«Η Εθνική Παλιγγενεσία ξαναγράφεται από τους μαθητές μας»

Επίκαιρη ερώτηση προς το υπουργείο Παιδείας από την Φωτεινή Πιπιλή, που περιλαμβάνει  τα ιστορικά κεφαλοχώρια της ορεινής Ολυμπίας

Αποφασίστηκε η διενέργεια μαθητικού διαγωνισμού με θέμα «Επαναστατικός αγώνας και τοπική ιστορία»

Μαθητικό διαγωνισμό με θέμα «Επαναστατικός αγώνας και τοπική ιστορία. Είκοσι ένας τόποι αφηγούνται τη συμμετοχή τους στον αγώνα της ανεξαρτησίας». Ανακοίνωσε η υφυπουργός Παιδείας Ζέττα Μακρή, στα πλαίσια ερώτησης που κατέθεσε η καταγόμενη από την Ηλεία βουλευτής  Α’ Αθηνών Φωτεινή Πιπιλή.

Σύμφωνα με την κ. Πιπιλή η ιδέα αυτή γεννήθηκε από την προσωπική της  εμπειρία ως γόνος από πατέρα ιστορικής οικογένειας Αγωνιστών του ’21 (και από την εποχή της Ορλωφικής Επανάστασης). Της οικογένειας των Πιπιλαίων από τη Ζούρτσα, της επαρχίας Τριφυλλίας – Ολυμπίας.

Αναλυτικά  η επίκαιρη ερώτηση της κ. Πιπιλή έχει ως εξής:

«Με την επιστολή μου αυτή θα ήθελα να σας ενημερώσω και επισήμως για μία πρωτοβουλία μου. Που ευοδώθηκε μετά από συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων. Είχα την ιδέα να προτείνω στο Υπουργείο, ενόψει των εορτασμών για τα 200 χρόνια από την Εθνική Παλιγγενεσία, να κινητοποιηθούν οι μαθητές μας. Ειδικότερα οι μαθητές των ιστορικών περιοχών που συμμετείχαν από την αρχή στον Απελευθερωτικό Αγώνα.

Σ’ αυτές ειδικά τις περιοχές, στους ιστορικούς τόπους δηλαδή, η ιστορία της Επανάστασης του ’21 συναντά την καθημερινότητα. Τουλάχιστον οι μισοί Έλληνες, πόσω μάλλον τα παιδιά που ζουν στην περιφέρεια. Έχουν ως αφετηρία για την ιστορική τους γνώση τα ίδια τους τα χωριά. Ενώ τα πρόσωπα, οι πρωταγωνιστές που αναδείχθηκαν, τους είναι γνώριμα πριν καν τα σχολικά τους χρόνια, τους συναντούν πολύ συχνά σε Ηρώα, σε ανδριάντες, σε προτομές, σε μικρά τοπικά μουσεία και σε διάσπαρτα μνημεία και τόποσημα.

Ειδικότερα στην Πελοπόννησο, τη Ρούμελη και στα επαναστατημένα νησιά του Αργοσαρωνικού και του Αιγαίου, τα παιδιά της περιοχής έχουν προσωπικά βιώματα ως προς την Επανάσταση του 1821. Μέσα από τον κοινό τόπο που μοιράζονται με τους Αγωνιστές προγόνους, σε αντίθεση με τα παιδιά των μεγαλουπόλεων.

Παράδειγμα: η Δημητσάνα και η Στεμνίτσα ή τα ιστορικά κεφαλοχώρια της ορεινής Ολυμπίας όπως η Ανδρίτσαινα και η Ζούρτσα – Νέα Φιγαλεία σήμερα, ή το εξαίσιο υπαίθριο μουσείο του Κήπου των Ηρώων στο Μεσολόγγι, ή το μουσείο της Νέα Μονής στη Χίο.

Δεν σας κρύβω ότι η ιδέα αυτή γεννήθηκε από την προσωπική μου εμπειρία ως γόνος από πατέρα ιστορικής οικογένειας Αγωνιστών του ’21 (και από την εποχή της Ορλωφικής Επανάστασης), της οικογένειας των Πιπιλαίων από τη Ζούρτσα, της επαρχίας Τριφυλλίας – Ολυμπίας.

Η Επίκαιρη Ερώτησή μου προς το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων συζητήθηκε τη Δευτέρα στη Βουλή. Όπου η αρμόδια Υφυπουργός για τη Μέση Εκπαίδευση, κ. Ζέττα Μακρή, ανακοίνωσε μεταξύ άλλων τη διοργάνωση από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής. Υπό την αιγίδα του Υπουργείου, μαθητικού διαγωνισμού με θέμα «Επαναστατικός αγώνας και τοπική ιστορία. Είκοσι ένας τόποι αφηγούνται τη συμμετοχή τους στον αγώνα της ανεξαρτησίας».

Οι λεπτομέρειες έχουν ήδη κοινοποιηθεί με εγκύκλιο στις αρμόδιες μονάδες. Μαζί με την ενημερωτική επιστολή σας αποστέλλω το link για να δείτε τη συζήτηση στη Βουλή. Όπου στη δευτερολογία μου έκανα ειδική αναφορά ονομαστικά σε γνωστές ιστορικές περιοχές (https://www.youtube.com/watch?v=WVWTe3jsCIE)».

Σχετικά Άρθρα

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ