Περί αξιολόγησης, βαθμολογίας και άλλων «δαιμονίων»

Τα απανωτά πλήγματα της κυβέρνησης στη δημόσια εκπαίδευση δεν έχουν τέλος!

Μετά την πρόσφατη ψήφιση του νόμου 4777/21 για τα ΑΕΙ, παρά τα μεγαλειώδη συλλαλητήρια που διατράνωσαν την αντίθεση σύσσωμου του εκπαιδευτικού κόσμου σ’ αυτόν, και την πρώτη για τα μεταπολιτευτικά χρονικά επέμβαση της αστυνομίας στο Α.Π.Θ., η εκπαιδευτική κοινότητα έρχεται για μια ακόμη φορά αντιμέτωπη με την αναλγησία, την αδιαλλαξία και τον αυταρχισμό του Υ.ΠΑΙ.Θ.!

Η υφυπουργός Παιδείας, Ζέτα Μακρή, με σχετικό έγγραφό της, απαιτεί από τους/τις Διευθυντές/ντριες των σχολικών μονάδων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης να παραδώσουν στις οικείες Διευθύνσεις τα ονόματα των εκπαιδευτικών που δεν παρέδωσαν βαθμολογία το α΄ τετράμηνο κατά παρέκκλιση των οικείων διατάξεων! Επί της ουσίας, αποδίδει στους/στις Δ/ντές/ντριες των σχολείων την ιδιότητα του «κατά-δότη», επιχειρώντας την καλλιέργεια κλίματος ανασφάλειας, εκφοβισμού αλλά και αυταρχισμού στο περιβάλλον του σχολείου και γενικότερα στο πλαίσιο της διοίκησης, πρακτική που παραπέμπει σε εποχές αλλοτινές και αλλότριες. Για ποιον ακριβώς λόγο; Μήπως για να τιμωρηθούν, επειδή, λειτουργώντας ως δάσκαλοι, έκαναν το αυτονόητο; Επειδή αρνήθηκαν να αξιολογήσουν τις επιδόσεις των μαθητών/τριών τους, αναγνωρίζοντας ότι ένα μεγάλο ποσοστό απ’ αυτούς δεν είχε καν πρόσβαση στην περίφημη τηλεκπαίδευση; Επειδή αυτοί γνωρίζουν καλύτερα απ’ τον καθένα μας τις πλείστες άλλες ανυπέρβλητες δυσκολίες της «ισότιμης», κατά την υφυπουργό, τηλεκπαίδευσης και τα προβλήματα που έχει προκαλέσει στους ίδιους, στους μαθητές τους και τις οικογένειές τους;

Την ίδια ώρα το Υπουργείο Παιδείας καλεί τους συλλόγους διδασκόντων/ουσών ως το τέλος του μήνα να προχωρήσουν σε αξιολόγηση των σχολικών τους μονάδων ως προς το εκπαιδευτικό τους έργο! Ανατρέχοντας στο Λεξικό της Κοινής Νεοελληνικής διαβάζουμε και παραθέτουμε τη σημασία του τόσο πολύπαθου αυτό ρήματος: αξιολογώ σημαίνει ότι με κριτήρια υποκειμενικά και αντικειμενικά προσδιορίζω την αξία/σημασία/ποιότητα ενός πράγματος συγκρίνοντάς το με άλλα όμοια! Και εύλογα γεννιούνται τα ερωτήματα: Ποιος και για ποιο σκοπό θέτει τα κριτήρια αυτά; Είναι η σχέση των σχολικών μονάδων ανταγωνιστική, και αν ναι, ως προς τι; Τι τελικά σημαίνει «αυτόνομο» σχολείο; Οι απαντήσεις ξεκάθαρες ακόμη και για τους αδαείς!

Τι δεν καταλαβαίνει ή, καλύτερα, τι δε θέλει να καταλάβει η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας; Μα όλα αυτά που καταλαβαίνουμε όλοι οι υπόλοιποι…ότι προχωρά ακάθεκτο στο έργο της διάλυσης του δημόσιου σχολείου και βρήκε την κατάλληλη ευκαιρία! Η κυβέρνηση, εκμεταλλευόμενη τον εγκλεισμό και την απόγνωσή μας λόγω της πανδημίας επιχειρεί να αποσαθρώσει όσα με κόπο χτίστηκαν τα προηγούμενα χρόνια. Η δημόσια εκπαίδευση βορά στα νεοφιλελεύθερα οράματα, καταστροφικά όπου αυτά δοκιμάστηκαν στην πράξη, τα οποία η κυβέρνηση υλοποιεί με αξιοζήλευτη ζέση και ορμή!

Η εκπαιδευτική κοινότητα, θύμα της ανεπάρκειας και τα ανικανότητας του Υπουργείου να διαχειριστεί την κρίση, εκβιάζεται να συμμετάσχει σε διαδικασίες που οδηγούν με μαθηματική ακρίβεια στην κατηγοριοποίηση των σχολικών μονάδων, στο κλείσιμο πολλών απ’ αυτές (όσων δεν πληρούν τις προϋποθέσεις), στην υπαγωγή τους στη δικαιοδοσία της τοπικής αυτοδιοίκησης και στους νόμους της ελεύθερης αγοράς, στο πλαίσιο ενός κακώς εννοούμενου αποκεντρωμένου εκπαιδευτικού συστήματος!

Ο ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία δηλώνει την έμπρακτη συμπαράστασή του στον αγώνα των εκπαιδευτικών να αποτρέψουν την υλοποίηση της αντιδραστικής αξιολόγησης που επιβάλλει η κυβέρνηση εν μέσω πανδημίας και καταδικάζει απερίφραστα την όποια προσπάθεια εκφοβισμού τους!

Αναγνωρίζει ότι ο αγώνας τους είναι αγώνας για την προάσπιση του δημόσιου σχολείου της Γνώσης, της Ισότητας και της Δικαιοσύνης!

Νομαρχιακή Επιτροπή ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ Ηλείας

Τμήμα Παιδείας – Πολιτισμού

Σχετικά Άρθρα

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ