2ο ΓΕΛ Αμαλιάδας «Αθανάσιος Παπαγεωργίου»
Με ιδιαίτερη επιτυχία ολοκληρώθηκε η δράση της ομάδας EPAS του 2ου Γενικού Λυκείου Αμαλιάδας για τον εορτασμό της Ημέρας της Ευρώπης, με τίτλο «Προσομοίωση Συνεδρίασης του Συμβουλίου της Ευρώπης: Αύξηση Χρηματοδότησης για το Δίκτυο Σχολείων Πρέσβη του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου». Η δράση πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 9 Μαΐου 2025, με την ενεργή συμμετοχή των μαθητών και τη στήριξη των Junior και SeniorAmbassadors του σχολείου.
Κατά τη διάρκεια της προσομοίωσης, οι μαθητές ανέλαβαν ρόλους εκπροσώπων κρατών-μελών και συμμετείχαν σε μία ζωντανή και δυναμική διαδικασία συζήτησης και διαπραγμάτευσης σχετικά με την αύξηση της χρηματοδότησης για τα σχολεία του δικτύου «Σχολεία Πρέσβεις του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου». Ιδιαίτερη αξία είχε η συμμετοχή των JuniorAmbassadors, οι οποίοι ανέλαβαν το ρόλο των υπουργών και κατάφεραν να ανταπεξέλθουν άριστα στην προσομοίωση, επιδεικνύοντας εντυπωσιακή ικανότητα στη διαχείριση των συζητήσεων και στη λήψη αποφάσεων. Η προστιθέμενη αξία αυτών των δράσεων είναι πολλαπλή, καθώς οι μαθητές όχι μόνο έλαβαν μέρος σε μια προσομοίωση θεσμικής διαδικασίας, αλλά εξασκήθηκαν και σε δεξιότητες ηγεσίας, επικοινωνίας και διαχείρισης κρίσεων, που είναι απαραίτητες για τη σύγχρονη ενεργό πολιτεία.
Η παρουσία του Συμβούλου Παιδείας του Δήμου Ήλιδας, κ. Ιωάννη Ντακούλια, ο οποίος συμμετείχε στην προσομοίωση και συμμερίστηκε τις διαδικασίες, προσέφερε μια ουσιαστική διάσταση στην εκδήλωση, υπογραμμίζοντας την αναγκαιότητα ενίσχυσης της εκπαιδευτικής συνεργασίας και της συμμετοχής των νέων στην ευρωπαϊκή πολιτική διαδικασία.
Πριν την έναρξη της προσομοίωσης, οι μαθητές της Β΄ τάξης συμμετείχαν σε βιωματική δράση με θέμα το Χάρτη Δικαιωμάτων της Ε.Ε., υπό την καθοδήγηση και την υποστήριξη των Junior και SeniorAmbassadors. Μέσω αυτής της δραστηριότητας, οι μαθητές ήρθαν σε επαφή με τα θεμελιώδη δικαιώματα των πολιτών της Ε.Ε., ενισχύοντας την κατανόησή τους για την αξία των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και την αναγκαιότητα ενεργής συμμετοχής στη διαμόρφωση των κοινωνικών και πολιτικών εξελίξεων.
Η προσομοίωση και οι βιωματικές δράσεις ανέδειξαν την εκπαιδευτική αξία της συμμετοχής των μαθητών σε τέτοιες διαδικασίες. Εκτός από τη γνώση και την κατανόηση των θεσμών της Ε.Ε., οι μαθητές ενίσχυσαν τις δεξιότητές τους στην επικοινωνία, την επίλυση προβλημάτων και τη συνεργασία, ενώ παράλληλα καλλιεργήθηκε η ενεργός πολιτειότητα τους στο πλαίσιο του προγράμματος σπουδών “Ενεργός Πολίτης”. Αυτές οι δράσεις συντελούν στην ανάπτυξη υπεύθυνων, ενημερωμένων πολιτών που θα συμμετέχουν ενεργά στις δημοκρατικές διαδικασίες και θα προάγουν τις αξίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.




