Υπέρ των πειραματικών σχολείων μεν, αλλά……

Να μην προχωρήσει η μετατροπή του 1ου Γυμνασίου και του 4ου Λυκείου Πύργου σε Πειραματικά ζητούν οι εκπαιδευτικοί

Την έντονη αντίδραση των εκπαιδευτικών έχει προκαλέσει η πρόταση μετατροπής τόσο του 1ου Γυμνασίου όσο και του 4ου Γενικού Λυκείου Πύργου σε πειραματικά σχολεία. Η συγκεκριμένη πρόταση κατατέθηκε από τον Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης πριν από μερικές μέρες προς το υπουργείο Παιδείας. Γεγονός που προκάλεσε πληθώρα αντιδράσεων. Χθες πραγματοποιήθηκε κοινή συνέντευξη τύπου για το θέμα της μετατροπής των δύο σχολείων σε πειραματικά. Με τον πρόεδρο της ΕΛΜΕ Ηλείας Τρύφωνα Αθανασόπουλο να υπογραμμίζει χαρακτηριστικά ότι στόχος είναι η λεπτομερή ενημέρωση τόσο των γονιών. Όσο και των εκπαιδευτικών που επηρεάζονται άμεσα από την μετατροπή των σχολικών μονάδων.

 «Στηρίζουμε το αίτημα και τον αγώνα των δύο σχολείων του Πύργου του 1ου γυμνασίου και του 4ου Λυκείου για τη μη μετατροπή τους σε πειραματικά» υπογράμμισε η Ευρυδίκη Παυλοπούλου. Τονίζοντας ότι «Όπως είναι γνωστό το υπουργείο Παιδείας εν μέσω οικονομικής κρίσης, εγκλεισμού των σχολείων και τηλεκπαίδευσης. Έχοντας αφήσει τα σχολεία στην τύχη τους, όπως και τους εκπαιδευτικούς αλλά και τους μαθητές. Προχωρά στην γενίκευση των πειραματικών και των πρότυπων σχολείων. Παρουσιάζοντας αυτή την προσπάθεια ως μία προσπάθεια αναβάθμισης του εκπαιδευτικού συστήματος. Αυτό όμως δεν έχει καμία σχέση με την πραγματικότητα και με τις κοινωνικές ανάγκες που υπάρχουν.  Ο διευθυντής δευτεροβάθμιας χωρίς να έχει τη σύμφωνη γνώμη των δύο συλλόγου διδασκόντων. Προχώρησε και εισηγήθηκε τη μετατροπή των σχολείων σε πειραματικά. Εάν η ενέργεια αυτή πραγματοποιηθεί, τότε στα δύο σχολεία καταργούνται οι οργανικές θέσεις.

Μία διαδικασία που είναι ιδιαίτερα άδικη για τους ίδιους τους συναδέλφου. Παράλληλα θίγονται και συνάδελφοι που χρόνια περιμένουν να βελτιώσουν την οργανική τους θέση. Κι από τώρα με την μείωση των οργανικών, χάνουν αυτήν την ευκαιρία. Όσον αφορά τη χωροταξική κατανομή, δημιουργείται σοβαρό πρόβλημα και κοινωνική αναστάτωση. Γιατί οι μαθητές που ανήκουν σε αυτή τη περιοχή και θα πήγαιναν σε αυτά τα σχολεία, τώρα δεν θα πάνε σε αυτά τα σχολεία. Για τον εκπαιδευτικό κόσμο, η χωροταξική κατανομή είναι αυτή που δημιουργεί ισότιμα σχολεία στις γειτονιές. Για όλα τα παιδιά, χωρίς εξαιρέσεις.

Δεν είμαστε κατά του πειραματισμού και των νέων τεχνολογιών. Το αντίθετο. Με το συγκεκριμένο νομοσχέδιο ταυτίζονται τα πειραματικά, με τα πρότυπα και στην ουσία δεν διασφαλίζονται οι προϋποθέσεις εκείνες που τα πειραματικά σχολεία θα μπορούν πραγματικά να διασφαλίζουν. Μέσα από αντικειμενικά και επιστημονικά κριτήρια. Εμείς ως κλάδος είμαστε απέναντι σε μία τέτοια διαδικασία και θέλουμε μία δημόσια εκπαίδευση καθολική και δωρεάν. Ποιοτική για όλα τα παιδιά χωρίς εξαίρεση. Υποστηρίζουμε τα εργασιακά δικαιώματα των συναδέλφων τα οποία σήμερα θίγονται. Κι αντιστεκόμαστε και αντιστρατεύομαστε σε οποιονδήποτε πάει απέναντι σε αυτές τις επιλογές μας. Απαιτούμε αυτή τη στιγμή να εισακουστεί το αίτημα των σχολείων».

Στο πλευρό των καθηγητών βρέθηκε και η αντιπρόεδρος του συλλόγου εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας Παναγιώτα Πάτση. Τονίζοντας χαρακτηριστικά: «Είμαστε εδώ γιατί θέλουμε να συμπαρασταθούμε στους συνάδελφος του 1ου γυμνασίου και 4ου Λυκείου Πύργου. Που έχουν προταθεί να γίνουν πειραματικά σχολεία από τον διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και αγωνιούν για το μέλλον τους. Καθώς δεν γνωρίζουν τι θα γίνει με τις οργανικές τους θέσεις. Η επιλογή των μαθητών θα γίνεται με κλήρωση συνεπώς καταργούνται τα γεωγραφικά όρια των σχολικών μονάδων.

Τι θα γίνει με τα παιδιά που έρχονται από το 5ο και το 6ο δημοτικό σχολείο και στη συνέχεια θα φοιτούσαν στο 1ο Γυμνάσιο Πύργου; Υπάρχει δυνατότητα να καλυφθούν από όμορες σχολικές μονάδες; Στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση δεν μπορούμε να πούμε με βεβαιότητα ποια σχολεία έχουν προταθεί από τον διευθυντή κ. Κλάδη να μετατραπούν σε πειραματικά στο νομό μας. Από δημοσιεύματα έχουμε πληροφορηθεί ότι έχουν προταθεί τέσσερις σχολικές μονάδες. Παρά τις επίμονες προσπάθειες μας δεν έχουμε επίσημα ενημερωθεί. Γνωρίζουμε με βεβαιότητα ότι από κανένα σχολείο δεν έχει κατατεθεί αίτηση ούτε υπάρχει θετική εισήγηση του συλλόγου διδασκόντων. Σαν εκπαιδευτικός κλάδος είμαστε υπέρ των πειραματικών σχολείων από παιδαγωγική σκοπιά. Εφόσον αυτά εντάσσονται σε ένα πλαίσιο που θα έχει να κάνει με την έρευνα, τον πειρασμό και τις νέες προσεγγίσεις».

Στην κατάργηση των οργανικών θέσεων αναφέρθηκε η καθηγήτρια του 4ου ΓΕΛ πύργου Χριστίνα Αθανασακόπουλου σημειώνοντας: «Υπάρχουν άνθρωποι στο σχολείο μου, που στον εργασιακό τους βίο έχουν περιπλανηθεί σε όλο σε όλη την Ελλάδα έως ότου αποκτήσουν την οργανική τους θέση. Άνθρωποι οι οποίοι έχουν διανύσει το μεγαλύτερο μέρος της σταδιοδρομίας τους και σε μερικά χρόνια συνταξιοδοτούνται. Ξαφνικά βρισκόμαστε αντιμέτωποι με την απώλεια της οργανικής μας θέσης. Με μία μεταχείριση τελείως άδικη που είναι βασισμένη σε μία αυθαίρετη επιλογή. Κάποιοι εκατοντάδες εκπαιδευτικοί σε όλη την Ελλάδα, χάνουν την οργανική τους θέση. Κι αναγκάζονται να αρχίσουν και πάλι τον πλανήτα βιο. Δεδομένο ότι οι οργανικές θέσεις έχουν μειωθεί πολύ κι είναι δύσκολο έως αδύνατο να βρούμε οργανική θέση, στην περιοχή την οποία ζούμε».

Με αφορμή τη πρόταση για μετατροπή τόσο του 1ου γυμνασίου όσο και του 4ου λυκείου Πύργου σε πειραματικά η εκπαιδευτικός Μάγδα Αργυροπούλου επεσήμανε: «Θέλω να αναφερθώ κυρίως για τα λάθος μηνύματα τα οποία παίρνουν στην κοινωνία κάτι τέτοιες πρακτικές. Δηλαδή δίνοντας ωραίους τίτλους στα σχολεία αναβαθμίζουμε ποιοτικά την κοινωνία; Τι κάνουμε δηλαδή; Τι θέλουμε; Να κάνουμε να τους άριστους πιο άριστους μαθητές; Βλέπω και ακούω ότι περνάει στην τοπική κοινωνία ότι είναι ένα θετικό μέτρο και είναι για καλό μας. Το μόνο που μας ενδιαφέρει είναι η αριστεία; Για εμάς που δίνουμε καθημερινά τον αγώνα μας μέσα στην τάξη και ακούμε και βλέπουμε την αγωνία και αισθανόμαστε αυτές τις δυσκολίες που έχουν τα παιδιά μας σημαντικό είναι να έχουν τα παιδιά όλα τη χαρά της ενεργούς συμμετοχής. Δεν είναι δυνατό να μιλάμε για ποιοτική εκπαίδευση όταν τα παιδιά δεν είναι ενθουσιασμένα. Θεωρώ ότι μας έχουν αφήσει μόνους μας. Για ποια ποιοτική αναβάθμιση μιλάμε; Μήπως το κλειδί είναι η επιμόρφωση στους καθηγητές; Μήπως ο θεσμός των σχολικών συμβούλων που καταργήθηκε, θα έπρεπε να επανέλθει; Να κλείσω με το ότι το 1ο Γυμνάσιο είχε ζητήσει επειδή είναι ένα μεγάλο σχολείο ΟΥΚ ολίγες φορές να έχει ένα τμήμα ένταξης. Σε αυτό που πρέπει να επικεντρωθούμε είναι οι δυσκολίες οι μαθησιακές. Αντί για ένα τμήμα ένταξης, τι πιο απλό, μας έφεραν απλά έναν ωραίο τίτλο, που δεν έχει κανένα ουσιαστικό αντίκρισμα για εμάς που θέλουμε να είμαστε μάχιμοι και ουσιαστικοί εκπαιδευτικοί. Θέλω να καταλήξω στο ότι στο δημόσιο σχολείο πρέπει να παρέχει ισότιμα το μορφωτικό αγαθό σε όλα τα παιδιά. Δεν θέλουμε παιδιά πού να μην αισθάνονται την χαρά ότι συμμετέχουμε στην τάξη και ότι απολαμβάνουν τις γνώσεις και την αναγνώριση. Κλείνοντας να πω ότι επειδή έχουμε κάνει προγράμματα erasmus και είχαμε πάει σε σχολείο της Φιλανδίας με 400 παιδιά αντίστοιχο με το 1ο Γυμνάσιο είχε τέσσερα τμήματα ένταξης… αυτό τα λέει όλα. Κάτι παραπάνω ξέρουν αυτοί που σχεδιάζουν την εκπαιδευτική πολιτική στη Φιλανδία έχουμε χάσει την ουσία».

Από την πλευρά της, η Βασιλική Καράγιωργα ως μέλος του συλλόγου Γονέων και κηδεμόνων 3ου γυμνασίου Πύργου δήλωσε: «Ως μέλος του συλλόγου συμφωνούμε με τους συναδέλφους, του 5ου και 6ου δημοτικού σχολείου. Όσο αφορά την τοποθέτηση ότι τα πειραματικά λύκεια που διαμορφώνονται, γυμνάσια και δημοτικά. Μέσα από την πρακτική της ανανέωσης της δημόσιας Παιδείας δεν μας βρίσκει σύμφωνους. Δημιουργείται κατηγοριοποίηση των μαθητών, γεγονός που δεν εκφράζει αυτήν καθ΄αυτήν τη δημόσια εκπαίδευση. Ταυτόχρονα συμφωνούμε στο να υπάρχει η αναβάθμιση της παιδείας όχι όμως με τον τρόπο αυτό. Διαμορφώνεται μία λογική βιτρίνας. Θα περιμέναμε να γίνουν έργα ουσιαστικά με ανανέωση και καινοτόμα προγράμματα στα δημόσια σχολεία και δημόσια σχολεία για όλα τα παιδιά. Αυτό είναι το άγχος και η αγωνία όλων των γονέων».

Κλείνοντας το κύκλο των τοποθετήσεων ο εκπαιδευτικός- κοινωνιολόγος του 1ου Γυμνασίου Πύργου Λάζαρος Ασμής σημείωσε: «Αυτά που λέγονται και γράφονται το τελευταίο καιρό από αυτούς που στηρίζουν τα πειραματικά σχολεία, λέγοντας μισές αλήθειες, σκιαγραφούν μεγάλα ψέματα. Όσον αφορά τις οργανικές θέσεις, αυτές χάνονται όπως και το σχολείο της γειτονιάς το οποίο επίσης χάνεται για πολλά παιδιά της πόλης. Δεν είμαστε εναντίον των πειραματικών και περιγράψαμε το πώς θέλουμε τα πειραματικά. Επίσης θέλουμε να καταγγείλουμε την τακτική να διεγείρουν τον κοινωνικό αυτοματισμό λέγοντας ότι αυτά τα σχολεία φέρουν την ανάπτυξη. Πρέπει να μας πουν, πως φέρουν την ανάπτυξη τα σχολεία αυτά; Επίσης δεν έχουμε πει ότι τα σχολεία μας ανήκουν. Δεν είναι ιδιοκτησία μας όπως θέλουν να μας προστατέψουν όλοι οι πρόθυμοι του κοινωνικού αυτοματισμού. Εμείς έχουμε πει, ότι δεν θα δεχτούμε κανένα σχολείο να μεταλλαχθεί για να κάνουν καριέρα κάποια στελέχη της εκπαίδευσης».

Related Articles

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ