Καβάλα: Αποκλεισμένη η περιοχή της συντριβής – Ειδικός λόχος βιολογικής άμυνας θα ερευνήσει την επικινδυνότητα

Ο λόχος μεταβαίνει από την Αθήνα με ελικόπτερο Σινούκ – Για φορτίο «hot cargo» μιλούν οι ειδικοί με την Πυροσβεστική να επισημαίνει πως η περιοχή έχει υψηλό πυροθερμικό φορτίο – Χωρίς ρεύμα και νερό οι κάτοικοι της περιοχής, δεν μπορούν να προσεγγίσουν το σημείο τα συνεργεία του ΔΕΔΔΗΕ – Τι έδειξαν οι πρώτες έρευνες στο σημείο – Δείτε εικόνες από τα συντρίμμια

Σε στάση αναμονής βρίσκονται οι Αρχές στην γεωργική έκταση, ανάμεσα στους οικισμούς Παλαιοχώρι και Αντιφίλιπποι, στο δήμο Παγγαίου Καβάλας όπου συνετρίβη το αεροσκάφος Antonov και σκοτώθηκαν οι οκτώ επιβαίνοντές του.

Αυτή την ώρα ξεκινά από την Αθήνα με Σινούκ ειδικός στρατιωτικός λόχος για να συμμετέχει στις έρευνες. Πρόκειται για τον  Ειδικό Διακλαδικό Λόχο Πυρηνικής Βιολογικής Χημικής Άμυνας του ΓΕΕΘΑ με 14 άτομα , οι άνδρες του οποίου θα ερευνήσουν την περιοχή που συνέβη το δυστύχημα και να δουν πόσο προσβάσιμη είναι. Για την ώρα, μέχρι να φτάσει η ειδική ομάδα των Ενόπλων Δυνάμεων, δεν μπαίνει κανείς στην περιοχή η οποία έχει αποκλειστεί σε ακτίνα τουλάχιστον 500 μέτρων. Η Πυροσβεστική αναφέρει ότι υπάρχει υψηλό πυροθερμικό φορτίο γύρω από το αεροσκάφος.

Παράλληλα, από την πτώση των πυλώνων της ΔΕΗ, εκτός από το πρόβλημα που δημιουργείται στην ηλεκτροδότηση, υπάρχει και πρόβλημα στην υδροδότηση της ευρύτερης περιοχής, καθώς δεν τροφοδοτούνται με ρεύμα τα αντλιοστάσια. Η αποκατάσταση της βλάβης, ωστόσο, δεν μπορεί να γίνει σύντομα γιατί τα συνεργεία του ΔΕΔΔΗΕ δεν μπορούν να προσεγγίσουν την περιοχή μέχρι να αποφανθεί η ειδική ομάδα ότι η περιοχή είναι ασφαλής.

Πετούσε φλεγόμενο

Το μοιραίο cargo αεροσκάφος, το οποίο ήταν ουκρανικό και ανήκε στην εταιρία Meridian, είχε απογειωθεί χθες το απόγευμα από την πόλη Νις της Σερβίας, με κατεύθυνση την Ιορδανία. Καθώς ήταν εν πτήση, ωστόσο, εμφάνισε μηχανική βλάβη στο FIR Αθηνών και σύμφωνα με τον διοικητή της ΥΠΑ Γεώργιο Δριτσάκο, ο πιλότος θέλησε να πραγματοποιήσει αναγκαστική προσγείωση, αλλά δεν πρόλαβε. Συγκεκριμένα, στην επικοινωνία του με τον Πύργο Ελέγχου, ο πιλότος ενημέρωσε ότι αντιμετωπίζει πρόβλημα, όπως και ότι από τη φωτιά στον κινητήρα του αεροσκάφους δημιουργούνται κι άλλα προβλήματα και δήλωσε ότι θα προσπαθήσει να προσγειωθεί στην Καβάλα.

Ακόμη, πληροφορίες αναφέρουν ότι το αεροσκάφος έχασε τον τέταρτο κινητήρα στον αέρα και έπιασε φωτιά, ενώ η ΥΠΑ αναμένει σχέδιο πτήσης από την αντίστοιχη υπηρεσία της Σερβίας, για να εξακριβώσει τις λεπτομέρειες της μοιραίας πτήσης.

Η τελευταία στροφή

Επιπλέον, στους τελευταίους ελιγμούς που επιχείρησε ο άτυχος πιλότος ήταν και μια στροφή 180 μοιρών, την ώρα δηλαδή που πετούσε πάνω από την θάλασσα κοντά στο όρος Άθως, με κατεύθυνση της Χρυσούπολη. Επιχειρώντας να το προσγειώσει με την «κοιλιά», ο πιλότος έστριψε για να κατευθυνθεί στο αεροδρόμιο και να βρει τον διάδρομο προσγείωσης, αλλά τελικά δεν τα κατάφερε.

Αντίθετα, στις 22:48 ο πιλότος του Antonov εξέπεμψε σήμα κινδύνου στον Πύργο Ελέγχου του αεροδρομίου Χρυσούπολης. Μόνο που δεν προσέγγισε ποτέ τον αεροδιάδρομο, ενώ το σήμα του χάθηκε από το ραντάρ πριν καταφέρει να φτάσει στο αεροδρόμιο, καθώς κατέπεσε φλεγόμενο πέριξ του οικισμού Παλαιοχωρίου Καβάλας.

Στο μοιραίο αεροσκάφος επέβαιναν 8 μέλη του πληρώματος, ενώ κατά πληροφορίες μετέφερε 12 τόνους πυρομαχικών, με αποτέλεσμα της πρόσκρουσης να ακολουθήσει μεγάλη πυρκαγιά και αλυσιδωτές εκρήξεις για περίπου 1-1:30 ώρα μετά το τραγικό συμβάν.

Με δεδομένο ότι το Antonov12 μετέφερε «επικίνδυνο υλικό», διασώστες, πυροσβέστες, αλλά και δημοσιογράφοι κλήθηκαν να φορέσουν μάσκες λόγω της έντονης δυσοσμίας, αλλά και να διατηρήσουν απόσταση ασφαλείας από το χώρο του συμβάντος τουλάχιστον ενός χιλιομέτρου, καθώς εκτός από τις φλόγες, οι συνεχείς εκρήξεις και η έντονη δυσοσμία βάρυναν κατά πολύ την ατμόσφαιρα.

Για το λόγο αυτό, σε έκτακτη συνεδρίαση του Συντονιστικού οργάνου της περιοχής αποφασίστηκε η αποστολή μηνύματος 112 από τη Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας προς τους κατοίκους των δύο οικισμών, ώστε να κλείσουν τις πόρτες, τα παράθυρα, αλλά και τα κλιματιστικά, για να αποτραπεί κάθε επαφή τους με τον αέρα της περιοχής, καθώς δεν είναι ακόμη γνωστό πόσο υψηλή ήταν η τοξικότητα του φορτίου του αεροσκάφους.

Νωρίτερα χθες, ο προϊστάμενος Πολιτικής Προστασίας της ΠΕ Καβάλας Σταύρος Κιβράκης δήλωσε ότι το αρχηγείο της Πυροσβεστικής ζήτησε να αποσυρθούν οι δυνάμεις της Πυροσβεστικής, οι τραυματιοφορείς και όλοι όσοι βρίσκονται κοντά στην αγροτική περιοχή του Παλαιοχωρίου όπου κατέπεσε το Αντόνοφ. Επιπρόσθετα, δύο πυροσβέστες κοντά στο σημείο του δυστυχήματος αντιμετώπισαν αναπνευστικά προβλήματα και διακομίστηκαν στο Γενικό Νοσοκομείο Καβάλας, το οποίο παρέμενε σε επιφυλακή, μαζί με τα Κέντρα Υγείας του νομού.

Υπενθυμίζεται ότι από την πρώτη στιγμή στο σημείο έσπευσαν 15 πυροσβέστες με 7 οχήματα και δυνάμεις από την 2η και 4η ΕΜΑΚ, όπως και στόλος και πληρώματα του ΕΚΑΒ.

Ο δήμαρχος Παγγαίου, μιλώντας στο protothema.gr, δήλωσε χθες ότι λίγο πριν τη 1 τα μεσάνυχτα σταμάτησαν οι εκρήξεις και γινόταν προσπάθεια να πλησιάσουν οι πυροσβέστες το αεροσκάφος. Καθώς ο ίδιος βρέθηκε στο σημείο της έκρηξης από τα πρώτα λεπτά, έκανε λόγο για «σοκαριστική εικόνα» που τρομοκράτησε κατοίκους, καθώς το αεροσκάφος κατέπεσε φλεγόμενο πολύ κοντά σε κατοικημένη περιοχή. Οι πυροσβέστες, μάλιστα, που έσπευσαν πρώτοι στο σημείο, χρησιμοποίησαν drone προκειμένου να αντλήσουν πληροφορίες για το φορτίο του Antonov, όμως ο πυκνός καπνός και οι μικρές εστίες φωτιάς, σε συνδυασμό με το σκοτάδι δυσχέραναν την προσπάθεια.

Σύμφωνα με τις ηλεκτρονικές εκδόσεις σερβικών ΜΜΕ, το Αντόνοφ απογειώθηκε χθες βράδυ από το αεροδρόμιο «Μέγας Κωνσταντίνος» της Νις (νότια). Αυτόπτες μάρτυρες είπαν ότι τους έκανε εντύπωση το γεγονός ότι «είχε κάπως ανώμαλη πορεία». Το αεροσκάφος δεν αποκλείεται να μετέφερε στρατιωτικό υλικό, καθώς η Σερβία εξάγει κυρίως πυρομαχικά σε διάφορες χώρες της Μέσης Ανατολής, σύμφωνα με μέσα ενημέρωσης της Σερβίας.

Σημειωτέον ότι οι ένοπλες δυνάμεις της Σερβίας δεν διαθέτουν πλέον μεταγωγικά Antonov An-12. Η άλλοτε Γιουγκοσλαβία είχε αγοράσει δύο An-12, ωστόσο το ένα συνετρίβη έξω από τη Γερεβάν (Αρμενία) τη 12η Δεκεμβρίου 1988, ενώ το δεύτερο πουλήθηκε επίσης το 1998 σε βουλγαρική ιδιωτική εταιρία αερομεταφορών.

Σχετικά Άρθρα

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ