Εφιάλτης η ρύθμιση των ληξιπρόθεσμων ασφαλιστικών εισφορών για εκατοντάδες επαγγελματίες
της Άννας Αγγελίδου
[email protected]
Σε εφιάλτη έχει εξελιχθεί για εκατοντάδες επαγγελματίες της Ηλείας και όχι μόνο, η τακτοποίηση των οφειλών τους προς τα ασφαλιστικά ταμεία, που έχουν ήδη καταλήξει ή πρόκειται να καταλήξουν στο Κέντρο Είσπραξης Ασφαλιστικών Οφειλών –Κ.Ε.Α.Ο.. Σε αρκετές περιπτώσεις έχουν ήδη φτάσει ειδοποιητήρια με τα οποία οι επαγγελματίες της Ηλείας καλούνται να τακτοποιήσουν τις οφειλές τους εντός ενός εύλογου χρονικού διαστήματος 20 ημερών, ενώ ενημερώνονται πως εάν δεν προβούν σε άμεση τακτοποίηση τότε το ΚΕΑΟ θα προβεί σε λήψη αναγκαστικών μέτρων εις βάρος των επαγγελματιών, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα από το Νόμο.
Εδώ λοιπόν ξεκινά και ο Γολγοθάς των επαγγελματιών… Το ΚΕΑΟ της Δυτικής Ελλάδας, που εδρεύει στην Πάτρα, δυστυχώς ποτέ δεν απαντάει στα αλλεπάλληλα τηλέφωνα των επαγγελματιών. Σύμφωνα με καταγγελία που έχει την διάθεση της η «Πρώτη», από επαγγελματία της Ηλείας, μετά τη λήψη σχετικής ενημερωτικής επιστολής, απέστειλε απαντητικό email στο οποίο ανέφερε ότι επιθυμεί να προβεί σε διακανονισμό της οφειλής που υπάρχει βάση του Νόμου, λαμβάνοντας και σχετικό πρωτόκολλο το οποίο αυτόματα εκδίδεται από την πλατφόρμα. Χωρίς να υπάρχει καμία απολύτως ενημέρωση για την πορεία του αιτήματος του, λίγες εβδομάδες αργότερα το σύνολο των τραπεζικών λογαριασμών του συγκεκριμένου επαγγελματία «κλείδωσαν» με αποτέλεσμα η επιχείρηση να αντιμετωπίζει σοβαρότατο πρόβλημα λειτουργίας.
Ο συγκεκριμένος επαγγελματίας, αναγκάστηκε να μεταβεί στην Πάτρα έχοντας στα χέρια του, το απαντητικό email αλλά και τον αριθμό πρωτοκόλλου που ευτυχώς είχε φροντίσει να κρατήσει ο λογιστής του, προκειμένου να διευθετήσει το όλο ζήτημα… Εκεί έλαβε την απάντηση ότι την ευθύνη για το κλείδωμα των λογαριασμών, είχε αποκλειστικά και μόνο ο ίδιος που δεν είχε μεριμνήσει να επικοινωνήσει με την υπηρεσία προκειμένου να διαπιστώσει σε ποια φάση βρίσκεται η πορεία του αιτήματος του…!
Μπορεί το πρόβλημα το οποίο είχε δημιουργηθεί να διευθετήθηκε λίγες ημέρες αργότερα με το ΚΕΑΟ Δυτικής Ελλάδας να προβαίνει τελικά στην ρύθμιση και στο «άνοιγμα» εκ νέου των τραπεζικών λογαριασμών, ωστόσο όπως επεσήμανε ο επαγγελματίας μιλώντας στην «Πρώτη» ακόμα και σήμερα δίνει πραγματική «μάχη» προκειμένου να επικοινωνήσει με την υπηρεσία κάτι το οποίο είναι πραγματικά αδύνατο.
Δεν είναι όμως ο μόνος επαγγελματίας στην Ηλεία που αντιμετώπισε πρόβλημα με το ΚΕΑΟ. Σύμφωνα με δεύτερη καταγγελία στην «Πρώτη» ιδιοκτήτης επιχείρησης ο οποίος είχε οφειλή συνολικού ύψους 2.000 ευρώ προς τον ΕΦΚΑ, χρέος το οποίο πέρασε τελικά στο ΚΕΑΟ, μάταια προσπαθούσε να κάνει ρύθμιση της οφειλής τους κάτι το οποίο κατάφερε εν τέλει να κάνει πριν από μερικές μόλις μέρες. Και στην περίπτωση του δεύτερου επαγγελματία από την Ηλεία είχαν υπάρξει αλλεπάλληλες προσπάθειες επικοινωνίας με το ΚΕΑΟ Δυτικής Ελλάδας, ενώ ο τοπικός ΕΦΚΑ τον ενημέρωνε ότι δυστυχώς δεν μπορούσε να τον βοηθήσει προκειμένου να προβεί σε ρύθμιση.
Στο πλαίσιο του ρεπορτάζ, η «Πρώτη» προσπάθησε να επικοινωνήσει με το ΚΕΑΟ Δυτικής Ελλάδας, μέσω των διαθέσιμων τηλεφωνικών αριθμών που υπάρχουν στο διαδίκτυο, χωρίς ωστόσο να τα καταφέρει (!).
Αυτό το οποίο έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον είναι ότι μιλάμε για μία δημόσια υπηρεσία, από την οποία εξαρτώνται εκατοντάδες επαγγελματίες ,και δυστυχώς, όπως όλα δείχνουν το ΚΕΑΟ Δυτικής Ελλάδας έχει επιλέξει να «κόψει» κάθε επικοινωνία μαζί τους.