Σάββατο, 20 Απριλίου, 2024
ΑρχικήΗλεία«Αρχαία Ολυμπία: Κοινός Τόπος»: Το ταξίδι για τη δημιουργία μιας πολύπλευρης εμπειρίας

«Αρχαία Ολυμπία: Κοινός Τόπος»: Το ταξίδι για τη δημιουργία μιας πολύπλευρης εμπειρίας

Συνέντευξη της Διευθύντριας της Εφ. Α. Ηλείας για το έργο της ψηφιακής αναβίωσης της Αρχαίας Ολυμπίας από το ΥΠΠΟΑ και τη Microsoft

Διαθέσιμη εδώ και λίγες ημέρες σε όλες τις δημοφιλείς πλατφόρμες podcast είναι η συνέντευξη που έδωσε η Δρ Ερωφίλη Ίριδα Κόλλια, Διευθύντρια της Εφορείας Αρχαιοτήτων Ηλείας στην δημοσιογράφο κα Έμιλι Κοτέτσκι (Emily Kotecki) και τη συνεργάτιδα της Microsoft κα Κάθριν Ντεβίν (Catherine Devine) για το έργο της ψηφιακής αναβίωσης της Αρχαίας Ολυμπίας από το ΥΠΠΟΑ και τη Microsoft το οποίο ήδη εδώ και λίγες εβδομάδες προσφέρεται δωρεάν για τους επισκέπτες του αρχαιολογικού χώρου αλλά και τον κάθε πολίτη οποιασδήποτε χώρας που έχει πρόσβαση στο διαδίκτυο από την άνεση του σπιτιού του.

Στη συνέντευξη η οποία φιλοξενείται στην κατηγορία “Βιβλιοθήκες και Μουσεία” των Podcasts της Microsoft, συμμετείχε η Δρ Ελίνα Πεχλιβανίδη από το Τμήμα Προγραμμάτων και Συλλογών του Ολυμπιακού Μουσείου της Αθήνας, όπου στεγάζεται η έκθεση του Microsoft HoloLens 2.

Το έργο «Αρχαία Ολυμπία: Κοινός Τόπος» που αφορά στην ψηφιακή διατήρηση και αποκατάσταση της Αρχαίας Ολυμπίας, γενέτειρας των Ολυμπιακών Αγώνων με τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης, εγκαινίασε στο Αρχαιολογικό Μουσείο Ολυμπίας ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης την 10 Νοεμβρίου 2021 παρουσία της Προέδρου της Δημοκρατίας Κατερίνας Σακελλαροπούλου, πολλών Υπουργών της Κυβέρνησης, βουλευτών, υπηρεσιακών παραγόντων και εκπροσώπων Αρχών και Φορέων του τόπου.

Το έργο της ψηφιακής αναβίωσης επιτρέπει στους θεατές σε όλο τον κόσμο να εξερευνήσουν την Αρχαία Ολυμπία όπως ήταν πριν από περίπου 2.000 χρόνια με μια συναρπαστική εμπειρία μέσω διαδραστικής εφαρμογής για κινητά τηλέφωνα, μίας εμπειρίας μέσω υπολογιστή, καθώς και της έκθεσης του Microsoft HoloLens 2.

Στο πλαίσιο του έργου αποκαταστάθηκαν ψηφιακά συνολικά 27 μνημεία της Ιερής Άλτεως, μεταξύ αυτών, το Στάδιο, οι ναοί του Δία και της Ήρας, το Φιλίππειο και το εργαστήριο του Φειδία. Τα κτίρια ανασυντέθηκαν με ρεαλιστική λεπτομέρεια και προσφέρονται μέσω τριών διαφορετικών εφαρμογών στο κοινό ως τρισδιάστατα, έπειτα από την επίπονη έρευνα της διεπιστημονικής ομάδας του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, που προσπάθησε να είναι όσο το δυνατόν πιο πιστά στην αρχική τους μορφή.

Παρά τις δύσκολες συνθήκες που διαμορφώθηκαν λόγω της Πανδημίας του Covid 19, ένας μεγάλος αριθμός ειδικών και επιστημόνων με διαφορετικά υπόβαθρα –θεωρητικά και τεχνικά, όπως αρχαιολόγοι, αρχιτέκτονες και προγραμματιστές– και από διάφορα μέρη του κόσμου, κατάφεραν να συνεργαστούν, να βρουν νέους τρόπους για να ξεπεράσουν τις προκλήσεις και τελικά να βρουν ένα κοινό έδαφος προκειμένου να φέρουν εις πέρας αυτό το έργο.

Η συζήτηση στο podcast περιστράφηκε γύρω από όλα αυτά τα θέματα, ενώ τόσο η κυρία Πεχλιβανίδη όσο και η κυρία Κόλλια, η οποία είχε και το ρόλο της συντονίστριας της διεπιστημονικής ομάδας του ΥΠ.ΠΟ.Α., μοιράστηκαν το ταξίδι τους για τη δημιουργία αυτής της πολύπλευρης εμπειρίας.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
spot_img
spot_img
spot_img

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ