Πιο γρήγορα και πιο οικονομικά μέσω της υφιστάμενης χάραξης η επέκταση του Πάτρα – Πύργος στην Αρχαία Ολυμπία

Η πρώτη φάση των αποζημιώσεων για τις απαλλοτριώσεις ολοκληρώθηκε το 2016

Πρόεδρος ΤΕΕ Ν. Ηλείας, Χρ. Γεωργακόπουλος: «Χρειάζεται μία γενναία πολιτική απόφαση ώστε να μην μπουν διόδια σε αυτό το κομμάτι»

Από τεχνικής, αλλά και οικονομικής απόψεως, εάν πατήσει στην παλιά χάραξη προς Αρχαία Ολυμπία το έργο θα γίνει σαφώς πιο γρήγορα και με μικρότερο κόστος. Από εκεί και έπειτα χρειάζεται μία γενναία πολιτική απόφαση ώστε να μην μπουν διόδια σε αυτό το κομμάτι

Η επέκταση του Πάτρα – Πύργος στην Αρχαία Ολυμπία αποτέλεσε ένα από τα κύρια αντικείμενα συζήτησης κατά τη διάρκεια της επίσκεψης του Προέδρου και Διευθύνοντα Συμβούλου της Ολυμπίας Οδού Δρ. Παναγιώτη Παπανικόλα, τόσο στα εργοτάξια του υπό κατασκευή νέου αυτοκινητόδρομου, όσο και στο Δημαρχείο της Αρχαίας Ολυμπίας, την Τετάρτη 14 Σεπτεμβρίου 2022.

Με δηλωμένη την πρόθεση  του ίδιου του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη να συνεχίσει το έργο μέχρι την Αρχαία Ολυμπία, ο Δρ. Παπανικόλας, είχε τονίσει στην επίσκεψή του:  «Από την δικιά μας πλευρά αυτός είναι ο στόχος: η Ολυμπία Οδός να φτάσει μέχρι την Ολυμπία. Το δικό μας έργο φτάνει μέχρι τον κόμβο του Πύργου. Από εκεί και πέρα περιμένουμε εντολές από το Δημόσιο. Θα είναι χαρά μας να συνεχίσουμε και να φτάσουμε μέχρι την Αρχαία Ολυμπία».

Μάλιστα, ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας Νεκτάριος Φαρμάκης, είχε τονίσει την ιδία ημέρα πως η ολοκλήρωση του έργου και η σύνδεσή του με την Ολυμπία, θα είναι η κατάληξη που θα δικαιώσει τις προσπάθειες όλων και τους πολύχρονους αγώνες της τοπικής κοινωνίας.  «Φυσικά θα έχουμε λόγο κι εμείς σαν τοπική κοινωνία και σαν τοπική αυτοδιοίκηση για το πώς θα γίνει αυτή η πρόσβαση, τι είδους πρόσβαση θα είναι, θα μιλάμε για μία νέα χάραξη, θα μιλάμε για σοβαρή βελτίωση του υφιστάμενου οδικού δικτύου, θα χρησιμοποιήσουμε  τον κόμβο της Αρχαίας Ολυμπίας, όπως είναι χαραγμένος και προσχεδιασμένος στο υφιστάμενο της Ολυμπίας Οδού ή θα κάνουμε κάτι άλλο;», είχε αναφέρει.

Ο Δήμαρχος Αρχαίας Ολυμπίας Γιώργος Γεωργιόπουλος, όταν υποδέχθηκε τον Πρόεδρο Οδού επανέλαβε την πρόταση που είχε κάνει προς τον Υπουργό Υποδομών κ. Κώστα Καραμανλή, με επιστολή του στις 29 Μαρτίου 2022: να αναλάβει η «Ολυμπία Οδός» την εκπόνηση της μελέτης και να διερευνηθεί η δυνατότητα χρηματοδότησης του έργου μέσα από το ποσό των 30 εκατομμυρίων ευρώ που προβλέπεται για τη σύνδεση των αρχαιολογικών χώρων με τους αυτοκινητόδρομους.  Ο κ. Γεωργιόπουλος τόνισε τότε ότι πρόκειται για ένα έργο χωρίς μεγάλες τεχνικές απαιτήσεις, που το συνολικό μήκος του δεν ξεπερνά τα 17 χιλιόμετρα, από τον κόμβο στις Κολιρέικες Παράγκες μέχρι την πόλη της Αρχαίας Ολυμπίας. Στην συνάντηση Γεωργιόπουλου-Παπανικόλα, για να μπει σε τροχιά υλοποίησης το έργο της επέκτασης μέχρι την Ολυμπία, ως πρώτο βήμα αποφασίστηκε να γίνει πρόταση προς το Υπουργείο Υποδομών προκειμένου να δώσει εντολή προς τον παραχωρησιούχο για εκπόνηση της μελέτης του συγκεκριμένου τμήματος.

Οι απαλλοτριώσεις

Για την συνέχιση του Πάτρα-Πύργος μέχρι την Αρχαία Ολυμπία στην υφιστάμενη χάραξη, έχουν δοθεί μέχρι και αποζημιώσεις για τις απαλλοτριώσεις. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τον Πρόεδρο  του ΤΕΕ Ν. Ηλείας Χρήστο Γεωργακόπουλο, έχει γίνει η κύρωση των απαλλοτριώσεων, οι ιδιοκτήτες έχουν αποζημιωθεί στην αρχική, αλλά απομένει η συμπληρωματική αποζημίωση. Δηλαδή σε ορισμένα σημεία της χάραξης που απαιτήθηκε περισσότερος χώρος, εγκρίθηκε επιπλέον αποζημίωση.

Η πρώτη φάση των αποζημιώσεων ολοκληρώθηκε το 2016. Ουσιαστικά απομένει η πληρωμή ενός τμήματος ακόμα σε όσους δικαιούνται συμπληρωματική αποζημίωση. Οι διαδικασίες προχωρούν, οι ιδιοκτήτες κάνουν «αναγνώριση δικαιούχων» που απαιτείται και για την συμπληρωματική αποζημίωση. Στο μεγαλύτερο τμήμα δηλαδή, ο χώρος είναι απαλλοτριωμένος, όπως φυσικά και για την περιμετρική του  Πύργου. Το έργο θα ήταν το πιο εύκολο και πιο οικονομικό, εάν προχωρούσε στην υφιστάμενη χάραξη προς Ολυμπία, που φυσικά απαιτεί κατασκευή και σύνδεση με την περιμετρική του Πύργου.

Τα διόδια

Μοναδικό ζήτημα είναι η ύπαρξη διοδίων σύμφωνα με τον Πρόεδρο του ΤΕΕ Ν. Ηλείας. Όπως δήλωσε στην «ΠΡΩΤΗ» ο Χρήστος Γεωργακόπουλος: «Από τεχνικής, αλλά και οικονομικής απόψεως, εάν πατήσει στην παλιά χάραξη προς Αρχαία Ολυμπία το έργο θα γίνει σαφώς πιο γρήγορα και με μικρότερο κόστος. Από εκεί και έπειτα χρειάζεται μία γενναία πολιτική απόφαση ώστε να μην μπουν διόδια σε αυτό το κομμάτι. Διότι δεν θα υπάρχει άλλη δυνατότητα κίνησης μεταξύ των κατοίκων των της Ηλείας προς την Αρχαία Ολυμπία».

Σχετικά Άρθρα

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ