Ζώντας με άγχος σε περιόδους κρίσης

Της Δήμητρας Καββαθά,

Ψυχολόγος-Ψυχοθεραπεύτρια

dimitrakavvatha@hotmail.com

Το να ζει κανείς με άγχος γενικά στη ζωή του είναι πολύ δύσκολο. Είναι ένας καθημερινός αγώνας που πολλές φορές μπορεί να καταλήξει σε κρίσεις πανικού ή ακόμα και σε γενικευμένη αγχώδη διαταραχή. Ωστόσο, υπάρχουν τρόποι να παραμείνετε υγιείς όταν τα πράγματα δεν κυλούν ομαλά.

1. Απομακρυνθείτε από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης

Όταν αναφορές για θανάτους ή ασθένειες κατακλύζουν τα μέσα μαζικής ενημέρωσης, είναι πιθανό το άγχος να κλιμακωθεί και να ξεφύγει από τον έλεγχό μας. Τα μέσα ενημέρωσης αναφέρουν καθημερινά τον αριθμό των θανάτων και των μολυσμένων και έτσι τα επίπεδα άγχους σας έχουν περισσότερες πιθανότητες να ανεβούν στα ύψη.

Κλείστε, λοιπόν, την τηλεόραση, απενεργοποιείστε τον υπολογιστή και το τηλέφωνό σας. Κάντε ένα διάλειμμα από τα μέσα ενημέρωσης, τουλάχιστον για λίγες ώρες και κάντε κάτι άλλο.

2. Εστιάστε στην υγεία σας

Η απομάκρυνση του μυαλού σας από την κρίση εστιάζοντας στη σωματική σας υγεία θα βοηθήσει στη μείωση του άγχους. Για παράδειγμα, η κατανάλωση άφθονης βιταμίνης C και η κατανάλωση υγιεινών γευμάτων θα σας βοηθήσουν να παραμείνετε στην κορυφή της σωστής διατροφής.

3. Πάρτε το πιο ψύχραιμα

Προφανώς και χρειάζεται να παραμείνετε ενεργοί και υγιείς, να γυμνάζεστε και να ασχολείστε με αρκετές δραστηριότητες, αλλά χρειάζεστε επίσης και χρόνο διακοπής. Εάν αυτός ο χρόνος διακοπής περιλαμβάνει για εσάς και λίγες παραπάνω ώρες ύπνου, τότε κάντε το.

4. Παραμείνετε συνεπείς με τη φροντίδα του εαυτού σας

Κατά τη διάρκεια δύσκολων περιόδων σε θέματα υγείας, θα σας δοθούν οδηγίες να χρησιμοποιήσετε προφυλάξεις ασφαλείας και πρακτικές υγιεινής. Ενώ πρέπει πάντα να πλένετε τα χέρια σας και να παραμένετε καθαροί, σε καταστάσεις όπως αυτές που ζούμε, οι πρακτικές καθαριότητας είναι ζωτικής σημασίας. Έτσι, αντί να πανικοβληθείτε, δοκιμάστε να μείνετε συνεπείς με το πλύσιμο των χεριών, την απολύμανση και τον καθαρισμό. Ωστόσο, θυμηθείτε να μην το παρακάνετε με τα μέτρα ασφαλείας και να μην μπλεχτείτε σε έναν φαύλο κύκλο διαρκούς ενασχόλησης με ζητήματα καθαριότητας.

5. Μην απομονώνεστε εντελώς

Ναι, είναι σημαντικό να μείνετε ασφαλείς και στο σπίτι σας στις μέρες αυτές που διανύουμε. Ωστόσο, μπορείτε να διατηρήσετε επαφή με φίλους μέσω των κοινωνικών δικτύων ή του τηλεφώνου. Όταν μπορείτε, καλέστε την οικογένεια και τους φίλους σας. Όχι μόνο θα εκτιμήσουν ότι τους σκεφτήκατε, αλλά η επικοινωνία μαζί τους θα διαλύσει και τη μονοτονία της καθημερινότητας.

6. Εκπαιδεύστε άλλους

Εάν έχετε σημαντικές πληροφορίες για κοινή χρήση σχετικά με μια κρίση, είναι δική σας ευθύνη να κοινοποιήσετε αυτές τις οδηγίες. Επιπλέον, διδάξτε στα παιδιά σας τι πρέπει να γνωρίζουν κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου. Αυτό έχει διπλό αντίκτυπο στη ζωή σας: θα βοηθήσετε στην εκπαίδευση των άλλων ανθρώπων και θα απομακρύνετε το μυαλό σας από τους φόβους σας.

Υπάρχουν πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα σε αυτήν την πραγματικότητα που ζούμε. Ακόμα κι αν αυτά που χάνουμε είναι περισσότερα από αυτά που κερδίζουμε, είναι σημαντικό να διατηρήσουμε όσο το δυνατό μπορούμε παραπάνω τη λογική μας σκέψη και τον έλεγχο.

Σχετικά Άρθρα

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ