Τετάρτη, 24 Απριλίου, 2024
ΑρχικήΕπικαιρότηταΠερισσότερα από 200 κρουαζιερόπλοια θα δέσουν φέτος στο Κατάκολο: Αισιοδοξία μετά από...

Περισσότερα από 200 κρουαζιερόπλοια θα δέσουν φέτος στο Κατάκολο: Αισιοδοξία μετά από δύο χρόνια πανδημίας

*Στο επίνειο του Πύργου θα δέσει την Παρασκευή το Viking Sky και 700 επισκέπτες

 «Ποδαρικό» στο λιμάνι του Κατακόλου, θα κάνει το πρωί της Παρασκευής, το Viking Sky, της εταιρείας Viking Cruises, μεταφέροντας τους πρώτους επισκέπτες στη περιοχή μας . Η έλευση του πρώτου κρουαζιερόπλοιου για το 2022 στο Λιμάνι του Κατακόλου, σηματοδοτεί το δυναμικό ξεκίνημα της νέας σεζόν. Συγκεκριμένα, το πλοίο Viking Sky, εγκαινιάζει τις αφίξεις κρουαζιερόπλοιων για φέτος, που αναμένεται να ξεπεράσουν τις 200 (!). Ειδικότερα σε μία ιδιαίτερα δύσκολη και συνάμα μεταβατική περίοδο, το λιμάνι του Κατακόλου αναμένεται να παρουσιάσει θετικό πρόσημο, σε σχέση με τα δύο προηγούμενα χρόνια της κρίσης του κορωνοϊού.  «Φέτος είναι προγραμματισμένες περί τις 207 προσεγγίσεις κρουαζιεροπλοίων, με πρώτη προσέγγιση τη Παρασκευή. Είναι το Viking Sky, της εταιρείας Viking Cruises με 700 επισκέπτες. Είναι το κρουαζιερόπλοιο που ουσιαστικά θα κάνει ποδαρικό στο λιμένα Κατακόλου» υπογράμμισε χαρακτηριστικά ο ταξιδιωτικός πράκτορας Παναγιώτης Φάκλαρης. «Βλέπουμε ότι υπάρχουν τροποποιήσεις όσο αφορά τις αφίξεις κρουαζιεροπλοίων καθώς ακυρώνεται η χρονιά για την Βαλτική και κάποια ελληνικά λιμάνια παίρνουν κάποιες προσεγγίσεις πλοίων. Εμείς σα Κατάκολο πήραμε μόλις δύο προσεγγίσεις, από πλοία που ακύρωσαν τη κρουαζιέρα τους στην Βαλτική. Σε αυτή την αναπροσαρμογή, το Αιγαίο φαίνεται να είναι περισσότερο κερδισμένο. Αυτό το οποίο βλέπουμε φέτος είναι μία λίγο καλύτερη εικόνα σε σχέση με πέρσι. Θεωρώ ότι άσχετα με τον πόλεμο και την αύξηση των τιμών του πετρελαίου το 2022 είναι μία μεταβατική περίοδο που θα αφήσει θετικό πρόσημο» υπογράμμισε ο Π. Φάκλαρης.

Ο προβληματισμός

Παρά τα πρώτα θετικά μηνύματα, δεν παύει να υπάρχει και προβληματισμός σχετικά με το πώς θα κινηθεί η φετινή τουριστική περίοδος. «Οι υπερβολικές αυξήσεις προμηθειών, αλλά και η τρομερή αύξηση καυσίμων και λιπαντικών έχουν προβληματίσει την τουριστική βιομηχανία σε παγκόσμιο επίπεδο, γιατί όπως είναι φυσικό έχει προβληματίσει ιδιαίτερα τις ναυτιλιακές εταιρείες εφόσον έχουν ήδη συμπληρωθεί δύο και πλέον χρόνια καταστροφικής λειτουργίας τους, λόγω της πανδημίας με τα κρουαζιερόπλοια», τονίζει ο Θεόδωρος Κόντες, πρώην πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων και Φορέων Ναυτιλίας και προσθέτει ότι οι νέες εξελίξεις στον θαλάσσιο τουρισμό διαφοροποιούν τα δεδομένα και τις προβλέψεις για το έτος 2022, όπως προσφάτως προδιαγράφονταν.  Στη συνέχεια, ο κ. Κόντες τονίζει ότι στους υπάρχοντες προβληματισμούς που υφίστανται σχετικά με την πανδημία (έστω και σε βελτιωμένη κατάσταση) και με την οικονομική και ενεργειακή κρίση προστίθενται τώρα και οι γεωπολιτικές εξελίξεις με τον Ρωσο-Ουκρανικό πόλεμο να δημιουργεί πρόσθετες αλλαγές στα προγράμματα.

Επίσης, υπογραμμίζει ότι οι μεγάλες εταιρείες όπως οι Carnival, RCCL, NCL, OCEANIA, ATLAS και πολλές ακόμα που θα προστεθούν στη λίστα έχουν ήδη ανακοινώσει την αποχώρησή τους από τη Βαλτική, αλλά και από τη Μαύρη Θάλασσα.

Ο Θ. Κόντες προσθέτει ότι οι εξελίξεις το επόμενο χρονικό διάστημα αλλά και η στρατηγική των ΗΠΑ, της Ευρώπης και του ΝΑΤΟ με τις αποφάσεις που θα πάρουν θα είναι ιδιαίτερα κρίσιμες για την τουριστική κίνηση, όχι μόνο στις συγκεκριμένες περιοχές που προαναφέραμε, αλλά ίσως έχουμε εξελίξεις στην ευρύτερη περιοχή της Ευρώπης και ιδιαίτερα στην περιοχή της Τουρκίας και ίσως και στο Αιγαίο και τονίζει: «Ας ελπίσουμε ότι θα αλλάξουν σύντομα τα δεδομένα, ιδιαίτερα οι εχθροπραξίες και να ηρεμήσουν τα πνεύματα για να πετύχουμε τις προβλέψεις μας και στη χώρα μας που αναμένονταν να είναι σε ικανοποιητικό επίπεδο.

Το τμήμα της Κρουαζιέρας είναι για μια φορά ακόμη το άμεσα πληττόμενο από τον θαλάσσιο τουρισμό με τα πρόσθετα δεδομένα και την εξέλιξη των καταστάσεων.

Επιπροσθέτως από τα δεδομένα για συγκεκριμένες περιοχές που προγραμματίζονται οι κρουαζιέρες υπάρχουν και σοβαρά προβλήματα με τα πληρώματα των πλοίων, μια που ικανός αριθμός εργαζομένων από την Ουκρανία πάνω σε κρουαζιερόπλοια επιστρέφουν στην πατρίδα τους ή ακόμη κι αυτοί που προγραμματίζουν να επιστρέψουν στη δουλειά τους, τούς είναι σχεδόν αδύνατον.

Επιπλέον η γενικευμένη κρίση στον τομέα της ενέργειας και όχι μόνο, αλλά και ο επιταχυνόμενος πληθωρισμός των ευρωπαϊκών χωρών αλλά και των ΗΠΑ που θα φέρει σχετικές αυξήσεις στα προϊόντα αλλά και στις υπηρεσίες, ίσως προβληματίσει ιδιαίτερα τους τουρίστες που επιθυμούν να απολαύσουν τις διακοπές τους μετά από διετή και πλέον αποχή λόγω της πανδημίας. Γενικότερα, ο ελληνικός τουρισμός ίσως επηρεασθεί αρνητικά από ορισμένες αγορές αντιμετωπίζοντας ένα καίριο πλήγμα από τους Ρώσους και τους Ουκρανούς τουρίστες.

Η ρωσική αγορά εκπροσωπείται από περίπου 900,000 τουρίστες και η ουκρανική από περίπου 150,000 με κύριους τουριστικούς προορισμούς τη Χαλκιδική, το Ιόνιο, το Νότιο Αιγαίο, την Κρήτη αλλά και την Αθήνα, με ένα ποσοστό περίπου του 20% εξ’ αυτών να συμπεριλαμβάνουν στις διακοπές τους και τον θαλάσσιο τουρισμό (κρουαζιέρα – yachting).

Έτσι λοιπόν όλα τα προαναφερόμενα γεγονότα μας ανησυχούν ιδιαίτερα για τυχόν αρνητικές επιπτώσεις στον κλάδο του τουρισμού. Επίσης λόγω των επιβαλλομένων κυρώσεων σε Ρώσους μεγαλοεπιχειρηματίες με επενδύσεις σε τουριστικές επιχειρήσεις όπως αερομεταφορές, μεγάλοι tour operators τουρισμού κλπ, ίσως δημιουργηθούν προβλήματα στην ομαλή διακίνηση των τουριστικών πακέτων που έχουν προγραμματισθεί.

«Θεωρώ ότι άσχετα με τον πόλεμο και την αύξηση των τιμών του πετρελαίου το 2022 είναι μία μεταβατική περίοδο που θα αφήσει θετικό πρόσημο» υπογράμμισε ο Π. Φάκλαρης.

«Ας ελπίσουμε ότι θα αλλάξουν σύντομα τα δεδομένα, ιδιαίτερα οι εχθροπραξίες και να ηρεμήσουν τα πνεύματα για να πετύχουμε τις προβλέψεις μας και στη χώρα μας που αναμένονταν να είναι σε ικανοποιητικό επίπεδο» σημειώνει ο κ. Κόντες.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
spot_img
spot_img
spot_img

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ