Επιτόπια έρευνα της «ΠΡΩΤΗΣ» για τον νέο αυτοκινητόδρομο Πάτρας-Πύργου: Οι εργασίες ξεκίνησαν μόνο στο Γεράκι

Στο εργοτάξιο της ΤΕΡΝΑ προχωρούν με γοργούς ρυθμούς, ενώ τα άλλα δύο σε Καρέικα και ΒΙ.ΠΕ. Πατρών δεν έχουν στηθεί ακόμα οι απαραίτητες υποδομές

Τα έργα αφορούν το κομμάτι Γαστούνη – διασταύρωση Βουνάργου συνολικού μήκους 20 χιλιομέτρων

Του Μιχάλη Δημητρόπουλου
mixalisdimitro@hotmail.com

Στις 31 Μαρτίου 2022, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, από το Γεράκι, κήρυξε την έναρξη των εργασιών για την κατασκευή του νέου αυτοκινητόδρομου Πάτρας – Πύργου. Μάλιστα, την περασμένη Τρίτη, ο Κυβερνητικός Εκπρόσωπος Γιάννη Οικονόμου, με αφορμή την επίσκεψη του αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης Αλέξη Τσίπρα στην Ηλεία, εξέδωσε ανακοίνωσε στην οποία ανέφερε πως «ο δρόμος ξεκίνησε τώρα γιατί η κυβέρνηση και ο Πρωθυπουργός εργάστηκαν με σχέδιο και μεθοδικότητα».

Παρά τις κυβερνητικές ανακοινώσεις όμως, αρκετοί πολίτες της Ηλείας, έχοντας… «καεί στο λάδι», δεν πείθονται από τα λόγια για το έργο. Άλλωστε από το 2008 έχουμε ακούσει πληθώρα ανακοινώσεων για το Πάτρα-Πύργος. Η «ΠΡΩΤΗ» έκανε επιτόπια έρευνα και σας μεταφέρει επακριβώς τι ισχύει προς το παρόν στις εργασίες του νέου αυτοκινητόδρομου.

Τι προβλέπει η εκτέλεση του έργου

Η εκτέλεση του έργου προβλέπει τρία εργοτάξια από τρεις διαφορετικές εταιρείες που έχουν αναλάβει να κατασκευάσουν το έργο για την παραχώρηση της Ολυμπίας Οδού. Ένα εργοτάξιο στο 8ο χλμ. (ΒΙ.ΠΕ. Πατρών) από την ΑΒΑΞ, ένα εργοτάξιο στο 21ο χλμ. (Καρέικα) από την ΑΚΤΩΡ και ένα εργοτάξιο στο 62ο χλμ. (Γεράκι Αμαλιάδας) από την ΤΕΡΝΑ. Προς το παρόν εργασίες εκτελούνται μόνο στο εργοτάξιο της ΤΕΡΝΑ στο Γεράκι, το οποίο, θα πρέπει να αναφέρουμε πως ήταν και το μόνο που είχαν εκτελεστεί ορισμένες εργασίες και κατά την προηγούμενη απόπειρα έναρξης του έργου (με τις 8 εργολαβίες) από την τότε ανάδοχο εκείνης της εργολαβίας Intrakat. Το κομμάτι που έχει αναλάβει η ΤΕΡΝΑ ξεκινά από τη Γαστούνη και καταλήγει στο τέλος του έργου, στη διασταύρωση Βουνάργου (μοκέτες Παναγόπουλου), όπου θα υπάρχει και η  έξοδος προς τον Πύργο. Συνολικά 20 χιλιόμετρα. Το κομμάτι Γαστούνη-διασταύρωση Βουνάργου δεν εφάπτεται με τον υφιστάμενο δρόμο σε κανένα σημείο, παρά μόνο τον πλησιάζει στο κομμάτι λίγο πριν τα Χανάκια.

«Το χρονοδιάγραμμα είναι 36 μήνες»

Ο εργοταξιάρχης της ΤΕΡΝΑ στο Γεράκι κ. Γιάννης Αυγέρης μίλησε στην «ΠΡΩΤΗ» για την πρόοδο των εργασιών.

Όπως εξήγησε στην «ΠΡΩΤΗ» ο εργοταξιάρχης της ΤΕΡΝΑ στο Γεράκι κ. Γιάννης Αυγέρης, αυτή τη στιγμή υπάρχουν εργασίες σε αρκετά μέτωπα. Το ένα συνεργείο δουλεύει από τον δρόμο Αμαλιάδας-Σώστι (Λαβδέικα) όπου γίνονται καθαρισμοί και είναι έτοιμο για επίχωμα. Ένα συνεργείο δραστηριοποιείται στην περιοχή Τσαφλέικα. Ένα συνεργείο δραστηριοποιείται στον δρόμο προς Γεράκι και τέλος ένα ακόμα συνεργείο κάνει καθαρισμούς στον Πύργο (Παναγούλης), ενώ καθαρισμοί γίνεται και στο κομμάτι Χανάκια-Ξυλοκέρα.  «Το χρονοδιάγραμμα είναι 36 μήνες και θα είναι 36 ‘σφιχτοί’ μήνες», τόνισε στην «ΠΡΩΤΗ» ο κ. Αυγέρης. Παράλληλα, εξήγησε πως η εργολαβία της ΤΕΡΝΑ προβλέπει αρκετές γέφυρες. «Σε όσες είχαν στηθεί από το 2008 θα πατήσουμε επάνω τους. Θα γίνουν προφανώς έλεγχοι για τους οπλισμούς, καθαρισμοί και αμμοβολές. Στο κομμάτι από το Γεράκι και πέρα δεν υπάρχει κανένα γεφύρι και θα κατασκευαστούν όλα από την αρχή». Μάλιστα, θα πρέπει να αναφέρουμε πως οι υπάρχουσες γέφυρες (Αγ. Μαύρα, Κόροιβος κτλ), είχαν κατασκευαστεί επίσης από την ΤΕΡΝΑ το 2008.

Εργαστήριο ελέγχου υλικών στο εργοτάξιο.

Ντόπιοι εργαζόμενοι

Όπως ανέφερε ο κ. Γιάννης Αυγέρης το εργοτάξιο απασχολεί προς το παρόν γύρω στους 80 εργαζόμενους εκ των οποίων η συντριπτική πλειοψηφία είναι ντόπιοι. Αν εξαιρέσουμε ορισμένες ειδικότητες, το εργατοτεχνικό προσωπικό είναι ντόπιοι, καθώς και οι υπεργολαβίες για τα σκυροδέματα και τα χωματουργικά έχουν δοθεί σε εταιρίες της Ηλείας». Επίσης, όπως επεσήμανε τα αδρανή υλικά θα ληφθούν επίσης από λατομεία της Ηλείας, ενώ μέσα στις επόμενες ημέρες θα ξεκινήσουν και τα σκυροδέματα.

Το κόστος των υλικών

Τέλος, σε ερώτησή μας για την αύξηση στο κόστος των υλικών που βάζει «φρένο» σε αρκετά έργα στη χώρα, ο κ. Αυγέρης ήταν ξεκάθαρος: «Η αύξηση στο κόστος των υλικών είναι κάτι που συζητείται προφανώς σε όλη την αγορά. Σαφώς και τα κόστη είναι πολύ υψηλά, και όχι μόνο στα υλικά, αλλά και στα καύσιμα, αλλά προσωπικά από την εταιρία μου δεν έχω κανέναν περιορισμό».

Συμπέρασμα

Συμπερασματικά, στο 30 στρεμμάτων εργοτάξιο στο Γεράκι οι εργασίες όντως ξεκίνησαν και προχωρούν με γοργούς ρυθμούς. Στα άλλα δύο εργοτάξια όχι μόνο δεν έχουν ξεκινήσει ακόμα εργασίες, αλλά δεν έχουν στηθεί ακόμα οι υποδομές για τα εργοτάξια.

Σχετικά Άρθρα

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ