Σε «τέλμα» ο οδικός άξονας Τρίπολη-Βυτίνα-Αρχ. Ολυμπία

Προς έκτακτη σύγκληση του Δημοτικού Συμβουλίου Γορτυνίας για τη διεκδίκηση χρηματοδότησης  του έργου

Αναγκαία η δημιουργία κοινού μετώπου σε Ηλεία και Αρκαδία, για  την  υλοποίηση του δρόμου που βρίσκεται στις «καλένδες»

Τη δυναμική διεκδίκηση  χρηματοδότησης  του οδικού άξονα  Τρίπολη-Βυτίνα-Αρχαία Ολυμπία, που  εξακολουθεί να βρίσκεται στις «καλένδες»,  μέσω της έκτακτης σύγκλησης του Δημοτικού Συμβουλίου,  ζητούν  οι  παρατάξεις της αντιπολίτευσης του δήμου  Γορτυνίας, μετά την απόρριψη ένταξης του έργου στο Ταμείο Ανάκαμψης.

Πρόκειται για ένα έργο ζωτικής σημασίας που αφοράει άμεσα και το Νομό Ηλείας. Όπου δυστυχώς δεν φαίνεται να υπάρχει κάποια ουσιαστική παρέμβαση ή θετικό αποτέλεσμα. Προκειμένου  να  προχωρήσουν οι διαδικασίες  για  την υλοποίηση  του οδικού άξονα.

Στο αίτημα για την έκτακτη σύγκληση του Δημοτικού Συμβουλίου, οι παρατάξεις της αντιπολίτευσης μεταξύ άλλων αναφέρουν τα εξής:

«Τις τελευταίες μέρες ανακοινώθηκαν από την κυβέρνηση έργα που θα χρηματοδοτηθούν από το Ταμείο Ανάκαμψης, ύψους αρκετών δισεκατομμυρίων ευρώ. Παρόλα αυτά ο οδικός άξονας Τρίπολη – Βυτίνα – Αρχαία Ολυμπία παραμένει στα «αζήτητα». Κι οι τελευταίες δηλώσεις από υπουργικά χείλη δείχνουν ότι δεν υπάρχει το απαιτούμενο ενδιαφέρον για αυτό το ζωτικής σημασίας έργο. Θεωρούμε ότι πρέπει ο Δήμος Γορτυνίας να διεκδικήσει δυναμικά την χρηματοδότηση και του κεντρικού οδικού άξονα. Αλλά και των υπόλοιπων οδικών αξόνων που θα στηρίξουν την σύνδεση της περιοχής με τις γειτονικές περιοχές και θα διευκολύνουν την πρόσβαση στην Λίμνη του Λάδωνα».

Το αίτημα υπογράφουν οι κ.κ. Γιάννης Γιαννόπουλος,

Γιώργος Δημόπουλος, Κώστας Κανελλόπουλος,

Παναγιώτης Μέγας, Δημήτρης Μουρούτης,

Καλλίμαχος Πυρπυρής, Δημήτρης Στρίκος,

Γιάννης Τσιόγκας, Γιάννης Τσιούλος,

Μιλτιάδης Λύτρας, Χαράλαμπος Γεωργακόπουλος

Γιώργος Παπαηλιού, Νίκος Καλογερόπουλος,

Γιάννης Φράγκος, Πέτρος  Ζούνης και  Άγγελος Πετρόπουλος.

Η παράκαμψη Λαγκαδίων

Όπως είχε αναφέρει  ο Περιφερειάρχης  κ. Παν. Νίκας στην «ΠΡΩΤΗ»,  η μελέτη για την παράκαμψη των Λαγκαδίων που αποτελεί βασικό  τμήμα του παραπάνω οδικού άξονα μελέτη με  προϋπολογισμό από 100-120.000.000 ευρώ,  επρόκειτο να  ενταχτεί στο ΕΣΠΑ  το περασμένο Φθινόπωρο, κάτι που τελικά δεν προχώρησε…

«Για εμάς είναι θέμα πρώτης προτεραιότητας. Για το Τρίπολη-Βυτίνα- παράκαμψη Λαγκαδίων-Αρχ. Ολυμπία, θα έχετε πάρα πολύ σύντομα νέα…» μας είχε αναφέρει χαρακτηριστικά ο κ. Νίκας.

Αντίθετα σε επίκαιρη ερώτηση που είχε καταθέσει ο  Βουλευτής  Ηλείας Μιχάλη Κατρίνη σχετικά με την πορεία του πολύπαθου δρόμου Τρίπολης – Βυτίνας – Αρχαίας Ολυμπίας και την παράκαμψη Λαγκαδίων (20χλμ.), απάντησε στα τέλη του 2020 ο αρμόδιος Υπουργός Υποδομών Κώστας Καραμανλής,  αποκαλύπτοντας ότι το αίτημα χρηματοδότησής από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων απορρίφθηκε λόγω χαμηλού κυκλοφοριακού φόρτου…

 Σύμφωνα με το βουλευτή Ηλείας,  στην αγόρευσή του ο κ. Καραμανλής υποβάθμισε το έργο αναφέροντας χαρακτηριστικά ότι το έργο δεν είναι “έργο εθνικής σημασίας” και για αυτό πρέπει πρώτα να ασχολείται η Περιφέρεια.

Για αυτό ο ίδιος προέκρινε την ένταξη ενός κομματιού του έργου στα ΠΕΠ των περιφερειών, αποκαλύπτοντας τέλος ότι αναζητά άλλους τρόπους χρηματοδότησης, ενώ έχει κάνει σχετική συζήτηση με τον περιφερειάρχη Πελοποννήσου για το τμήμα που αφορά την παράκαμψη Λαγκαδίων…

Μετά τα παραπάνω φαίνεται ότι ένα ακόμη πολύ σημαντικό έργο για την Ηλεία, μετά το δρόμο Πάτρα-Πύργος, βρίσκεται  «εκτός τροχιάς», πράγμα που  θα πρέπει να αφυπνίσει  όλους τους εμπλεκόμενους τοπικούς φορείς,  προκειμένου να δημιουργήσουν ενιαίο μέτωπο διεκδίκησης  με τη γειτονική Γορτυνία,  για τον οδικό άξονα Τρίπολη-Βυτίνα-Αρχ. Ολυμπία.

Σχετικά Άρθρα

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ