Θα παραδοθούν κανονικά οι κόμβοι, ωστόσο οι προαιρέσεις και τα αντιπλημμυρικά έργα ύψους 72,5 εκατ. ευρώ θα ξεκινήσουν μετά
Του Μιχάλη Δημητρόπουλου
[email protected]
Και… ξαφνικά, περίπου 1,5 μήνα πριν την παράδοση των πρώτων 65 χιλιομέτρων του νέου αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος, ανέκυψαν σενάρια και πληροφορίες που έχουν δημιουργήσει προβληματισμό στους πολίτες.
Αρχικά, ήταν οι συνδέσεις με τους κόμβους που προβλέπει το έργο και πρόσφατα προέκυψε ένα νέο σενάριο, σύμφωνα με το οποίο, στις 31 Ιουλίου, όταν και θα παραδοθεί το τμήμα Αλισσός – Πύργος, μήκους περίπου 65,8 χλμ, οι κόμβοι εισόδου και εξόδου που περιλαμβάνονται στο εν λόγω τμήμα δεν θα λειτουργούν.
Η «ΠΡΩΤΗ» επικοινώνησε με το Υπουργείο Υποδομών και σας παρουσιάζει έγκυρα τι ισχύει και τι δεν ισχύει.
Με συνολικό μήκος 74,8 χλμ., το έργο περιλαμβάνει εργασίες διαπλάτυνσης σε 13 χλμ. στην υφιστάμενη χάραξη και κατασκευή νέας χάραξης μήκους 61,5 χλμ. Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα:
-Το τμήμα Αλισσός – Πύργος, μήκους περίπου 65,8 χλμ., θα παραδοθεί στις 31 Ιουλίου 2025
-Το τμήμα Μιντιλόγλι – Αλισσός, μήκους περίπου 8,5 χλμ., θα παραδοθεί έως τα τέλη Νοεμβρίου 2025
Οι ανισόπεδοι κόμβοι και ημικόμβοι που προβλέπει το έργο είναι οι εξής: Μιντιλογλίου, ΒΙ.ΠΕ., Κ. Αχαΐας, Βάρδας, Κυλλήνης, Γαστούνης, Αμαλιάδας και Πύργου.
Όταν παραδοθούν τα πρώτα 65 χιλιόμετρα στις 31 Ιουλίου, θα παραδοθούν και οι κόμβοι που περιλαμβάνονται σε αυτά.
Ωστόσο, όπως έχει ανακοινώσει εδώ και μήνες το Υπουργείο Υποδομών: «θα υλοποιηθούν πρόσθετες συμπληρωματικές εργασίες στον αυτοκινητόδρομο, εντός του ορίου του έργου Παραχώρησης, οι οποίες περιλαμβάνουν επέκταση και ασφαλτόστρωση παράπλευρου οδικού δικτύου και διαμορφώσεις κόμβων. Εκτός του ορίου του Έργου Παραχώρησης, θα υλοποιηθούν παρεμβάσεις σε οδικά τμήματα για ανακατασκευή ασφαλτόστρωσης της ΒΙ.ΠΕ. Πάτρας, Κυλλήνης, Γαστούνης, Αράξου και Αρχαίας Ολυμπίας, καθώς και αντιπλημμυρικά έργα που εκτείνονται κατά μήκος του αυτοκινητοδρόμου Πάτρα – Πύργος. Οι προαναφερθείσες συνοπτικές συμπληρωματικές εργασίες κοστολογούνται στα 72,5 εκατ. ευρώ, περίπου, και θα χρηματοδοτηθούν από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών».
Αυτά τα έργα θα ξεκινήσουν μετά την παράδοση των πρώτων 65 χιλιομέτρων. Πρόκειται για τις προαιρέσεις και για τα αντιπλημμυρικά έργα. Πρακτικά αυτό σημαίνει πως θα συνδεθούν με τον νέο αυτοκινητόδρομο οι υφιστάμενοι δρόμοι που οδηγούν στον Άραξο, στην Κυλλήνη, στην Γαστούνη, αλλά και στην Αρχαία Ολυμπία και στην συνέχεια θα πραγματοποιηθούν οι εργασίες που προβλέπονται στις συνδετήριες οδούς. Σε ότι αφορά την Αμαλιάδα, η σύνδεση με την πόλη θα γίνει στον κόμβο στο Γεράκι, όπως προβλέπει το έργο της παραχώρησης. Εάν κατασκευαστεί συνδετήρια οδός προς το γήπεδο της πόλης, αυτό θα γίνει μετά την παράδοση του αυτοκινητόδρομου.

Τεχνική συνάντηση στην Αμαλιάδα
Ειδικότερα, σε ότι αφορά την σύνδεση της Αμαλιάδας με τον νέο αυτοκινητόδρομο και τις απαιτούμενες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, ενόψει της παράδοσης των πρώτων 65 χλμ, έχει προγραμματιστεί για σήμερα στις 12 το μεσημέρι, ενημερωτική τεχνική συνάντηση στο Δημαρχείο Ήλιδας, μεταξύ του Δημάρχου Χρήστου Χριστοδουλόπουλου και φορέων όπως η Τροχαία, η Τεχνική Υπηρεσία, η Ολυμπία Οδός και η ΤΕΡΝΑ, καθώς και συγκοινωνιολόγων.