Πώς λειτουργεί η πλατφόρμα, τι πρέπει να ξέρουν οι πολίτες

0
13
aksiologisi dimosiou

Ηλεκτρονική αξιολόγηση στο Δημόσιο


Πλέον οι πολίτες θα μπορούν να αξιολογούν κρίσιμες υπηρεσίες που παρέχει το κεντρικό κράτος, όπως η ΑΑΔΕ και ο e-ΕΦΚΑ, αλλά και τις τοπικές υπηρεσίες καθαριότητας, ηλεκτροφωτισμού και κοινωνικής μέριμνας

Όλες τις απαντήσεις για το πώς θα λειτουργεί η πλατφόρμα αξιολόγησης του Δημοσίου, axiologisi.ypes.gov.gr, από τους πολίτες παρουσίασαν χθες, ο υπουργός Εσωτερικών, Θοδωρής Λιβάνιος και ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου. Πλέον οι πολίτες θα μπορούν να αξιολογούν κρίσιμες υπηρεσίες, όπως η ΑΑΔΕ και ο e-ΕΦΚΑ, αλλά και τις τοπικές υπηρεσίες καθαριότητας, ηλεκτροφωτισμού και κοινωνικής μέριμνας και κάθε πτυχή της δημόσιας διοίκησης.
«Η αξιολόγηση είναι ένα εργαλείο για να βαθμολογήσουν οι πολίτες μια σειρά υπηρεσιών. Δεν είναι αξιολόγηση των δημοσίων υπαλλήλων» τόνισε ο υπουργός Εσωτερικών, Θεόδωρος Λιβάνιος, κατά την παρουσίαση για τη λειτουργία της πλατφόρμας αξιολόγησης των δημοσίων υπηρεσιών από τους πολίτες. Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης, ο κ.Λιβάνιος και ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου εξειδίκευσαν και τις λεπτομέρειες λειτουργίας της πλατφόρμας «axiologisi.ypes.gov» μέσω τις οποίας οι πολίτες θα μπορούν να αξιολογούν κρίσιμες υπηρεσίες που παρέχει το κεντρικό κράτος, όπως η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων και ο e-ΕΦΚΑ, αλλά και τις τοπικές υπηρεσίες καθαριότητας, ηλεκτροφωτισμού και κοινωνικής μέριμνας και κάθε πτυχή της δημόσιας διοίκησης.
Ο υπουργός Εσωτερικών τόνισε ότι η πλατφόρμα είναι «προσβάσιμη από το gov.gr και είναι προσβάσιμη από τα άτομα με αναπηρία. Είναι ένα ολοκληρωμένο ερωτηματολόγιο ποσοτικής έρευνας. Αυτό θα τρέχει δύο φορές τον χρόνο Απρίλιος-Μάιος και Οκτώβριος-Νοέμβριος». Εξήγησε, επίσης, ότι «βάλαμε πρόσβαση με κωδικούς Taxisnet ώστε και να διασφαλίζεται η ανωνυμία και η μοναδικότητα της συμμετοχής. Τα μόνα στοιχεία που συλλέγονται είναι η διεύθυνση κατοικίας και ο ταχυδρομικός κώδικας». Από την πλευρά του ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου, υπογράμμισε ότι είναι μια «κομβική στιγμή για το ελληνικό δημόσιο, δεν έχει κανένα πρόβλημα το Δημόσιο να εκτεθεί για να πάρει πίσω απαντήσεις. Θέλουμε 7-8 λεπτά για να κάνουμε το Δημόσιο καλύτερο». Διευκρίνισε ότι δεν υπάρχουν για την ώρα ερωτήσεις για το θέμα της υγείας, γιατί δημιουργείται ξεχωριστό ερωτηματολόγιο για τις υπηρεσίες Υγείας.

Πώς λειτουργεί η νέα πλατφόρμα
Μέσω ενός ανώνυμου ερωτηματολογίου, οι πολίτες θα έχουν πλέον τη δυνατότητα να αξιολογούν τις δημόσιες υπηρεσίες, βαθμολογώντας την εμπειρία τους σε κλίμακα από το 1 έως το 10. Η διαδικασία θα είναι εθελοντική και θα απευθύνεται σε περίπου 5 εκατομμύρια πολίτες που είναι εγγεγραμμένοι στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας. Το ερωτηματολόγιο θα αποστέλλεται δύο φορές τον χρόνο, με στόχο τη δημιουργία συστηματικής εικόνας για την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών.
Στο σύστημα αξιολόγησης περιλαμβάνεται ένα ευρύ φάσμα υπηρεσιών του Δημοσίου, μεταξύ των οποίων:
• Ο e-ΕΦΚΑ
• Οι συγκοινωνίες και τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς
• Υπηρεσίες Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης, όπως η καθαριότητα, ο οδικός φωτισμός, οι παιδικοί σταθμοί και οι χώροι στάθμευσης
• Η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ)
• Η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (ΔΥΠΑ)
• Το Ελληνικό Κτηματολόγιο
• Τα Κέντρα Ανοικτής Προστασίας Ηλικιωμένων (ΚΑΠΗ)
• Οι Πολεοδομίες
• Υπηρεσίες ανακύκλωσης και πρασίνου
• Υπηρεσίες για άτομα με αναπηρία
• Σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
• Δημοτικά ιατρεία
Η αξιολόγηση επεκτείνεται και σε ψηφιακές υπηρεσίες, όπως:
• Η ηλεκτρονική συνταγογράφηση
• Η έκδοση υπεύθυνης δήλωσης
• Το e-παράβολο
• Ο έλεγχος εισιτηρίων για αθλητικές εκδηλώσεις
• Η χρήση του Gov.gr Wallet
Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται επίσης στην αποτύπωση της εικόνας που έχουν οι πολίτες για τις υπηρεσίες των δήμων, όπως ο φωτισμός, η καθαριότητα, η κατάσταση του οδικού δικτύου και οι ψηφιακές λειτουργίες των δημοτικών υπηρεσιών. Μέσω του ερωτηματολογίου, οι πολίτες θα καλούνται να απαντήσουν και σε ερωτήσεις σχετικά με την προσωπική τους εμπειρία, όπως ποιες δημόσιες υπηρεσίες έχουν επισκεφθεί ή χρησιμοποιήσει τους τελευταίους 12 μήνες. Επιπλέον, θα ερωτώνται αν έχουν παιδιά που φοιτούν σε νηπιαγωγείο ή σε άλλη βαθμίδα της εκπαίδευσης, ενώ θα έχουν τη δυνατότητα να προτείνουν και νέες υπηρεσίες του Δημοσίου που θεωρούν ότι πρέπει να ψηφιοποιηθούν.


Τι προβλέπεται για το ερωτηματολόγιο
Το ερωτηματολόγιο για τη μέτρηση της ικανοποίησης των πολιτών προγραμματίζεται να στέλνεται μία φορά ανά εξάμηνο, κάθε άνοιξη και κάθε φθινόπωρο, αφενός ώστε να γίνεται τακτική αξιολόγηση και αφετέρου ώστε συγκεντρωθεί μία πλούσια βάση δεδομένων, η οποία θα επιτρέπει τον καλύτερο εντοπισμό προβλημάτων, δυσλειτουργιών και αναποτελεσματικών διαδικασιών. Οι ερωτήσεις θα επικαιροποιούνται, ανάλογα με τις παρατηρήσεις των πολιτών και λαμβάνοντας υπόψη τη συνεχιζόμενη ψηφιοποίηση του κράτους.
Η υποβολή των απαντήσεων θα γίνεται ανώνυμα, με απόλυτη ασφάλεια. Τα μόνα στοιχεία που θα συλλέγονται είναι η ηλικία κάθε πολίτη που συμμετέχει και η περιοχή διαμονής τους, ώστε να γίνεται ανάλυση των απαντήσεων με βάση την ηλικιακή ομάδα και ανά Δήμο ή Περιφέρεια. Η μελέτη των στοιχείων θα είναι πολυεπίπεδη, με γεωγραφικά, ηλικιακά και υπηρεσιακά κριτήρια, για τον καλύτερο εντοπισμό των βελτιώσεων που απαιτούνται.
Τα δεδομένα που θα προκύψουν θα είναι διαθέσιμα σε όλους (open data), λειτουργώντας ως εργαλείο διαφάνειας και λογοδοσίας για τη βελτίωση του κράτους. Θα διατίθενται επίσης γραφήματα, χάρτες και άλλες μορφές οπτικής απεικόνισης των στοιχείων.