Παρασκευή, 19 Απριλίου, 2024
ΑρχικήΕλλάδαΚαραμανλής για το Πάτρα-Πύργος στη Βουλής:«Ξεκινά το 2022, ολοκληρώνεται το 2024»

Καραμανλής για το Πάτρα-Πύργος στη Βουλής:«Ξεκινά το 2022, ολοκληρώνεται το 2024»

«Η περιπέτεια για τους κατοίκους της Ηλείας τελείωσε», τόνισε ο υπουργός Υποδομών απαντώντας σε επίκαιρες ερωτήσεις των βουλευτών Ανδρέα Νικολακόπουλου και Μιχάλη Κατρίνη

«Το 2022 το έργο ξεκινά. Το 2024 θα έχει ολοκληρωθεί ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα – Πύργος, ενώ τμηματικά το έργο θα ξεκινήσει να παραδίδεται από το 2023», τόνισε  στη Βουλή ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Κώστας Καραμανλής.

Απαντώντας σε επίκαιρες ερωτήσεις του βουλευτή της ΝΔ Ανδρέα Νικολακόπουλου και του Μιχάλη Κατρίνη από το ΚΙΝΑΛ, ο κ. Καραμανλής σημείωσε πως «η περιπέτεια για τους κατοίκους της Ηλείας τελείωσε».

Ο υπουργός Υποδομών, τόνισε πως: «Το τελικό πράσινο φως που είναι η γνωστοποίηση είναι μια τυπική διαδικασία. Σύμφωνα με αυτά που μας έχουν πει σε προφορικό επίπεδο από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η τελική γνωστοποίηση θα έρθει μέσα στο επόμενο δίμηνο».

Αναλυτικά το όσα ανέφερε ο κ. Καραμανλής στη Βουλή:

Στην Πρωτολογία

«Είναι ένα έργο που το συζητάμε πάνω από 15 χρόνια, ένα πολύπαθο έργο. Η κυβέρνηση έχει προχωρήσει σε μια σειρά ενεργειών προκειμένου να καλύψει λάθη, παραλήψεις, αλλά και την τραγική και χαμένη τετραετία της διακυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ. Έχουμε επιλέξει τον δρόμο της αλήθειας και αποφεύγουμε τον λαϊκισμό.

Από τότε που ήμασταν στην αντιπολίτευση έχουμε εξηγήσει τι ακριβώς θα κάνουμε. Και αυτά τα βήματα ακριβώς κάναμε. Κάνω μια πολύ σύντομη αναδρομή. Εάν τηρούταν η διαδικασία του διαγωνισμού που είχε ξεκινήσει η τότε κυβέρνηση Σαμαρά-Βενιζέλου το 2014, το έργο θα ήταν έτοιμο το 2019. Εάν δεν είχε γίνει η κατάτμηση των 8 κομματιών, σήμερα ο δρόμος θα ήταν έτοιμος. Η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ είχε μια άλλη άποψη: ακύρωσε τον διαγωνισμό και έσπασε το έργο σε 8 κομμάτια με τις γνωστές επιπτώσεις. Με αποτέλεσμα το έργο να κινδυνεύει να μην γίνει ποτέ, διότι στις κατατμήσεις τέτοιων μικρών έργων και με την ποιότητα των αναδόχων που είχαμε, θα γινόταν το ένα κομμάτι ή τα δύο κομμάτια και τα υπόλοιπα κομμάτια δεν θα γίνονταν ποτέ. Και αυτό δεν το λέμε εμείς, το λέει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η οποία όταν ο ΣΥΡΙΖΑ αποφάσισε να κατατμήσει το έργο είπε δεν σας χρηματοδοτώ πέρα από το 2023. Με λίγα λόγια έδειξε την αντίθεσή της στις κατατμήσεις των έργων.

Τι κάναμε εμείς λοιπόν.

Πρώτον, βάζουμε τέλος στο αδιέξοδο της κατάτμησης.

Δεύτερον, πετυχαίνουμε και παίρνουμε από την Γενική Διεύθυνση Περιφερειακής Ανάπτυξης το πράσινο φως για να μπορεί το έργο να είναι χρηματοδοτήσιμο και μετά το 2023.

Τρίτον, και το πιο δύσκολο από όλα, κάναμε πράξη την προεκλογική μας δέσμευση. Διότι είχαμε πει πως καλύτερη λύση είναι να επανέλθει το έργο στην Ολυμπία Οδό. Πίσω στον παραχωρησιούχο. Αυτή κατά την άποψή μας ήταν η ταχύτερη και βέλτιστη λύση. Διότι εάν δεν το κάναμε αυτό θα έπρεπε να κάνουμε έναν  διαγωνισμό δημοσίου έργου που σημαίνει ότι θα είχαμε προσφυγές, καθυστερήσεις και μία χρηματοδότηση που δεν θα ξέραμε εάν θα μπορούσαμε να την πετύχουμε.

Τέταρτον, μετά από μία πολύ σκληρή διαπραγμάτευση λάβαμε το πράσινο φως της Γενικής Διεύθυνσης Εσωτερικής Αγοράς και αυτό ήταν το πιο σημαντικό κομμάτι της διαδικασίας.

Πέμπτον, και αυτό που σήμερα είναι το πιο βασικό, γιατί σημαίνει πως τέλειωσε η τεράστια αργοπορία,  έχουμε ήδη πάρει την προγνωστοποίηση από την DG COMP, που σημαίνει ότι επί της ουσίας έχουμε πάρει το πράσινο φως να ξεκινήσει το έργο. Μάλιστα, εντός των επόμενων ημερών θα προχωρήσουμε στο επόμενο στάδιο, που είναι μια τυπική διαδικασία. Θα στείλουμε εκ μέρους του υπουργείου μας ότι απαιτείται για να πάρουμε και την τελική γνωστοποίηση.

Τι σημαίνει προγνωστοποίηση από την DG COMP; Σημαίνει ότι μπορείτε να ξεκινήσετε τις διαδικασίες του έργου. Γι αυτό λοιπόν στο αμέσως προσεχές διάστημα, για να γλυτώσουμε χρόνο, θα πάμε στο Ελεγκτικό Συνέδριο και θα φέρουμε την σύμβαση όπως οφείλουμε στη Βουλή.

Το τελικό πράσινο φως που είναι η γνωστοποίηση είναι μια τυπική διαδικασία. Σύμφωνα με αυτά που μας έχουν πει σε προφορικό επίπεδο από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η τελική γνωστοποίηση θα έρθει μέσα στο επόμενο δίμηνο. Επομένως, η μεγάλη περιπέτεια του λαού της Ηλείας, μετά από μία 15ετία, έληξε. Παρά τη σκληρή κριτική που δεχτήκαμε, ακόμα και από βουλευτές της συμπολίτευσης, κάναμε ότι είπαμε προεκλογικά. Και ας ακολουθήσαμε τον δύσκολο δρόμο, γιατί ο εύκολος δρόμος θα ήταν να έχει ξεκινήσει το έργο με κατάτμηση, να είχαμε ρίξει στάχτη στα μάτια του κόσμου που θα έβλεπε μπουλντόζες να ξεκινούν, αλλά το έργο δεν θα ολοκληρωνόταν ποτέ. Επομένως το έργο ξεκινά στις αρχές του 2022».

Στην Δευτερολογία

«Η περιπέτεια για τους κατοίκους της Ηλείας τελείωσε. Και τελείωσε διότι έγινε μία συντονισμένη προσπάθεια από την κυβέρνηση και το υπουργείο υποδομών να πείσουμε τους Ευρωπαίους για το προφανές. Το τελικό στάδιο που είχαμε είναι κατά πόσο υπήρχαν ζητήματα κρατικών ενισχύσεων, αφού το έργο επανέρχεται πίσω στην παραχώρηση. Μάλιστα, θα είμαστε σε θέση, όταν θα έρθει στη Βουλή για να γίνει νόμος του κράτους η σύμβαση, θα σας αποδείξουμε ότι η χρηματοδοτική συμβολή του δημοσίου μέσω ευρωπαϊκών κονδυλίων και εθνικών κεφαλαίων θα είναι εντυπωσιακά μικρότερη από αυτή που ήταν παλαιότερα. Για αυτό λοιπόν πήραμε το πράσινο φως από την DG COMP.

Μετά από τόσο χρόνια λοιπόν το έργο επανέρχεται εκεί που πρέπει, στην Ολυμπία Οδό, που σημαίνει ότι το έργο θα γίνει με ταχύτητα γιατί είναι ένα έργο σχετικά εύκολο τεχνικά, καθώς είναι πεδινό.

Πάμε στα χρονοδιαγράμματα. Το έργο θα αρχίσει να παραδίδεται τμηματικά όχι το 2024, αλλά το 2023, εφόσον πάρουμε σε ένα δίμηνο τη γνωστοποίηση. Και όλο το έργο θα παραδοθεί μέχρι το τέλος του 2024.

Το έργο αυτό έχει τεράστια σημασία όχι μόνο για την ανάπτυξη της περιοχής, αλλά έχει μεγαλύτερη σημασία για τα ζητήματα της οδικής ασφάλειας. Ανθρώπινες ζωές που χάνονται κάθε χρόνο. Και κάνουμε κάτι που δεν έχει γίνει ποτέ ξανά στην Ελλάδα. Παράλληλα θα κάνουμε και έργα οδικής ασφάλειας στον υφιστάμενο δρόμο γιατί νομίζουμε πως δε μπορεί μια χώρα σαν την Ελλάδα να αποδέχεται 20-30 θανατηφόρα τροχαία κάθε χρόνο. Πρόκειται για ένα πρόγραμμα παρεμβάσεων σε όλο το μήκος των 85 χιλιομέτρων, προϋπολογισμού 30 εκ. ευρώ. Η απόφαση για τη διενέργεια του ανοιχτού διαγωνισμού υπεγράφη 28 Δεκεμβρίου 2020. Ταχύτατα οι υπηρεσίες του υπουργείου έβγαλαν στον αέρα τον διαγωνισμό που διεξήχθη ηλεκτρονικά στις 9 Φεβρουαρίου 2021. Στις 6 Αυγούστου εξέδωσα απόφαση με την οποία ενέκρινα το αποτέλεσμα της διαδικασίας, αποσφράγισης και αξιολόγησης των προσφορών. Ένα σχεδόν μήνα μετά, 7 Σεπτεμβρίου η εταιρία που κατετάγη δεύτερη άσκησε, όπως της παρέχει ο νόμος το δικαίωμα, προδικαστική προσφυγή, η συζήτηση της οποίας έχει οριστεί για τις 15/10/2021. Ως εκ τούτου αυτή τη στιγμή έχουμε αυτή την ένσταση, θεωρούμε ότι θα την ξεπεράσουμε και δεσμεύομαι πως τα έργα οδικής ασφάλειας θα τελειώσουν εντός του 2022.

Τέλος, θέλω να σημειώσω πως η κατασκευή του κυρίου έργο, περνά σε πολλά σημεία από το υφιστάμενο δίκτυο, αλλά έχει και νέα χάραξη. Επομένως το 2022 θα έχουμε ένα ασφαλές δευτερογενές δίκτυο, το 2023 τμηματικά ένα κομμάτι του νέου δρόμου και το 2024 θα ολοκληρωθεί η Πατρών-Πύργου. Επομένως θα έχουμε δύο εργολαβίες και στο τέλος θα έχουμε έναν δρόμο με διόδια, αλλά θα υπάρχει και η εναλλακτική σε αρκετά κομμάτια να έχουμε ένα μοντέρνο εκσυγχρονισμένο και ασφαλές δευτερογενές οδικό δίκτυο, πράγμα το οποίο δεν έχει γίνει ποτέ ξανά στην Ελλάδα. Επομένως το μαρτύριο και όλη η ιστορία του Πάτρα-Πύργος λαμβάνει σήμερα ένα τέλος και δεσμευόμαστε ότι θα κάνουμε τα πάντα για να τηρήσουμε αυτά τα χρονοδιαγράμματα. Διότι στο τέλος από αυτό κρινόμαστε. Κρινόμαστε από τα να βρίσκομε λύσεις , παρά την ανελέητη κριτική που δεχτήκαμε και κρινόμαστε από το κατά πόσο δίνουμε τα έργο στον χρόνο του, με πλήρη διαφάνεια και με αποτελεσματικότητα».

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
spot_img
spot_img
spot_img

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ