*Γονείς διαμαρτύρονται για την παραβατική συμπεριφορά συγκεκριμένης ομάδας μαθητών
** Γονέας εισήλθε εντός της σχολικής μονάδας και χειροδίκησε σε έτερο γονέα στέλνοντας τον στο Κ.Υ. Γαστούνης
Την παρέμβαση της αστυνομίας είχαμε χθες το πρωί στο Γυμνάσιο Γαστούνης, όταν πατέρας μαθητή, πήδηξε στον αύλειο χώρο της σχολικής μονάδας, εισήλθε στο γραφείο των καθηγητών και χτύπησε τους γονείς άλλου μαθητή παρουσία εκπαιδευτικών. όλα ξεκίνησαν χθες το πρωί όταν ομάδα γονέων βρέθηκε στη σχολική μονάδα προκειμένου να διαμαρτυρηθεί για την παραβατική συμπεριφορά συγκεκριμένης ομάδας μαθητών –μετά και την επίθεση που δέχτηκε ακόμα και καθηγήτρια της σχολικής μονάδας το πρωί της Τετάρτης. Σύμφωνα με πληροφορίες της «Πρώτης» οι γονείς θέλησαν να μιλήσουν τόσο με την διευθύντρια του γυμνασίου, όσο και με τον διευθυντή της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που βρισκόταν στη σχολική μονάδα προκειμένου να θέσουν τα προβλήματα τα οποία φαίνεται ότι δημιουργεί συγκεκριμένη ομάδα μαθητών. Σύμφωνα με όλα όσα καταγγέλθηκαν συγκεκριμένοι μαθητές εκτός από λεκτική επίθεση έχουν προχωρήσει και σε ιδιαίτερα άσεμνες κινήσεις προς μαθητές της σχολικής μονάδας, ενώ δεν είναι λίγες οι φορές που έχουν ακουστεί ύβρης αλλά και απειλές . Σύμφωνα με πληροφορίες ακόμα και καθηγήτρια της σχολικής μονάδας δέχτηκε επίθεση από μαθητή του σχολείου την Τετάρτη ο οποίος χωρίς να διστάσει την κλώτσησε, μπροστά στα έκπληκτα μάτια άλλων μαθητών!
Χθες το πρωί ομάδα γονέων βρέθηκε στο σχολείο προκειμένου να εκφράσει την ανησυχία της για την κατάσταση που επικρατεί στο σχολείο. Ο διευθυντής της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ηλείας Ανδρέας Ζέρβας που είχε ήδη ενημερωθεί, συζήτησε με τους γονείς και τόνισε ότι έχει ήδη δώσει σχετικές οδηγίες προκειμένου να ληφθούν συγκεκριμένα μέτρα για όλους όσους παρουσιάζουν παραβατική συμπεριφορά. Την ίδια ώρα ωστόσο οι μαθητές που φαίνεται ότι προκαλούν προβλήματα με την συμπεριφορά τους φρόντισαν να ενημερώσουν τους οικείους τους, οι οποίοι συγκεντρώθηκαν αρχικά έξω από το σχολείο. Ο ένας εξ αυτών φαίνεται ότι εισήλθαν πηδώντας τα κάγκελα της σχολικής μονάδας ενώ κατευθύνθηκε προς το γραφείο των εκπαιδευτικών, ωστόσο σε συζήτηση που είχε ο Ανδ. Ζέρβας μαζί του, κατάφερε να ρίξει τους ήδη οξυμένους τόνους. Την ίδια ώρα έτερος οικείως των μαθητών πήδηξε τα κάγκελα του σχολείου και κατάφερε να εισέλθει στο γραφείο των καθηγητών, όπου διαπληκτίστηκε με έναν γονέα εναντίον του οποίου μάλιστα χειροδίκησε, ενώ επιτέθηκε και σε μία ακόμα γυναίκα με αποτέλεσμα να κληθούν οι αστυνομικές αρχές. Ο τραυματισμένος γονέας αιμόφυρτος μεταφέρθηκε στο ΚΥ Γαστούνης ενώ υπέβαλε μήνυση εναντίων του προσώπου που του επιτέθηκε.
Μιλώντας στην «Πρώτη» ο διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανδρέας Ζέρβας τόνισε: «Αυτά τα οποία συνέβησαν στο γυμνάσιο Γαστούνης είναι απαράδεκτα. Εμείς οφείλουμε να διασφαλίσουμε την εύρυθμη λειτουργία της σχολικής μας μονάδας. Εάν υπάρχουν μαθητές οι οποίοι έχουν παραβατική συμπεριφορά τότε θα τιμωρηθούν ανάλογα με την πράξη την οποία έχουν επιτελέσει. Τα παιδαγωγικά μέτρα που ορίζονται από το υπουργείο Παιδείας είναι σαφή και οφείλουμε να τα εφαρμόζουμε».

Τι προβλέπει το “ποινολόγιο” των μαθητών
Το “ποινολόγιο” (παιδαγωγικά μέτρα όπως χαρακτηρίζονται από το υπ. Παιδείας), το οποίο μπορούν να χρησιμοποιήσουν οι Διευθυντές και οι εκπαιδευτικοί των σχολείων για την αντιμετώπιση κάθε παρεκκλίνουσας συμπεριφοράς μαθητών, προβλέπει:
προφορική παρατήρηση,
- επίπληξη,
- αποβολή από τα μαθήματα μίας (1) ημέρας,
- αποβολή από τα μαθήματα δύο (2) ημερών,
- αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος.
Πότε επιβάλλεται το παραπάνω “ποινολόγιο”
Η αποβολή μιας ή δύο ημερών επιβάλλεται εφόσον κρίνεται ότι τα παιδαγωγικά μέτρα ( προφορική παρατήρηση και επίπληξη),που έχουν προηγουμένως ήδη εφαρμοστεί δεν έχουν φέρει αλλαγή της στάσης του/της μαθητή/τριας ή αν πρόκειται για σοβαρή παρέκκλιση, έστω και μεμονωμένη.
Η “ποινή” της αλλαγής σχολικού περιβάλλοντος επιβάλλεται μόνο αν, επιπλέον των ανωτέρω, κρίνεται ότι δεν είναι δυνατή η επανόρθωση της παρέκκλισης εντός του ίδιου σχολικού περιβάλλοντος.
Οι “ποινές” (παιδαγωγικά μέτρα) αξιοποιούνται από τη σχολική μονάδα ως εξής:
Α. Κάθε διδάσκων/ουσα καθηγητής/τρια μπορεί να αξιοποιήσει τα παιδαγωγικά μέτρα:
α) προφορική παρατήρηση,
β) επίπληξη.
Β. Ο/Η Διευθυντής/ντρια του σχολείου μπορεί να δώσει στον μαθητή μόνο μια ημέρα αποβολή ή να κάνει
α) προφορική παρατήρηση, και
β) επίπληξη,
Γ. Ο Σύλλογος Διδασκόντων/ουσών μπορεί να δώσει στον μαθητή από μία έως δύο ημέρες αποβολή ή εναλλακτικά να προβεί σε προφορική παρατήρηση και επίπληξη.
