Παρασκευή, 26 Απριλίου, 2024
ΑρχικήΕπικαιρότηταΕΛΜΕ Ηλείας: Παράσταση διαμαρτυρίας στα γραφεία της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Ηλείας

ΕΛΜΕ Ηλείας: Παράσταση διαμαρτυρίας στα γραφεία της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Ηλείας

Παράσταση διαμαρτυρίας στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ηλείας, πραγματοποίησαν χθες το μεσημέρι, τα μέλη της ΕΛΜΕ, με αίτημα την μείωση της ύλης, την κατάργηση της Τράπεζας Θεμάτων και τη μη διεξαγωγή των εξετάσεων PISA.

Αναφερόμενη στην χθεσινή κινητοποίηση η πρόεδρος της ΕΛΜΕ Ηλείας Στέλλα Αναστασίου, υπογράμμισε: «Ήρθαμε να εκφράσουμε την αντίθεση μας, στη στάση που συνεχίζει να έχει το υπουργείο, ενάντια στο δίκαιο αίτημα μας για μείωση της ύλης και μη εφαρμογή και κατάργηση της τράπεζας θεμάτων στα λύκεια. Εδώ και εάν χρόνο το υπουργείο δεν έχει ικανοποιήσει το δίκαιο αυτό αίτημα. Το αίτημα είναι δίκαιο γιατί μετά από ενάμιση χρόνο τηλεκπαίδευσης, με ότι αυτό συνεπάγεται στα μορφωτικά κενά που μπορεί να έχουν και τη φετινή χρονιά στις δυσκολίες που υπήρχαν στα σχολεία λόγω κορωνοϊού και του τρόπου που η κυβέρνηση διαχειρίστηκε τον κορωνοϊό. Τα κενά είναι τεράστια και σε μορφωτικό εκπαιδευτικό επίπεδο και σε ψυχοκοινωνικό, για όλους τους μαθητές μας. Παρόλα αυτά το υπουργείο συνεχίζει την αδιάλλακτη στάση του και δεν προβαίνει στη μείωση της ύλης και τη μη εφαρμογή και κατάργηση της τράπεζας θεμάτων για τους μαθητές της Α’ και Β ‘ λυκείου.

Το δεύτερο θέμα που διαμαρτυρόμαστε είναι ο διαγωνισμός PISA. Στο νομό μας έχουν επιλεγεί 7 γυμνάσια και 4 δημοτικά. Εμείς ζητάμε, τη μη εφαρμογή του διαγωνισμού, γιατί είναι εάν ακόμα εργαλείο που χρησιμοποιεί το υπουργείο στο πλαίσιο της αντιεκπαιδευτικής του πολιτικής για την κατηγοριοποίηση σχολείων και μαθητών και εκπαιδευτικών. Η πείρα αλώστε υπάρχει χρονιά τώρα από το εξωτερικό που εφαρμόζεται και βλέπουμε ότι στην ουσία καμία αναβάθμιση δεν έχει φέρει ούτε στο εκπαιδευτικό σύστημα ούτε στον εκπαιδευτικό. Ζητάμε την μη εφαρμογή και κατάργηση του διαγωνισμού».

Από την πλευρά της η αντιπρόεδρος της ΕΛΜΕ Ηλείας Ευρυδίκη Παυλοπούλου σημείωσε: «Σχετικά με την αύξηση των εξετάσεων στα σχολεία, είτε πρόκειται για τράπεζα θεμάτων είτε για τις διαγνωστικές εξετάσεις PISA ή για τη μείωση της ύλης που είναι αίτημα της εκπαιδευτικής κοινότητας, μπορούμε να πούμε ότι πέρα από τους υγειονομικούς λογούς, δηλαδή πέρα του ότι τα παιδιά όλο το προηγούμενο διάστημα δε μπόρεσαν να παρακολουθήσουν εκπαιδευτική διαδικασία απρόσκοπτη (νόσησαn με covid).Θα έπρεπε το αίτημα του εκπαιδευτικού κόσμου να εισακουστεί από το υπουργείο και για μείωση ύλης και για την μη εφαρμογή και κατάργηση της τράπεζας θεμάτων καθώς και των εξετάσεων PISA. Οι λόγοι δεν είναι μόνο υγειονομικοί, είναι βαθύτατα παιδαγωγικοί και επιστημονικοί γιατί ως εκπαιδευτικοί της τάξης γνωρίζουμε καλά ότι οι μαθητές θα πρέπει να εξετάζονται με βάση αυτά που έχουν γίνει μέσα στην τάξη. Αυτό το γνωρίζει ο εκπαιδευτικός τάξης που προσαρμόζει εκπαιδευτική διαδικασία, ανάλογα με το επίπεδο της τάξης, τις μορφωτικές ανάγκες μαθητών του, για αυτό πολλές φορές διαφοροποιείται διαδικασία από τμήμα σε τμήμα από τάξη σε τάξη. Δε μπορεί να παραβλέποντας τα επιστημονικά και παιδαγωγικά κριτήρια όταν αποφασίζονται να μπουν σε τέτοιες διαδικασίες αξιολόγησης οι μαθητές μας.

Από την πλευρά του ο Τρύφωνας Αθανασόπουλος τόνισε: Ερχόμαστε για άλλη μια φορά να αναδείξουμε τους στόχους της κυβερνητικής επιλογής. Η τράπεζα θεμάτων είναι ταξικός φραγμός που εμποδίζει τα παιδιά των φτωχών οικογενειών να εξελιχθούν και βέβαια παράλληλα προωθεί την ιδιωτικοποίηση στην εκπαίδευση. Αυτοί είναι οι στόχοι της κυβέρνησης. Εμείς το παλεύουμε, ενημερώνουμε, τους γονείς και το σύνολο της κοινωνίας.

Όσον αφορά τη PISA, είναι απορίας άξιο, για ποιο λόγο να κάνει το υπουργείο τεστ για να δει το επίπεδο μαθητών τη στιγμή που έχει ολα τα στοιχεία των μαθητών, την άποψη δηλαδή των συναδέλφων για τα θρησκευτικά, για τη γλώσσα, τα μαθηματικά, τη γεωγραφία για ολα τα αντικείμενα. Έχει στοιχεία όλων των παιδιών αναλυτικά και μάλιστα με βαθμολογία. Να δεχτούμε ότι υπάρχει μια ελαστικότητα, όσον αφορά την βαθμολογία, όμως δε ζούμε στην εποχή που δεν μπορεί με έναν αλγόριθμο να βρει το επίπεδο πραγματικά των μαθητών. Αυτό που θέλει να κάνει με τη συγκεκριμένη εξέταση είναι να βγάλει άχρηστα κάποια σχολεία και εννοείται και εκπαιδευτικούς που δουλεύουν σε αυτά για να διαμορφώσει μια γνώμη, ότι αυτά δε χρειάζονται και πρέπει να κλείσουν. Αυτά είναι τα μακροπρόθεσμα σχέδια. Δε τα χρησιμοποιούν αυτά τα στοιχεία για καλό και για αυτό αντιδρούμε. Για αυτό ενημερώνουμε γονείς και μαθητές και σκοπεύουμε να αντιδράσουμε με στάση εργασίας».

Από την πλευρά της η Κατερίνα Ζούνη εκπαιδευτικός στο γυμνάσιο Επιταλίου δήλωσε: «Εκφράζουμε την αντίθεση μας στις εξετάσεις πίσσα που γίνεται δέκα μέρες πριν τη λήξη του σχολείου».

 Από την πλευρά της η προϊσταμένη εκπαιδευτικών θεμάτων Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Ηλείας Πολυξένη Κοτρέτσου σημείωσε: «Άκουσα με προσοχή τις απόψεις και τα επιχειρήματα συναδέλφων σχετικά με την PISA και τις προαγωγικές εξετάσεις κ.α. Θα τα μεταφέρω στον διευθυντή τον οποίο αναπληρώνω, προκειμένου και εκείνος με την σειρά του να τα μεταφέρει στο υπουργείο Παιδείας».

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
spot_img
spot_img
spot_img

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ