Χρήστος Σπίρτζης: «Δούλεμα στο λαό της Ηλείας»

0
869

Ξεκίνησε την διήμερη επίσκεψή του στον Νομό μας ο Τομεάρχης Προστασίας του Πολίτη του ΣΥΡΙΖΑ- ΠΣ

Ο πρώην Υπουργός Υποδομών μίλησε για «μισό δις καπέλο» που θα πληρώσει ο ελληνικός λαός στο Πάτρα-Πύργος

Του Μιχάλη Δημητρόπουλου
mixalisdimitro@hotmail.com

Για «δούλεμα στο λαό της Ηλείας» από την κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη έκανε λόγο ο Τομεάρχης Προστασίας του Πολίτη του ΣΥΡΙΖΑ- ΠΣ, Χρήστος Σπίρτζης, που ξεκίνησε χθες την διήμερη επίσκεψή του στον Νομό μας.

Ο πρώην Υπουργός Ηλείας συνοδευόμενος από το Βουλευτή Ηλείας και Αναπληρωτή Τομεάρχη Προστασίας του Πολίτη, Διονύση Καλαματιανό, καθώς και τον Συντονιστή της Ν.Ε. του ΣΥΡΙΖΑ στην Ηλεία, Παναγιώτη Φλεβοτόμο, ξεκίνησε χθες την περιοδεία του με πρώτο σταθμό το Φράγμα Πηνειού όπου τόνισε την αντίθεσή του στην επιχειρούμενη τοποθέτηση φωτοβολταϊκών στις εσωλίμνιες εκτάσεις και αναφέρθηκε στην μελέτη αναβάθμισης του Φράγματος που είχε υπογράψει το 2019.

Ακολούθως, μετέβη στο εργοτάξιο της Πατρών-Πύργου στο Γεράκι του Δήμου Ήλιδας και στη συνέχεια στην Αστυνομική Διεύθυνση Ηλείας στον Πύργο, όπου είχε συνάντηση με τον Αστυνομικό Διευθυντή Παναγιώτη Μάνδαλο και την Ένωση Αστυνομικών Υπαλλήλων Ηλείας.

Στη συνέχεια ο Χρήστος Σπίρτζης μίλησε συνέντευξη Τύπου για τα θέμα που απασχολούν τον Νομό μας. Όπως τόνισε αρχικά, «η επίσκεψη σχετίζεται με την απόφαση του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ να μην ακολουθήσουμε την πεπατημένη στις προσυνεδριακές διαδικασίες, αλλά να έχουμε παρουσία μέσα στην κοινωνία, κάνοντας έκκληση σε όλους τους δημοκρατικούς και προοδευτικούς πολίτες να ενταχθούν στον ΣΥΡΙΖΑ και να δώσουν μαζί μας τη μάχη για να ανατραπεί το συντομότερο δυνατό η πιο επικίνδυνη κυβέρνηση της μεταπολίτευσης».

Όπως ανέφερε ο κ. Σπίρτζης, «η Ηλεία, η Αχαΐα, όλη η Δυτική Ελλάδα επανήλθε στη μιζέρια του χθες, στη μιζέρια της δεξιάς που έχει πολλά δισεκατομμύρια για τα λίγα εκλεκτά συμφέροντα που την στήριξαν και δεν έχει τίποτα για τους πολίτες τη χώρας».

Αναφερόμενος στην ενεργειακή κρίση και τους λογαριασμούς ρεύματος, ο πρώην Υπουργός τόνισε: «Πριν λίγους μήνες, όταν σε όλη την Ευρώπη γινόταν συζήτηση για την ενεργειακή κρίση, ο Κυριάκος Μητσοτάκης χάρισε τη ΔΕΗ με αύξηση μετοχικού κεφαλαίου, πολύ συνειδητά και σήμερα βιώνουμε τα αποτελέσματα. Οι Δημόσιες Επιχειρήσεις οφείλουν να διασφαλίζουν την πρόσβαση στα δημόσια αγαθά, όπως το ρεύμα, το νερό, οι τηλεπικοινωνίες. Αυτή είναι μία χαοτική διαφορά στην πολιτική που πρεσβεύουμε εμείς και σε ότι πρεσβεύει η δεξιά στη χώρα μας. Και νομίζω πως είναι ένα από τα ζητήματα που μπορούμε να βρούμε συγκλίσεις και με άλλους προοδευτικούς χώρους για να συνεργαστούμε και υπάρχει προοδευτική διακυβέρνηση στη χώρα».

«Οι πρόσφατες αποκαλύψεις δείχνουν πως η δεξιά αλλάζει μόνο προς το χειρότερο», ανέφερε χαρακτηριστικά και συνέχισε: «Ειδικά στην Ηλεία ήταν αποκαλυπτικό το βίντεο με τον πρώην Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και τον κ. Δούκα για το πώς αντιμετωπίζει η δεξιά και τους πολίτες και τους πυρόπληκτους. Κάηκε δεύτερη φορά η Ηλεία και δεν έχει τολμήσει κανείς κυβερνητικός να πάει στους πυρόπληκτους. Έρχονται μόνο σε προστατευμένες θεσμικές συναντήσεις».

Ο κ. Σπίρτζης μίλησε για την απομείωση του ενεργού πληθυσμού στην Ηλεία, ειδικά στις πυρόπληκτες περιοχές και τόνισε: «Η ΝΔ έχει στοχοποιήσει τη Δυτική Ελλάδα».

Στη συνέχεια δήλωσε πως «έχει πολύ μεγάλο πρόβλημα Δημοκρατίας η χώρα». Μίλησε για  «διώξεις δημοσιογράφων και εν ενεργεία εισαγγελικών λειτουργών, 4.000 ρουσφετολογικές προσλήψεις στα τμήματα καταστολής της ΕΛ.ΑΣ., ρουσφέτια και λίστες βουλευτών και στους δασοκομάντος». Περιέγραψε την κατάσταση ωε εξής: «Αδιαφάνεια, παράκαμψη όλων των μηχανισμών ελέγχου, ακόμη και του Ελεγκτικού Συνεδρίου. Αυτός είναι ο λόγος που έχουν προχωρήσει σε 6,5 δις ευρώ απευθείας αναθέσεις, χωρίς το Πάτρα-Πύργος»

Ενόψει της σημερινής του επίσκεψης στις πυρόπληκτες περιοχές, μίλησε για «κοροϊδία θεσμοθέτησης αποζημιώσεων και αποκατάστασης σε αυτή την πυρκαγιά σε σχέση με τις προηγούμενες».

«Να συγκρίνουμε με το Μάτι που ήταν ένα από τα κύρια προεκλογικά ζητήματα της ΝΔ και να ενημερωθούμε εάν έχουν συλλέξει αμίαντο για να προστατέψουν τη δημόσια υγεία. Έχουν καλύψει τις κατεδαφίσεις; Έχουν δώσει την έκτακτη οικονομική ενίσχυση των 5 και των 8 χιλιάδων ευρώ. Έτρεξαν γρήγορα σχέδια για την αποκατάσταση των υποδομών; Και τι ποσοστά έχουν κάλυψη για την αποκατάσταση των πυρόπληκτων σπιτιών; Η κοροϊδία στους πυρόπληκτους είναι εφάμιλλη του κ. Δούκα με τις… σακούλες», ανέφερε.

«Σειρά παρανομιών» και «διαχρονικό φαγοπότι της ΝΔ»

Ακολούθως ο πρώην Υπουργός Υποδομών ασχολήθηκε όπως ήταν φυσικά με τις… υποδομές όπου η μεγαλύτερη αναφορά είχε να κάνει με το Πάτρα-Πύργος. Μάλιστα, ο κ. Σπίρτζης πρόβαλε βίντεο με τα έργα που είχαν γίνει στο εργοστάσιο στο Γεράκι. «Το 25% του τμήματος είχε φτιαχτεί, θα πιστευτούμε τα μάτια μας και όχι την προπαγάνδα Μητσοτάκη», τόνισε χαρακτηριστικά.

Μίλησε για «σειρά παρανομιών» και «διαχρονικό φαγοπότι της ΝΔ». «Δεν φάνει ο διαγωνισμός του 2007 με 0% έκπτωση για όλες τις παραχωρήσεις που είχε δώσει ο κ. Σουφλιάς, δεν φτάνει που το 2013 έβγαλαν το μισό έργο από τη σύμβαση, δεν φτάνει που μας λάσπωσαν 4,5 χρόνια…  Ο κ. Καραμανλής ήθελε να μείνει πιστός στην άθλια συμφωνία του 2013. Ο σχεδιασμός ήταν να το κατασκευάσουν οι ίδιοι εργολάβοι που μετέχουν στην παραχώρηση της Ολυμπίας Οδού. Κατάργησε τις υπογεγραμμένες συμβάσεις σε ένα έργο που είχε ήδη ξεκινήσει», δήλωσε και ακολούθως  παρέθεσε μία σειρά από σοβαρά ερωτήματα για το έργο του αυτοκινητόδρομου. Ο πρώην υπουργός έκανε λόγο για «μισό δις καπέλο» που θα πληρώσει ο ελληνικός λαός στο έργο του Πάτρα-Πύργος από την παραχώρηση της Ολυμπίας Οδού.

Τα ερωτήματα Σπίρζτη για το Πάτρα-Πύργος

– «Μας κατηγορούσαν επειδή κάναμε 8 διαγωνισμούς, αυτοί γιατί δεν έκαναν έναν διαγωνισμό και προχώρησαν σε απευθείας ανάθεση;»

– «Γιατί κατάργησαν μονομερώς τις συμβάσεις που είχαν ανατεθεί εν μέσω του πρώτου λοκντάουν, κρυφά και κάτω από το τραπέζι;

– «Αιτιολόγησαν πως καταργούν τις συμβάσεις γιατί οι εταιρίες που είχαν αναλάβει δεν θα τέλειωναν το έργο. Τότε έπρεπε να τους βγάλουν έκπτωτους. Αλλά, αντί για έκπτωτους, τους έδωσαν 8 εκ. ευρώ αποζημιώσεις. Επίσης, γιατί διατήρησαν τους εργολάβους στην ίδια τάξη πτυχίου και δεν τους υποβίβασαν;»

– «Ζητούσαμε μαζί με το Διονύση Καλαματιανό μέσω του κοινοβουλευτικού ελέγχου στοιχεία από τον κ. Καραμανλή, επί δυόμιση χρόνια. Δεν τα έδωσε ποτέ. Στοιχεία για τη συμφωνία με την Ολυμπία Οδό, το τεχνοοικονομικό μοντέλο που θα χρησιμοποιήσουν κτλ»

– «Προχώρησαν σε μία παράνομη πράξη, την κατάργηση της υπουργικής απόφασης της κυβέρνησης Σαμαρά του 2013 να γίνει ο δρόμος ως δημόσιο έργο. Το έκαναν νομικίστικα, την κατήργησαν με νόμο! Κατήργησε η κυβέρνηση της ΝΔ, την υπουργική απόφαση της ΝΔ, εννιά χρόνια μετά. Ρωτήστε όποιον νομικό θέλετε, ρωτήστε τον κ. Τζαβάρα να σας πει αν μπορούσε να καταργηθεί η υπουργική απόφαση»

– «Γιατί μία σύμβαση έργου δεν έρχεται ξεχωριστά στη Βουλή; Η αλλαγή της σύμβασης ήρθε με 224 σελίδες τροπολογία στη Βουλή, την πέρασαν «νύχτα», σε άσχετο νομοσχέδιο»

– «Μας έλεγαν πως μετά από τους διαφανείς διαγωνισμούς θα χρηματοδοτούσαμε το ΣΥΡΙΖΑ Channel. Εμείς το συνολικό ποσό που πήραμε με έγκριση της Ε.Ε. ήταν 224 εκ. ευρώ. Η ερώτηση είναι: Τι θα χρηματοδοτήσει η κυβέρνηση Μητσοτάκη με συνολικό «καπέλο» μισό δις; Πόσα Μητσοτάκης Channel θα χρηματοδοτήσουν;»

– «Το μισό δις «καπέλο» που θα πληρώσει ο ελληνικός λαός αναλύεται ως εξής: Εκτός από 114 εκ. ευρώ παραπάνω από τους διαγωνισμούς που κάναμε, προβλέπεται από τις 224 σελίδες που έφεραν στη Βουλή πως δίνεται 3 χρόνια παράταση στη συνολική παραχώρηση για τα τον δρόμο από Κόρινθο έως Πύργο. Τα έσοδα στα διόδια Κόριθνος-Πάτρα είναι της τάξης 120 εκ. ευρώ το χρόνο.  Κάντε το λογαριασμό, πρόσθετε στον λογαριασμό και τα έσοδα από την Πάτρα μέχρι τον Πύργο. Ενημερωτικά, δεν προβλέπεται καμία μείωση διοδίων. Θα θέλετε 10 ευρώ διόδια για να πάτε στην Πάτρα. Επίσης προσθέστε στον λογαριασμό πως τα έργα των κόμβων, των αναβαλλόμενων έργων που προβλεπόντουσαν στις 8 συμβάσεις, από πληροφορίες που έχουμε δεν είναι μέσα στη σύμβαση παραχώρησης. Πόσο θα κοστίσει η απευθείας τους ανάθεση;»

– «Είπαν πως ήρθαν τα μηχανήματα. Πώς ήρθαν όταν σήμερα το Υπουργείο Ανάπτυξης απένταξε τα χρήματα των 8 διαγωνισμών; Πρέπει να εντάξει τα χρήματα για την απευθείας ανάθεση. Και επειδή οι αντίστοιχες υπηρεσίες για να εντάξουν ένα έργο έχουν μια γραφειοκρατία που κινείται όχι σε ρυθμούς ημέρας ή εβδομάδας, ρωτήστε τους για αυτό. Πόσο γρήγορα θα εντάξουν το νέο έργο;»

– «Τέλος, πρέπει να υπάρχει επίσημο συμφωνητικό για τη διάρκεια κατασκευής, για το χρονοδιάγραμμα, την ημερομηνία έναρξης του έργου για όλα όσα προβλέπονται για να αρχίσει το έργο. Το έχετε δει πουθενά;»

«Να πάνε τις καταγγελίες στον Εισαγγελέα»

Ο Χρήστος Σπίρτζης κλείνοντας την αναφορά του στο Πάτρα-Πύργος κατέληξε ως εξής: «Παρότι έχουμε να κάνουμε με μία σειρά παρανομιών, αισθανόμαστε την ανάγκη να βρισκόμαστε στο πλευρό της τοπικής κοινωνίας που θέλει να γίνει αμέσως το έργο. Αλλά φαντάζομαι πως θα έχουν μία μικρή ευαισθησία από τη ΝΔ. Όταν μας κατηγορούσαν για τους 8 διαγωνισμούς, πήρα τις καταγγελίες τους και τις πήγα στον Εισαγγελέα δύο φορές. Να έχουν και αυτοί την ευαισθησία και να πάνε αυτές τις καταγγελίες στον εισαγγελέα οι ίδιοι. Όπως το κάναμε εμείς και μπήκαν στο αρχείο, γιατί επρόκειτο περί λάσπης. Περιμένουμε…».

Για το Φράγμα Πηνειού

«Άλλη μια απάτη στην Ηλεία. Έβαλαν τον Δήμο να μετονομάσει το Φράγμα σε «Φράγμα Καραμανλή» για να κάνουν έργα. Και τελικά στο Φράγμα Καραμανλή, ο Καραμανλής δεν υπογράφει εδώ και δυόμιση χρονιά την ανάθεση μιας μελέτης. Έχουν αναθέσει 6,5 δις απευθείας, αλλά την μελέτη για να αρδεύονται τα χωράφια και να υδρεύονται οι οικισμοί, όχι! Πληροφορήθηκα πως έχουν δώσει 220 άδειες για φωτοβολταϊκά σε γεωργική γη στο Φράγμα και αναρωτιέμαι εάν η κυβέρνηση και η Περιφέρεια του κ. Φαρμάκη νοιάζεται στοιχειωδώς για τον τόπο», επεσήμανε για το Φράγμα Πηνειού.

«Τι έκαναν τα λεφτά;»

«Ο Νομός δυστυχώς έχει μπει σε τροχιά αποσύνθεσης. Τι γίνεται με τα δεσμευμένα χρήματα για την υπογειοποίηση του ΤΟΕΒ Γαστούνης;. Τι γίνεται με τα δεσμευμένα χρήματα της μελέτης για το Ολυμπία-θάλασσα; Στην αναβάθμιση του οδικού δικτύου Πύργος-Καλό Νερό το έργο σταμάτησε γιατί δεν πλήρωσαν τον εργολάβο. Σε όλη τη χώρα γίνεται αυτό. Είναι η πρώτη φορά που δεν πληρώνονται τα συγχρηματοδοτούμενα έργα από μία κυβέρνηση. Τι έκαναν τα λεφτά; Γιατί δεν πληρώνουν την αγορά, οι δήθεν άνθρωποι της αγοράς. Ρωτήστε τους όταν θα έρθουν…», ανέφερε.

Για το τρένο στην Ηλεία

Τέλος σε ότι αφορά το σιδηροδρομικό δίκτυο στην Ηλεία, ο Χρήστος Σπίρτζης τόνισε: «Ετοιμάσαμε στρατηγικό σχέδιο μεταφορών και υποδομών για όλη τη χώρα, το υποβάλαμε στην Ε.Ε., πήραμε έγκριση από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα, είχαμε μηχανισμό ελέγχου και δείκτες στόχων για 25 χρόνια, για να μη μπορεί κανένας Υπουργός να κάνει όποιο έργο θέλει, αλλά αυτό που έχει ανάγκη η χώρα.  Γιατί τίναξαν στον αέρα τον σχεδιασμό της υπογειοποίησης στην Πάτρα με ότι κόστος έχει αυτό για την συνέχιση της γραμμής στην Ηλεία; Τι έχουν κάνει για τη γραμμή Πύργος-Κατάκολο;

Τι έχουν κάνει για τη γραμμή που ενώνει τα λιμάνια Καλαμάτας-Κατακόλου-Κυλλήνης-Πάτρας;  Γιατί μετά από δυόμιση χρόνια θυμήθηκαν το τρένο και τη σύμβαση με την Περιφέρεια;».

«Μην ψάχνετε να βρείτε λογική»

Για το έργο που προαναγγέλλει ο ΟΣΕ στη μετρική γραμμή του Πάτρα-Πύργος, ρωτήσαμε τον κ. Σπίρτζη: «Για έργο 50 εκατ. ευρώ το βρίσκετε λογικό να κοστολογείται η μελέτη ανάλυσης κόστους οφέλους 28.000 ευρώ;». Χαμογέλασε και είπε… «Όχι, αλλά από την διακυβέρνηση της ΝΔ και το επιτελικό κράτος θα τα δείτε όλα. Μην ψάχνετε να βρείτε λογική. Τουλάχιστον από το Κατάκολο μέχρι τον Πύργο θα μπορούσε ένα γίνει σύγχρονη γραμμή και με το νέο ΕΣΠΑ θα μπορούσε να συνδεθεί και με υπόλοιπο Σιδηροδρομικό δίκτυο. Και αντ΄αυτού δεν θα ολοκληρωθεί ούτε καν η γραμμή στην Πάτρα. Ανακοινώνουν σιδηροδρομικά έργα 4,5 δις με ανταγωνιστικό διάλογο. Δεν τελειώνουν ούτε σε δύο κυβερνήσεις έργα με ανταγωνιστικό διάλογο, ειδικά σιδηροδρομικά έργα. Ανταγωνιστικός διάλογος είναι έργα ,σε ξεχωριστές μελέτες που η κάθε εργοληπτική εταιρία θα έχει δική της τεχνική λύση, δηλαδή σε κάθε εκατό μέτρα θα μπορεί να υποβάλει μία ένσταση ο ένας εργολάβος στον άλλον».

Για το πότε βλέπει εκλογές, ανέφερε: «Σαν κόμμα ομόθυμα και ομόφωνα ζητάμε την παραίτηση της κυβέρνησης Μητσοτάκη και την προσφυγή στις κάλπες. Η δική μου προσωπική εκτίμηση είναι πως ο κ. Μητσοτάκης θα προσπαθήσει να κρατηθεί στην κυβέρνηση όσο περισσότερο μπορεί».

«Πάντα η δεξιά ήταν εκδικητική…»

Τέλος σε ερώτηση γιατί η κυβέρνηση έχει στοχεύσει στην Ηλεία, με τελευταίο παράδειγμα την κατάργηση των Πανεπιστημιακών Τμημάτων, απάντησε ως εξής: «Πάντα η δεξιά ήταν εκδικητική…».

Στο Εργατικό Κέντρο της Αμαλιάδας

Χθες το απόγευμα ο Χρήστος Σπίρτζης συμμετείχε  στην ανοιχτή Συζήτηση – Συνέλευση των Μελών και φίλων της Ο.Μ. Ήλιδας στο Εργατικό Κέντρο της Αμαλιάδας, που έγινε στο πλαίσιο του Προσυνεδριακού Διαλόγου.

ΣΕ ΡΑΣΤΕΡ

Το σημερινό πρόγραμμα της επίσκεψης Σπίρτζη στην Ηλεία

-10:00 Επίσκεψη την πυρόπληκτη Τοπική Κοινότητα της Καυκωνίας του Δήμου Αρχ. Ολυμπίας

– 12:00 Επίσκεψη στην αγορά της Αμαλιάδας και συζήτηση με καταστηματάρχες, εργαζομένους και πολίτες

–  14:00 Επίσκεψη στο Τ.Ο.Ε.Β. της Γαστούνης