Mad Clip: Όλο το πόρισμα για τον θάνατο του τράπερ – Στο φως ντοκουμέντα

Η μοιραία πλάγια πρόσκρουση που στοίχισε τη ζωή στον Mad Clip.

Φως στις συνθήκες του δυστυχήματος που στοίχισε τη ζωή στον γνωστό τράπερ Πίτερ Αναστασόπουλο τα ξημερώματα της 2ας Σεπτεμβρίου στη Βουλιαγμένη ρίχνει το πόρισμα του πραγματογνώμονα κ. Παναγιώτη Μαδιά.

Του Νέστορα Δημαρά

Στο πόρισμα, που παρουσιάζει η Realnews, αναλύονται ο ρόλος που έπαιξε ο τύπος των ελαστικών που έφερε η μοιραία μαύρη Porsche, η ύπαρξη νερών στο οδόστρωμα που «κρύωσαν» τα ελαστικά και η (πιθανή) απενεργοποίηση του συστήματος «anti-spin» του οχήματος από τον οδηγό.

Προσδιορίζεται ακόμα η ταχύτητα που είχε αναπτύξει η Porsche τόσο αρχικά όσο και κατά την πρόσκρουσή της, ενώ περιγράφονται αναλυτικά οι φάσεις της εκτροπής και της επερχόμενης πρόσκρουσης του αυτοκινήτου στον μεταλλικό φωτιστικό στύλο.

«Ο Mad Clip στάθηκε πολλαπλά άτυχος, με αποκορύφωμα την πρόσκρουση στον φωτιστικό στύλο. Αν το όχημα είχε χτυπήσει στο δέντρο και όχι στον στύλο, το εύρος της περιφέρειάς του θα είχε απορροφήσει μεγάλο δυναμικό φορτίο με αποτέλεσμα ίσως ο οδηγός να είχε τραυματιστεί βαριά, αλλά να ζούσε…», τονίζει στην «R» ο κ. Μαδιάς.

Στο πόρισμα που συνέταξε ο έμπειρος πραγματογνώμονας σημειώνεται πως «σε αυτού του είδους τις προσκρούσεις οχημάτων με μικρής έκτασης-διαμέτρου εμπόδιο, όπως εν προκειμένω ο μεταλλικός φωτιστικός στύλος με διάμετρο 20 εκατοστών όπου προσέκρουσε το αυτοκίνητο με την αριστερή του πλευρά, είναι ό,τι χειρότερο μπορεί να συμβεί, γιατί εμβολίζεται δραματικά ο ζωτικός χώρος της καμπίνας του οχήματος και δεν μένει πλέον ζωτικός χώρος επιβίωσης των επιβατών».

«Η ταχύτητα πρόσκρουσης του αυτοκινήτου στη μεταλλική κολόνα ήταν μικρότερη της αρχικής ταχύτητας εκτροπής του οχήματος (την οποία υπολογίζουμε στα 134 χλμ./ ώρα), λόγω της επιβράδυνσης που υφίστατο το όχημα ολισθαίνοντας με τους τροχούς του.

Ετσι, την ταχύτητα πρόσκρουσης την υπολογίσαμε στα 80-85χλμ./ώρα. Ομως σε παρόμοιες προσκρούσεις οχημάτων είχαμε θανατηφόρους τραυματισμούς ακόμη και με 65 χλμ./ώρα», αναφέρεται στο πόρισμα.

Οπως μπορεί να παρατηρήσει κανείς στις φωτογραφίες του κατεστραμμένου αυτοκινήτου, η σύγκρουση στον μεταλλικό στύλο φωτισμού ήταν σφοδρή.

Η μοιραία εκτροπή του αυτοκινήτου του Mad Clip

Κατά τη διενέργεια της αυτοψίας, τον κ. Μαδιά προβλημάτισε ιδιαίτερα «ο μηχανισμός της εκτροπής του οχήματος, σε συνδυασμό με τα καταγεγραμμένα ίχνη της πλαγίας ολίσθησης στο οδόστρωμα», με την επίλυση του προβλήματος να τη δίνει ένα βίντεο-ντοκουμέντο…

«Την 5η ημέρα μετά το συμβάν υπέπεσε στην αντίληψή μου το βιντεοληπτικό υλικό από την κάμερα του παρακείμενου πρατηρίου υγρών καυσίμων και αποκλείστηκε το ενδεχόμενο εμπλοκής κάποιου άλλου οχήματος, ζώου ή πεζού. Ερμηνεύοντας, λοιπόν, το υλικό παρατηρήσαμε τα εξής: το αυτοκίνητο εξέρχεται με επιτυχία το καμπυλόγραμμο τόξο της δεξιάς στροφής και μέσα στην ευθεία παρατηρείται μια πάρα πολύ μικρή δεξιόστροφη κίνηση (μικρή περιστροφή) του αυτοκινήτου και εν συνεχεία βλέπουμε όλως παραδόξως μια αλλοπρόσαλλη και μη αναμενόμενη εντελώς ξαφνική εκτροπή του αυτοκινήτου με φορά και κατεύθυνση αριστερόστροφη. Εν συνεχεία, επέρχεται η πρόσκρουσή του στον μεταλλικό ιστό φωτισμού, αφού προηγουμένως διέγραψε τόξο 210 μοιρών», επισημαίνεται στην έκθεση του πραγματογνώμονα.

Οπως αναφέρει ο κ. Μαδιάς στο πόρισμά του, «η πιθανολογούμενη εκτίμησή μου ως προς τα αίτια είναι ότι αυτά θα πρέπει να αναζητηθούν στο αν συνέβη κάτι στον οδηγό ή στο αυτοκίνητο, μήπως σε αυτή τη στιγμή ο οδηγός, αντιλαμβανόμενος ότι πάει να χάσει τον έλεγχο του οχήματος, προβαίνει σε ξαφνικό υπερδιορθωτικό ελιγμό προς τα αριστερά χάνοντας εντελώς τον έλεγχο του οχήματός του, με τα επερχόμενα αποτελέσματα».

Ελαστικά σε βρεγμένο οδόστρωμα… Κομβικό σημείο της όλης έρευνας του πραγματογνώμονα κ. Μαδιά αποτέλεσε το ερώτημα αν υπήρχαν νερά στο οδόστρωμα και πόσο η ύπαρξή τους επηρέασε την απόδοση των ελαστικών της Porsche.

«Κατά τον έλεγχο των ελαστικών του αυτοκινήτου δια – πιστώθηκε ότι ήταν σε καλή κατάσταση και με υπόλοιπο χρόνο ζωής. Ο τύπος των ελαστικών ήταν semi slick, που είναι ένα ελαστικό πίστας βελτιστοποιημένο για χρήση σε στεγνή πίστα και η τελευταία έκδοσή του για κορυφαίες επιδόσεις σε στεγνές πίστες αγώνων.

Σε βρεγμένες πίστες ή δρόμους τα ελαστικά semi slick, και ειδικά όταν είναι φθαρμένα, μπορούν να επηρεαστούν πάρα πολύ από φαινόμενα υδρολίσθησης», σημειώνει στο πόρισμά του ο κ. Μαδιάς.

Την επίμαχη νύχτα, όπως διαπιστώθηκε από την έρευνα και ανέφεραν αυτόπτες μάρτυρες, σε τρία σημεία λίγα μέτρα από το σημείο του δυστυχήματος υπήρχαν νερά στο οδόστρωμα που προέρχονταν από το πότισμα ενός μικρού πάρκου και είναι σχεδόν σίγουρο ότι τα ελαστικά της μοιραίας Porsche για λίγα, αλλά κρίσιμα δευτερόλεπτα έχασαν την αποδοτικότητά τους…

Πηγή:enikos.gr

Σχετικά Άρθρα

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ