«Πάτρα – Πύργος»: «Κλείδωσε» η χρηματοδότηση για το οδικό τμήμα – Που θα μπούνε σταθμοί διοδίων

«Κλείδωσε» η ένταξη της πράξης «Κατασκευή του τμήματος Πάτρα-Πύργος του αυτοκινητοδρόμου Ελευσίνα-Κόρινθος-Πάτρα-Πύργος» στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη 2014-2020», δηλαδή, το χρηματοδοτικό σκέλος της υλοποίησης του τμήματος Πάτρα – Πύργος που υπενθυμίζεται ότι «κούμπωσε» εκ νέου στην σύμβαση παραχώρησης (Ολυμπία Οδός) μετά από ενέργειες του αρμόδιου υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, με τις ελληνικές εταιρείες της κοινοπραξίας (ΑΒΑΞ, ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ) να αναλαμβάνουν και το τεχνικό αντικείμενο, όπως έχει αποκαλύψει το insider.

Προ ολίγων ημερών το υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων γνωστοποίησε την ένταξη της Πράξης «Κατασκευή του τμήματος Πάτρα-Πύργος του αυτοκινητοδρόμου Ελευσίνα-Κόρινθος-Πάτρα-Πύργος» στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη 2014-2020» και στον Άξονα Προτεραιότητας «ΔΙΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΟΔΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΚΑΙ ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ (ΤΣ)». Η Πράξη συγχρηματοδοτείται από το Ταμείο Συνοχής. Η συνολική δημόσια δαπάνη που προτείνεται για εγγραφή στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων ανέρχεται σε 252,14 εκατ. ευρώ περίπου, ενώ γίνεται αναφορά για ιδιωτική συμμετοχή ύψους σχεδόν 93,8 εκατ. ευρώ και ότι η επιλέξιμη δημόσια δαπάνη για τον υπολογισμό της στήριξης της Ένωσης ανέρχεται σε 95.159.016,47 ευρώ. Στο σχετικό έγγραφο γίνεται και αναφορά για την κατασκευή μετωπικών σταθμών διοδίων σε δύο θέσεις, μεταξύ των Α/Κ ΒΙ.ΠΕ και Α/Κ Κάτω Αχαΐας καθώς και μεταξύ των Α/Κ Αμαλιάδας και Α/Κ Πύργος, όπως και για την τοποθέτηση πλευρικών σταθμών διοδίων στους Ανισόπεδους Κόμβους Κάτω Αχαΐας & Αμαλιάδας.

Το τμήμα Πάτρα-Πύργος, του αυτοκινητοδρόμου Ελευσίνα-Κόρινθος-Πάτρα-Πύργος, είναι συνολικού μήκους 74,8 χλμ., με τα συνοδά του έργα. Όπως αναφέρεται και στο σχετικό έγγραφο:

Η Πράξη αφορά στην κατασκευή του τμήματος Πάτρα-Πύργος, μήκους 74,8χλμ, που ολοκληρώνει τον αυτοκινητόδρομο Ελευσίνα-Κόρινθος-Πάτρα-Πύργος. Το νέο τμήμα αυτοκινητοδρόμου, στα πρώτα 13,0 χλμ. θα κατασκευαστεί με διαπλάτυνση της υφιστάμενης Εθνικής Οδού (ΕΟ), ενώ στα υπόλοιπα 61,8 χλμ. θα κατασκευασθεί σε νέα χάραξη.

Ο νέος αυτοκινητόδρομος προβλέπεται με τετράϊχνη διατομή πλάτους 21,30μ (χωρίς τις πλευρικές διαμορφώσεις) αποτελούμενη από 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση συνολικού πλάτους 14μ (4×3,50μ), Λωρίδες Έκτακτης Ανάγκης (ΛΕΑ) με τις αντίστοιχες λωρίδες καθοδήγησης συνολικού πλάτους 4,60μ (2×2,30μ), λωρίδες ασφαλείας στην κεντρική νησίδα συνολικού πλάτους 2,10μ (2×1,05μ), κεντρική νησίδα με αμφίπλευρο στηθαίο τύπου New Jersey πλάτους 0,60μ και ύψους 0,80μ.

Σε προκαθορισμένες θέσεις του αυτοκινητοδρόμου θα διαμορφωθούν χώροι στάθμευσης (parking) με τις συνοδές λωρίδες εισόδου–εξόδου.

Το συνολικό Φυσικό Αντικείμενο της Πράξης περιλαμβάνει:

·       Την κατασκευή του Αυτοκινητοδρόμου Πάτρα–Πύργος μήκους 74,8 χλμ.

·       8 Ανισόπεδους Κόμβους/Ημικόμβους: Μιντιλογλίου, ΒΙ.ΠΕ., Κ. Αχαΐας, Βάρδας, Κυλλήνης, Γαστούνης, Αμαλιάδας και Πύργου.

·       Εργασίες σε Παράπλευρο και Κάθετο Δίκτυο.

·       Λοιπά συνοδά έργα, αποχέτευσης ομβρίων-αποστράγγισης, σήμανσης-ασφάλειας-περίφραξης, μεγάλα και μικρά τεχνικά έργα(γέφυρες, Άνω και Κάτω Διαβάσεις, οχετοί, τοίχοι, κλπ.), έργα περιβάλλοντος, Η/Μ εργασίες κ.λπ.

·       Την κατασκευή μετωπικών σταθμών διοδίων σε δύο θέσεις, περί τη Χ.Θ. 8+450, μεταξύ των Α/Κ ΒΙ.ΠΕ και Α/Κ Κάτω Αχαΐας καθώς και περί την Χ.Θ. 67+900 μεταξύ των Α/Κ Αμαλιάδας και Α/Κ Πύργος.

·       Την τοποθέτηση πλευρικών σταθμών διοδίων στους Ανισόπεδους Κόμβους Κάτω Αχαΐας & Αμαλιάδας.

·       Την κατασκευή αμφίπλευρων ΣΕΑ και ΚΕΣ περί τις Χ.Θ. 21+000 και 72+000.

Στην Πράξη επίσης περιλαμβάνονται και όλες οι απαιτούμενες υποστηρικτικές δράσεις (απαλλοτριώσεις, αρχαιολογία, ΟΚΩ και Σύμβουλοι).

Η Πράξη είναι τμηματοποιημένη (phasing) σε δύο Φάσεις (Α και Β), η πρώτη εκ των οποίων (Φάση Α) θα υλοποιηθεί εντός της ΠΠ 2014-2020 και η επόμενη (Φάση Β) την ΠΠ 2021-2027.

Στο πλαίσιο της Φάσης Α, θα υλοποιηθούν εργασίες κατασκευής σε ποσοστό 47%, σύμφωνα με τον Πίνακα Διαχωρισμού σε Φάσεις που επισυνάπτεται. Επίσης, περιλαμβάνονται δαπάνες απαλλοτριώσεων, εργασίες αρχαιολογίας, μετατοπίσεις δικτύων Οργανισμών Κοινής Ωφέλειας (ΟΚΩ) και υπηρεσίες συμβούλων που απαιτούνται για την Φάση Α του έργου.

Στο πλαίσιο της Φάσης Β, θα υλοποιηθούν εργασίες κατασκευής σε ποσοστό 53%, σύμφωνα με τον Πίνακα Διαχωρισμού σε Φάσεις. Επίσης, περιλαμβάνονται δαπάνες απαλλοτριώσεων, εργασίες αρχαιολογίας, μετατοπίσεις δικτύων Οργανισμών Κοινής Ωφέλειας (ΟΚΩ) και υπηρεσίες συμβούλων που απαιτούνται για τη Φάση Β του έργου. Η ημερομηνία λήξης της Πράξης ορίζεται η 31/12/2023.

insider.gr

Σχετικά Άρθρα

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ