Στους δρόμους η Συντονιστική Επιτροπή των Μαθητών

0
523

Διεκδικούν το «πάγωμα» της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής και της Τράπεζας Θεμάτων

Κινητοποίηση πραγματοποίησαν χθες το πρωί μαθητές των λυκείων της πόλης του Πύργου, με κεντρικό σύνθημα «Θέλουμε σχολείο να μορφώνει και όχι να εξοντώνει- Συντονιστική Επιτροπή Μαθητών», ζητώντας να μην ισχύσει η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής αλλά και η Τράπεζα θεμάτων, να μειωθούν οι τιμές των προϊόντων στα σχολικά κυλικεία αλλά και να λυθούν προβλήματα τα οποία υπάρχουν εντός των σχολικών μονάδων (σ.σ. κτιριακά αλλά και ελλείψεις καθηγητών ειδικοτήτων). Οι μαθητές πραγματοποίησαν πορεία στους κεντρικούς δρόμους του Πύργου ενώ αντιπροσωπεία τους είχε συνάντηση με τον διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανδρέα Ζέρβα.

Βασιλική Λυμπεροπούλου – πρόεδρος 2ου Γενικού Λυκείου Πύργου

«Είμαστε εδώ και με άλλους συμμαθητές μας, για να ενημερώσουμε για τα αιτήματα μας και να μιλήσουμε στην Δευτεροβάθμια. Τα αιτήματα μας είναι να μην μπει φέτος η τράπεζα θεμάτων, ούτε η ελάχιστη βάση εισαγωγής και σαφώς να υπάρξει ενισχυτική διδασκαλία καθώς είναι πολλοί οι μαθητές που δεν έχουν την δυνατότητα να πληρώνουν φροντιστήρια και θα είναι πολύ καλό για αυτούς. Παράλληλα πρέπει να υπάρξει μείωση τιμών στα κυλικεία – όλοι έχουμε αυτό το πρόβλημα καθώς σε όλα τα σχολεία οι τιμές είναι στα ύψη και δεν γίνεται να δίνουμε 2€ για τυρόπιτα κάθε μέρα και 0,50€ για ένα μπουκαλάκι νερό. Υπάρχουν πολλά κενά σε καθηγητές, όχι όμως στο δικό μας σχολείο, αλλά σε άλλα σχολεία. Επίσης είδαμε το νέο νόμο που έχει βγει, για την τοποθέτηση καμερών και security. Αυτό δεν το θέλουμε. Προτιμούμε αντί για security να μπουν σχολικοί φύλακες και τα χρήματα που θα δίναμε για όλα αυτά που είναι ιδιωτικά θα μπορούσαν να διατεθούν για θέρμανση και για την  κάλυψη άλλων αναγκών των σχολικών μονάδων, όπως κτιριακά προβλήματα που υπάρχουν»

Κωνσταντίνα Μπενάκη -2ο ΕΠΑΛ Πύργου

«Στο σχολείο είμαστε 350 παιδιά. ‘Έχουμε ζητήσει να μας βάλουν υπόστεγα και παγκάκια εδώ και δύο χρόνια. Δεν μας έχουν βάλει και έχουμε μόλις 3 παγκάκια, μπροστά και στο πλάι για όλα τα παιδιά. Μας κλειδώνουν τις τάξεις και από τους δύο διαδρόμους και το χειμώνα καθόμαστε κάτω από τα μπαλκονάκια και στους διαδρόμους και μαζευόμαστε όλα τα παιδιά δίπλα- δίπλα και γίνεται ένας χαμός. Στο τουριστικό τμήμα λείπουν καθηγητές ξένων γλωσσών, μάθημα το οποίο εξετάζεται στο τέλος και έχουμε τράπεζα θεμάτων. Ακόμα και για το κυλικείο, από πέρσι μέχρι φέτος οι τιμές μας αυξήθηκαν».  

Βιβή Σμαρνάκη-2 ΕΠΑΛ Πύργου

«Στο σχολείο μας οι τάξεις έχουν σπασμένους τοίχους και πέφτουν σοβάδες. Δεν είναι οι κατάλληλες για να είναι άτομα μέσα σε αυτές. Τα εργαστήρια στο σχολείο μας δεν λειτουργούν, καθώς έχουν μετατραπεί σε τάξεις με αποτέλεσμα τα παιδιά που χρειάζονται εργαστήρια να τα κάνουν εκτός τάξης. Δεν έχουμε καθηγητές στο τμήμα των τουριστικών, που δίνει τράπεζα θεμάτων ξένων γλωσσών. Υπάρχει συνωστισμός και είμαστε ο ένας πάνω στον άλλο με αποτέλεσμα να γίνεται και χάλια το σχολείο μέσα και οι καθαρίστριες να κάνουν υπερωρίες για να μπορέσουν να καθαρίσουν το σχολείο από τις λάσπες. Δεν έχουμε που να κάτσουμε και είμαστε 300 παιδιά όρθια. Έχουμε ζητήσει παγκάκια εδώ και 2 χρόνια και δεν έχει γίνει ούτε μία προσπάθεια. Δεν έχουμε πολλές φορές ούτε καρέκλες και καθόμαστε πάνω στο θρανίο. Δεν έχουμε μεγάλες αίθουσες με αποτέλεσμα να κάθονται ανά 3 τα παιδιά σε θρανία».

Ανδρέας Ζέρβας- Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ηλείας

«Κάποια από τα προβλήματα των μαθητών δεν μπορούν να λυθούν από τη διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ούτε από το διευθυντή του σχολείου. Κάποια αναφέρονται σε θέματα που ο δήμος μπορεί να ρυθμίσει και έχουν σχέση με τα κτιριακά που είναι αρμοδιότητα της δημοτικής Αρχής. Ότι είχε να κάνει με προγράμματα και αμιγώς εκπαιδευτικά θέματα, την ώρα που τα παιδιά ήταν εδώ, επικοινώνησα με τον διευθυντή του σχολείου και έχουν λυθεί πριν κάνουν την επικοινωνία μαζί μας καθώς είχα δώσει οδηγίες στους διευθυντές σχετικά με το χειρισμό όταν λείπει εκπαιδευτικός  ή υπάρχουν κενά ώστε να λύνεται το ζήτημα, με εσωτερική διαχείριση στο σχολείο. Ότι άλλο τα παιδιά μου είπαν, προσπαθώ σε συνεννόηση με το δήμο ή τον διευθυντή του σχολείου να δώσουμε την καλύτερη λύση.

Οι μαθητές του γυμνασίου Βαρθολομιού- που τελεί υπό κατάληψη, δεν μας έχουν στείλει ακόμα αιτήματα. Οι καταλήψεις είναι ένα φαινόμενο που συμβαίνει μόνο στην χώρα μας. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι τα παιδιά σε κάποια από τα ζητήματα που θέτουν δεν έχουν δίκιο. Είτε απευθύνονται στην αρμόδια αρχή είτε όχι, εμείς πάντοτε εκεί να βλέπουμε με κατανόηση και προσπαθούμε όσα από τα προβλήματα είναι υπαρκτά και άπτονται της εκπαίδευσης να τα λύνουμε το συντομότερο δυνατό και με τον καλύτερο τρόπο υπέρ των μαθητών μας και της εκπαιδευτικής κοινότητας γενικότερα».

Α. Αγγελίδου