Υπερψηφίστηκε από τη Βουλή το Νομοσχέδιο του Υπουργείου Υποδομών: Επανένταξη του Πατρών Πύργου στη σύμβαση παραχώρησης της Ολυμπία Οδό

Της Άννας Αγγελίδου

anagelidou@yahoo.gr

Υπερψηφίστηκε από την Βουλή το Νομοσχέδιο « Οδηγώντας με ασφάλεια: Εκσυγχρονισμός πλαισίου εκπαίδευσης και εξέτασης υποψήφιων οδηγών και οδηγών για τη χορήγηση αδειών οδήγησης οχημάτων, διατάξεις σχετικά με την οδήγηση ατόμων με αναπηρία, ρυθμίσεις για την ταξινόμηση και την κυκλοφορία οχημάτων ιστορικού ενδιαφέροντος και λοιπές διατάξεις αρμοδιότητας Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών» στο οποίο περιλαμβάνεται και η τροπολογία που αφορά στον αυτοκινητόδρομο Πατρών-Πύργου. Η συζήτηση του Νομοσχεδίου συνεχίστηκε χθες το πρωί μετά από την διακοπή λόγω νόσησης του υπουργού Υποδομών Κωνσταντίνου Αχ. Καραμανλή.  Με ευχές «για ταχεία ανάρρωση και όλα να πάνε καλά» στον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Αχ. Καραμανλή που διαγνώστηκε θετικός στην Covid-19, ξεκίνησε η ολοκλήρωση της συζήτησης και ψήφισης του σχεδίου νόμου στη Βουλή. Ο Κ. Καραμανλής συμμετέχει στη συνεδρίαση μέσω της πλατφόρμας webex μιας και είναι θετικός στον κορωνοϊό και μάλιστα με την έναρξη της, ανακοίνωσε στο Σώμα ότι κάνει αποδεκτές όλες τις υπουργικές τροπολογίες καθώς και τη βουλευτική τροπολογία που αφορά ρυθμίσεις για την ίδρυση Ιδιωτικών ΚΤΕΟ εκτός Γενικής Κατοικίας, ενώ απορρίπτονται όλες οι υπόλοιπες.  Ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Γιώργος Καραγιάννης παράλληλα κατέθεσε τις νομοθετικές βελτιώσεις και προσθήκες που κατά τη συνεδρίαση της Τετάρτης είχε παρουσιάσει και αναλύσει ο υπουργός.

Το έργο του αυτοκινητοδρόμου

Κατά την διάρκεια της χθεσινής συζήτησης του Νομοσχεδίου έγινε ιδιαίτερη μνεία για το δρόμο Πατρών- Πύργου- Τσακώνα από Βουλευτές όλων των κομμάτων που τόνισε ότι πρόκειται για ένα έργο υψίστης σημασίας το οποίο θα πρέπει να υλοποιηθεί άμεσα.  Με το άρθρο 2, του Νομοσχεδίου του Υπουργείου Υποδομών καταργείται η εξαίρεση του τμήματος Πάτρα-Πύργος-Τσακώνα από τη σύμβαση παραχώρησης. Με την εν λόγω ρύθμιση επαναφέρεται το έργο – βάσει του αρχικού σχεδιασμού του – ως τμήμα της παραχώρησης που κυρώθηκε με τον νόμο 3621/2007 και καθιστά εφικτή την κατασκευή του τμήματος, όπως αρχικά είχε σχεδιαστεί για την προστασία πρωτίστως της ασφάλειας των χρηστών. Το εν λόγω τμήμα χαρακτηρίζεται ως έργο υποδομής άμεσης προτεραιότητας και εξασφαλίζεται έτσι η άμεση κατασκευή του εντός της ήδη κυρωθείσας Σύμβασης Παραχώρησης, ενέργεια αποδεκτή και από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, όπως έχει επισημάνει ο υπουργός Υποδομών Κ. Καραμανλής.

 Ειδικότερα κατά την χθεσινή συνεδρίαση για το δρόμο Πατρών Πύργου τοποθετήθηκαν η Ηλεία Βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας Διονυσία Αυγερινοπούλου, Βουλευτή Μεσσηνίας της ΝΔ Περικλή Μαντά, του Βουλευτή Άρτας του ΚΙΝΑΛ Χρήστου Γκόκα, ενώ ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσίασε η τοποθέτηση του πρώην υπουργού Υποδομών Χρήστου Σπίρτζη.

Ο Χρ. Σπίρτζης ανταπέδωσε τα πυρά προς την Κ. Καραμανλή σχετικά με το θέμα του αυτοκινητοδρόμου Πάτρα- Πύργος τονίζοντας χαρακτηριστικά: «Εδώ και 2,5 χρόνια δεν απαντάτε για το Πάτρα-Πύργος και ενώ έχετε κάνει την ευρωπαϊκή και την εθνική νομοθεσία για τις δημόσιες συμβάσεις, κουρελόχαρτο. Γιατί δεν λέτε ότι το έργο θα κοστίσει 100 εκ. παραπάνω, χρήματα που θα επιβαρυνθεί ο ελληνικός λαός. Σε ποιες εταιρείες δόθηκε αποζημίωση και τι ύψους; Το έργο είχε ξεκινήσει, μονομερώς ακυρώθηκε από την κυβέρνηση» σημείωσε ο πρώην υπουργός ενώ κλείνοντας την ομιλία του υπογράμμισε: «Τα υπόλοιπα, για τις παρανομίες, που έχουν συντελεστεί θα τα πούμε στην ευρωπαϊκή επιτροπή».

Τα υπόλοιπα θέματα του Νομοσχεδίου

5 δικλείδες ασφαλείας για αδιάβλητες εξετάσεις οδήγησης

  1. Διπλός έλεγχος ταυτοπροσωπίας και δειγματοληπτικός έλεγχος στις θεωρητικές εξετάσεις.

Για να μπει ο υποψήφιος στις εξετάσεις, θα γίνεται έλεγχος με ψηφιακά μέσα, με τη δυνατότητα ταυτοποίησης δύο παραγόντων μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης.

Στις γραπτές εξετάσεις θα απαγορεύεται χωρίς εξαιρέσεις η χρήση κινητών τηλεφώνων, ακουστικών ή όποιας άλλης ηλεκτρονικής ή “έξυπνης” συσκευής.

  • Υποχρεωτική τοποθέτηση κάμερας μέσα στο όχημα κατά τη διάρκεια της εξέτασης.

Φορητή κάμερα υψηλής ευκρίνειας, με δυνατότητα λήψης 360 μοιρών, θα καταγράφει ευδιάκριτα ολόκληρη την καμπίνα του οχήματος και τους συμμετέχοντες στη διαδικασία, αλλά και μικρόφωνο. Η κάμερα θα διαθέτει ειδική αποσπώμενη κάρτα μνήμης, στην οποία αποθηκεύεται όλη η διαδικασία της πρακτικής δοκιμασίας. Μέσα σε μία ημέρα μετά την εξέταση, ο εξεταστής υποχρεούται να παραδώσει την κάμερα και την κάρτα μνήμης στη Διεύθυνση Μεταφορών και Επικοινωνιών της Περιφέρειας.

Σημειωτέων ότι έχει εξασφαλιστεί ήδη πριν την κατάθεση του νομοσχεδίου η συγκατάθεση της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα.

  • Το οπτικοακουστικό αυτό υλικό θα διατηρείται για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα από ειδική υπηρεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Οι κάμερες, που θα τοποθετούνται στα οχήματα κατά τη διάρκεια της εξέτασης, θα ανήκουν στο υπουργείο. Το οπτικοακουστικό υλικό θα αποθηκεύεται για διάστημα μέχρι έξι μήνες, και θα μπορεί να εξεταστεί είτε δειγματοληπτικά είτε εάν γίνει καταγγελία. Εάν σε αυτό το διάστημα ο νέος οδηγός προκαλέσει ατύχημα, τότε θα προχωρά αυτομάτως η εξέταση του οπτικοακουστικού υλικού.

  • Διευρύνεται το σώμα των εξεταστών.

Όποιος δημόσιος υπάλληλος επιθυμεί, θα μπορεί να γίνει εξεταστής, αφού περάσει φυσικά τη σχετική εκπαίδευση και πιστοποιηθεί. Στόχος είναι να σπάσουν τα κυκλώματα και να υπάρξει επαρκής αριθμός καλά εκπαιδευμένων εξεταστών. Δεν θα υπάρχουν ιδιώτες εξεταστές.

  • Δημιουργείται ο θεσμός των εποπτών.

Επόπτες θα μπορούν να γίνουν, εφόσον το επιθυμούν, στελέχη της Ελληνικής Αστυνομίας Εάν δεν επαρκεί το προσφερόμενο προσωπικό της ΕΛΑΣ να καλύψει το έργο αυτό, στο Μητρώο Εποπτών θα μπορεί να εγγραφεί το ένστολο προσωπικό της Δημοτικής Αστυνομίας και του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής. Οι επόπτες θα περνούν από ειδική εκπαίδευση και θα λαμβάνουν πιστοποίηση, ώστε στη συνέχεια να μπαίνουν μέσα στο όχημα κατά την εξέταση και να εποπτεύουν τη διαδικασία, είτε δειγματοληπτικά είτε σε περίπτωση που θα υπάρχουν υπόνοιες.

Σχετικά Άρθρα

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ