ΣτοπλαίσιοτουΠρογράμματοςΣχολικώνΔραστηριοτήτωνΠολιτιστικώνΘεμάτων
που υλοποιείται στο σχολείο με τίτλο: «Σχολική Εφημερίδα» πραγματοποιήθηκε
4ήμερη εκπαιδευτική επίσκεψη μαθητών/τριών της Γ΄ τάξης στη Θεσσαλονίκη από 7
Μαΐου2025 έως10Μαΐου2025.Κατά τηδιάρκειατηςεπίσκεψης, οιμαθητές/τριες
είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν τη μακραίωνη ιστορία, τα μνημεία και τον
πολιτισμό της Βόρειας Ελλάδας.
Μετά από ένα ευχάριστο ταξίδι, και ενδιάμεση στάση στην όμορφη πόλη των
Ιωαννίνων που συνδυάζει πλούσια ιστορία, πολιτισμό και φυσική ομορφιά, οι
μαθητέςκαιοιμαθήτριες έφτασανστηΘεσσαλονίκη.Περπάτησαν στηνπαραλία,
απολαμβάνονταςτηθέατουΛευκούΠύργου,ενώστησυνέχειαεπισκέφθηκαντην
ΠλατείαΑριστοτέλους τοπιοεμβληματικόκαιαναγνωρίσιμοσημείοτηςπόλης. Οι
μαθητές εντυπωσιάστηκαν από τη νεοκλασική και μοντέρνα πολεοδομία, τα
συμμετρικά κτίρια, τις μεγάλες ανοιχτές προοπτικές και τα έντονα βυζαντινά
στοιχεία, που την καθιστούν μοναδική στην Ελλάδα.
Την επόμενη μέρα επισκέφθηκαν τον ιστορικό Ιερό Ναό του Αγίου Δημητρίου. Είχαν
την ευκαιρίαναθαυμάσουν ταεντυπωσιακά ψηφιδωτά,τα μαρμάριναδιακοσμητικά
στοιχείακαι τηνυπόγειακρύπτη, όπουσύμφωνα μετηνπαράδοση φυλακίστηκεκαι
μαρτύρησε ο Άγιος Δημήτριος. Στη συνέχεια επισκέφθηκαν το Μουσείο
Ψευδαισθήσεων που συνδυάζει διασκέδαση καιμάθηση με έναν μοναδικό τρόπο. Το
μουσείο προσέφερε στους μαθητές/τριες βιωματικές δράσεις που ενσωματώνουν
έννοιες από τη φυσική, την ψυχολογία και την τέχνη, επιτρέποντάς τους να
εξερευνήσουν πώς η αντίληψη και ο εγκέφαλός μας επηρεάζονται από τις
ψευδαισθήσεις. Ακολούθησε επίσκεψη στοΜουσείοΒυζαντινού Πολιτισμού, ένα
από τα σημαντικότερα μουσεία της χώρας στον τομέα τηςβυζαντινήςτέχνηςκαι
ιστορίας. Οι μαθητές/τριες ήρθαν σε επαφή με σπάνια εκθέματα από την
παλαιοχριστιανική, βυζαντινή και μεταβυζαντινή περίοδο, που καλύπτουν
περισσότερουςαπόδέκααιώνεςιστορίας. Ημέρατελείωσεμετηνπεριήγησηστη
Ροτόντα, ένα κυκλικό οικοδόμημα που χτίστηκε τον 4ο αιώνα μ.Χ., πιθανόν ως
μαυσωλείοκαισήμεραλειτουργείωςμουσείοκαιμνημείοανοιχτόστοκοινό.Οι
μαθητές/τριεςθαύμασανταεντυπωσιακά μωσαϊκάτηςκαιεντυπωσιάστηκαναπότη
- μοναδική αρχιτεκτονική της, που την καθιστά ένα από τα παλαιότερα σωζόμεναμνημεία της πόλης.Η τρίτη ημέρα ξεκίνησε με την επίσκεψη στο Αρχαιολογικό Μουσείο. Εκεί οι μαθητέςείδανμοναδικάευρήματααπότηνπροϊστορικήέωςκαιτηρωμαϊκήεποχή,όπωςαγάλματα,επιτύμβιεςστήλες,κοσμήματακαιαντικείμενακαθημερινήςζωής.Ιδιαίτερη εντύπωση τους έκανε η έκθεση για τους Μακεδόνες βασιλείς και ο πλούτοςτων ταφικών ευρημάτων, που μαρτυρούν τον πολιτισμό και τη δύναμη τηςΜακεδονίας. Πολύτιμες γνώσεις και μια βιωματική επαφή με την αρχαία ιστορία τηςΜακεδονίαςκαι τηςΘεσσαλονίκηςπρόσφερανστους μαθητέςηΡωμαϊκήαγοράκαιηΚαμάρα,ήαλλιώςΑψίδατουΓαλερίου,ένααπόταπιοχαρακτηριστικάμνημείατης ρωμαϊκής περιόδου.Την τελευταία ημέραεπισκέφθηκαν έναν από τους σημαντικότερουςαρχαιολογικούςχώρουςτηςΕλλάδας–τηΒεργίνα.ΕκείεπισκέφθηκαντοΜουσείοτωνΒασιλικώνΤάφων, όπουξεναγηθήκαν στους τάφουςτου Φιλίππου Β΄ καιάλλων μελών τηςμακεδονικής βασιλικής οικογένειας. Η επίσκεψη στο Μουσείο των Βασιλικών Τάφων στη Βεργίνα αποτέλεσε για τους μαθητές μια από τις πιο συγκινητικές καιεντυπωσιακές στιγμές της εκπαιδευτικής εκδρομής. Ο χώρος, σκοτεινός καιεπιβλητικός, δημιουργεί μια μοναδική ατμόσφαιρα σεβασμού και θαυμασμούαπέναντι στην ιστορία και τον πολιτισμό της αρχαίας Μακεδονίας. Ακολούθησεπεριήγησηστη Βέροια,ένανπροορισμό πλούσιοσε πολιτιστικάμνημεία,βυζαντινέςεκκλησίες, μουσεία και φυσική ομορφιά και ολοκληρώθηκε με το γραφικό Μέτσοβο,έναν ορεινό προορισμό με ξεχωριστή αρχιτεκτονική, πλούσια παράδοση καιαπαράμιλλη φυσική ομορφιά. Ηεκπαιδευτική επίσκεψη αποτέλεσε μοναδική εμπειρίαγια τουςμαθητές καιτιςμαθήτριες, οι οποίοι/ες έφυγαν γεμάτοι εικόνες, γνώσεις και εμπειρίες που θα τους/τιςσυνοδεύουν για καιρό. Τουςμαθητές καιτιςμαθήτριεςσυνόδευανοι εκπαιδευτικοί,μέλητηςπαιδαγωγικήςομάδαςτουπρογράμματος,κ.ΠαναγιώταΡούτουλα,κοινωνικώνεπιστημώνκαικ.Θεοδώρα Μπουροπούλου, φιλόλογος.



