Τετάρτη, 24 Απριλίου, 2024
ΑρχικήΕπικαιρότηταΠαρότι εγκρίθηκαν από το Δ.Σ. της ΕΡΓΟΣΕ και ξεκινούν έξι έργα ύψους...

Παρότι εγκρίθηκαν από το Δ.Σ. της ΕΡΓΟΣΕ και ξεκινούν έξι έργα ύψους 4 δισ. ευρώ: Κανένα σιδηροδρομικό έργο για την Ηλεία

Νέα διπλή σιδηροδρομική γραμμή 11χλμ που ξεκινά από το Ρίο και καταλήγει στο Νέο Λιμένα Πάτρας

Η γραμμή θα σταματά στην Πάτρα και δεν θα συνεχίζεται στην Ηλεία

Εγκρίθηκαν από το Δ.Σ. της ΕΡΓΟΣΕ εχθές και ξεκινούν έξι σιδηροδρομικά έργα ύψους 4 δισ. ευρώ. Φυσικά, στα έργα δεν περιλαμβάνεται κανέναν για την Ηλεία, παρότι πρόκειται για το μεγαλύτερο πακέτο σιδηροδρομικών έργων που έχει βγει στη χώρα. Οι διαγωνισμοί αφορούν έργα με τα οποία το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο επεκτείνεται σε σημαντικά λιμάνια της χώρας, ανάμεσά τους και η διπλή σιδηροδρομική γραμμή από το Ρίο έως το νέο λιμάνι της Πάτρας, που ολοκληρώνει πλήρως τη σιδηροδρομική γραμμή Αθήνα-Πάτρα.

Ειδικότερα, πρόκειται για νέα διπλή σιδηροδρομική γραμμή 11χλμ που ξεκινά από το Ρίο και καταλήγει στο Νέο Λιμένα Πάτρας. Ένα τμήμα 5,16 χιλιόμετρα, σύμφωνα με τα όσα αναφέρει το ypodomes.gr, προβλέπεται να είναι υπόγειο και ταυτόχρονα να εξυπηρετεί ανάγκες του Προαστιακού Σιδηροδρόμου της πόλης. Το κόστος του εκτιμάται σε περίπου 500 εκατ. ευρώ. Με την εργολαβία αυτή ολοκληρώνεται πλήρως η σιδηροδρομική γραμμή Αθήνα-Πάτρα. Και γίνεται ξεκάθαρο με τον πιο επίσημο τρόπο πως η γραμμή ολοκληρώνεται στην Πάτρα και δεν θα συνεχίζεται στην Ηλεία.

Τα υπόλοιπα έργα έχουν ως εξής:

Θεσσαλονίκη-Λιμένας Καβάλας-Τοξότες Ξάνθης

Πρόκειται για τη μεγαλύτερη σιδηροδρομική εργολαβία όλων των εποχών. Το κόστος της φτάνει τα 1,32 δισ. ευρώ και αφορά στην κατασκευή νέας σιδηροδρομικής γραμμής 206 χιλιομέτρων.  Περιλαμβάνει σηματοδότηση, ETCS, ηλεκτροκίνηση και σταθμούς. Με την ολοκλήρωση της η απόσταση Θεσσαλονίκη-Αλεξανδρούπολη θα μικρύνει κατά περίπου 3 ώρες.

Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο

Αφορά στην αναβάθμιση της υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής σε διπλή. Περιλαμβάνει εγκατάσταση συστημάτων σηματοδότησης και ETCS Level 1 και ηλεκτροκίνησης, καθώς και αναβάθμιση σταθμών/στάσεων. Το μήκος του έργου φτάνει τα 187 χιλιόμετρα και εκτιμάται σε 815 εκατ. ευρώ. Είναι έργο στρατηγικής σημασίας καθώς δημιουργεί σύνδεση με τον βουλγαρικό σιδηρόδρομο  και πρόσβαση μέχρι τη Μαύρη Θάλασσα.

Επέκταση Προαστιακού προς Λαύριο

Η επέκταση από Κορωπί προς Λαύριο θα περιλαμβάνει δύο σιδηροδρομικούς σταθμούς(Μαρκόπουλος και Λιμάνι Λαυρίου) και πέντε σιδηροδρομικές στάσεις (Καλύβια, Κερατέα, Δασκαλειό, Θορικός, Κυπριανός). Η απόσταση Αθήνα-Λαύριο θα διεξάγεται σε 55 λεπτά και Κορωπί-Λαύριο σε 28 λεπτά με την ολοκλήρωση της επέκτασης. Το κόστος έχει υπολογισθεί σε 380 εκατ. ευρώ.

Επέκταση Προαστιακού προς Ραφήνα

Επέκταση του Προαστιακού Σιδηροδρομικού Δικτύου Αθηνών προς Ραφήνα και σύνδεση με Λιμένα Ραφήνας, συνολικού μήκους 17 χλμ. περίπου. Το κόστος εκτιμάται σε 300 εκατ. ευρώ.  Περιλαμβάνει διπλή γραμμή, σηματοδότηση, ηλεκτροκίνηση και σταθμούς.

Σύνδεση Λιμένα Θεσσαλονίκης

Σιδηροδρομική σύνδεση του 6ου Προβλήτα Λιμένα Θεσσαλονίκης με νέα μονή σιδηροδρομική που θα συνδέεται με την υφιστάμενη και κατασκευή Προαστιακού Δυτικής Θεσσαλονίκης.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
spot_img
spot_img
spot_img

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ