Πέμπτη, 25 Απριλίου, 2024
ΑρχικήΗλείαΑπό ΕΛΜΕ Ηλείας και διδάσκοντες του σχολείου: «ΟΧΙ στη μετατροπή του 2ου...

Από ΕΛΜΕ Ηλείας και διδάσκοντες του σχολείου: «ΟΧΙ στη μετατροπή του 2ου ΕΠΑΛ Αμαλιάδας σε Πρότυπο»

Κατά της μετατροπής του 2ου ΕΠΑΛ Αμαλιάδας σε Πρότυπο στέκονται η ΕΛΜΕ Ηλείας και οι διδάσκοντες του σχολείου, όπως τόνισαν σε χθεσινή συνέντευξη Τύπου που δόθηκε στα γραφεία της ΕΛΜΕ.

Όπως τόνισε η Πρόεδρος της ΕΛΜΕ Ηλείας Στέλλα Αναστασίου: «Η ΕΛΜΕ Ηλείας εκφράζει την πλήρη αντίθεσή της. Ο κλάδος των εκπαιδευτικών άλλωστε έχει ξεκάθαρη θέση ενάντια στην ίδρυση Πρότυπων σχολείων, σχολείων για λίγους, άριστους μαθητές, καθώς μόνιμο αίτημα της εκπαιδευτικής κοινότητας είναι δημόσια, ποιοτικά σχολεία για όλους τους μαθητές και όλες τις μαθήτριες. Η προσπάθεια ίδρυσης πρότυπων σχολείων δεν είναι ξεκομμένη από την υπόλοιπη αντιεκπαιδευτική πολιτική.

Συνδέεται άμεσα με την προσπάθεια να ενισχυθεί η διαφοροποίηση, η πολυκατηγοριοποίηση, η δημιουργία σχολείων πολλών ταχυτήτων. Δεν έχει καμία σχέση με την αναγκαία αναβάθμιση για όλα τα σχολεία ανεξάρτητα από την περιοχή, τις οικονομικές και κοινωνικές συνθήκες, τη σύνθεση μαθητικού πληθυσμού. Ειδικότερα, η ίδρυση Πρότυπων ΕΠΑ.Λ. έρχεται να ικανοποιήσει ακόμα πιο γρήγορα τους διαχρονικούς πόθους και τις προτάσεις του ΣΕΒ, τους στόχους των εκθέσεων του ΟΟΣΑ και της ΕΕ, για άμεση σύνδεση της επαγγελματικής εκπαίδευσης με τη λεγόμενη “αγορά εργασίας”, για προσφορά μπόλικης, φτηνής εργατικής δύναμης προσαρμοσμένης στις εφήμερες ανάγκες των εργοδοτών. Η ίδρυση Πρότυπων ΕΠΑΛ δεν ικανοποιεί την ανάγκη για αναβαθμισμένη επαγγελματική εκπαίδευση με εξειδικευμένες γνώσεις ανάλογα με τις εξελίξεις της επιστήμης και της τεχνολογίας και την πρόσβαση στην εργασία. Αντίθετα, εξυπηρετεί την φθηνή και εφήμερη κατάρτιση που έχουν ανάγκη η εργοδοσία και οι μεγάλοι επιχειρηματικοί όμιλοι.

Επιπλέον, καταδικάζουμε τον τρόπο με τον οποίο μεθοδεύεται η μετατροπή του 2ου ΕΠΑΛ Αμαλιάδας σε Πρότυπο.

Λέμε ΟΧΙ στη μετατροπή του 2ου ΕΠΑΛ Αμαλιάδας σε Πρότυπο.

Λέμε ΝΑΙ στην ουσιαστική αναβάθμιση της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης.

Λέμε ΝΑΙ στην ικανοποίηση των σύγχρονων μορφωτικών αναγκών των παιδιών του λαού μας.

Οι καθηγητές

Οι καθηγητές του 2ου ΕΠΑΛ Αμαλιάδας που μίλησαν, ανέφεραν μεταξύ άλλων: «Η ίδρυση Πρότυπων ΕΠΑ.Λ. είναι πραγματικά αήθης , όταν η Επαγγελματική Εκπαίδευση είναι ρημαγμένη, απαξιωμένη και συρρικνωμένη από τις μέχρι τώρα πολιτικές όλων των κυβερνήσεων.

Συγκεκριμένα, αξίζει να τονίσουμε τα παρακάτω:

• Οι μαθητές εισάγονται με το βαθμό απολυτηρίου του Γυμνασίου. Η συγκέντρωση των λεγόμενων «καλών» μαθητών σε ένα μόνο σχολείο, είτε αυτό γίνεται με εξετάσεις, είτε με βαθμό απολυτηρίου, ανοίγει το δρόμο για σχολεία πολλών ταχυτήτων, με διαφορετική χρηματοδότηση, διαφορετικό πρόγραμμα, διαφορετικά μαθήματα, ανάλογα την περιοχή και την τσέπη του γονιού. Και βέβαια έχει ως κύριο στόχο τα παιδιά των φτωχών, λαϊκών οικογενειών, σε μια κοινωνία που μαστίζεται από τη φτώχεια και την ανεργία.

• Με τη δημιουργία του πρότυπου ΕΠΑΛ αποκλείονται μαθητές από την επιλογή ειδικότητας. Οι μαθητές που δεν έχουν υψηλό βαθμό απολυτηρίου, είναι υποχρεωμένοι να πάνε στα «δεύτερης κατηγορίας ΕΠΑΛ»,  επιλέγοντας υποχρεωτικά, μια από τις ειδικότητες που προσφέρουν τα σχολεία της ευρύτερης περιοχής.

• Οι μαθητές στη Β’ και Γ’ τάξη προβλέπεται να κάνουν μια ημέρα την εβδομάδα απλήρωτη πρακτική άσκηση σε επιχειρήσεις και φορείς. Οι ανήλικοι μαθητές δεν πρέπει να εργάζονται, αλλά η θέση τους είναι στο σχολείο και στο εργαστήριο.

Σε αντίθεση με τις περιπτώσεις μετατροπής Πρότυπων Σχολείων γενικής παιδείας όπου οι εκπαιδευτικοί χάνουν τις οργανικές τους θέσεις δεν τίθενται θέματα απώλειας της οργανικής θέσης για το σύνολο των υπηρετούντων στις εν λόγω σχολικές μονάδες, σύμφωνα με υπάρχουσα υπουργική απόφαση. Η διάταξη αυτή, αποτελεί ξεκάθαρα ελιγμό του Υπουργείου, προκειμένου να μειώσει τις αντιδράσεις. Ο νόμος για τη δημιουργία των Προτύπων, μιλάει ξεκάθαρα για διετή θητεία στα πρότυπα, κάτι που αργά ή γρήγορα θα έρθει και για τα πρότυπα ΕΠΑΛ. Η θητεία και η παραμονή στις οργανικές θέσεις γίνεται μετά από αξιολόγηση .

• Η κατάληψη της  οργανικής θέσης προϋποθέτει «υψηλά» προσόντα (κατηγοριοποίηση των εκπαιδευτικών). Στο σχολείο, δηλαδή, οι συνάδελφοι θα πρέπει να «αναβαθμίσουν τα προσόντα τους» διαφορετικά θα πηγαίνουν στα «κανονικά» σχολεία. Οι εκπαιδευτικοί θα επιμορφώνονται συνεχώς, στο Κέντρο Επιμόρφωσης, που ιδρύεται σε κάθε Π.ΕΠΑΛ, στο οποίο επιμορφώνουν ΑΕΙ, Φορείς (;) και Επιχειρήσεις (:::).

• Η αξιολόγηση σε αυτά τα σχολεία είναι μια διαρκής και ατέρμονη διαδικασία και αφορά «…το βαθμό συμμετοχής στις δράσεις εσωτερικής αξιολόγησης του σχολείου, την αποδοτικότητα (!) των μαθητών στις δράσεις που περιλαμβάνονται στα σχέδια προγραμματισμού δράσεων και εκπαιδευτικών στόχων του σχολείου…».

• Το κάθε σχολείο αξιολογείται με βάση δείκτες για την μέτρηση της απόδοσης του σχολείου     ( οι βαθμοί και η πρόσβαση στα ΑΕΙ, οι προγραμματιζόμενες δραστηριότητες, οι εκπαιδευτικές δράσεις κλπ. ).

• Ο τρόπος επιλογής των μαθητών, η επιλογή των διευθυντών και των εκπαιδευτικών των σχολείων, το ωρολόγιο πρόγραμμα, η διδακτέα ύλη, άλλα ακόμα και η χρηματοδότηση των σχολείων θα αποφασίζεται κατόπιν εισηγήσεων συμβουλίων και  με υπουργικές αποφάσεις. Το υπουργείο   λοιπόν θα μπορεί   να παρεμβαίνει αυθαίρετα και να τροποποιεί οτιδήποτε αφορά την λειτουργία των σχολείων.

• Η χρηματοδότηση των Προτύπων θα γίνεται «από δωρεές, χορηγίες, κληρονομίες, κληροδοσίες και άλλες παροχές τρίτων, καθώς και επιχορηγήσεις από άλλες πηγές».

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
spot_img
spot_img
spot_img

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ