Πρόταση μετατροπής τεσσάρων σχολικών μονάδων σε Πειραματικά

Από την Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης

Εντός των επόμενων ημερών η επίσημη ανακοίνωση

Η δυνατότητα μετατροπής σχολικών μονάδων σε πρότυπα ή πειραματικά δόθηκε από το υπουργείο Παιδείας προς τους Διευθυντές πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Πριν από μερικές μέρες ο διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Γιώργος Φωτεινόπουλος έφερε στο φως της δημοσιότητας, την πρόταση του. Για ίδρυση δύο πειραματικών σχολείων στην πόλη του Πύργου και ειδικότερα του 1ου Γυμνασίου και του 4ου Γενικού Λυκείου Πύργου.

Αντίστοιχη πρόταση έχει σταλεί και από τον Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Νίκο Κλάδη προς το Υπουργείο Παιδείας. Σύμφωνα με πληροφορίες της «Πρώτης» αφορά την μετατροπή συνολικά τεσσάρων σχολικών μονάδων σε Πειραματικά. Η πρόταση, σύμφωνα με ασφαλής πληροφορίες, περιλαμβάνει την μετατροπή ενός νηπιαγωγείου και τριών δημοτικών σχολείων του Νομού Ηλείας. Η πρόταση που έχει σταλεί προς το υπουργείο Παιδείας, αναμένεται να παρουσιαστεί από τον ίδιο τον Διευθυντή πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, εντός των επόμενων ημερών. Οι διευθυντές εκπαίδευσης είχαν την δυνατότητα υποβολής προτάσεων έως και τις 23 Μαρτίου σύμφωνα με το σχετικό έγγραφο του υπουργείου. Ωστόσο η μετατροπή σχολικών μονάδων σε πειραματικά έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις στην εκπαιδευτική κοινότητα.

Τι ισχύει για τα Πρότυπα και Πειραματικά σχολεία

Η λειτουργία Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων θα λειτουργήσει ωστόσο ως καταλύτης για τη συνολική αναβάθμιση. Όχι μόνο αυτών των σχολικών μονάδων, αλλά όλων των δημόσιων σχολείων. Στα πρότυπα και πειραματικά σχολεία αναπτύσσονται ερευνητικές, δημιουργικές δράσεις και εφαρμόζονται πιλοτικά προγράμματα σπουδών, μέθοδοι διδασκαλίας, νέο εκπαιδευτικό υλικό, έντυπο και ψηφιακό, νέα διδακτικά εργαλεία, σχολικά εγχειρίδια και καινοτόμες διδακτικές πρακτικές. Οι πειραματικές εκπαιδευτικές πρακτικές διαχέονται άμεσα με τη διοργάνωση σεμιναρίων και ημερίδων. Την ανάπτυξη συνεργασιών μεταξύ όλων των σχολικών μονάδων της περιοχής. Παρέχεται η δυνατότητα επιμόρφωσης όχι μόνο στους εκπαιδευτικούς των Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων. Αλλά και στους εκπαιδευτικούς όλων των σχολικών μονάδων της περιοχής.

Η λειτουργία Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων δεν οδηγεί σε μαθητές «πολλών ταχυτήτων». Σε βάρος των μαθητών που προέρχονται από λαϊκές οικογένειες. Η ενίσχυση του συγκεκριμένου θεσμού πετυχαίνει ακριβώς το αντίθετο. Είτε μέσω εξετάσεων (Πρότυπα Σχολεία) είτε μέσω κλήρωσης (Πειραματικά Σχολεία), πολλά παιδιά λαϊκών οικογενειών, σε όλη την Ελλάδα, θα μπορούν να εισαχθούν σε αυτά. Δυνατότητα την οποία είχαν μέχρι πρόσφατα μόνον οι οικονομικά προνομιούχοι στα μεγάλα αστικά κέντρα. Οι μαθητές που φοιτούν ήδη σε αυτά τα σχολεία παραμένουν. Ενώ οι νέοι μαθητές τοποθετούνται μετά από αίτησή τους είτε με κλήρωση (Πειραματικά Σχολεία), είτε μετά από εξετάσεις (Πρότυπα Σχολεία). Το πρόσφατο παρελθόν δείχνει ότι υπάρχει πολύ μεγαλύτερο ενδιαφέρον των οικογενειών για φοίτηση των παιδιών τους σε αυτά τα σχολεία απ’ ότι η διαθεσιμότητα.

Όσον αφορά, δε, την οργανική θέση των εκπαιδευτικών που υπηρετούν στα σχολεία που χαρακτηρίζονται ως Πρότυπα ή Πειραματικά. Μπορούν να πάρουν νέα, τοποθετούμενοι κατ’ απόλυτη προτεραιότητα, συγκρινόμενοι με τους υπεράριθμους εκπαιδευτικούς. Με βάση το σύνολο των μονάδων μετάθεσης και τις δηλώσεις προτίμησής τους σε κενές οργανικές θέσεις σχολείων της ίδιας ομάδας και, όπου αυτό δεν είναι δυνατόν, σε κενές θέσεις σχολείων όμορης ομάδας της ίδιας περιοχής μετάθεσης.

Αξίζει ακόμη να σημειωθεί ότι λόγω του μειωμένου διδακτικού ωραρίου που προβλέπεται για τους εκπαιδευτικούς των Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων (λόγω συμμετοχής σε ομίλους δημιουργικότητας και καινοτομίας, πρακτικές ασκήσεις φοιτητών, δειγματικές διδασκαλίες, προγράμματα καθοδήγησης, κ.ά.) θα υπάρξει, εκ των πραγμάτων, η ανάγκη απασχόλησης επιπλέον εκπαιδευτικών στα σχολεία αυτά.

Related Articles

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ