Βαθιά θλίψη για τον θάνατο της αξεπέραστης «Ντένης Μαρκορά» – Οι πιο γνωστές ατάκες της

Μια μεγάλη απώλεια θρηνεί ο καλλιτεχνικός χώρος – Τα αποχαιρετιστήρια μηνύματα – «Βροχή» από αναρτήσεις στα κοινωνικά δίκτυα

Πνευματώδης, πληθωρική προσωπικότητα, γοητευτικά ευρηματική. Αυτές λίγες μόνο λέξεις που θα μπορούσαν να χαρακτηρίσουν τη σπουδαία ηθοποιό, Ντίνα Κώνστα, η οποία φεύγοντας από τη ζωή, σε ηλικία 83 ετών, αφήνει πιο φτωχό τον καλλιτεχνικό κόσμο ο οποίος με βαθιά θλίψη την αποχαιρετά.

Η είδηση του θανάτου της ηθοποιού, η οποία χάρισε ατελείωτες στιγμές γέλιου μέσα από τηλεοπτική σειρά «Δύο Ξένοι» στο ρόλο της Ντένης Μαρκορά, έφερε στην επιφάνεια τις αξεπέραστες ατάκες της, οι οποίες χαρακτηρίστηκαν από υψηλού βαθμού πρωτοτυπία.

Η αγαπημένη «Ντένη», όπως είναι ευρέως γνωστή στο κοινό, αφήνει πίσω της μια σπουδαία διαδρομή στην υποκριτική, που συνοδεύτηκε από ευρηματικότητα, οξυδέρκεια και πρωτοπορία.

Πλήθος μηνυμάτων αποχαιρετισμού έχουν κατακλύσει τα κοινωνικά δίκτυα, με χιλιάδες χρήστες να λένε με έναν δικό τους, μοναδικό τρόπο, «αντίο» στην καλλιτέχνιδα, υπενθυμίζοντας ατάκες της που άφησαν εποχή και που υιοθετούνται από γενιές και γενιές.

Οι πιο γνωστές ατάκες της Ντίνας Κώνστα

– Αρσενικό είπαμε να της βάλουμε. Με αυτόν ψωνίζουμε μαζί κιλότες από τον Αεράκη
– Η δίκη μου η γιορτή αργεί χρυσή μου. Ενώ η δική σου βήματα. Ψυχοσάββατο δε γιορτάζεις;
– Ποιος είναι ο Τόλης; Αυτή η κουδουνίστρα, ο φίλος της Μαρίνας.
– Δε σε πνίγω μωρή γιατί θέλω να είμαι έξω στην κηδεία σου να μοιράζω 10χίλιαρα
– Εγώ να πάω στην εκκλησία να δω το γιο μου να παντρεύεται με αυτό το πράμα. Δε νεκροφιλάω καλύτερα τη φαλκονέρα.
– Τι λες μωρή διασταύρωση ασβού με μυρμηγκοφάγο
– Η κατίνα και η πλατίνα, τον πρώτο χρόνο φαίνονται.
– Χριστέ μου τί ντεκαντανς.
– Τι να περιμένει κανείς από γυναίκα που είδε παρκέ διαρκείας στα 35
– Έχει καταντήσει μάστιγα Χριστέ μου. Δεν τολμάει να μπει παντελόνι εδώ μέσα
– Τώρα θα σε χαστούκιζα αλλά θα μου χαλάσει το μαλλί
– Μιλάς εσύ που για να τελειώσεις το δημοτικό έδωσε ο πατέρας σου πέντε τενεκέδες λάδι και ήταν και Κατοχή.
– Χριστέ μου τι ακούω και δε σωριάζομαι.
– Μιλάς εσύ χρυσή μου που θα στα 14 σου σε έστειλε ψυχοκόρη στον Μαρκορά, κουρεμένη σαν το γίδι, για να ξεχάσουν οι Κυκλάδες τις πομπές σου.
– Είσαι σίγουρη ότι δεν είναι ο Χάρος να σε πάρει;
– Με ένα εισιτήριο διαρκείας είσαι πάντα ασφαλής. Με έναν άνδρα ποτέ
– Είναι άραγε ανοιχτή η Σπιναλόγκα;

Ποια ήταν η Ντίνα Κώνστα

Η Nτίνα Κώνστα γεννήθηκε στη Σάμο στις 31 Δεκεμβρίου 1938. Ήταν το δεύτερο κορίτσι της οικογένειας. Έχασε τον πατέρα της λίγους μήνες αφού γεννήθηκε. Ήταν φύση επαναστατική από μικρό παιδί και δεν της άρεσαν ούτε οι σχολικές εορτές, ούτε ήθελε να λέει ποιήματα και την ενοχλούσε οτιδήποτε ήταν υποχρεωτικό. Αρχικά, αποφάσισε να σπουδάσει δημοσιογράφος, μια δουλειά που δεν θα είχε ρουτίνα.

Ωστόσο, ο θείος της που θα πλήρωνε τις σπουδές της σε σχολή δημοσιογραφίας στις Βρυξέλλες άλλαξε γνώμη, διότι πίστευε πως η δημοσιογραφία είναι τυχοδιωκτικό επάγγελμα και δεν αρμόζει για γυναίκες.

Η μητέρα της ήθελε να παντρευτεί και να δουλέψει ως τραπεζικός υπάλληλος, αλλά η ίδια το θεώρησε καταδίκη και αποφάσισε να ασχοληθεί με την υποκριτική.

Σπούδασε υποκριτική κρυφά από τους γονείς της και μάλιστα δούλευε σε εταιρία χρωμάτων για να πληρώνει τα δίδακτρα της Δραματικής Σχολής Κωστή Μιχαηλίδη. Καθηγήτρια της ήταν η Μαίρη Αρώνη.

Τα πρώτα χρόνια στη σχολή της έδιναν μόνον δραματικούς ρόλους, γιατί ταίριαζε με το δραματικό της πρόσωπο.

Πρωτοεμφανίστηκε στην Ελεύθερη Σκηνή το 1965.

Ασχολήθηκε κυρίως με το ελεύθερο θέατρο, ενώ δούλεψε 7 χρόνια στο Εθνικό. Συμμετείχε σε παραστάσεις που ανέβηκαν στο Ηρώδειο και στο Εθνικό αλλά ως αντισυμβατική προσωπικότητα προτίμησε το ελεύθερο θέατρο.

Τις δεκαετίες του ’80 και του ’90 συμμετείχε σε τηλεοπτικές σειρές. Η πρώτη της συμμετοχή ήταν η σειρά «Μια φορά και έναν καιρό» το 1976, στην ΕΡΤ.

Ακολούθησαν οι: Έρωτας και επανάσταση (1978-1979), Ο συμβολαιογράφος (1979), Τα παλιόπαιδα τ’ ατίθασα (1980), Για την τιμή και το χρήμα (1980), Οι Άθλιοι των Αθηνών (1981), Ο Κίτρινος Φάκελος (1981), Οι Φρουροί της Αχαίας( 1981), Ο καπιταλιστής (1982), Το μινόρε της Αυγής ( 1982- 1984), Η Κυρία Κούλα (1983), Χατζημανουήλ (1983), Υπάλληλοι, Προς Οφρύνιο, Η Γυναίκα στη μονόπρακτη κωμωδία (1984), Χαίρε Τάσο Καρατάσο (1985), Φρουτοπία (1985), Η αλεπού και ο μπούφος (1987), Το σπίτι της θείας, Σιγά η πατρίδα κοιμάται (1988), Ασημίνα Λαϊου, Το φεγγάρι των Ξενιτεμένων (1989).

Στο θέατρο συνεργάστηκε μεταξύ άλλων με τους Στέφανο Ληναίο, Σταμάτη Φασουλή, Γιώργο Μιχαλακόπουλο.

Μερικοί από τους πιο χαρακτηριστικούς ρόλους που υποδύθηκε ήταν στις σειρές «Τρεις Χάριτες» το 1991, το Σοϊ μας το 1992, το «Δις Εξαμαρτείν» το 1993. Ωστόσο, αγαπήθηκε πολύ από το κοινό για την ερμηνεία της ως Ντένη Μαρκορά στη σειρά «Δύο ξένοι».

Η τελευταία τηλεοπτική σειρά που συμμετείχε ήταν τα Χρυσά Κορίτσια στην ΕΤ1, το 2009.

Σε συνέντευξη της είχε πει ότι οι κωμικοί ρόλοι είναι επικίνδυνοι γιατί μπορεί εύκολα να γίνεις γελοίος.

Σημαντική στιγμή στη θεατρική της καριέρα, η παράσταση «Η περιπλανώμενη ζωή μιας ρεμπέτισσας» που αφορούσε τη ζωή της Σωτηρίας Μπέλλου.

Το αποχαιρετιστήριο μήνυμα του υπουργείου Πολιτισμού 

«Με τη χαρακτηριστική της φωνή, με την ξεχωριστή εκφραστικότητά της, με τη μαχητική της προσωπικότητα και το ήθος της, η Ντίνα Κώνστα υπήρξε μια από τις σημαντικότερες καρατερίστες του ελληνικού θεάτρου», δήλωσε η υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού, Λίνα Μενδώνη, μόλις πληροφορήθηκε την είδηση της απώλειας της ηθοποιού.

«Μια από τις πιο χαρακτηριστικές φωνές του θεάτρου σφράγισε ρόλους και δημιούργησε περσóνες στην τηλεόραση που έκλεβαν κάθε σκηνή και έγιναν οργανικό μέρος της νεοελληνικής ποπ κουλτούρας», δήλωσε ο υφυπουργός Πολιτισμού Νικόλας Γιατρομανωλάκης.

Ακολουθούν ολόκληρες οι δηλώσεις της ηγεσίας του υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού για τον θάνατο της Ντίνας Κώνστα.

Λίνα Μενδώνη: «Με τη χαρακτηριστική της φωνή, με την ξεχωριστή εκφραστικότητά της, με τη μαχητική της προσωπικότητα και το ήθος της, η Ντίνα Κώνστα υπήρξε μια από τις σημαντικότερες καρατερίστες του ελληνικού θεάτρου, ιδιαίτερα αγαπητή στους συναδέλφους της. Με στέρεες βάσεις από τους διδασκάλους της, την θεατρική της παιδεία και την αγάπη των ανθρώπων που την πίστεψαν από τα πρώτα της βήματα, τη Μαίρη Αρώνη, τον Μάνο Κατράκη, τον Κώστα Μουσούρη, υπηρέτησε με πάθος το θέατρο, ως ουσιαστικό στέλεχος πολλών θιάσων. Στήριξε για χρόνια το Εθνικό Θέατρο με τις ερμηνείες της και στη συνέχεια έκανε μια άλλη δυναμική καριέρα, στην τηλεόραση. Ερμηνεύοντας χαρακτηριστικούς ρόλους, κόντρα σε ό,τι είχε κάνει μέχρι τότε στο θέατρο, αλλά με το μοναδικό ταλέντο της, έγινε μία από τις πιο αγαπημένες και δημοφιλείς ηθοποιούς της τηλεόρασης. Εκφράζω τα ειλικρινή μου συλλυπητήρια στους οικείους της, στους συναδέλφους της και στους πολλούς φίλους της».

Νικόλας Γιατρομανωλάκης: «Το κοινό αγάπησε την Ντίνα Κώνστα τόσο από τις αμέτρητες θεατρικές της παραστάσεις όσο και από τις ιδιαίτερα δημοφιλείς τηλεοπτικές σειρές την περίοδο της άνθησης της ιδιωτικής τηλεόρασης. Μια από τις πιο χαρακτηριστικές φωνές του θεάτρου σφράγισε ρόλους και δημιούργησε περσóνες στην τηλεόραση που έκλεβαν κάθε σκηνή και έγιναν οργανικό μέρος της νεοελληνικής ποπ κουλτούρας. Ηθοποιός με ξεχωριστό ταλέντο, άποψη και ήθος, μαχητική αγωνίστρια, αγαπημένη και στοργική συνάδελφος για όσους συνεργάστηκαν μαζί της.

Θερμά συλλυπητήρια στους οικείους και στους φίλους της».

Το αποχαιρετιστήριο μήνυμα του Αλέξη Τσίπρα 

«Αποχαιρετώ με θλίψη την Ντίνα Κώνστα, την ηθοποιό, την αγωνίστρια, την υποψήφια με τον Συνασπισμό της Αριστεράς στα δύσκολα χρόνια.
Την ώρα που οι νέοι γεμίζουν τα social media με ατάκες της από τους «Δύο ξένους» και το «Δις εξαμαρτείν», οι παλιότεροι θυμούνται τον «Συμβολαιογράφο» και «Το μινόρε της αυγής» στην ΕΡΤ του ‘80. Και το θεατρόφιλο κοινό, τους δραματικούς της ρόλους, με τελευταία εμβληματική παράσταση την «περιπλανώμενη ζωή μιας Ρεμπέτισσας», όπου υποδυόταν τη Σωτηρία Μπέλου. «Έφυγε», αλλά έζησε τη ζωή όπως ήθελε να τη ζήσει. Και είναι από τους ανθρώπους που θα μείνουν για πάντα πλάι μας μέσα από ρόλους που μας σημάδεψαν» έγραψε σε ανάρτησή του ο αρχηγός του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία.

«Η Ντίνα Κώνστα έφυγε! Η Ντίνα του θεάτρου, που υπηρέτησε την τέχνη της με λογισμό και όνειρο. Η Ντίνα της Αριστεράς, που ήταν πάντα στην πρώτη γραμμή, προσφέροντας στον αγώνα, μη επιδιώκοντας τίποτα προσωπικό», αναφέρει δήλωση του Πάνου Σκουρολιάκου αναπληρωτή Τομεάρχη Πολιτισμού του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία για την απώλεια της Ντίνας Κώνστα.

«Αποχαιρετούμε τη Ντίνα και επιτρέψτε μου να την αποχαιρετίσω και προσωπικά, μιας και βρεθήκαμε στο σανίδι, σε μια από τις μεγαλύτερες προσωπικές της επιτυχίες με το έργο “Μάνα, Μητέρα, Μαμά” του Γιώργου Διαλεγμένου. Ντίνα, καλό σου ταξίδι!».

Σία Αναγνωστοπούλου: «Την αποχαιρετούμε με βαθιά υπόκλιση»

«Στο βλέμμα της Ντίνας Κώνστα, στις στιγμές που ταυτίστηκαν με την καλλιτεχνική της πορεία, κρυβόταν η γοητεία και η αντισυμβατικότητα αυτής της σπουδαίας ηθοποιού», τονίζει η τομεάρχης Πολιτισμού του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Σία Αναγνωστοπούλου για την απώλεια της Ντίνας Κώνστα.

Σημειώνει ειδικότερα: «Η Ντίνα Κώνστα ήταν πολλά διαφορετικά πράγματα μαζί. Ήταν οι διαχρονικές ηρωίδες του κλασσικού ρεπερτορίου που ενσάρκωσε, ήταν οι καλτ κωμικοί τηλεοπτικοί της ρόλοι- σπουδαίοι ρόλοι- που την σύστησαν στο πλατύ κοινό. Ήταν οι συνεργασίες της με το Εθνικό, ήταν οι συναντήσεις της στο ”Βυζάντιο” με τον Τσαρούχη και όλα εκείνα τα ιερά τέρατα των γραμμάτων και της τέχνης , ήταν η φοίτηση της στη σχολή του Κωστή Μιχαηλίδη με δασκάλα την Αρώνη, ήταν η πολιτική της δράση, η αριστερή οικογενειακή πολιτική της καταγωγή, ήταν η γεμάτη εμπειρίες ζωή της. Ήταν η ”Φαύστα” του Μποστ».

Καταληκτικά η κ. Αναγνωστόπουλου αναφέρει ότι «σήμερα η Ντίνα Κώνστα μας αποχαιρέτησε, μπήκε και αυτή στο μεγάλο βιβλίο των απωλειών που μας σημάδεψαν το τελευταίο διάστημα. Την αποχαιρετούμε με βαθιά υπόκλιση».

Σχετικά Άρθρα

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ