ΤΗΣ ΨΥΧΟΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ Π.Ε.ΗΛΕΙΑΣ
Ολοκληρώθηκε την Τετάρτη 14/5/2025, το Πρόγραμμα εκπαίδευσης και υποστήριξης
εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και Ειδικού επιστημονικού προσωπικού για την
υλοποίηση προγραμμάτων προαγωγής της ψυχοκοινωνικής υγείας στην τάξη, που
υλοποιήθηκε καθ’ όλη τη σχολική χρονιά στον Πύργο, με τίτλο «Εκπαίδευση και Υποστήριξη
στην υλοποίηση προγραμμάτων πρόληψης των εξαρτήσεων και προαγωγής ψυχοκοινωνικής
υγείας».ΣτηνΟμάδατουΠύργουσυμμετείχανσυνολικά17εκπαιδευτικοίαπόσχολικές
μονάδες της περιοχής Πύργου, Νέας Φιγαλείας, Κρεστένων, Καλλικώμου και Καράτουλα.
Η πρώτη φάση της δράσης ολοκληρώθηκε σε 3 δίωρες συναντήσεις, κατά τις οποίες
έγιναν:
1) Γνωριμία και εξοικείωση με έννοιες που αφορούν στην πρόληψη και στην
προαγωγή της ψυχοκοινωνικής υγείας και διερεύνηση αναγκών των
συμμετεχόντων /ουσσών
2)Εκπαίδευσηστιςβασικέςαρχέςυλοποίησηςτωνπρογραμμάτωνπρόληψηςκαι
προαγωγής ψυχοκοινωνικής υγείας, αλλά και στη βιωματική μέθοδο και
3)Εξοικείωση με εκπαιδευτικά υλικάκαιδημιουργίαπρογράμματος προαγωγής
ψυχοκοινωνικής υγείας.
Ακολούθησεέναςκύκλος3δίωρωνμηνιαίων εποπτικώνσυναντήσεων,στιςοποίες
καλλιεργήθηκαν δεξιότητες όπως η διαχείριση κρίσεων και η επίλυση προβλημάτων
που συχνά προκύπτουν κατά την υλοποίηση του προγράμματος, αλλά και η
αναγνώριση, η έκφραση και διαχείριση συναισθημάτων, με στόχο αφενός την
ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών, προκειμένου να επιτελέσουν το έργο τους
αποτελεσματικά και αφετέρου την ενίσχυση των απαραίτητων εκείνων
ψυχοκοινωνικώνδεξιοτήτωνπου θαενισχύσουν τηνενσυναίσθησηκαι τηνψυχική
ανθεκτικότητα των ίδιων αλλά και των μαθητών/τριών τους.
Την ευθύνη για το σχεδιασμό, την υλοποίηση και την αξιολόγηση του προγράμματος
είχε η κ. Χαντζηκωνσταντίνου Σωτηρία, ψυχολόγος, μέλος της διεπιστημονικής
ομάδας τουΚέντρου ΠρόληψηςΠαρεμβάσεις που λειτουργείσε συνεργασίαμε τον
Εθνικό Οργανισμό Πρόληψης και Αντιμετώπισης των Εξαρτήσεων Ε.Ο.Π.Α.Ε.
Θαθέλαμενα ευχαριστήσουμετην ΔιεύθυνσηΠρωτοβάθμιας εκπαίδευσης γιατην
συνεργασία καθώς και το 2ο δημοτικό σχολείο Πύργου για την φιλοξενία του
προγράμματος.