Παρασκευή, 11 Οκτωβρίου, 2024
ΑρχικήΔυτική ΕλλάδαΞεμπλοκάρει η σύνδεση με την «111»

Ξεμπλοκάρει η σύνδεση με την «111»

Πάτρα

Στην τελική ευθεία μπαίνει η διασύνδεση του κόμβου Κ7 της Ευρείας Παράκαμψης της Πάτρας με την Εθνική Οδό Πατρών–Τριπόλεως (111), μετά από μια σημαντική καθυστέρηση που είχε θέσει το έργο σε κίνδυνο.

Η διάνοιξη και διασύνδεση του Κ7 με την «111» στην περιοχή Λαμπραίικα, προβλεπόταν στον αρχικό σχεδιασμό μελέτης και κατασκευής της μεγάλης περιμετρικής, ενώ ήταν ενταγμένος στην προηγούμενη προγραμματική περίοδο του ΕΣΠΑ με προϋπολογισμό 12 εκατ. ευρώ, αλλά, εξαιτίας τεχνικών καθυστερήσεων, παρέμενε σε κατάσταση μη ωριμότητας.

Το έργο ωστόσο, φαίνεται ότι μπαίνει επιτέλους σε τελική ευθεία για την υλοποίηση του. Σύμφωνα με δήλωση του αναπληρωτή περιφερειάρχη Χαράλαμπου Μπονάνου στην εφημερίδα «Πελοπόννησο», η μελέτη για τον Κ7 επικαιροποιήθηκε μέσω τεχνικού συμβούλου και πλέον έχει παραληφθεί από την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος.

Όσον αφορά στις απαλλοτριώσεις συνολικής έκτασης 63.300 τ.μ, έχει βγει με απόφαση δικαστηρίου προσωρινή τιμή μονάδας για 237 ιδιοκτήτες ακινήτων και στις 5 Δεκεμβρίου, εκδικάζεται η έφεση στο Τριμελές Εφετείο Πατρών, προκειμένου να καθοριστούν οι τελικές τιμές για τις αποζημιώσεις.

Στο μεταξύ, όπως τόνισε ο κ. Μπονάνος, η Περιφέρεια έχει ζητήσει από τη Διαχειριστική του ΕΣΠΑ να κάνει κατανομή των χρημάτων, προκειμένου να παρακατατεθεί η αποζημίωση με την προσωρινή τιμή. «Μας έχει ενημερώσει ότι μέχρι τέλος του μήνα, το πολύ μέχρι 15 Οκτωβρίου, θα έχει γίνει και αμέσως θα ξεκινήσουμε τη διαδικασία για συμβασιοποίηση. Αυτό θα γίνει άμεσα για να επισπεύσουμε τη διαδικασία. Με βάση τους απαραίτητους χρόνους δημοσιότητας που προβλέπει ο νόμος, ο διαγωνισμός πιθανότατα θα γίνει στις αρχές Ιανουαρίου, ίσως και νωρίτερα αν όλα πάνε καλά» δήλωσε ο Χαράλαμπος Μπονάνος.

Η νέα οδός θα έχει μήκος 1.200 μέτρων, αλλά το συνολικό μήκος των αναβαθμισμένων παράπλευρων οδών ανέρχεται σε 3.600 μέτρα. Χάρη σε αυτό το έργο όλοι θα έχουν πρόσβαση στην ΕΟ Πατρών-Καλαβρύτων και Τριπόλεως, χωρίς να κινούνται μέσα στην ασφυκτική κίνηση των αστικών οδών Δημοκρατίας, Ακρωτηρίου και Παπανδρέου, καθώς και από τους στενούς δρόμους της Οβρυάς και του Μιντιλογλίου. Παράλληλα, διευκολύνονται όσοι από την ΕΟ 33 (πρώην 111) θέλουν να μεταβούν στην Ακτή Δυμαίων, το νέο λιμάνι ή τη λαχαναγορά.

Η οδός αυτή θα αναβαθμίσει το οδικό δίκτυο της περιοχής και θα έχει ως αποτέλεσμα τη μείωση του χρόνου της διαδρομής, τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας, την άνεση και τη λειτουργικότητα για τους χρήστες της οδού. Κυρίως όμως θα αποσυμφορήσει τη νευραλγική νοτιοδυτική είσοδο- έξοδο της Πάτρας και θα αναβαθμίσει λειτουργικά την ίδια την ευρεία παράκαμψη Πατρών, με την απευθείας διασύνδεσή της με την ΕΟ Πατρών-Τριπόλεως προς και από την ορεινή ενδοχώρα Αχαΐας, Ηλείας και Αρκαδίας και τις πολυπληθείς νοτιο-δυτικές συνοικίες της Πάτρας.

Εκτιμάται, πως η μέση χροναπόσταση της διπλής διαδρομής εισόδου-εξόδου θα μειωθεί κατά 3/4 της ώρας, ένα σπουδαίο αποτέλεσμα, εξοικονόμησης και χρόνου και μείωσης των πολλών ατυχημάτων και της ρύπανσης.

Το έργο περιλαμβάνει την κατασκευή της νέας συνδετήριας οδού από τη θέση του κόμβου Κ7 Οβρυάς της Ευρείας Παράκαμψης Πατρών μέχρι την ΕΟ Πατρών-Τριπόλεως, τη διαμόρφωση δύο ισόπεδων κυκλικών κόμβων σπειροειδούς δακτυλίου κυκλοφορίας (turbo roundabout) στην αρχή και το τέλος της νέας οδού, έργα αποχέτευσης των ομβρίων και τη διευθέτηση του ρέματος «Μανωλιά».

Επίσης, προβλέπεται παράλληλα με τη νέα αρτηρία, η αποκατάσταση υφιστάμενων και η διάνοιξη νέων τοπικών οδών, οδικά έργα σύνδεσης με την ΕΟ 111 Πατρών-Τριπόλεως (τμήμα προς Πάτρα) και με την παλαιά χάραξη αυτής (ΠΕΟ), βελτιώνοντας την προσβασιμότητα και τις συνθήκες κυκλοφορίας στο ευρύτερο οδικό δίκτυο της περιοχής.

Πηγή: «Πελοπόννησος»

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ

Ξεμπλοκάρει η σύνδεση με την «111»

Πάτρα

Στην τελική ευθεία μπαίνει η διασύνδεση του κόμβου Κ7 της Ευρείας Παράκαμψης της Πάτρας με την Εθνική Οδό Πατρών–Τριπόλεως (111), μετά από μια σημαντική καθυστέρηση που είχε θέσει το έργο σε κίνδυνο.

Η διάνοιξη και διασύνδεση του Κ7 με την «111» στην περιοχή Λαμπραίικα, προβλεπόταν στον αρχικό σχεδιασμό μελέτης και κατασκευής της μεγάλης περιμετρικής, ενώ ήταν ενταγμένος στην προηγούμενη προγραμματική περίοδο του ΕΣΠΑ με προϋπολογισμό 12 εκατ. ευρώ, αλλά, εξαιτίας τεχνικών καθυστερήσεων, παρέμενε σε κατάσταση μη ωριμότητας.

Το έργο ωστόσο, φαίνεται ότι μπαίνει επιτέλους σε τελική ευθεία για την υλοποίηση του. Σύμφωνα με δήλωση του αναπληρωτή περιφερειάρχη Χαράλαμπου Μπονάνου στην εφημερίδα «Πελοπόννησο», η μελέτη για τον Κ7 επικαιροποιήθηκε μέσω τεχνικού συμβούλου και πλέον έχει παραληφθεί από την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος.

Όσον αφορά στις απαλλοτριώσεις συνολικής έκτασης 63.300 τ.μ, έχει βγει με απόφαση δικαστηρίου προσωρινή τιμή μονάδας για 237 ιδιοκτήτες ακινήτων και στις 5 Δεκεμβρίου, εκδικάζεται η έφεση στο Τριμελές Εφετείο Πατρών, προκειμένου να καθοριστούν οι τελικές τιμές για τις αποζημιώσεις.

Στο μεταξύ, όπως τόνισε ο κ. Μπονάνος, η Περιφέρεια έχει ζητήσει από τη Διαχειριστική του ΕΣΠΑ να κάνει κατανομή των χρημάτων, προκειμένου να παρακατατεθεί η αποζημίωση με την προσωρινή τιμή. «Μας έχει ενημερώσει ότι μέχρι τέλος του μήνα, το πολύ μέχρι 15 Οκτωβρίου, θα έχει γίνει και αμέσως θα ξεκινήσουμε τη διαδικασία για συμβασιοποίηση. Αυτό θα γίνει άμεσα για να επισπεύσουμε τη διαδικασία. Με βάση τους απαραίτητους χρόνους δημοσιότητας που προβλέπει ο νόμος, ο διαγωνισμός πιθανότατα θα γίνει στις αρχές Ιανουαρίου, ίσως και νωρίτερα αν όλα πάνε καλά» δήλωσε ο Χαράλαμπος Μπονάνος.

Η νέα οδός θα έχει μήκος 1.200 μέτρων, αλλά το συνολικό μήκος των αναβαθμισμένων παράπλευρων οδών ανέρχεται σε 3.600 μέτρα. Χάρη σε αυτό το έργο όλοι θα έχουν πρόσβαση στην ΕΟ Πατρών-Καλαβρύτων και Τριπόλεως, χωρίς να κινούνται μέσα στην ασφυκτική κίνηση των αστικών οδών Δημοκρατίας, Ακρωτηρίου και Παπανδρέου, καθώς και από τους στενούς δρόμους της Οβρυάς και του Μιντιλογλίου. Παράλληλα, διευκολύνονται όσοι από την ΕΟ 33 (πρώην 111) θέλουν να μεταβούν στην Ακτή Δυμαίων, το νέο λιμάνι ή τη λαχαναγορά.

Η οδός αυτή θα αναβαθμίσει το οδικό δίκτυο της περιοχής και θα έχει ως αποτέλεσμα τη μείωση του χρόνου της διαδρομής, τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας, την άνεση και τη λειτουργικότητα για τους χρήστες της οδού. Κυρίως όμως θα αποσυμφορήσει τη νευραλγική νοτιοδυτική είσοδο- έξοδο της Πάτρας και θα αναβαθμίσει λειτουργικά την ίδια την ευρεία παράκαμψη Πατρών, με την απευθείας διασύνδεσή της με την ΕΟ Πατρών-Τριπόλεως προς και από την ορεινή ενδοχώρα Αχαΐας, Ηλείας και Αρκαδίας και τις πολυπληθείς νοτιο-δυτικές συνοικίες της Πάτρας.

Εκτιμάται, πως η μέση χροναπόσταση της διπλής διαδρομής εισόδου-εξόδου θα μειωθεί κατά 3/4 της ώρας, ένα σπουδαίο αποτέλεσμα, εξοικονόμησης και χρόνου και μείωσης των πολλών ατυχημάτων και της ρύπανσης.

Το έργο περιλαμβάνει την κατασκευή της νέας συνδετήριας οδού από τη θέση του κόμβου Κ7 Οβρυάς της Ευρείας Παράκαμψης Πατρών μέχρι την ΕΟ Πατρών-Τριπόλεως, τη διαμόρφωση δύο ισόπεδων κυκλικών κόμβων σπειροειδούς δακτυλίου κυκλοφορίας (turbo roundabout) στην αρχή και το τέλος της νέας οδού, έργα αποχέτευσης των ομβρίων και τη διευθέτηση του ρέματος «Μανωλιά».

Επίσης, προβλέπεται παράλληλα με τη νέα αρτηρία, η αποκατάσταση υφιστάμενων και η διάνοιξη νέων τοπικών οδών, οδικά έργα σύνδεσης με την ΕΟ 111 Πατρών-Τριπόλεως (τμήμα προς Πάτρα) και με την παλαιά χάραξη αυτής (ΠΕΟ), βελτιώνοντας την προσβασιμότητα και τις συνθήκες κυκλοφορίας στο ευρύτερο οδικό δίκτυο της περιοχής.

Πηγή: «Πελοπόννησος»

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
spot_img
spot_img
spot_img

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ