Έργο οδικής αν…ασφάλειας στην Πατρών- Πύργου

Προβληματισμός για την μελέτη του υπό εκτέλεση έργου που υλοποιεί το υπουργείο Υποδομών

Έργο οδικής, αν…ασφάλειας αξίας 30 εκατ. ευρώ, που είχε σαν στόχο την μείωση των τροχαίων δυστυχημάτων, έως την κατασκευή του νέου οδικού άξονα, Πατρών –Πύργου υλοποιείται από το υπουργείο Υποδομών. Στον υφιστάμενο δρόμο υλοποιούνται παρεμβάσεις με την τοποθέτηση εύκαμπτων κορυνών, οι οποίες βρίσκονται τόσο κοντά η μια με την άλλη, και καθιστούν πρακτικά αδύνατη την προσπέραση των οχημάτων, ενώ έχει πλήρως καταργηθεί η Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης –Λ.Ε.Α- στο μεγαλύτερο μήκος του δρόμου.

Αυτή τη στιγμή, εύκαμπτες κορύνες έχουν τοποθετηθεί από το κόμβο της Κάτω Αχαγιάς μέχρι το Γομοστό, ενώ «αποσπώμενες» κορύνες έχουν τοποθετηθεί από το Γομοστό έως το Βουπράσιο κι αργότερα σε όλο το μήκος του δρόμου, μέχρι τον Πύργο. Σύμφωνα με την μελέτη, η οποία εφαρμόζεται από τον ανάδοχο του έργου (σ.σ ΑΚΤΩΡ) , στο δρόμο «καρμανιόλα» μειώνεται σημαντικά το ωφέλιμο πλάτος, με αποτέλεσμα να μένει «διαθέσιμο» μόνο ένα ρεύμα κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, και οι οδηγοί να κινούνται με μικρότερη δυνατή ταχύτητα που κάποιες φορές δεν ξεπερνά τα 50 χλμ/ώρα.

Η συγκεκριμένη παρέμβαση φαίνεται ότι τελικά δημιουργήσει σημαντικά προβλήματα, καθώς στο δρόμο εισέρχονται γεωργικά οχήματα, που κινούνται με ιδιαίτερα χαμηλή ταχύτητα, ενώ η ακινητοποίηση οχήματος, (σ.σ. καθώς έχει καταργηθεί η Λ.Ε.Α.) είναι ικανή να προκαλέσει ακόμα και μποτιλιάρισμα, μετατρέποντας την Πατρών- Πύργου σε «Κατεχάκη» εν ώρα αιχμής!

Την ίδια στιγμή οι εύκαμπτες κορύνες που τοποθετούνται, έρχονται να «διχοτομήσουν» επί της ουσίας τα γειτονικά χωριά και τις περιοχές περιμετρικά της Εθνικής Οδού, δημιουργώντας προβλήματα στις μετακινήσεις των κατοίκων, ακόμη και ζητήματα ασφάλειας των διερχόμενων πεζών.

Η μελέτη

Το έργο της οδικής ασφάλειας είχε εισηγηθεί η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας προς το υπουργείο Υποδομών. Η αρχική μελέτη που είχε εκπονηθεί από την Π.Δ.Ε περιελάμβανε ασφαλτοστρώσεις σε σημεία όπου υπήρχε εκτεταμένη φθορά του οδοστρώματος αλλά και παρεμβάσεις στα σημεία όπου είχαν κριθεί ως ιδιαίτερα επικίνδυνα, λόγω των τροχαίων ατυχημάτων που είχαν σημειωθεί, με το συνολικό προϋπολογισμό του έργου 15 εκατ. ευρώ.

Το υπουργείο έλαβε τα στοιχεία της μελέτης και προχώρησε στην εκπόνηση νέας μελέτης στην οποία προβλέπονται κορύνες σε μήκος 70 χιλιομέτρων (!), δημιουργία κόμβων και ασφαλτόστρωση σε όλο το μήκος της Πατρών- Πύργου, με συνολικό προϋπολογισμό 30 εκατ. ευρώ.

Η κινητοποίηση

Η τοπική κοινότητα Καρεϊκων και ο εκπολιτιστικός σύλλογος Γομοστού θα κορυφώσουν σήμερα στις 5:00 το απόγευμα τις αντιδράσεις τους, με τον συμβολικό αποκλεισμό της Ε.Ο. Πατρών- Πύργου. Τα 70 χλμ. με κορύνες, δημιουργούν τεράστιο πρόβλημα στους κατοίκους των περιοχών, πρόβλημα που πολύ σύντομα θα κληθούμε να αντιμετωπίσουμε και στην Ηλεία… καθώς θα υπάρξουν αποκλεισμοί τοπικών κοινοτήτων. Μέχρι στιγμής δεν έχει υπάρξει επίσημη αντίδραση από τους καθ΄ύλην αρμόδιους φορείς, Περιφέρεια και Δήμους, που θα έπρεπε να έχουν αναλάβει ήδη πρωτοβουλίες προκειμένου να επιλυθούν τα όποια προβλήματα δημιουργούνται από το έργο οδικής ασφάλειας που εκπονείται.

Σχετικά Άρθρα

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ