Η θεατρική ομάδα Καλλικώμου «Αριστοτέχνες» παρουσιάζει στις 6 – 7 – 8 και 9 Ιουνίου, στην αίθουσα πολιτιστικών εκδηλώσεων Καλλικώμου με ελεύθερη είσοδο, την παράσταση «ΓκόλφωΑλλιώς» σε σκηνοθεσία Ρούλας Ξαρχάκου και χορογραφίες Διονυσίας Μπινιώρη.

0
34
thumbnail

Λίγα λόγια για το έργο

Η παράσταση αφορά στο γνωστό ειδύλλιο του Τάσου και της Γκόλφως με τη διαφορά ότι
πρόκειται για μία εναλλακτική προσέγγιση της γνωστής ιστορίας όπου εναλλάσσονται τα θεατρικά
είδη ή ενσωματώνονται το ένα μέσα στο άλλο.
Ως εκ τούτου η παράσταση ισορροπεί ή ανισορροπεί
μεταξύ Κωμωδίας, Παρωδίας, Αρχαίας Τραγωδίας, Βουκολικού Ειδυλλιακού Δράματος. Στόχος της
ομάδας είναι να ενεργοποιήσει όλα τα κύτταρα της ενσυναίσθησης του κοινού ώστε να βιώσει την
ένταση και την ομορφιά μιας ποικίλης εναλλαγής συναισθημάτων. Ο χορός, το τραγούδι και η
υποκριτική συνυπάρχουν ως εμφατικά στοιχεία της ιδέας πίσω από την τέχνη. Το θεατρικό κείμενο
βασίζεται κατά το πλείστον μέρος στην παρωδία του Ντίνου Σπυρόπουλου «Γκόλφω Forever» ενώ
διατηρεί στοιχεία από το θεατρικό του Σπύρου Περεσιάδη «Η Γκόλφω».

Το έργο διαδραματίζεται στους πρόποδες του όρους Χελμού στην Αχαΐα. Ο Τάσος, ένας
φτωχός τσοπάνης των βουνών, ερωτεύεται την Γκόλφω, μια επίσης φτωχιά βοσκοπούλα. Ο έρωτάς τους
δοκιμάζεται σκληρά όταν ο Τάσος κερδίζει χρήματα ξεναγώντας έναν Άγγλο λόρδο στις πηγές της
Στυγός εκεί που αναβλύζει κατά την παράδοση «μαγικό» νερό. Ο ξένος θέλει να επενδύσει στο νερό
αλλά τελικά όλα ανατρέπονται. Ο Τάσος όμως θαμπώνεται από τα χρήματα και αρνιέται την αγάπη του για
να παντρευτεί τελικά μια πλούσια τσελιγκοπούλα. Όταν συνειδητοποιεί το σφάλμα του να διαλέξει τον
πλούτο αντί της αγάπης είναι αργά. Η Γκόλφω, που δεν αντέχει την προδοσία του, αυτοκτονεί. Η
κλασική αυτή ιστορία φέρει πολλά στοιχεία από την αρχαιοελληνική τραγωδία αλλά και από τα
σαιξπηρικά δράματα.
Τόπος: Χελμός. Ποταμός: Κράθης. Πηγή: Στυξ.
Τα Ύδατα της Στυγός είναι οι πηγές του ποταμού Κράθη στον Χελμό της Ορεινής Αιγιάλειας
στην Αχαΐα σε υψόμετρο 2.100 μέτρα. Κατά την μυθολογία, η Στύγα ήταν Ωκεανίδα που είχε το παλάτι
της στα Τάρταρα και την φύλαγαν μέρα νύχτα δράκοι ακοίμητοι. Πιστευόταν ότι τα νερά της πηγής
έβγαιναν από εκεί, από τα Τάρταρα και το παλάτι της Στύγας.
Στην Τιτανομαχία ήταν με το μέρος του Δία, όταν αυτός πολέμησε τον πατέρα του τον Κρόνο.
Παιδιά της ήταν το Κράτος, η Βία, ο Ζήλος και η Νίκη. Στα ύδατα της Στυγός ορκίζονταν όλοι οι θεοί,
ακόμη και ο Ήλιος: ήταν ο μεγαλύτερος όρκος που μπορούσε να κάνει ένας θεός και εκεί εξέτιαν την
ποινή τους οι θεοί όταν ήταν τιμωρημένοι. Ελεγαν πως όποιο ον ζωντανό έπινε από το νερό της
πέθαινε και οποιοδήποτε μέταλλο το βουτούσαν στα νερά της έλιωνε. Εκεί βούτηξε τον Αχιλλέα η
μητέρα του Νηρηίδα Θέτιδα και έγινε άτρωτος, αλλά τον κρατούσε από την φτέρνα και έμεινε το
μοναδικό τρωτό σημείο στο σώμα του

ΣΗΜΕΙΩΜΑ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗ
Ο θάνατος και ο έρωτας. Η αρχή και το τέλος. Η αγάπη και η θυσία. Το λάθος και η αλήθεια. Το
«εγώ» και η συνειδητοποίηση. Η παρωδία και το δράμα. Εχουμε άραγε αναρωτηθεί πόσο κοντά
βρίσκονται αυτές οι έννοιες; Εχουμε αναρωτηθεί πόσες πολλές μάχες δίνει το ασυνείδητό μας για να
υπάρξει; Είναι εύκολη η ζωή; Οχι, αλλά είναι σίγουρα όμορφη. Η παράσταση «Γκόλφω Αλλιώς»
φτιάχτηκε πρωτίστως για να σας ψυχαγωγήσει και έπειτα για να σας διασκεδάσει. «Ψυχαγωγούμαι»
σημαίνει «ανεβάζω-εξυψώνω την ψυχή μου, λυτρώνομαι», «διασκεδάζω» σημαίνει «διασκορπίζομαι,
με έναν τρόπο ελευθερώνομαι». Ισορροπώντας επικίνδυνα (γιατί αγαπάμε το ρίσκο) μεταξύ
τραγωδίας και παρωδίας όλοι εμείς προσπαθούμε να διακρίνουμε την άκρη του νήματος. Και κάνουμε
σκέψεις και αναλύουμε και καταναλώνουμε και αναλωνόμαστε. Για να βρούμε τι; Αλήθεια, τι
ψάχνουμε; Στο βάθος λοιπόν, ψάχνουμε την αγάπη! Κι αν τη βρούμε τι κάνουμε; Τρομάζουμε!
Φοβόμαστε να δεχτούμε το τέλειο που κρύβεται μέσα στο ατελέσφορο της αγάπης. Φοβόμαστε ότι
γινόμαστε υποχείριό της, ότι χάνουμε τον έλεγχο της ζωής μας. Κι όμως όπως τραγουδά ο
Πορτοκάλογλου σε γνωστό άσμα «Ελευθερία χωρίς αγάπη, φως μου, είναι ποτάμι χωρίς νερό». Εμείς;
Εμείς οι θεατρίνοι του Καλλικώμου μπήκαμε με τα όλα μας μέσα στα νερά της Στυγός και παντρέψαμε
την Παράδοση με το Αρχαίο Δράμα, την Παρωδία με το Βουκολικό Ειδύλλιο. Τι προσδοκούμε;
Προσδοκούμε να φτιάξουμε μια εικόνα που θα μπορείτε να την πάρετε μαζί σας και να την ταξιδέψετε
ή να σας ταξιδέψει όπου εσείς θέλετε. Προσδοκούμε να επιλέξετε την ΑΓΑΠΗ, όσο δύσκολο κι αν είναι.
Προσδοκούμε…
Καλή σας θέαση!
Ρούλα Ξαρχάκου

Παίζουν με σειρά εμφάνισης:
Τάσος: Αλέξανδρος Δημάκης
Γκόλφω: Διονυσία Μπινιώρη
Γαρούφω: Εύη Ασημακοπούλου
Τάσος Αλλιώς: Παναγιώτης Αλέρτας
Γκόλφω Αλλιώς: Παναγιώτα Κριαρά
Λόρδος – Λαίδη: Θεανώ Μπινιώρη
Προβατίνες: Αντζελα Σταματελοπούλου, Βαρβάρα Αποστολοπούλου, Βίκυ Δαγκούνα,
Διονυσία Μπινιώρη
Κίτσος: Ζαχαρίας Ζερλεντές
Καλόγρια: Χριστίνα Νιάρχου
Ζήσης: Θανάσης Κουτσόπουλος
Αστέρω: Τούλα Νικολακοπούλου
Χάροντας: Νίκος Πανταζής
Σταυρούλα: Πένυ Καλογεροπούλου
Φωνή Βοσκού: Τάκης Αλέρτας
Φωνή Gps: Αντζελα Σταματελοπούλου
Χορός Γυναικών: Κωνσταντίνα Γουβαλάρη, Βίκυ Δαγκούνα, Βαρβάρα Αποστολοπούλου,
Αντζελα Σταματελοπούλου, Χριστίνα Νιάρχου, Τούλα Νικολακοπούλου, Εύη Ασημακοπούλου,
Παναγιώτα Κριαρά, Διονυσία Μπινιώρη, Πένυ Καλογεροπούλου, Θεανώ Μπινιώρη.

Τραγουδά η Φαίη Βλαχοπούλου.

Συντελεστές Παράστασης
Σκηνοθεσία: Ρούλα Ξαρχάκου
Βοηθός Σκηνοθέτη: Θεανώ Μπινιώρη
Βασισμένο στα ” Η Γκόλφω” Περεσιάδη , “Γκόλφω Forever” Σπυρόπουλος
Χορογραφίες: Διονυσία Μπινιώρη
Σκηνογραφία – Επιμέλεια Αφίσας: Γιώργος Σπήλιος
Επιμέλεια Κοστουμιών: Αιμιλία Γιαννοπούλου, Poulain
Μουσική Επιμέλεια: Ρούλα Ξαρχάκου, Θεανώ Μπινιώρη
Επιμέλεια Εμφάνισης – Κομμώσεις: Γιώτα Σπυροπούλου
Φωτισμοί: Γιάννης Αποστολόπουλος, Χάριτινη Λαμπροπούλου

Ευχαριστούμε τους χορηγούς μας για την πολύτιμη συμβολή τους! Ιδιαιτέρως ευχαριστούμε
το Ωδείο Τσατσαμπάς και την καθηγήτρια φωνητικής Χριστίνα Τσιμπρή  για την διδασκαλία των τραγουδιών της
παράστασης που αποδίδει η Φαίη Βλαχοπούλου, το POULAIN και την Αιμιλία Γιαννοπούλου για τη
συμβολή και τη βοήθειά της στην επιλογή των κοστουμιών, τη Χριστίνα Νάνου για όλα όσα πρόσφερε
και προσφέρει στην ομάδα καθώς και τον Δήμο Ανδρίτσαινας Κρεστένων για την παραχώρηση της αίθουσας..