Παρασκευή, 29 Μαρτίου, 2024
ΑρχικήΔυτική ΕλλάδαΣτον «πάγο» ο Δυτικός Διάδρομος του ΑΔΜΗΕ

Στον «πάγο» ο Δυτικός Διάδρομος του ΑΔΜΗΕ

Στον «πάγο» παραμένει ένα ιδιαίτερα σημαντικό έργο τόσο για την ευρύτερη περιοχή της Πελοποννήσου όσο και για ολόκληρη την χώρα.

Πρόκειται για το έργο του Δυτικού Διαδρόμου του ΑΔΜΗΕ, το οποίο έχει «μπλοκάρει» λόγω των ασφαλιστικών μέτρων που έχουν τεθεί από τη Μονή Αγίων Θεοδώρων και κινδυνεύει με καθυστερήσεις δύο ετών από τον αρχικό προγραμματισμό του. Το εν λόγω έργο είναι κατά 98%  έτοιμο, καθώς απομένει μόνο η τοποθέτηση δύο (2) πυλώνων, και υπολείπονται μόνο 60 με 80 ημέρες για την ολοκλήρωσή του.

Ωστόσο, σημαντικό εμπόδιο παραμένει η απόφαση από το Πρωτοδικείο Καλαβρύτων για την επεναξέταση των ασφαλιστικών μέτρων που έχουν τεθεί, καθώς αυτή είναι απαραίτητη για τη συνέχιση και την ολοκλήρωση του έργου. Υπενθυμίζουμε πως στα τέλη Δεκεμβρίου (21/12) είχε γίνει η εκδίκαση για την άρση της απόφαση της παύσης των εργασιών (που είχε επιβληθεί στις 27 Νοεμβρίου 2020), αλλά η έκβαση δεν ήταν αυτή που ανέμενε ο ΑΔΜΗΕ με αποτέλεσμα να περιμένουμε για τη νέα εκδίκαση στις 7 Ιανουαρίου.

Παρόλαυτα η άνευ προηγουμένου κατάσταση που έχει δημιουργηθεί με τα περιοριστικά μέτρα για την αντιμετώπιση του δεύτερου κύματος της πανδημίας έχει ως αποτέλεσμα τις αναβολές για την εκδίκαση των υποθέσεων σε όλα τα πρωτοδικεία της χώρας. Αυτό σημαίνει πως θα πρέπει να αναμένουμε για εξελίξεις τουλάχιστον από τις 18 Ιανουαρίου, όπου και λήγει η ΠΝΠ για τα μέτρα που ισχύουν για τα δικαστήρια λόγω του κορωνοϊού.

Το έργο, η σημασία του και τα εμπόδια

Το εν λόγω έργο αφορά τη σύνδεση του ΚΥΤ Μεγαλόπολης με τη γραμμή μεταφοράς 400 kV Αχελώου-Διστόμου. Πρόκειται για μία επένδυση η οποία αγγίζει τα 110 εκατ. ευρώ και θα «θωρακίσει» την Πελοπόννησο στην οποία υπολογίζεται πως κατά τις βραδινές ώρες το τοπικό μέγιστο ανέρχεται στα 1000 MW.

Η τελευταία εξέλιξη δεν αποτελεί την πρώτη τροχοπέδη για το έργο, του οποίου οι μελέτες είχαν ξεκινήσει από το 2005. Το έργο είχε τεθεί σε τροχιά υλοποίησης από τον Ιούνιο του 2018 με τις εργασίες να έχουν ξεκινήσει και να φτάνουν έως το 70% μέχρι το φθινόπωρο του 2019, όπου και εμφανίστηκαν για πρώτη φορά οι μοναχές της Μονής Αγίων Θεοδώρων με αποτέλεσμα το έργο να μπει στον “πάγο”.

Όπως έχει αναφέρει και σε συνέντευξή του ο Αντιπρόεδρος του ΑΔΜΗΕ, κ. Ιώαννης Μάργαρης, πρόκειται για ένα έργο που είναι σημαντικό όχι μόνο για την Πελοπόννησο, αλλά για όλη την Ελλάδα καθώς θα παρέχει τα εξής οφέλη:

• Η επέκταση του Συστήματος 400 kV προς τη Μεγαλόπολη (με τη δημιουργία στη συνέχεια βρόχου 400 kV Πάτρα – Μεγαλόπολη – Κόρινθος) αυξάνει δραστικά την ικανότητα μεταφοράς προς και από την Πελοπόννησο
• Δίνει τη δυνατότητα ανάπτυξης ΑΠΕ και θερμικών Σταθμών
• Βελτιώνει σημαντικά το περιθώριο της ευστάθειας των τάσεων για το Νότιο Σύστημα και εξασφαλίζει την Πελοπόννησο σε οποιονδήποτε συνδυασμό συνθηκών παραγωγής και φορτίου.
• Συνδέει ισχυρά το κέντρο παραγωγής Μεγαλόπολης με τις περιοχές υψηλού φορτίου (Αττική και περιοχή Πάτρας)
• Συμβάλλει στην επίτευξη ισοβαρούς ανάπτυξης των Συστημάτων Παραγωγής και Μεταφοράς στο Νότιο Σύστημα.
• Συμβάλλει στον περιορισμό των συνολικών απωλειών του ΕΣΜΗΕ.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
spot_img
spot_img
spot_img

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ