Οι 5 αλλαγές – κριτήρια που καθορίζουν την πορεία των βάσεων

Αστάθμητος παράγοντας είναι ο βαθμός επίδρασης της διετούς καραντίνας στους μαθητές – Πτώση αναμένεται για τις χαμηλόβαθμες σχολές, αλλά και ανοδική τάση στις υψηλόβαθμες

Σε σημαντικές αυξομειώσεις στην πορεία των βάσεων εισαγωγής στ Πανεπιστήμια, με πτώση στο κατώφλι των χαμηλόβαθμων σχολών, αλλά και ανοδική τάση στις υψηλόβαθμες, όπως οι Ιατρικές ή οι Πολυτεχνικές, οδηγούν οι πρώτες εκτιμήσεις των ειδικών που εστιάζονται στο δείκτη δυσκολίας των θεμάτων, αλλά και στους νέους συντελεστές βαρύτητας που έχουν καθορίσει τα Πανεπιστήμια.

Από την άλλη, οι καθηγητές τονίζουν ότι θα πρέπει να λάβουμε υπόψη μας και έναν αστάθμητο παράγοντα ο οποίος είναι ο βαθμός επίδρασης της διετούς καραντίνας στους μαθητές, που μένει βεβαίως να αποδειχθεί στην πράξη.

Η πρεμιέρα των φετινών πανελλαδικών εξετάσεων, που ξεκίνησαν νωρίτερα από κάθε άλλη χρονιά, με βατά θέματα στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας, δεν προδικάζει βεβαίως ότι ο δείκτης ευκολίας θα παραμείνει ο ίδιος και στα επόμενα μαθήματα, ωστόσο δίνει το στίγμα των προθέσεων της κεντρικής επιτροπής εξετάσεων του υπουργείου Παιδείας να μη δημιουργήσουν προβλήματα στα παιδιά που, ούτως ή άλλως, έχουν περάσει δύσκολα τα τελευταία χρόνια και επιπλέον η συγκεκριμένη «φουρνιά» δεν είχε την εμπειρία των δια ζώσης εξετάσεων την τελευταία διετία λόγω της πανδημίας.

Όπως επισημαίνει χαρακτηριστικά στο « Πρώτο Θέμα» ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδας (ΟΕΦΕ), καθηγητής Γιάννης Βαφειαδάκης, με πολυετή εμπειρία στις πανελλαδικές εξετάσεις, στην ανάλυση των θεμάτων, αλλά και της ψυχολογίας των μαθητών, «παρόλο που τα θέματα αναμένεται να είναι εύκολα, ένα μεγάλο ποσοστό μαθητών που τα δυο τελευταία χρόνια έκαναν τηλεκπαίδευση, αυτό θα επηρεάσει την απόδοσή τους και αυτό σημαίνει ότι αναμένεται να πέσει το κατώφλι των χαμηλόβαθμων σχολών που θα κινηθούν προς τα κάτω λόγω των προβλημάτων στην καραντίνα». Αντιθέτως, όπως εκτιμά ο κ. Βαφειαδάκης, «στις περιζήτητες σχολές μπορεί να σημειωθεί άνοδος λόγω των βατών θεμάτων που επιτρέπει να αυξηθεί ο αριθμός των άριστων επιδόσεων».

Η αγωνία πάντως των υποψηφίων αναμένεται φέτος να διαρκέσει λιγότερο, καθώς και οι βαθμολογίες θα ανακοινωθούν περίπου δέκα ημέρες νωρίτερα από πέρυσι, αλλά και τα αποτελέσματα των φετινών βάσεων θα εκδοθούν νωρίτερα από κάθε άλλη χρονιά, ακόμα και πριν από τις διακοπές του 15αύγουστου, σύμφωνα με την εντολή που έχει δοθεί στις αρμόδιες υπηρεσίες από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας για να τρέξουν πιο γρήγορα τις διαδικασίες.

Τα 5 κριτήρια

Με τα δεδομένα αυτά, οι αυξομειώσεις στην πορεία των βάσεων εισαγωγής στα Πανεπιστήμια θα κριθούν, σύμφωνα με τους καθηγητές, από τις ακόλουθες πέντε αλλαγές στα «κλειδιά» που καθορίζουν την άνοδο, την πτώση ή τη σταθεροποίηση του πήχη που είναι η βαθμολογία του τελευταίου εισαγόμενου σε κάθε σχολή:

1. Το δείκτη δυσκολίας των θεμάτων που επιλέγονται από την Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων και ατ οποία αναμένεται να είναι βατά, δεδομένων και των ιδιαιτεροτήτων της πανδημίας, αφού κανείς δεν επιθυμεί να ταλαιπωρηθούν οι υποψήφιοι. Είναι πιθανό, ωστόσο, σύμφωνα με πάγια πρακτική, σε συγκεκριμένα μαθήματα – κλειδιά να ορίζεται και ένα δύσκολο θέμα, προκειμένου να ξεχωρίσουν οι άριστοι.

2.Τις επιδόσεις των μαθητών της Γ΄Λυκείου στις πανελλαδικές εξετάσεις με δεδομένα ότι η διδασκαλία των μαθημάτων πραγματοποιήθηκε κανονικά δια ζώσης, χωρίς τηλεκπαίδευση, όπως τις δύο προηγούμενες χρονιές, ότι η εξεταστέα ύλη δεν μειώθηκε, αλλά και επιπλέον ότι οι μαθητές αυτοί δεν πήραν μέρος σε εξετάσεις την προηγούμενη διετία.

3.Τις επιλογές των υποψηφίων στο μηχανογραφικό δελτίο στο οποίο υπάρχουν αλλαγές καθώς από την ερχόμενη ακαδημαϊκή χρονιά θα γίνουν πολλές συγχωνεύσεις και καταργήσεις τμημάτων. Επίσης, όπως και πέρυσι, οι υποψήφιοι θα υποβάλουν και δεύτερο μηχανογραφικό δελτίο που περιλαμβάνει δημόσια ΙΕΚ.

4. Τους συντελεστές βαρύτητας που έχουν προσδιοριστεί από τα τμήματα των Πανεπιστημίων και είναι διαφορετικοί για καθένα από τα 4 μαθήματα των Πανελλαδικών Εξετάσεων. Tα ίδια τα ΑΕΙ πλέον συνδιαμορφώνουν την ακαδημαϊκή φυσιογνωμία κάθε Σχολής ή Τμήματος, καθορίζοντας τον συντελεστή βαρύτητας κάθε πανελλαδικώς εξεταζόμενου μαθήματος για εισαγωγή σε αυτ

5. Τον αριθμό εισακτέων που περιλαμβάνει ανακατανομή των θέσεων με συνέπεια την άνοδο των βάσεων στις σχολές και τα τμήματα των κεντρικών ΑΕΙ, λόγω μείωσης των θέσεων αλλά και πιο εύκολη πρόσβαση στις αντίστοιχες σχολές της Περιφέρειας.

Νέος τρόπος υπολογισμού μορίων

Ο τρόπος υπολογισμού μορίων των φετινών υποψηφίων στις φετινές Πανελλαδικές Εξετάσεις είναι διαφορετικός και ενδεχομένως πιο περίπλοκος.
Ο υπολογισμός του συνολικού αριθμού μορίων κάθε υποψηφίου που συμμετέχει στις πανελλαδικές εξετάσεις έτους 2022 και εφεξής για εισαγωγή στις Σχολές, τα Τμήματα και τις Εισαγωγικές

Σχετικά Άρθρα

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ