Δευτέρα, 4 Μαρτίου, 2024
ΑρχικήΑστυνομικάΔίκη για Μάτι: Ενοχή Ματθαιόπουλου επειδή δεν κινητοποίησε τα πλοιάρια της πυροσβεστικής...

Δίκη για Μάτι: Ενοχή Ματθαιόπουλου επειδή δεν κινητοποίησε τα πλοιάρια της πυροσβεστικής ζήτησε ο εισαγγελέας

«Συνέτεινε δια παραλείψεως στο θάνατο 9 ανθρώπων», όπως είπε ο Εισαγγελέας – Ζήτησε απαλλαγή για Φωστιέρη και Τερζούδη

«Καταπέλτης» για τον Βασίλη Ματθαιόπουλο ήταν πριν από λίγο ο εισαγγελέας Παναγιώτης Μανιάτης στη δίκη για το Μάτι.

Ο εισαγγελικός λειτουργός ζήτησε την ενοχή του κ. Ματθαιόπουλου, τότε υπαρχηγού του Πυροσβεστικού Σώματος, τονίζοντας ότι με το να μην δώσει, ως αρμόδιος, εντολή να κινητοποιηθούν τα πλοιάρια για τη διάσωση των πολιτών συνέτεινε δια της παραλείψεως του αυτής στο θάνατο εννέα ατόμων μέσα στη θάλασσα την ημέρα της πυρκαγιάς.

Ο κ. Μανιάτης είπε χαρακτηριστικά στην αγόρευση του: «Υπήρχαν διαθέσιμα 3 πλοιάρια και αποδείχθηκε ότι ήταν 65 ναυτικά μίλια από το Μάτι. Βρίσκονταν στον Πειραιά. Θα έκαναν περίπου 3,5 ώρες να φτάσουν στο Μάτι. Δεν δόθηκε ποτέ εντολή να πάνε εκεί. Το ζητούμενο είναι ποιος έπρεπε να δώσει την εντολή. Υπάρχει εδώ ζήτημα αλληλοεπικαλυπτόμενων αρμοδιοτήτων. Τα πλοιάρια μπορούσαν να μετακινηθούν κατόπιν εντολής από το ΕΣΚΕ. Το ΕΣΚΕ ήταν κυριαρχικά το αρμόδιο όργανο που θα έπρεπε να δώσει εντολή. Δεν δόθηκε όμως εντολή από στον αρμόδιο κ. Σταμούλη.

Το ερώτημα είναι αν ήταν ετοιμοπόλεμα εκείνη την ημέρα τα πλοιάρια. Η απάντηση είναι σαφώς ναι. Ο κ. Σταμούλης το κατέθεσε. Ήταν μάχιμα και ετοιμοπόλεμα να συνδράμουν εφόσον έρχονταν η εντολή, η οποία όμως δεν ήρθε. Αποδείχθηκε ότι πολλοί από τους πολίτες απομακρύνθηκαν από τη θάλασσα κολυμπώντας. Τα πλοιάρια αυτά θα μπορούσαν να επιχειρήσουν διάσωση. Αποδείχθηκε ότι τα 2 από τα εν λόγω πλοιάρια διέθεταν εξοπλισμό και σωσίβιες λέμβους. Ακόμη δηλαδή και αν δεν μπορούσαν να προσεγγίσουν την ακτή θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για διάσωση. Το καθένα μπορούσε να μεταφέρει 19 άτομα, πλην του πληρώματος. Η συνδρομή τους θα ήταν ουσιαστική. (…). Η μη μετακίνησή τους κρίνεται εσφαλμένη, δοθέντος ότι πολλοί άνθρωποι κατέφυγαν στη θάλασσα. Συμπερασματικά ήταν διαθέσιμα τα 3 πλοιάρια αν εντέλλονταν από το ΕΣΚΕ. Όμως δεν έλαβαν ποτέ εντολή. Και αυτή η παράλειψη συνέτεινε στο θάνατο εννέα ανθρώπων στη θάλασσα και στη παραμονή πολλών για ώρες εκεί».

Μάλιστα, ο εισαγγελέας αναφέρθηκε σε αντικρουόμενα νομικά κείμενα σχετικά με την αρμοδιότητα κινητοποίησης των πλοιαρίων. Ωστόσο, όπως είπε «θα έπρεπε να έχει υπάρξει μέριμνα κινητοποίησής τους». Και συνεχίζοντας ο κ. Μανιάτης τόνισε: «Θα ζητήσω την ενοχή του δεύτερου κατηγορουμένου (Ματθαιόπουλου) για την πρόκληση εξ αμελείας του θανάτου των εννέα ατόμων στην θάλασσα.
Αντίθετα, ο κ. Μανιάτης πρότεινε να κηρυχθούν ως προς το ζήτημα αυτό αθώοι οι κ.κ. Φωστιέρης και Τερζούδης.

Λίγο νωρίτερα ο εισαγγελέας είχε αναφερθεί σε έλλειψη συντονισμού όχι μόνο μεταξύ της Πυροσβεστικής με άλλους φορείς, αλλά και μεταξύ των υπηρεσιών του ίδιου του Πυροσβεστικού Σώματος. «Υπήρξε μία καταγεγραμμένη έλλειψη συντονισμού και επικοινωνίας εντός της Πυροσβεστικής» είπε ο εισαγγελέας, ο οποίος μάλιστα αναφέρθηκε και σε έλλειψη συντονισμού μεταξύ Πυροσβεστικής και Αστυνομίας. «Ακούσαμε ότι οχήματα έφθασαν στο σημείο της φωτιάς και δεν ενημέρωναν καν ότι έφθασαν, οχήματα πήγαιναν σε λάθος σημείο ή οχήματα και πυροσβέστες πήγαιναν και επιχειρούσαν κατά το δοκούν. Κατά συνέπεια το πρόβλημα ήταν διττό. Αφορούσε στα ούτως ή άλλως λίγα μέσα προς διάθεση, αλλά και στη μη αποτελεσματική αξιοποίηση των μέσων στα σημεία που περισσότερο χρειάζονταν» ανάφερε χαρακτηριστικά ο κ. Μανιάτης.

protothema.gr

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
spot_img
spot_img
spot_img

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ