Οι 11 επικίνδυνες συνήθειες των Ελλήνων στην οδήγηση

Την ώρα που οι επικείμενες αλλαγές στον ΚΟΚ τα αλλάζουν όλα στην επιβολή προστίμου. Καθώς θα καταργηθεί το ροζ χαρτάκι και οι παραβάτες θα πληρώνουν είτε μέσω e-banking είτε μέσω ΑΤΜ. Μια έρευνα του Ινστιτούτου Δημόσιας Υγείας του Αμερικανικού Κολεγίου επιβεβαιώνει τις 11 επικίνδυνες συνήθειες των Ελλήνων στην οδήγηση.

Ο Οργανισμός Οδικής Ασφάλειας “ΕΥΘΥΤΑ Ρόδου” που ίδρυσε η Μεσσήνια Ελένη Καραμπάτου-Καρύδη. Αναδημοσιεύει την εν λόγω έρευνα, από την οποία προκύπτει πως αν θέλει κανείς να βελτιώσει την οδική ασφάλεια. Θα πρέπει να επενδύσει σοβαρά στην παιδεία και την εκπαίδευση τόσο των οδηγών όσο και των άλλων χρηστών στο δρόμο.

ΜΕ ΤΟ ΚΙΝΗΤΟ ΚΟΛΛΗΜΕΝΟ ΣΤΟ ΑΥΤΙ

Η έρευνα του Ινστιτούτου Δημόσιας Υγείας του Αμερικανικού Κολεγίου αποκαλύπτει ότι οι Έλληνες οδηγοί στη συντριπτική πλειοψηφία τους πατάνε γκάζι αντί για φρένο στο πορτοκαλί. Μιλάνε τακτικότατα στο κινητό ενώ οδηγούν, χωρίς τη χρήση συστήματος ανοιχτής ακρόασης (κάτι που είναι παράνομο), περίπου οι μισοί τυχαίνει να παραβιάσουν το όριο ταχύτητας. Ενώ ένα μεγάλο ποσοστό παραβιάζει το STOP και ξεχνά να βάλει τη ζώνη ασφαλείας, μαζί και επαγγελματίες οδηγοί.

Να αναφέρουμε ότι στην εν λόγω έρευνα συμμετείχαν με τηλεφωνικές συνεντεύξεις 1.600 άτομα ηλικίας 17 ετών και άνω (με τυχαία κλήση τηλεφωνικών αριθμών, με διαδικασία RDD). Η έρευνα διεξήχθη μεταξύ 28 Αυγούστου και 9 Σεπτεμβρίου του 2020. Οι συμμετέχοντες προέρχονταν από το σύνολο των αστικών και αγροτικών περιοχών της ηπειρωτικής και νησιωτικής Ελλάδας.

Βασικό ερώτημα της έρευνας ήταν πόσες φορές τους τελευταίους 3 μήνες παραβίασαν οι συμμετέχοντες τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας σε σχέση με τη ζώνη ασφαλείας (και το κράνος για τους μοτοσικλετιστές), τα όρια ταχύτητας, το πορτοκαλί φανάρι, το STOP, την κατανάλωση αλκοόλ, τη χρήση κινητού (συνομιλία ή και ανταλλαγή γραπτών μηνυμάτων), τον προγραμματισμό συστήματος πλοήγησης, την κίνηση στη λωρίδα εκτάκτου ανάγκης και τη στάθμευση.

ΤΑ 11 ΟΔΗΓΙΚΑ «ΑΜΑΡΤΗΜΑΤΑ»

Ζώνη ασφαλείας:
Το 24% των οδηγών (και με αναγωγή επί του συνόλου της χώρας: 1.260.000 οδηγοί) οδήγησαν από 1 έως 10 φορές χωρίς ζώνη ασφαλείας το τελευταίο τρίμηνο. Με τα πρωτεία να τα έχουν οι επαγγελματίες οδηγοί.

Υπέρβαση ορίου ταχύτητας: Το 49% των οδηγών (και με αναγωγή επί του συνόλου της χώρας: 2.800.000 οδηγοί) παραβίασαν τα όρια ταχύτητας. Με πρώτους τους μοτοσικλετιστές και δεύτερους τους επαγγελματίες οδηγούς.

«Γκάζι» στο πορτοκαλί φανάρι:
Το 54% των οδηγών (και σε αναγωγή επί του συνόλου της χώρας: 3.116.000 οδηγοί) πάτησαν γκάζι, αντί για φρένο στη θέα του πορτοκαλί στο σηματοδότη.

Παραβίαση STOP:
Το 6% των οδηγών (και με αναγωγή επί του συνόλου της χώρας: 346.000 οδηγοί) παραβίασε STOP. Μάλιστα οι περισσότεροι ήταν επαγγελματίες οδηγοί.

Κατανάλωση αλκοόλ:
Το 13% των οδηγών οδήγησε έχοντας πιει περισσότερο από ένα ποτό, με τους μοτοσικλετιστές να δείχνουν πιο επιρρεπείς. Αφού το 4% από αυτούς δήλωσε ότι στη διάρκεια του τριμήνου βρέθηκε να οδηγεί υπό την επήρεια αλκοόλ περισσότερες από 10 φορές. Το αντίστοιχο ποσοστό για τους οδηγούς αυτοκινήτων είναι 1%. Ενδιαφέρον παρουσιάζει επίσης το γεγονός ότι η τάση προς την παραβατικότητα, ιδιαίτερα στους άντρες οδηγούς. Αυξάνει σημαντικότατα όταν οδηγούν έχοντας καταναλώσει αλκοόλ (π.χ. το 69% από αυτούς κινούνται με υπερβολική ταχύτητα).

Κινητό χωρίς ανοιχτή ακρόαση:

Το 49% των οδηγών (και με αναγωγή επί του συνόλου της χώρας: 2.827.000 οδηγοί) μιλούσαν ενώ οδηγούσαν. Και ενώ η χρήση του κινητού δεν απαγορεύεται στο σύνολό της. Οι ειδικοί συστήνουν να αποφεύγεται ακόμα και με νόμιμο τρόπο (ανοιχτή ακρόαση). Γιατί και σε αυτήν την περίπτωση επηρεάζονται τα αντανακλαστικά και ο χρόνος αντίδρασης του οδηγού. Ανησυχητικά ενδιαφέρον το ποσοστό των μοτοσικλετιστών και των επαγγελματιών στο σύνολο όσων έκαναν χρήση κινητού με τον τρόπο αυτό.

Αποστολή/ανάγνωση sms στο κινητό:
Το 10% των οδηγών (και με αναγωγή επί του συνόλου της χώρας: 577.000 οδηγοί) έστειλαν ή διάβασαν μήνυμα ενώ οδηγούσαν.

Προγραμματισμός GPS:
Το 18% των οδηγών (και με αναγωγή επί του συνόλου της χώρας: 1.038.000 οδηγοί) αποφάσισαν να εισαγάγουν τον προορισμό τους στο σύστημα πλοήγησης καθ’ οδόν. Αντί να το κάνουν πριν ξεκινήσουν.

Παραβίαση ΛΕΑ:
Το 7% των οδηγών (και σε αναγωγή επί του συνόλου της χώρας: 404.000 οδηγοί) κινήθηκαν στη Λωρίδα Εκτάκτου Ανάκγης (ΛΕΑ). Προκειμένου να κερδίσουν χρόνο.

Στη μοτοσυκλέτα δίχως κράνος:
Το 35% των οδηγών μοτοσικλέτας (και με αναγωγή επί του συνόλου της χώρας: 180.000 δικυκλιστές) οδηγούσαν χωρίς κράνος, με το 14% από αυτούς να μην φορούν κράνος ποτέ. Επίσης, εξίσου ανησυχητικό είναι το γεγονός ότι οι συνεπιβάτες σε ποσοστό 24% δεν φορούν ποτέ κράνος.

Παράνομο παρκάρισμα:
Το 15%των οδηγών (και με αναγωγή επί του συνόλου της χώρας: 865.000 οδηγοί) πάρκαραν παράνομα, ενώ το 21% (1.211.000 οδηγοί) ανέφεραν ότι διπλοπάρκαραν.

πηγη: eleftheriaonline.gr

Σχετικά Άρθρα

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ