Στα περσινά επίπεδα ο αριθμός των εισακτέων

Στα Πανεπιστήμια της χώρας

Τυχόν κατάργηση των Τμημάτων της Ηλείας θα είναι φωτογραφική

Το «παζλ» του αριθμού εισακτέων ανά τμήμα και Πανεπιστήμιο, που θα ανακοινωθεί μέχρι την ερχόμενη Παρασκευή αποκάλυψε το esos.gr, με ρεπορτάζ του. Σύμφωνα με το ρεπορτάζ:

Α. Αμετακίνητο συνολικό αριθμό εισακτέων, που θα βρίσκεται στα περσινά επίπεδα, κοντά στις 78.000.  

Β.  Μεταφορά θέσεων από τα κεντρικά στα περιφερειακά Πανεπιστήμια, με το σκεπτικό ότι θα περιοριστεί το “πλήγμα” που θα υποστούν από την εφαρμογή, για πρώτη φορά φέτος, της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής.

Γ. “Ανεπαίσθητο” αριθμό συγχωνεύσεων τμημάτων, κατόπιν “συναίνεσης” από την πλευρά των Πρυτάνεων.

Με την ανακοίνωση του αριθμού εισακτέων   θα γίνει εμμέσως γνωστό  και ποια τμήματα δεν θα συμπεριληφθούν-λόγω κατάργησης ή συγχώνευσης με άλλα συγγενή τμήματα-στο νέο Μηχανογραφικό Δελτίο που θα συμπληρώσουν οι υποψήφιοι.

Οι Πανελλαδικές Εξετάσεις θα ξεκινήσουν μέσα στον Ιούνιο,  όπως και πέρσι, με πιθανή ημερομηνία   14 ή 15 Ιουνίου, ενώ το αναλυτικό πρόγραμμα θα ανακοινωθεί μέχρι τέλος  Απριλίου.

Σύμφωνα με αυτά τα δεδομένα τα Τμήματα της Ηλείας θα πρέπει να παραμείνουν στο μηχανογραφικό. Τυχόν κατάργησή τους θα είναι φωτογραφική και η κυβέρνηση θα πρέπει να «εφεύρει» ευφάνταστες απαντήσεις που θα δικαιολογούν το σβήσιμο της Ηλείας από τον χάρτη της ακαδημαϊκής εκπαίδευσης.

7.000 κενές θέσεις

Σύμφωνα με εκτιμήσεις του υπουργείου Παιδείας η  εφαρμογή της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής θα αφήσει 7.000 κενές θέσεις. Αυτό σημαίνει ότι δεν θα πάρουν το “εισιτήριο” εισαγωγής  7.000 υποψήφιοι συν 10.000 που  έτσι κι αλλιώς δεν θα έπαιρναν και χωρίς την εφαρμογή της βάσης , δηλαδή  δεν θα μπουν στον “τρένο” των εισακτέων συνολικά 17.000 υποψήφιοι.

Θα “πληγούν” κυρίως τα τμήματα που μέχρι πέρσι ήταν χαμηλής ζήτησης από τους υποψηφίους, με αποτέλεσμα να έχουν χαμηλές βάσεις. Τα τμήματα αυτά βρίσκονται κυρίως στα περιφερειακά Πανεπιστήμια.

Δεν επηρεάζονται  οι υποψήφιοι με πάνω από 13.000 μόρια

Η επιβολή της βάσης δε θα επηρεάζει υποψηφίους που συγκεντρώνουν μόρια πάνω από 13,000, αφού ακόμη κι αν επιβληθεί ο υψηλότερος συντελεστής (1.2), δύσκολα η βάση κάποιου τμήματος θα υπερβεί τα 13,000 μόρια

Κάθε χρόνο δεν εισάγονται στα ΑΕΙ  10.000 έως 15.000 υποψηφίους

Τα τελευταία χρόνια ένα πλήθος από 10.000 έως 15.000 υποψηφίους (ποσοστό περίπου 15-20%) των ΓΕΛ δεν καταφέρνουν να εισαχθούν σε κάποιο πανεπιστημιακό τμήμα

Η  βάση σε κάθε τμήμα οριστεί ως το 80% του μέσου όρου κάθε επιστημονικού πεδίου

Η βάση σε κάθε τμήμα   ως το 80% του μέσου όρου κάθε επιστημονικού πεδίου, περίπου 20,000-25,000 υποψήφιοι, ήτοι ποσοστό ~30% θα συγκεντρώσουν μόρια χαμηλότερα από την παραπάνω βάση. Επομένως, γύρω στις 8,000-10,000 από όσους εισάγονταν έως τώρα στα πανεπιστημιακά τμήματα (από το σύνολο των 70,000 υποψηφίων περίπου) δε θα εισαχθούν με το νέο σύστημα. Αξίζει όμως να σημειωθεί ότι παρά το υψηλό ποσοστό επιτυχίας στα πανεπιστημιακά τμήματα (~85%), περίπου το 30% των εισαγόμενων φοιτητών δεν ολοκληρώνει τις σπουδές του (δηλαδή ένα πλήθος ~20,000 φοιτητών).

Υποψήφιοι  με μόρια πάνω από 13,000 θα συμπληρώνουν μάλλον ελεύθερα το μηχανογραφικό τους

Έτσι, όσοι υποψήφιοι έχουν μόρια πάνω από 13.000 θα συμπληρώνουν μάλλον ελεύθερα το μηχανογραφικό τους. Ενώ οι υποψήφιοι με μόρια μεταξύ 10,000 και 13,000 θα πρέπει να δηλώσουν μερικά τμήματα της βασικής τους προτίμησης και άλλα στα οποία σχεδόν σίγουρα θα εισαχθούν.

Υποψήφιοι με μόρια κάτω από 10.000

Τέλος, οι υποψήφιοι με μόρια κάτω από 10,000 πρέπει να δηλώνουν περισσότερα χαμηλόβαθμα τμήματα, στα οποία είναι πιθανότερο να εισαχθούν. Οι  παραπάνω αριθμοί προκύπτουν από στοιχεία πολλών τελευταίων ετών.

Στον πίνακα παρουσιάζονται ανά επιστημονικό πεδίο:

  •             Το πλήθος των υποψηφίων των Πανελλαδικών Εξετάσεων του έτους 2019-20
  •             Ο μέσος όρος μορίων των υποψηφίων το ίδιο έτος
  •             Το 80% του παραπάνω μέσου όρου
  •             Το πλήθος υποψηφίων και το ποσοστό αυτών των οποίων τα μόρια ήταν λιγότερα από το παραπάνω 80% του μέσου όρου (για τη χρονιά 2019-20).

Από τη μελέτη του πίνακα, προκύπτουν ορισμένες σημαντικές παρατηρήσεις, συγκρίνοντας τις επιδόσεις των υποψηφίων στις Πανελλαδικές Εξετάσεις πολλών ετών.

Related Articles

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ