τεκμήριο μη αντίθεσης του κλάδου σε τέτοιου είδους «πειράματα». Άλλωστε υπάρχει η σαφής θέση της ΟΛΜΕ, του ανώτερου δευτεροβάθμιου σωματείου μας. Απέναντι στο συγκεκριμένο ζήτημα και τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή.

Θεωρούν κάποιοι ότι μπορούν εκ του μακρόθεν να αποφασίζουν για την μετατροπή της φύσης του οποιοδήποτε σχολείου. Χωρίς να ακούσουν καν την γνώμη του συλλόγου διδασκόντων. Αυτή είναι η δημοκρατία τους! «Αποφασίζομεν κα διατάσσομεν εκ των δερματίνων καρεκλών μας»!

 Δεν θα σταθούμε μόνο στο ότι θα εκδιωχθούν πολλοί συνάδελφοι από το σχολείο, αν υλοποιηθεί η πρόταση, για να έρθουν να «αποικήσουν» εκπαιδευτικοί που τηρούν τις αξιολογήσεις τους. Εξ άλλου η εναλλαγή σχολείων  τείνει να γίνει συνήθεια σε πολλούς συναδέλφους από την πολιτική όλων των τελευταίων κυβερνήσεων. Η εξοικείωση με την εργασιακή βαρβαρότητα τείνει να γίνει καθημερινότητα, όσο κι αν την αντιπαλεύουμε.

Το όλο θέμα όμως με τα Πειραματικά σχολεία (όπως και με τα πρότυπα βέβαια) έχει να κάνει με την ελιτίστικη αντιμετώπιση τους από την κυβέρνηση των «αρίστων». Υπάρχει σαφής τοποθέτηση του κλάδου απέναντι σε αυτά: «τα Πειραματικά σχολεία θα πρέπει να είναι συνδεδεμένα με τα Πανεπιστημιακά ιδρύματα. Ώστε να  εφαρμόζουν τα προτεινόμενα καινοτόμα προγράμματα σε προσδιορισμένο χρονικό πλαίσιο σε τυχαίο και αντιπροσωπευτικό δείγμα μαθητών. Τυχαίο πρέπει να είναι και το δείγμα των διδασκόντων/ουσών σε αυτά. Επίσης, επιβάλλεται η περιοδική μετατροπή σχολείων της Δημόσιας εκπαίδευσης σε Πειραματικά.». Έτσι! Για να μην είναι σχολεία σε  «γυάλα» με ειδικό παιδαγωγικό καθεστώς, το οποίο θα διαφημίζεται ως κάτι πιο ανώτερο.

Τα Πειραματικά και τα Πρότυπα σχολεία τους, είναι ο προπομπός του διαχωρισμού των σχολείων. Έρχονται να μας μάθουν ότι υπάρχουν καλά και κακά σχολεία και ότι σαν επακόλουθο είναι το ότι θα υπάρξουν μαθητές που θα αποφοιτήσουν από καλύτερα σχολεία από ότι κάποιοι άλλοι. Η ιδέα για ισότιμη παιδεία για όλα τα παιδιά, φαντάζει αναχρονισμός. Στη νέα εποχή που τρέχει με τους ρυθμούς της ψηφιακής επανάστασης και δεν προλαβαίνουμε να σκεφτούμε ως άνθρωποι.

Τέλος αναρωτιόμαστε «γιατί εμείς;». Αν δει κανείς  τα κριτήρια για τα Πειραματικά σχολεία θα δει μεταξύ άλλων  τα εξής:

  • «Η γειτνίαση τους με ΑΕΙ και η διοργάνωση ή συμμετοχή σε δραστηριότητες που αναπτύχθηκαν σε συνεργασία με ΑΕΙ». Αυτό οι μαθητές μας το λένε «τρολάρισμα». Την ίδια εποχή που φεύγουν τα πανεπιστήμια από την πόλη μας εμείς «κοκορευόμαστε» με προτάσεις για Πειραματικά σχολεία.
  • «Η συμμετοχή ή διάκριση της σχολικής μονάδας ή ομάδας μαθητών σε εκπαιδευτικά προγράμματα, ερευνητικές και νέες δράσεις. Δημιουργικές πρωτοβουλίες, πολιτιστικές και κοινωνικές εκδηλώσεις, πανελλήνιους και διεθνείς διαγωνισμούς». Εδώ οφείλουμε να ζητήσουμε συγνώμη από τους συναδέλφους μας γιατί όλο το προηγούμενο διάστημα συμμετείχαμε ενεργά σε τέτοιες δράσεις. Το κάναμε όμως για τους μαθητές μας και όχι για τη «βιτρίνα» του σχολείου που έρχεται να μας τραυματίσει με τα θραύσματά της».

Related Articles

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ