«Μία ώρα από το Γύθειο μέχρι το Κατάκολο»

0
851

Οι οδικοί άξονες προς Ηλεία,  στο επίκεντρο της χθεσινής συνεδρίασης του Περιφερειακού Συμβουλίου Πελοποννήσου

Δήμαρχος Αρχ. Ολυμπίας: «Ο κόσμος πρέπει να ξέρει όλες τις παραμέτρους του έργου»

Την αναγκαιότητα  κατασκευής του οδικού τμήματος Γύθειο-Μεγαλόπολη-Αρχ. Ολυμπία, χωρίς  να αποκλείονται οι άλλοι σημαντικοί άξονες (Τρίπολη-Λαγκάδια-Ολυμπία και Τσακώνα-Καλό Νερό), επανέλαβε στη χθεσινή συνεδρίαση  του Περιφερειακού Συμβουλίου Πελοποννήσου, ο περιφερειάρχης κ. Παν. Νίκας.

Ωστόσο όσον αφορά το τμήμα Καλό Νερό- Τσακώνα, ο κ. Νίκας το προσδιόρισε από Πύργο-Γιαννιτσοχώρι κι εν συνεχεία, τονίζοντας  ότι έχουν  αρχίσει να  εξετάζονται με την  Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος τα προβλήματα που υπάρχουν, κυρίως στην περιοχή του Καϊάφα.

Στη συνεδρίαση εξάλλου συμμετείχε και ο δήμαρχος Αρχ. Ολυμπίας κ. Γιώργος Γεωργιόπουλος, ο οποίος υπογράμμισε ότι η Ολυμπία λόγω της κατάστασης των δρόμων έχει χάσει διαχρονικά  παρά πολύ μεγάλο μερίδιο από τις τουριστικές ροές.

«Βρισκόμαστε σε ένα δίλλημα αυτό τον καιρό, ο υπουργός έχει απαντήσει στη Βουλή ότι ο δρόμος Τρίπολη-Λαγκάδια-Ολυμπία  λόγω της μελέτης κόστους οφέλους δεν μπορεί να χρηματοδοτηθεί είτε από το ΕΣΠΑ , είτε και από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων.  Ταυτόχρονα όμως υπάρχει και ένας άλλος δρόμος που έχει μπει αυτό τον καιρό στη δημόσια συζήτηση, είναι ο δρόμος που ο κ. Περιφερειάρχης έχει θέσει για το Μεγαλόπολη-Ολυμπία. Στην Ολυμπία τους εξιτάρει περισσότερο αυτό από το δρόμο τον παραδοσιακό. Όμως ο κόσμος πρέπει να ξέρει όλες τις παραμέτρους. Το ένα μεν έργο δεν έχει ωριμότητα, το άλλο έχει μια σχεδόν πλήρη ωριμότητα στην παράκαμψη Λαγκαδίων, αλλά περιμένω να ακούσω και για την ωριμότητα και για το τμήμα  Κοκλαμά-Λούβρο, μήκους  16 χιλ.» δήλωσε σε παρέμβασή του στη συνεδρίαση ο δήμαρχος Αρχ. Ολυμπίας.

«Δεν έχουν ολοκληρωθεί οι μελέτες»

Από την πλευρά του εξάλλου ο κ. Νίκας, λαμβάνοντας το λόγο τόνισε ότι για την παράκαμψη Λαγκαδίων έχει μεταβεί αλλεπάλληλες φορές στο υπουργείο Υποδομών, ενώ έχει έλθει στην περιοχή και ο υπουργός κ. Καραμανλής, αλλά το πρόβλημα ξεκινάει από το γεγονός ότι δεν έχουν ολοκληρωθεί οι μελέτες.

Όσον αφορά τον υπό σχεδιασμό δρόμο Λεύκτρο-Μεγαλόπολη-Αρχ. Ολυμπίας, ο περιφερειάρχης Πελοποννήσου  είπε χαρακτηριστικά:

«Φαντάζεστε τι μπορεί να σημάνει μία ώρα δρόμος από το Γύθειο μέχρι το Κατάκολο;  Είναι πολύ σωστό το αίτημα που θέτουν οι Ηλείοι να υπάρξει μία επικοινωνία μεταξύ της Δυτικής και Κεντρικής Πελοποννήσου. Και χαίρομαι πάρα πολύ για τη στάση των φορέων και ιδιαίτερα συγκινήθηκα για το έγγραφο που έστειλαν οι σύλλογοι από την περιοχή των  Τροπαίων, που λέει ότι ο δρόμος των Λαγκαδίων δεν έχει ανταγωνισμό με το δρόμο της Μεγαλόπολης. Είναι πάρα πολύ σωστή η προσέγγιση. Όταν θα ολοκληρωθούν οι κάθετοι άξονες, προφανώς θα πρέπει να μιλάμε για οριζόντιους άξονες. Εγώ υπερθεματίζω για τον άξονα Αργολίδας-Λαγκαδίων-Αρχ. Ολυμπίας , αλλά υπάρχει μία ευκαιρία και δεν είναι δεδομένο το όλο εγχείρημα, πρέπει να αγωνιστούμε».

Τέλος για το έργο Καλό Νερό-Τσακώνα, ο κ. Νίκας αναρωτήθηκε  «γιατί εγώ να είμαι αντίθετος από το συγκεκριμένο έργο , το οποίο δεν είναι ώριμο μελετητικά.  Γιατί λέμε όμως δρόμος Καλό Νερό-Τσακώνα και δεν λέμε Πύργος-Γιαννιτσοχώρι-Καλό Νερό-Τσακώνα, ολόκληρο το συγκεκριμένο άξονα. Έχουμε αρχίσει να συζητάμε με τη Δυτική Ελλάδα που είναι το μείζον πρόβλημα. Προφανώς ο δρόμος  αυτός που ανήκει στους αυτοκινητόδρομους  δεν είναι μελετημένος».